מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מה לעשות?אנונימית20/05/2014
שלום, אני בחורה בת 25, נמצאת בקשר כבר כ7 חודשים עם בחור בן 32. בנובמבר הקרוב יש לנו חתונה (נכון זה מהר, אבל זה היה נראה לנו נכון וגם אנחנו באים מעדה פרמיטיבית).
הוא בחור ממש טוב, אוהב, מפנק, תומך, רציני שעובד במקום עבודה מסודר וטוב. הבעיה מתחילה בזה שהוא לא שולט לפעמים על הפה שלו מול אנשים. למשל הוא יכול ללכלך על קרובי משפחה שלי מול אמא שלי (שמאוד אוהבת אותו ואני מפחדת שאם הזמן זה ילך ויעלם), לעיתים הוא יכול לזרוק לי מילים כמו טיפשה או מפגרת מול המשפחה שלי (והם ממש לא אוהבים את זה). יש לו בדיחות לפעמים מאוד פוגעות (הוא לא שם לב שהוא פוגע אפילו). ויש לו עניין של שחצנות יתר לפעמים. הוא יושב ומתחיל להגיד כמה יש לו תפקיד חשוב וכמה הוא יכול לעשות ולהשיג.
אני כבר לא פעם דיברתי איתו על זה ואחרי ריב ענקי הסכמנו על משהו, העניין שאחרי זמן מה הוא חוזר על הדברים הללו.
כל פעם שאני באה לדבר איתו הוא אומר לי "אתם תמיד מאשימים אותי"- הכוונה למשפחה שלי ותמיד אומר "נכון אני כרגיל הרע". לפעמים הריבים האלה מגיעים לידי דמעות ואז הוא בכלל נהיה מגעיל, עונה לי בציניות רק כדי שאשתוק.
היו לנו הרבה בעיות עם המשפחה שלו (פרימיטיביות וקמצנות ללא גבול) אבל שם הוא תמיד בעדי ותמיד מנסה לרצות אותי למרות כולם.
הוא לא שותה ולא מעשן ובתחילת הקשר גם אמר לי שלא אשתה (ואני כן שותה לפעמים) אבל בזה עם הזמן הוא נהיה יותר ויותר קל.
הדילמה שלי היא מה לעשות?
אני אוהבת אותו ובגדול טוב לנו ביחד בכל המובנים. הוא נותן אהבה בלי סוף ומפנק אותי. אבל ההתנהגות שלו (במיוחד הציניות שלו כשאני בוכה ממש עושה לי רע ואני מפחדת שהאהבה שלי אליו תתפוגג).
בתקופה האחרונה גם המשפחה שלי החילו לרמוז לי שאעזוב אותו.
אני לא יודעת מה לעשות, אני מאוד רוצה שהוא יהיה בקשר טוב עם המשפחה שלי ושהם יאהבו אותו, והכי חשוב איך לפנות אליו שיפסיק עם העלבונות האלה? אני מרגישה שיש לנו בעיה בקשר כי כל שיחה על הדברים האלה הופכת לריב.. ואני לא רוצה ככה
תעזרו לי אני ממש בלחץ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלמנטים לא פשוטים בקשר
טלי צרקינסקי21/05/2014מיכל שלום,
את מזהה דפוסים בעייתיים בקשר.
מחד, את מציגה דברים יפים שיש בקשר מאידך, את מציינת דיבור לא יפה ולא מכבד שלו אליך, מול אנשים ועוד תכונות אשר עלולות להקצין עם הזמן והן בעייתיות בקשר זוגי.
את לא אמורה לחוות בקשר אמירות כמו שהוא מכנה אותך, אלא קשר שיש בו כבוד, הערכה האחד כלפי השנייה (הדדיות).
ונראה שאת נפגעת שם וזה לא פשוט ואת מזהה את זה.
אתם הולכים לקראת נישואין, אח"כ יכולים להגיע ילדים, מה שעשוי ליצור מתיחויות, חילוקי דעות, להחריף את המצב שאת מתארת כאן, במקרה הטוב גירושין, במקרה הפחות טוב, נישואין לא קשים כשכבר יהיה קשה לפרקם.
בהחלט הייתי מציעה לך לשקול את הדברים לפני קבלת החלטות גורליות.
ראשית, הייתי בודקת עם עצמך מה משאיר אותך בקשר עם גבר ש"יורד" עליך ומכנה אותך בשמות לא נעימים? האם זו אמונה שהוא ישתנה? האם את מנסה להיאחז בטוב? משהו אחר?
הייתי מציעה לך להיפגש עם איש מקצוע ולבחון מה באמת חשוב לך בקשר ובנישואין לפני שאת נכנסת להתחייבות כזו עם כל מה שאת מתארת כאן בפורום.
האם היו לך בני זוג קודמים ואיך זה היה איתם?
אני מאחלת לך הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה... אבל....
אנונימית21/05/2014אני לא יכולה להגיד שהוא מתעלל בי או מקלל אותי בקטע מגעיל. לפעמים יצא לו להגיד לי טיפשה מול המשפחה שלי או אמא שלו ותמיד כביכול בצחוק. עשיתי לו על זה שיחה ואמרתי לו מה אני מרגישה. הוא הבטיח לא לעשות את זה יותר. וטוען שהוא ממש לא חושב ככה והכל בצחוק וללא כוונה. בגדול הוא מרעיף עליי המון אהבה מול כולם וכשאנחנו לבד. מכבד אותי עוזר לי בהכל... הבעיה הכי גדולה זה שיש לו פליטות פה לא במקום לפעמים. לא עליי אלא בכללי. למשל הוא חייב להגיד אם מישהו לא מוצא חן בעיניו מול אמא שלי גם כשמדובר בקרוב משפחה. גם על זה דיברנו... וגם על זה קיבלתי הבטחה שלא יקרה. אני איתו כי אני אוהבת אותו כי הוא נותן לי הרבה ביטחון רגשי ופיזי. הוא מוכיח לי את אהבתו. תמיד מגן עליי תומך בי. מקשיב לי. הוא נתן לי הבטחה שזה לא יחזור על עצמו. בתקופה האחרונה יש בלאגאנים בין המשפחות בגלל עינייני חתונה וזה גם השפיע עליו... פעם אם הייתי בוכה הוא היה משתגע ועכשיו נהיה קצת אדיש ואומר שנמאס לו שכולם נעלבים. מצד אחד אמא שלו מצד שני אמא שלי וגם אני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי21/05/2014מיכל,
תראי, הוא כן יצטרך לקחת אחריות גם החלקים שלו בקשר, זה חלק מתהליך של התבגרות.
אם זה משהו שחשוב לך, זה חשוב שהוא יעבוד על זה ולא יתנהג ככה.
ה"צחוק" יכול להצחיק אותו, אבל אני קוראת שהוא לא מצחיק אותך... אלא מציק לך.
חשוב שהוא ידע את זה ושזה גבול ביחסים ביניכם.
הוא חייב ללמוד את המקום של התקשורת ביניכם כזוג ואת התקשורת כשאתם נפגשים עם המשפחה.
על מנת שלא תהייה הישנות ואז תחזרי להיפגע שוב ושוב., כי בסוף, יש לכך השפעה על הקשר הזוגי בכל מיני פרמטרים.
חיי נישואין מזמינים לא מעט אתגרים, מתיחויות ואם נוסיף על זה התפתחויות נוספות, אנחנו מעצימים את ה"חבילה".
אני חלילה לא עושה "השחרה" לבן אדם, אלא מסבה תשומת לב למשהו שהוא מאד חשוב בקשר ביניכם שלא יקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

