מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אכזבתי את את.חברתי והוריהאוהד07/05/2014
שלום, אני אוהד בן 20 יוצא עם חברתי בת 19 קרוב לחמישה חודשים.
הורי חברתי מאד אהבו אותי.
אני בא ממשפחה טובה, אני מפנק את חברה שלי אני אוהב אותה והכל אבל..
קרה מקרה שההורים שלה התאכזבו ממני נורא ולא רוצים שאני אמשיך לצאת עם הילדה שלהם.
קבעתי להיות איתה בערב יום העצמאות אך שתיתי אלכוהול והעדפתי להיות עם חבריי במקום להיות איתה.
איכזבתי אותה, השארתי אותה לבדה.. היא בכתה המון, איך יכולתי לפגוע בה ככה?
ההורים שלה ראו אותי שיכור עם חברים שלי ולא האמינו שזה אני.
עשיתי טעות איומה, התנצלתי בפניה.. זה היה מקרה חד פעמי שלא יחזור על עצמו
לעולם!
היא נפרדה ממני, אבל הצטערתי וביקשתי ממנה אלף פעמים סליחה.
היא אומנם סלחה לי וחזרנו להיות ביחד אך ההורים שלה מאוכזבים ממני קשות אחרי שראו אותי שיכור ואחרי שהתנהגתי אליה כמו שהתנהגתי אליה.
אני מאד מבואס מהמקרה שקרה ואני רוצה למצוא כל דרך כדי לנסות ולהחזיר את המצב לקדמותו עד כמה שאפשר.
אשמח לעצות בנוגע למה לעשות.
אני כמובן נשבעתי לחברה שלי שמקרה כזה לא יקרה שוב לעולם! ואם דבר כזה קורה שתיזרוק אותי לעזאזל כי אני לא ראוי לה בכלל! היא שווה הרבה יותר מזה.
גם עם האלכוהול אני מפסיק, אך איך אני יכול להסתכל להורים שלה בעיניים?
תודה רבה, אהוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מס' שאלות לגבי מה שאירע
טלי צרקינסקי07/05/2014אוהד שלום,
מספר שאלות להבין את המצב:
איך הוריה ראו אותך? אני מבינה מדברייך שבילית עם חברים כך שלא היית עם חברתך באותו ערב. מתי שתית באותו ערב? לפני הפגישה עם החברים? עם החברים ואח"כ נפגשת עם החברה?
אם אתה יכול לשתף מה אמרת? אלכוהול ברמה מסוימת מוריד את העכבות ואדם יכול לומר דברים שלא היה אומר לולה השתייה.
האם אתה נוהג לשתות לעיתים?
חשוב שננסה להבין מה בדיוק קרה במקרה על מנת שננסה לנתח מה קרה ולחשוב מה ניתן לעשות ולהפיק. מזמינה אותך לחזור אלי עם מה שקרה בדיוק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך:
אהוד08/05/2014תודה רבה על התגובה, חיכיתי להודעה ממך ובדקתי במייל אך זה נכנס לי לדואר ספאם אז רק עכשיו שמתי לב.
קודם כל אבא שלה נהג מונית בעיר אז הוא ראה אותי עם חברים שלי יחסית שיכורים.
אני הייתי שיכור אך לא ברמה מוגזמת. חבר שהיה איתי היה שיכור ברמה מוגזמת, הקיא ואיבד את.ההכרה אפילו.
אבא שלה כמו שטמרתי נהג מונית וראה אותנו דרך המונית. עם המזל שלי דןוקא הוא עבר שם, רציתי לקחת אותו במונית ועצרתי דווקא אותו.
הוא אמר שהוא ישלח לי מונית בשבילו.
הוא התקשר לאמא שלה ואמר שהוא לא האמין שהוא ראה אותי ככה ("אמור לי מי חבריך, אומר לך מי אתה")
אני נוהג לשתות רק באירועים מיוחדים. יציאות ימי חמישי/בילויים במועדונים וזה נןרא מפריע לחברה שלי.
לא אמרתי שום דבר שטותי אני יודע להתנהג כרגיל אני שותה במידה, אך כמו שאמרתי לך החבר היה נראה גמור.
בקשר לשתיה, הבטחתי לה שנצא ב8 וחצי והיא אף הודיעה להורים שאני אהיה איתה ב-8 וחצי. התעכבתי בגלל ששתיתי עם חברים שלי לפני (הןדעתי לה שאני אתעכב והיא התעצבנה יותר) ההורים שלה שאלו למה היא לא איתי והיא אמרה שאני כבר אבוא. בינתיים היא נשארה איתם. לבסוף קרה מה שקרה הגעתי אליה באיחור 45 דקות רק ב-9 ורבע.
באתי אליה ועזבתי אותה על מנת לשתות עוד עם חברים שלי.. וההמשך מה שסיפרתי כבר.
איך אני יכול לנסות להחזיר את המצב למצב תקין עם ההורים שלה? הם לא האמינו שאני ככה.. השארתי אותה לבד בשביל להשתכר עם חברים שלי.
אשמח להודעה ממך, תודה רבה על התגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי09/05/2014אהוד שלום,
ראשית, חשוב מאד להבין את מה שקרה באותו ערב ולהבין שהחברה נפגעה מכך, הוריה כנראה נלחצו ולקחת אחריות על מה שהיה.
זה נכון שבני אדם טועים לפעמים, אולם חשוב מאד להפיק מן הטעויות האלו וללמוד מהם.
יש כאן מספר שאלות שלדעתי כדאי לך לשאול את עצמך, האם אתה "בורח" לשתייה כאשר אתה כועס? במצבי לחץ? או אם רבת עם החברה וכו'?
אני לא מציינת שאתה אלכוהוליסט, אולם לפעמים כדאי להתבונן בדפוסים מסוימים, כי זה יכול רק לעזור בסיטואציות רבות וחשובות כמו: הקשר של עם החברה ועוד.. ובהחלט כדאי להפיק וללמוד מכך.
מה שכן אפשר לעשות כרגע זה קודם כל ניתוח המצב עם עצמך.
מה קרה שם? מה הביא אותך לשתות אחרי שנפגשת עם החברה? האם זו הייתה אכזבה? כעס? האם נאמרו דברים שהתחרטת עליהם?
להבין שמה שנעשה נעשה ואתה יכול כמובן להתנצל עליהם גם בפניה וגם בפני הוריה.
על כל זה יש לך שליטה.
אתה בהחלט יכול לומר שבאותו ערב התנהגת בצורה לא אחראית ובהנחה שזה לא דפוס התנהגות שלך, לציין את זה ולהתנצל ולומר כמה היא חשובה לך.
הייתי מתחילה לשוחח עם החברה.
במידה ויש דפוס כזה, אפשר גם לטפל בזה (תיעול מצבים של כעס, קושי, אכזבה ועוד דברים שאנו, כבני אדם, חווים אותם במהלך החיים).
מאחלת לך הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

