לא מתמודדת עם הגירושין

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לא מתמודדת עם הגירושין
    חווה
    02/08/2014

    שלום,
    הייתי נשואה 16 שנים +3 ילדים הגרוש בגד בי עם בחורה רווקה שצעירה ממנו ב-19 שנים!
    ניסינו טיפול אך הוא היה כבר מאוהב בה ולכן התגרשנו לפני שנה.
    הם ממשיכים באהבה גדולה ואף עוברים למגורים משותפים הילדים הכירו אותה.ואני לא מצליחה להתאושש . אני יודעת שצריך להמשיך הלאה אך כל היום אני חושבת איך יכול להיות שאני עוברת את כל התהליך הפרידה והגרוש כלום מאושר ,טוב לו, מספר שמצא אהבת אמת.
    לעומתו, ניסיתי טיפול , תקועה בבית, משתגעת, לא מצליחה להתקדם הלאה, אין לי רצון לצאת להכיר. כואבת את הגירושים ואת הבגידה .
    אני יודעת שאני צריכה להמשיך אך לא מצליחה!!
    האם יש מצב שאדם שהתגרש לא עובר תהליך? יכול להמשיך ישר לפרק ב' ?
    איך יכול להיות שמצפונו לא עובד בכל זאת הייתי אשתו.
    אשמח לתגובה עם עצות פרקטיות ותשובות לשאלות שמטרידות אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מתמודדת עם הגירושין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשית - לא לשפוט את עצמך

    טלי צרקינסקי
    03/08/2014

    חווה שלום,

    אני לגמרי מבינה את התסכול והקושי שאת מעלה, ביניהם, טרם "עובד" (מהמילה לעבד) את הסיום של הנישואים, חווית נטישה, מה שלמעשה מאפשר להתקדם הלאה.
    יש מקום לכאב, זה בסדר וזה טבעי, אך עדיף לא לתת לזה מקום שחוסם אותך בחיים, אלא דווקא לצמוח ממה שקרה.

    ראשית, חשוב לי שלא תשפטי את עצמך לגבי כך שאת עדיין כואבת והגרוש המשיך בדרכו.

    כולנו בני אדם שונים, עם מכלול של רגשות ואנו עוברים תהליכים ומעבדים דברים בצורה אחרת ואחד לא עולה על השני אם הוא עבר את זה יותר מהר, כך שאין מקום לשפוט או "להצליף" בעצמך מבחינה מטאפורית.

    יש אנשים שיכולים לעבור מיד לקשר אחר ויש שזקוקים לזמן לבד, לעבד את הדברים, עד שמוכנים לקשר חדש. יש אנשים שגם לא מסוגלים לחיות לבד והם יותר תלותיים (אינני מכירה את הגרוש שלך כך שאינני אומרת דבר על מה שקרה אתו) אך זה באופן כללי.

    זה לא פשוט גם ההתמודדות שהוא בזוגיות עם בחורה צעירה בהרבה וזה יכול להפגיש אותך עם המקום שלך היום.

    אז מה הייתי מציעה לך לעשות?

    מספר דברים:

    האם את עובדת? הייתי מחפשת משמעויות בחיים שיעשו לך טוב על מנת שלא תרגישי "תקועה", "משתגעת" ומתקשה להמשיך הלאה, כפי שאת מציינת.

    זה יכול להיות בהרבה מאד תחומים, כמובן עפ"י מה שאת יכולה להרשות לעצמך מבחינת זמן ומשאבים כלכליים.

    תעסוקה שעושה לך טוב (מקום עבודה)
    חוגים שמעניינים אותך ואת פוגשת שם אנשים מעניינים
    פיתוח קשרים עם חברות
    פיתוח תחביבים שאת אוהבת
    יציאה למקומות בילוי
    לימודים שמעניינים אותך
    נסיעה לחו"ל להתאוורר
    ספורט - תורם לגוף-נפש ורגיעה

    כמובן לא צריך לעשות הכל ולא בבת אחת, אך תנסי לבחון מה ממה שהעליתי מתאים לך ואולי זה דברים אחרים...

    כשתתחילי לעשות למען עצמך, דלתות תיפתחנה ובהמשך, גם הרצון להכיר עשוי לבוא, בעיתוי שיהיה לך מתאים ונכון.

    בנוסף, אפשרי בהחלט גם שאיש מקצוע ילווה אותך את התהליך מבחינת עיבוד התכנים, סגירת המעגל ועוד.

    חשוב מכל - להוריד את השיפוט העצמי ואת ההאשמה - אך מדובר בתהליכים.
    תהליך זה יביא אותך למקום טוב.

    את לעולם לא יודעת מה קורה בזוגיות שלהם, כי בכל זוגיות יש עליות ומורדות והייתי ממקדת את האנרגיה היום בך, בעצמך ובצמיחה שלך.

    אני מאחלת לך הרבה הצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו