ריבים וויכוחים לפני חתונה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ריבים וויכוחים לפני חתונה
    ריקי
    28/12/2014

    היי, שמי ריקי בת 24 נמצאת במערכת זוגית מזה 5 שנים. יש לציין שהזוגיות שלנו באמת מדהימה תודה לאל. אנחנו התארסנו ברוך השם ורגע לפני חתונה. במהלך ההכנות לחתונה החלו ריבים וויכוחים ממש מיותרים לפני החתונה, יש לציין כי הריבים מאוד מיותרים ללא כל תכלית, לאחרונה גם הריב ממש התפוצץ נורא ומרוב עצבים התחלתי לקלל ולדבר לא יפה כלל..לא רגילה להיות במצבים האלה כלל, לא גאה במעשיי כלל. מרגישה שפגעתי בו מאוד. התנצלתי כמובן. אך זה מטריד אותי נורא עד כדי כך שאני אפילו לא נרדמת. במקרה שציינת מרוב הצעקות והקללות בן זוגי אחז בי ביד בחוזקה, שהבין את המעשה שיחרר את ידי. אני מאוד מבולבלת ומתוסכלת נורא. אשמח לעזרה. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתונה כגורם סטרס

    עדי בדיחי
    29/12/2014

    שלום ריקי,

    ראשית מה שאת מתארת- ריבים לפני חתונה- הם דבר טבעי. חתונה היא גורם סטרס, מאחד הגבוהים, וטומנת בחובה הרבה קונפליקטים. היא לא ממש אופורית וורודה כפי שאמורה להיות בפנטזיה- היא בהחלט יכולה לעורר סערות. מאחורי זה יש את נושא המיסוד, המחויבות, ה"כבילות" למישהו, למשהו, לבית. לחיים חדשים. יש הרבה הרבה מאחורי הסטרס הזה - לא מדובר בסטרס של "ההכנות", אלא מדובר בהכנות רגשיות קודם כל.

    לגבי תוקפנות- בכולנו יש חלקים תוקפניים. כולנו מדחיקים אותם כדי להתיישר עם נורמות חברתיות ועם קודים של מוסר ומצפון. אבל, יש פעמים, שהחלקים האלה צפים- בדיוק במצבים אותם את מתארת. אז אני לא אומרת שזה בסדר לקלל או לתפוס חזק את היד (לא הבנתי האם רצה "להרגיע" ולעצור אותך מההתפרצות, או שממש ניסה להכאיב- יש הבדל), אבל אני בהחלט יכולה לתת הסבר טוב ל-למה זה קרה.

    נשמע שהזוגיות שלכם היא יציבה וחזקה. שווה להיפגש ולדבר על מה שקרה- להבין למה זה קרה, מה הביא אותנו לזה. לכל אחד כאן יש את החלק שלו- איך אנחנו מנהלים את המצב ולא שהוא ינהל אותנו בפעם הבאה? עם זוגיות שיש בה תקשורת טובה, את יכולה להגיע רחוק מאוד וכן למנוע מצבים כאלו בעתיד. העובדה שאת חשה מצפון כבד על הסיטואציה היא לטובה, אני מקוה שגם הוא מתחרט על מה שעשה. צריך יהיה לחשוב איך בהמשך, יחד, אתם מנהלים קונפליקטים באופן מילולי ולא באלימות (לא מילולית ולא פיזית). אפשר לעבוד על כך ביחד. אם לא היו מצבים דומים או מעבר לכך בעברכם המשותף, הייתי מרגיעה ואומרת שסה"כ מדובר בהתפרצות על רקע הסטרס הכבד, שעם תקשורת נכונה בהמשך- יכולה להרגע ולהישכח.

    בהצלחה ומזל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו