יש לי בעיה עם חבר שלי, אשמח לייעוץ

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יש לי בעיה עם חבר שלי, אשמח לייעוץ
    בת 24
    06/01/2016

    שלום, הייתי רוצה לחלוק בעיה שמטרידה אותי..
    אני וחבר שלי (גם בן 24) כבר ביחד כשנה וחצי, הקשר שלנו הוא מרוחק כי שנינו סטודנטים ואני לומדת במרכז והוא בצפון, לכן אנחנו נפגשים רק פעם אחת בסופי שבוע.

    מתחיל הקשר שמתי לב שכשאנחנו מדברים בטלפון אז הוא מתנהג בצורה יותר מרוחקת, השיחה איתו אינה קולחת וזורמת, ישנן שתיקות מעיקות ואני זו שאחראית יותר לשאול שאלות ולהתעניין בו, ולגרום לכך שהשיחה תמשיך. אם אני לא אשאל שאלות בשיחה פשוט תהיה שתיקה ולא יאמר דבר.
    בהתחלה חשבתי שהסיבה לכך הינה שאנחנו בתחילת הקשר ואולי הוא פחות מרגיש פתוח ומתבייש, והאמנתי שזה ישתפר עם הזמן.
    ככל שהקשר המשיך הרגשתי יותר ויותר תסכול מהשיחות שלנו, הרגשתי שהוא לא מתעניין בי כפי שהייתי מצפה, לא שואל אותי גם שאלות, וכל שיחת טלפון הייתה נגרמת בתחושה של כעס ותסכול מצידי, עד כדי כך שהייתי עצובה למשך שאר היום.
    הצגתי בפניו את העניין ואמרתי לו שזה מאוד מפריע לי כבר הרבה מאוד פעמים, אבל הוא אומר לי שהוא לא יכול לשנות את זה, זה האופי שלו ושככה הוא בטלפון עם כולם.
    הוא טוען שהוא מנסה ומשתדל אבל זה לא מצליח, כשהוא בטלפון לא עולה לו מה להגיד.
    אני יודעת שבאמת יש לו בעיה בלדבר בטלפון למשל עם שירות לקוחות או אנשים שהוא לא מכיר, הוא מרגיש לא בנוח ומנסה להתחמק מזה בכל דרך אפשרית (שזה גם מאוד מוזר לדעתי) והיו פעמים שלמשל קבענו נופש ביחד אז הוא ניסה לגרום לי לעשות את כל השיחות שצריך כדי שהוא ימנע מלדבר (ולא הסכמתי כי רציתי שהוא יתמודד עם הבעיה שלו).

    כשאנחנו נפגשים אז אני מרגישה שמאוד נעים לי בחברתו ונעים לי לדבר איתו, בניגוד למה שקורה בטלפון.
    הדבר היחיד שקצת מציק לי כשאנחנו נפגשים, הוא שלפעמים אני מנסה לנהל איתו שיחות יותר עמוקות על המטרות שלו בחיים, וגם כן קשה לדבר איתו על הדברים האלה והוא מנסה להתחמק ואומר לי "שהוא לא אוהב שאלות מופשטות" , זה תלוי במצב רוח שלו לפעמים הוא כן משתף פעולה אבל רוב הפעמים הוא שונא שאלות יותר 'פילוסופיות' מהסוג הזה וזה גם כן מפריע לי כי לי חשוב לדבר גם ברבדים האלו .

    סה"כ פרט למה שתיארתי אני מאושרת איתו, והייתי שמחה לשמוע ייעוץ בנוגע לדברים האלו כי הם מאוד מטרידים אותי ולפעמים אני חושבת האם אני צריכה להישאר איתו, אולי זו איזושהיא בעיה בתקשורת שתטריד אותי תמיד ואני לא אהיה מרוצה משיחות איתו? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר דברים

    טלי צרקינסקי
    07/01/2016

    בת 24, שלום,

    לא ברור מה הקושי ועל הוא "מתיישב" שהוא מתקשה ומתחמק מלדבר החל מאנשים של שירותי לקוחות אותם הוא לא מכיר וכלה בקשר אתך, שאותך הוא כן מכיר, מה שמוביל אותי לשאלה הבאה:

    שאתם ביחד שנה וחצי, האם את מרגישה את הקושי שלו להתקרב בעוד מקומות/תחומים?
    האם הוא משתף ברגשות? האם הוא יכול לדבר אם יש משהו שמפריע לו? לשתף במשהו אישי? איך הוא ביחסים אינטימיים? איך אתם כזוג ביחסים כאילו? איך הוא כבן זוג? האם הוא מעניק? האם הוא רואה אותך? קשוב לך? אם עולה לך קושי בהתמודדות במשהו בחיים (ולכולנו יש), איך הוא מכיל את זה? הוא שם?

    חשוב מאד להתבונן בכל התמונה.

    את מתארת פער מסוים בין שיחות הטלפון ביניכם (שאני מניחה שזה מאד תופס מקום וחשוב היות ואתם לומדים רחוק אחד מהשני).

    לבין הפגישות שלכם שהוא כן מדבר. כאן אני שואלת עד כמה הוא מדבר על עצמו ועד כמה מאפשר לך להביא את עצמך.

    זה מאד טבעי ששאלות כמו האם את רוצה להישאר אתו עולות
    וכאן גם יש שאלות שונות שעשויות לבלבל - יש לו תכונות טובות, יש כנראה דברים שחיברו אתכם יחד מאידך, האם הוא יכול לספק את הצרכים שלך בזוגיות?
    האם את רוצה גבר יותר משתף? עם דפוסים פחות הימנעותיים.

    דרך פורום קשה לענות האם כדאי לסיים קשר או לא (אלא אם יש מצב קיצון של התעללות רגשית בקשר או קשיים מרובים).

    יש לו קושי וחבל שהוא לא מטפל בכך, נשאלת שאלה עד כמה זה מפריע לו כי "אני לא יכול להשתנות" זו לא תשובה שאני מאמינה בה.

    אי אפשר לחייב אדם להשתנות, אך אם אדם רוצה בכך, הוא יכול לשפר דפוסים מסוימים במידה והם מפריעים לו בקשרים, בחיים ועוד.

    עולה כאן שאלה להדהוד מצידך בהחלט.

    הייתי אף משוחחת אתו (=לא בטלפון) ומשתפת אותו גם בטוב אך שזה מפריע לך ומקשה עליך ומנסה לראות מאיפה הקושי הזה אצלו והאם ניתן לעשות משהו.

    ושמה דגש שזה קורה מולך - בת זוגו, ששם האינטימיות והתקשורת הם מקום חשוב ובונה יחסים.

    בהצלחה רבה,




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו