מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פנסיה מוקדמתנירית20/05/2015
שלום רב,
אני ובעלי נשואים כ- 13 שנה ללא ילדים.
לאחרונה הוצע לו לפרוש לפנסיה מוקדמת עם תנאים משופרים כנראה.
אני הכרתי אותו כאדם עובד, שהולך כל יום לעבודה. הוא עובד למעלה מ- 20 שנה באותו מקום.(עוד לפני שהכרנו הוא עבד שם).
במידה ולא תהיה לו ברירה אלא לפרוש, מבחינתי זה לא יהיה טוב.
ייתכן שימצא מקום עבודה אחר אבל אני ממש פסימית שאכן כך יקרה ביודעי כמה קשה לאנשים שעברו את גיל 40 למצוא עבודה.
אני רואה תסריט לא מחמיא לנו בזוגיות ולא חיובי.
לי יהיה קשה לקבל שאני הולכת לעבודה כל יום והוא מסכן בבית חסר מעש.
עד כמה שאני מכירה אותו הוא לא בדיוק הטיפוס שילך ללמוד או לחוג כלשהו.
אין לי מושג מה יעשה עם עצמו אם לא ילך לעבודה ומה שכן לאגו שלי זה גם לא יהיה טוב.,הכרתי בן אדם עובד ועכשיו אני אצטרך לחיות עם פנסיונר לפני הזמן. ואני תמיד הרגשתי ונראתי יותר צעירה מגילי.
אני יודעת שצריך לעודד אותו אבל מי יעודד אותי?
לא מקובל עלי שבן זוג לא עובד ולא משנה מאיזה סיבה.
אני אפילו חושבת להמשיך להיות זוג אבל בבתים נפרדים. לכל אחד מאיתנו יש דירה.
אם למישהו יש דעה לגבי כל מה שכתבתי ומה לעשות עם המצב החדש שודאי יגיע לפיתחנו, אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר הצעות
טלי צרקינסקי20/05/2015נירית שלום,
תקופה של פנסיה מוקדמת ופנסיה בכלל, היא בהחלט תקופה שעלולה לערער מצב של איזון בבית כמו שאת מציינת, אצלך, וכן אצל בעלך שהוא מסיים לעבוד ולפתע נותר עם זמן פנוי רב.
את חוששת ממספר דברים שאת מעלה כאן. מכך שאת ממשיכה לעבוד ומה הוא יעשה. שהגבר שחי לצידך ועבד כל השנים אולי יהיה חסר מעש, וכבר מציירת לך את העתיד שאולי עדיך להפריד כוחות (=בתים נפרדים) על מנת להימנע מהמפגש המפחיד הזה.
יש לי מספר הצעות.
ראשית, לקבל את זה שזה שלב נורמטיבי לחלוטין בחיים שכל אדם עובר וזה משפיע.
זה בוודאי מצב ש"מפגיש" שוב עם הזוגיות שלכם. מה יש שם? האם חסר שם משהו? (שאלות להדהוד ואף ל"עבודה משותפת").
בפנסיה מוקדמת יש דברים שונים שאפשר לעשות והייתי משוחחת אתם עם בעלך.
ראשית, היום יש מודעות רבה מאד לנושא ויש קבוצות אשר מכינות אנשים לקראת יציאה לפנסיה ומילוי שעות הפנאי - הייתי בודקת זאת.
מעבר לכך: אני לא יודעת מה תחום עיסוקו של בעלך, אולי רלוונטי עבורו לפתוח משהו עצמאי (יכול להיות קטן) לייעוץ אם יש משהו שרלוונטי בתחומו.
לימודים, כתבת שהוא לא ילמד. אי אפשר לדעת. אולי יש משהו שמעניין אותו ויהיה לו מאד כיף לחזור לספסל הלימודים ולהעשיר את הידע, מה שיתרום גם לכם כזוג (חוויות שלו לצד חוויות שלך).
הסבה מקצועית, אנשים עושים בכל מיני גילאים ומגלים את עצמם מחדש...
פגישות עם קואוצ'ר מקצועי בכיוונים רלוונטים אליו להכוונה.
כמובן זה תהליך ולא תמיד ניתן לדעת ביום אחד מה האדם רוצה.
אך מה שחשוב בעייני, הוא שהדברים ידוברו ביניכם, החששות שלך, איך הוא מרגיש עם זה, מה הוא היה רוצה לעשות, מה השאיפות הזוגיות שלכם,
שהדברים ידוברו בתוך הקשר ללא חשש.
הרבה לפני הפרדת הבתים.
במידת הצורך ניתן לפנות לייעוץ מקצועי להכוונה (הוא יכול לבד, אתם יכולים בטיפול זוגי) זה מקובל בכל מעגל החיים.
הייתי מנסה לבדוק.. יתכן ויצא מכל אילו גם טוב, על אף החששות המובנים...
מאחלת לכם הרבה הצלחה!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

