מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרק ב - בגידההעין שבשמיים23/04/2015
שלום,
אני גבר בן 36 גרוש+2 ויצאתי ב-3 האחרונות עם גרושה+2 בת 41. ( 5 שנים גדולה ממני)
הזוגיות הייתה מדהימה, הרבה אהבה וחיבור שלא ניתן לתאר במילים.
הכרתי את ילדיה היטב והיא את ילדיי. הכרתי את משפחתה היטב והיא את משפחתי.
לאחר כשנה של זוגיות ניסינו לבצע מהלך של מגורים משותפים אך לדאבוני לא ראינו עין ובעין בעיקר בנושאים כלכליים ובגיבוש הסכם ממון/חיים משותפים ( היא רצתה שיתוף על נושאים רווחיים עבורה ואילו אני רציתי הפרדה רכושית מוחלטת מתוך רצון להיות איתה בלבד).
הנושא של מעבר מגורים משותפים נעזב מתוך פחד לאבד אחד את השני אך אצלי הענן הזה יצר המון תסכול, כעס ומרירות כלפיה על אף שבכל פעם שנפגשנו הכול היה "מושלם".
בחודש האחרון התסכול והמרירות מזה שהקשר "תקוע" נכנסתי לאפליקציית היכרויות והכרתי בחורה שעימה נפגשתי 4 פעמים ( ללא מגע פיזי או אינטימיות כלל למרות שהיה באפשרותי).
תוך כדי ( לפני שבועיים) הבחורה "עלתה" על התרמית שלי ויצרה קשר עם בת זוגתי ושטחה בפניה את כל האמת על מה שהיה כולל שליחת כל מסרוני הוואטצאפ ששלחתי לה ( "סקסית", "מתגעגע" וכו' מילים כמובן ריקות מתוכן מצידי)
כמובן שהתנצלתי והבעתי חרטה עמוקה וכנה על כל מה שעשיתי, הסברתי לבת זוגתי מהיכן הכול נבע, הודתי במעשיי ( אמנם לאחר יום שלקח לי לעכל את המצב) והסברתי שברצוני לשקם את הקשר ואפילו ללכת לטיפול זוגי.
אני אדם מאוד נאמן וזוגי וזו הפעם הראשונה שביצעתי בגידה בחיי למרות שנקרו בפניי מספר לא קטן של הזדמנויות לחטוא.
כעת בת זוגתי מאוד מרוחקת, חושבת שבגדתי בה במהלך כל ה-3 שנים, אנו מדברים בטלפון לעיתים רחוקות, נפגשים כפעם בשבוע וכל הזמן מתעסקים בבגידה. היא מאוד מבולבלת ולא יודעת אם תוכל לסלוח לי או אם ברצונה לשקם את הקשר בכלל.
שאלותיי הן כאלו:
1. אני מאוד מעוניין לשקם את הזוגיות עם בת זוגתי אבל רק אם הקשר יתקדם ויעבור לכדי מגורים משותפים. האם לדעתכם ניתן לאחר שהרסתי את האמון כליל?
2. מה עליי לעשות כדי לשקם את האמון שנהרס וכדי לשקם את הקשר?
3. האם ניתן יהיה בכלל לבצע עם בת זוגתי מעבר למגורים משותפים ? היא טוענת שזה גם היה רצונה ומשאלת לב שלה.
4. למיטב ידיעתי משפחתה ומכריה יודעים על הבגידה שביצעתי ושונאים אותי. האם יש בכלל לקשר כזה סיכוי להתקיים אם נשקם אותה כשמשפחתה שונאת אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזרת האמון כצעד ראשוני
עדי בדיחי24/04/2015שלום לך,
אתה מתאר מצב מאוד לא פשוט, בהחלט ניתן לשער עד כמה הדבר מצער אותך.
קודם כל, כנראה זיהית נכון ומשבר המעבר יחד יצר אצלך מחסום כבד יחסית להמשך הקשר. כנראה חילוקי הדעות בדבר הסכם הממון לא היו ממש מעובדים- כלומר- היה שם איזה משבר זוגי שלא ממש טופל עד הסוף. החלטתם לא לעבור יחד ובהחלטה זו למעשה שמתם את הסכם הממון כהוא זה שמנהל את מערכת היחסים- ואתם כבר לא מנהלים אותה, עד היום. משהו התגלגל ככדור שלג.
הטעות היתה שלא יכולת להגיע לבת זוגתך ולהגיד לה- אני מריר, אני כועס, אני מתוסכל, ואני חייב שנדבר, שנפתור את הדברים. כי פה למעשה חלה התפנית של ללכת החוצה ולחפש "נחמה", או "הקלה" בחוץ. לא בגדת- אבל פנית למישהי אחרת כדי למצוא הקלה להרגשתך. עבור בת הזוג כמובן מדובר בבגידה באמון.
לשאלותיך:
כל הסיפור הזה למיטב הבנתי קרה בחודש האחרון. כנראה שעדיין זה זמן מועט יחסית לעכל, מהצד שלה, את הדברים. בשלב זה הייתי מציעה שתשוחחו או שתכתוב לה, אם קשה לך, שכדאי לקחת הפסקה. ולא כי אני חושבת שאתם חייבים להיפרד- אלא מציעה, שפסק הזמן יוכל להביא שקט ו"ניקיון", על מנת שהיא תחווה את התקופה הקרובה בלעדיך- שהיא תחשוב על הכל, והיא תבחר- האם להמשיך להאמין בך ובקשר, או לא. כי מה שקורה כרגע הוא תסכול על תסכול- בכל מקרה כבר הגעת למשבר הזה מתוסכל, ועכשיו קורה מצב בו אין ממש החלטה על המשך הקשר. ולכן מתוך כבוד לה ולזוגיות- תציע לה לפחות שתיקח כמה שבועות לחשוב על הדברים, עם הצעה בתוקף לטיפול זוגי.
אם אתה מעוניין שהקשר יתקדם- אל תציב לו תנאים בשלב זה של מעבר לגור ביחד. זה יציף שוב את כל נושא הסכם הממון ושוב יכניס אתכם לפלונטר של חילוקי דעות. מה שאמור כרגע להיות לנגד עיניך הוא אך ורק בניית האמון, גם אם זה יצור מצב שבו לא תגורו ביחד עוד תקופה. כלומר, להמשיך את הקשר בפורמט המקורי, עד להצלחה של החזרת האמון- אח"כ, לחשוב על מעבר יחד ואיך גם בתוך המעבר הזה- אתה מגיע לקראתה. כי אני לא בטוחה שעוד משבר לקשר (הסכם ממון וכו') יהיה נכון. אז לשאלתך- זה ניתן, אם תחזיר את האמון.
בהחלט ניתן להחזיר את האמון בקשר והעובדה ששום דבר מעשי לא קרה שם, פיזית, יכולה לעודד את הסיכוי. היא כרגע לא מאמינה אולי מתוך כאב, אבל שלוש שנים יחד יכולות להעיד על קשר טוב סה"כ, וחשוב להזכיר לה מצבים אחרים בהם היית נאמן וטוטאלי, וכן לקחת אחריות על כך שיש מקום ללמוד איך להגיד את הדברים ולא "להתנהג" אותם (כמו ללכת ולדבר עם מישהי אחרת).
לגבי המשפחה שלה- זה החלק הקל לדעתי. כמו שהיא "שיווקה" אותך עד כה, כך היא תמשיך לעשות- ככל שהקשר יתנהל חיובי בעיניה. כלומר, כשתתפייסו, תלכו ליעוץ, תחזר אחריה, אחרי האמון שלה, תפייס אותה, תבצע תהליך של ממש, תראה לה הבנת את הטעות ואתה לוקח אחריות- כך היא תוכל גם לשדר זאת כלפיהם.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

