חוסר שוויון ורגישות.

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חוסר שוויון ורגישות.
    אורית
    20/08/2015

    שלום רב,
    אני נשואה שנים רבות. הילדים בוגרים.יש לי אח נשוי עם ילדים אשר גר רחוק ממני והוא ואשתו עם חריגות. היה ילד עם משכל גבולי וכשהיינו ילדים מתה אמנו באסון ולמרות חריגותו אנו אחים לגורל. ויש לי אהבה גדולה אליו.
    בעלי עובד אצל אחיו שהוא איש עשיר ובעשר השנים האחרונות בשל סכסוך של בעלי עם אבא שלי חגגנו את כל החגים עם אחיו ואחותו שהם אנשים לא קלים.פעם עוד נסענו לבקר את אחי בצפון והיום בעלי כבר לא מעוניין בכך. היה ויכוח בינינו לגבי ראש השנה ודרשתי להזמין את אחי לערב חג. חשבתי שזהו, אחיו כמובן הזמין, בעלי אמר לו שהזמנתי את אחי אך המשיך לשגע אותי וללחוץ ובסוף נכנעתי ללחץ שלו וויתרתי.לאחר שוויתרתי חשתי רע, התחילו רגשי אשם כלפי אחי וילדיו שאיני רואה כלל ונהיה מתח עם בעלי.אתמול אמר שלא רוצה ללכת לשום מקום ..שנהיה אנחנו בבית וזהו. אמר שלא בא לו להיות בחג עם המפגרים האלה. קשה לי עם חוסר הרגישות שלו .יש לי רגשות אשם כלפי אח הייתי רוצה להיות אחות קרובה יותר. יש לציין שגם עם אחיו לא ממש טוב לבעלי ואינו איש שיחה. אני מרגישה שזה קשר שתלטני ולא בריא ביניהם.
    החגים הפכו עינוי בשבילי. אשמח לעזרה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר שוויון ורגישות.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדאי לשוחח על זה

    טלי צרקינסקי
    20/08/2015

    שלום אורית,

    חגים היא תקופה שעשויה להציף ולהעלות תכנים משפחתיים, גם לא נעימים.

    מאד ראוי להערכה הקשר היפה שיש לך עם אח שלך ומשפחתו.

    מה שאני קוראת מדברייך שיש דברים שמציפים את בעלך ויש דברים שמציפים אותך ונראה שאתם בקשר הזוגי, לא כ"כ מצליחים לדבר עליהם בצורה בונה, אשר תביא לפתרון של הדברים ותיתן לכל צד אפשרות לבטא עצמו.

    צורת הביטוי של בעלך נובעת מאיזה קושי שיש לו והוא מתבטא כך ואת נפגעת ושמה את את עצמך במקום של "דורשת" ואז יש איזה "משחק כוחות" ביניכם שהוא לא טוב לזוגיות והוא לא יביא אתכם לפתרון. יש ויתור ואז יש רגשות אשמה שלך כלפי אחיך.

    מה כדאי לעשות?

    המלצתי אליכם לשוחח. לקיים שיחה הדדית, לא שיפוטית, כאשר שניכם רגועים. שיחה כזו המזמינה אחד את השני לדבר על מה שמפריע לכם.

    הייתי פותחת בשיחה במה שטוב לך בקשר, הייתי ממשיכה שאת מרגישה שיש מתיחות סביב היחסים עם האחים ואת מאמינה שבעזרת זה שתדברו ותשוחחו מה כל אחד מרגיש, תוכלו להתגבר על זה ביחד, בהדדיות.

    תשמעי מה מפריע לו, תשתפי אותו, תתחילו מלהקשיב האחד לשנייה תוך דגש שהקשר ביניכם חשוב ובתוך זה חשוב גם ששניכם תתפשרו לעתים ותלכו האחד לקראת השני.

    את יכולה לשתף אותו שהקשר עם אחיך יקר לך ולעתים את מרגישה אשמה שהבטחת ולא הגעת איפה הוא מרגיש ומה?

    שהקשר אתו (עם בעלך), יקר לך. אלו ממדים שונים של קשר, אך חשוב לך ואת מבינה שהקשר שלו עם אחיו חשוב לו וחשוב שתבנו משהו משפחתי ששניכם תוכלו להכיל בכלל ובתקופות יותר אינטנסיביות (לדוג' חגים) בפרט.

    בברכה,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודה לך מאוד על תשובתך.

    אורית
    20/08/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו