זוגיות וחוסר נסיון.

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • זוגיות וחוסר נסיון.
    מוטי
    11/02/2015

    שלום ,
    קצת רקע: בן 23,בקשר זוגי שנתיים וקצת.
    ברקע עברי מספר קשרים מאוד קצרים שלא ארכו יותר מחודש ולא כללו מיניות על כל היבטיה. אינספור נסיונות הכרות וחיזור ללא הצלחה עד הקשר הנוכחי.

    אני סובל מהפרעת חרדה של OCD שבין היתר מערערת את האמון שלי בטיב הקשר.עם הזמן המתנתי לייעות וטיפול תרופתי והייתי בטוח שע םהטיפול החרדה תרד ואיתה האהבה תחזור ותלבלב כמו בהתחלה.כמובן שזה לא קרה.
    אני אוהב את בת הזוג שלי.מעריך את התכונות שבה לטוב ולרע.יש בינננו קירבה ואינטימיות גבוהה.היא קיבלה את העובדה שאני נוטל טיפול פסיכיאטרי וזה לא הפריע לה.
    באופן כללי ברור לי שמשהו מאוד שונה בקשר הזה כשלא התחברנו בכלל התחלה ופתאום זה הפך לקשר של שנתיים,הרי אני רגיל לרדוף ולחזר ולכאוב ולצפות מראש לדחייה ופתאום קרה בדיוק ההפך.
    אני לא יודע איך להכיל את זה.שפתאום אין את המרדף הזה אחרי זוגיות.
    הנסיון המיני הראשון שלי היה איתה ומפריע לי מאוד שאני נמשך גם לאחרות חרף העובדה שבחיים לא אבגוד בה ואין לי מחשבה כזו אפילו. אני מודה שאני סקרן מינית אבל האם נכון להתנהג כמו ילד שמחליף צעצוע משעמום רק בשביל לנסות עוד?
    אני נהנה מאוד מיחסי המין איתה אך כל כך כואב לי לחשוב שהדעה הרווחת היא לצאת ולהתנסות...איך זורקים קשר בשביל עוד נסיון? ברור לי שזו בעיה שלא תעלם...

    מול כל הבלאגן שתיארתי למעלה אינ מגלה שאני פשוט עיוור לקשר.כל החום,המשיכה,החברות והדדיות ביננו נעלמים מעיניי כשמישהי אחרת מתחילה איתי ואני פתאום חש אטרקטיבי ,דבר שלא הרגשתי מעולם(כמובן שאני שומר על העניין כידידות ולא יותר) ושכל הדשא בעולם ירוק יותר משלי...איך חוזרים להעריך? אני כל כך שקוע בספקות ובבדיקה האובססיבית של הזוגות והנשים בסביבתי שאני לא שם לב מה יש לי.
    ההגיון שלי אומר לי שעם כמה שהכל נראה אטרקטיבי בחוץ לא באמת מחכים רק לי..משום מה אני מתעקש לשכוח כמה כאב עברתי עד שהגעתי לאחת שמעריכה אותי כמו שאני,שלא אכפת לה אם אשמין ארזה אקח כדורים או יעשה קעקוע ,שצוחקת מכל הבדיחות השחורות שלי שאחרים מעקמים פרצוף..
    אני מרגיש כל כך לא נאמן שאני פשוט בוחן כל בחורה אחרת מסביבי ומדמיין אותי איתה רק בשביל לבדוק אם אני באמת רוצה לצאת מהקשר!! אפילו על אחותה אני מסתכל..
    שוב זה רק דברים שבראש.לא אבגוד בה בחיים.

    אני לא יודע אם נתחתן שזה עוד דבר שמכאיב לי בתור חרדתי.הידיעה שייתכן ובכלל לא נתחתן אז מה אנחנו עושים ביחד בכלל מעכשיו.?

    אני יודע שתיארתי פה בלאגן אחד שלם אבל זה ישירות מהלב והראש המסובך.
    מבקש עזרה בתור בנאדם שרוצה לשמור על הקיים אך לא מתרצה ממנו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות וחוסר נסיון.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר המלצות ונקודות

    טלי צרקינסקי
    11/02/2015

    מוטי שלום,

    אני קוראת מבין שורותייך כל מיני אמירות כגון: "כמובן שזה לא קרה", "ברור לי שהבעיה לא תיעלם".. אמירות שלא מאמינות בעצמך.

    חשוב לי לציין שבעיות/התמודדות עם הפרעות שונות וביניהם מה שאתה מתמודד - OCD יכולות להיעלם/להפחית במידה ניכרת, בטיפול מתאים.

    ראה כמה התקדמת בזוגיות: אתה יכול לקיים יחסים היום, יש לך קשר של זמן לא מבוטל, של בחורה שאוהבת להיות אתך, שאתה (עם החרדות) נהנה בחברתה, יש כאן התקדמות גדולה מאד לדעתי ויש עוד מקום לטיפול.

    לגבי קשר זוגי, אופי האהבה משנה פניה במהלך זוגיות. גם התאהבות הופכת לאהבה בוגרת, כזו שיכולה להכיל, כפי שאתה מציין, את המכלול, את ה"גם וגם", את חוסר השלמות של בני האדם, אך ליהנות מהקשר והאינטימיות.

    סקרנות מינית היא דבר טבעי, יתכן וחלק ממכלול המחשבות המטרידות שלך זה האם המחשבות ישתלטו עליך והאם הן "תוכן אסור". הן לא תוכן אסור.

    כבני אדם, יש לנו עולם ומרחב שלם שמתקיימות בו מחשבות, רגשות, פנטזיות ועוד.. והמרחק משם ועד מימושן הוא גדול.

