מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם זו פרידה?סי13/04/2014
התייעצתי כאן בפניכן בעבר בענייני...תזכורת קטנה,בן זוגי גרוש ומטפל בשתי בנותיו וביקש זמן לחשוף אותי לפניהן...קיבלתי את עצתכן וכך אני פועלת....אנו יחד קצת יותר משישה חודשים
לאחרונה נהגתי בחוסר טאקט איתו בכך שלאחר ארבעה ימים שלא התראינו [היה בטיול שטח עם חבריו לעבודה...]הטחתי בפניו שהתגעגעתי אליו ושעדיין קשה לי שאינו חושף אותי.
נשאר אצלי עוד קצת והלך לדרכו,פניתי אליו בטלפון ונשמע פגוע החלטתי לכתוב לו מייל ארוך ובו הסברתי לו את אשר על ליבי,ושאלתי אותו אם נגמר בינינו...לאחר שלושה ימים כשראיתי שאינו עונה לי ואינו יוצר קשר איתי החלטתי לכתוב לו הודעת סמס שבה אני מבקשת תשובה למייל שלי.ענה לי "אני לא חושב שנגמר אבל צריך להוריד קצת לחץ כי קשה לי להענות לכל הדברים בלי שזה יבוא על חשבון משהו אחר..."
כתבתי לו בתגובה כי אני מבקשת שיסביר לי כי אני לא מבינה ועד היום לא השיב לי כבר שלושה ימים.
אציין כי היו לנו תכניות לעתיד משותף וכן התכוון לחשוף אותי בפני בנותיו[בפני משפחתו המורחבת כבר נחשפתי מתחילת הקשר...]
אני מתגעגעת אליו ואני בטוחה שגם הוא אבל יודעת ומכירה אותו שהוא לא יצור קשר בגלל חוסר בטחונו וחשש כי יידחה מצידי...
שאלתי היא לאור כל האמור האם כדאי לי להניח לו לעשות חושבים ולחכות שיתגעגע אלי ויצור הוא קשר ובכך אהיה בטוחה בכנות אהבתו אלי או שעלי לפנות אליו קודם?
אנא תשובתכן
בברכת חג שמח וכשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזמנה לפגישה הדדית ביניכם
טלי צרקינסקי14/04/2014סי שלום,
אני חושבת שאני זוכרת את הסיפור ששיתפת כאן.
אם אינני טועה, העלינו כאן אפשרות שיש משהו שאולי הוא חושש ממנו בחשיפה והאפשרות לשוחח על כך ביניכם בצורה הדדית. נדמה לי שציינת אז שיש לו בת שדואגת לו כמו אימא....?
יתכן ויש לו חששות שונות מכל מיני סיבות שלא ברור מהן
אם הוא מכיר אותך לילדות - את "אמיתית" ו"קיימת" (יש דמות נשית ש"מחליפה" את אימא, מה שעשוי להיות לא פשוט מול בנותיו).
האם הוא בשל להכניס זוגיות חדשה, על כל המכלול שלה, לחייו.
האם מוקדם לו מידי?
האם יש קושי עם אחת הבנות והוא חושש מהמפגש?
התשובות תבונה משיחה משותפת של שניכם.
לא ברור האם ניסיתם לעשות שיחה כזאת? היכן החששות שלו ממוקדות? האם יש משהו שאת יכולה לעזור שם? (רגשית) לבחון יותר מאיזה מקום ממוקדות החששות שלו.
אני חושבת שזה היה מה שציינו אז.
לגבי מה שקורה היום.
מצד אחד, לא הייתי ממליצה לך להלחיץ אותו ולשלוח לו הרבה מסרונים או מיילים אך כן הייתי מעבירה לו את המסר הכללי שאת הייית מאד שמחה להיפגש ולדבר על הכל - ללא האשמות, ביקורת או שיפוטיות, אלא ממקום של כנות והדדיות ואם פגעת בו באיזו אמירה, את מתנצלת על כך וזה היה ממקום של רצון שהקשר יהיה טוב ופשוט הדרך הייתה פחות טובה באיך שביטאת זאת (קורה)...
הזמנה כזו פחות תלחיץ אותו כי הוא ירגיש שהוא לא מוזמן ל"משפט" או ל"חקירה"
אלא למשהו מאד הדדי ששניכם שייכים אליו לגמרי.
מה דעתך?
בברכת חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סי16/04/2014שלום טלי
הייתי שמחה באמת ליצור עם בן זוגי פגישה שבה נדבר על הכל למרות שהוא טיפוס שמסתגר בזמן שיש בעיה.
אציין שבערב חג כתבתי לו סמס שבו בירכתי אותו לחג
אביו התקשר אלי בערב חג לברך ושאל מדוע איננו באים לבקר עניתי לו את האמת שבנו אינו מדבר איתי כבר שבועיים ולא יכולתי להתאפק ובכיתי.אמר שאינו נוהג להתערב אך ידבר עם בנו ויעדכן אותי בכל מקרה...
בן זוגי כתב לי בתשובה לשאלתי אם נגמר הקשר בינינו...ענה לי אני לא חושב שנגמר...
אני שואלת אם לא נגמר אז למה הוא לא מדבר מתקשר כותב?
הרי הלחץ שהוא טוען שיש לו עכשיו תמיד היה כמו לכולם ותמיד מצא זמן לדבר ולהיפגש איתי.
חוסר התקשורת הזה איתו גומר אותי וכזה הוא בכל ויכוח הכי קטן הוא בוחר להסתגר ולהיעלם עד שיירגע לדבריו.
אציין כי במכתבי הראשון אליו לאחר המקרה התנצלתי על הטיימינג שבו פניתי אליו אך לא על דבריי שעליהם אין לי מה להתנצל [ביקשתי ממנו שיעשה לי קצת מקום בחייו]
אני אוהבת אותו מתגעגעת אליו מאוד אך איני מצליחה להבין את ההתנהגות הזו.
איך אוכל ליצור איתו פגישה שכזו והלוואי ויסכים.
לפעמים אני שואלת את עצמי האם הוא ויתר עלי?אך מצד שני היו לנו תכניות שהוא העלה על מגורים משותפים ובכלל...האם אפשרי שאהבתו אליי תיפסק כך?
ואולי הוא בכלל לא אהב אותי?
יש לי המון שאלות אליו והרבה מה לומר לו אך בגלל שהוא אדם רגיש ביותר ופגיע וצריכה לשרול את מילותיי אליו אני שומרת זאת לעצמי ואני יודעת שזו בעיה בפני עצמה.
אנא עיזרי לי ביעוץ איך ליזום פגישה אפילו עם אדם שלישי שיהיה נוכח....
בברכת חג שמח ובשורות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי17/04/2014סי שלום,
אני מבינה אותך מאד, זה לא פשוט להיות בסיטואציה שאת נותרת עם הרבה שאלות ללא מענה ואין לך עם מי לשוחח כעת.
לא הייתי מציעה לך לערב אדם שלישי בתוך הקשר, גם לא אל פגישה כי הדברים צריכים להיפתר ביניכם ו"מתווך" לא יועיל לכם.
אפשר להעביר אליו מסר כללי שאת תשמחי לשוחח אתו על הדברים באופן הדדי ומזמין ומשם הכדור בידיים שלו ואת יוצאת מהתמונה מתוך הידיעה שעשית מה שאת יכולה בשביל ליצור אתו קשר.
במידה והוא יוצר אתך קשר (ואם את מציינת שיש אצלו דפוס כזה של הסתגרות ולקיחת זמן לעצמו בזמנים כאילו, יתכן מאד והוא כן יצור קשר).
אז תשוחחו על הכל בהדדיות, כולל מה את מרגישה שבשעת ריב/כעס/אי הבנה הוא מתרחק ואת נותרת בתחושת חוסר אונים (ללא האשמות, אלא לשוחח על רגשות וכן לשמוע אותו ולדבר על הקשר בכלל).
תשתדלי בתקופה זו לעשות לעצמך טוב - לצאת, לפגוש חברות, כל מה שאת אוהבת ועושה לך טוב.
מאחלת לך הרבה הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