    ככל שהאדם מסוגל להבחין בין מציאות לדמיון והגבולות לא מיטשטשים לו, כך הוא יכול לאפשר את המרחב הזה.

    OCD היא הפרעת חרדה שהאדם יודע שהמחשבות הטורדניות והמעשים (קומפולסיות) שנועדו לסלק את המחשבות ולבטלן, אינן רציונליות, הוא יודע שאין בהם היגיון אך זה מעלה חרדה, בא ב"לופים" ומשתלט לכן כאן כדאי לעבוד, היכן שזה מפריע בחיים בהיבטים שונים.

    אני לא יודעת איזה טיפול עברת אך הטיפול המומלץ ביותר ל- OCD הוא טיפול ה CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) בשילוב במידת הצורך עם טיפול תרופתי (עפ"י יעוץ עם רופא שאני מבינה שאתה מקבל).

    אני מאמינה שתעסוקה, תחביבים, חברויות ועולם עשיר, עוזרים גם לטיפול בכל מצב נפשי כזה או אחר.

    אני קוראת שיש לך מאבק מול אותן אמירות חיצוניות של לצאת ולבחון עוד ומאד יתכן והיום כאשר התנסית וחווית הצלחה, זה גרם לך לשאלות האילו.

    לדמיין בחורה אחרת לא יעזור לך להבין אם אתה רוצה לצאת מהקשר.

    נראה שזה הפך לתוכן אובססיבי - מי רוצה אותי? את מי אני רוצה? מה גבולות היכולת שלי בתחום הרומנטי? האם אני חרד מהפנטזיות שלי?

    אני חושבת שלא לגמרי האמנת שמישהי תרצה אותך על כל כולך ואני מעלה שאלה אם אתה מכיר בדברים הטובים שבך.

    לא רואה סיבה להיפרד מקשר שהוא טוב ומספק.

    אני ממליצה לך לגשת לטיפול אצל מטפל/ת שהוא מטפלת רגשית אשר יש לו כלים ומשלב גם CBT כי יש לי הרגשה שרק CBT לא יענה על כל הצורך וכדאי לעשות איזה שילוב.

    אני מאחלת לך הרבה הצלחה,













    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טלי תודה רבה !!

    אור
    11/02/2015

    תודה על המענה והיחס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי להוסיף מדהו קטן ושכחתי..

    אור
    11/02/2015

    אני נתקל לעתים בתחושת מחנק כשאני חושב על להיות עם בת הזוג שלי. לא ברור לי ממה זה נובע אבל כשאני איתה התחושה פחות או יותר נעלמת ...זה גורם לי לחשוב כל הזמן על פרידה..
    דבר שני זה שיש לי תא משפחתי לקוי ואני לא בקשר טוב בגלל עם המשפחה . בנוסף גם ההורים בקשר לא טוב בכלל .
    מנגד המשפחה שלה מאוד אוהבת אותי ואני מתחבר אליהם מאוד ולעתים אני מרגיש אובססיבי כשאני אצלם כל הזמן רוצה שהאחים שלה ישבו איתנו כאילו מעטפת כזו של אנשים שנועדה למנוע ממני להיות איתה לבד ולהתמודד עם השאלה האם כיף לי איתה או לא. זה אפילו גרם לי לחשוב שאני מאוהב בכלל באותה !!
    אני נהנה בחברתה ושהיא יושבת אתנו אבל מעבר לזה אני לא חושב עליה במשך שאר היום או משהו כזה...זה מטריד מאוד!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממשיכה בתגובה

    טלי צרקינסקי
    11/02/2015

    מוטי שלום,

    זה מובן שאם אתה חווה חוויות של חרדה לעתים (בין אם רגשות בין עם תחושות כגון מחנק) כשאתה "נפגש" עם המושא של האובססיה (אף נפגש במחשבה = שהיא אובססיבית לעתים, מה שיש לך למעשה עיסוק יתר אתו.
    וכשאתה נפגש עם בת זוגתך אתה חווה לעתים ש"השד לא נורא כ"כ אלא הוא אפילו נעים, וכיף לך וכו'.." זה נעלם.

    תא משפחתי בעייתי משפיע על תפישת הזוגיות והמשפחתיות שלך, אך זה לא מעיד שלא ניתן לעבד תכנים אילו, על מנת שאתה תחווה זוגיות ו'או משפחתיות טובים ובריאים יותר.

    מפה לדעתי מובן שאתה אוהב את החיבוק הרגשי המשפחתי של בת הזוג שלך, יתכן ואלו עונים על חסכים שהיו לך וכן נעים לך שמקבלים אותך לחיק המשפחה.

    החלק של הפנטזיות ומחשבות לדעתי "מתיישב" על החלק של המחשבות הטורדניות וכאן הייתי עובדת על זה בהחלט בטיפול.

    אתה מוטרד ומוצף מזה ובהחלט המצב יכול להיות יותר טוב וניתן להפחית את המחשבות הטורדניות הללו.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש תחליף למשפחה?

    אור
    11/02/2015

    האם ייתכן שאני נשאר איצה רק בשביל המשפחה שלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    טלי צרקינסקי
    12/02/2015

    מוטי שלום,

    זו דוגמה למחשבה טורדנית (למה אני נשאר? האם אני צריך לעזוב? שמעסיק אותך הרבה מאד)

    אתה ציינת כאן לא מעט דברים טובים שמחברים ביניכם וטובים לך ולה בקשר.

    נושא המשפחתיות - שיש קשר טוב אתם - זה דבר נהדר שאתם יכולים ליהנות ממנו - בהדדיות.



    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי מילים להודות על הסבלנות

    מוטי
    12/02/2015

    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו