ניתוק במשפחה מה לספר לילדים?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוק במשפחה מה לספר לילדים?
    שלומית
    09/01/2016

    שלום רב
    אחותי החליטה לנתק את הקשר עם המשפחה לפני כשנתיים בערך.
    הבעיה היא שביתי הגדולה (בת 7) כל פעם שואלת עליה שאלות כמו: למה היא לא באה לבקר?
    למה אנחנו לא נוסעים אליה?
    זה מאוד כואב ועצוב לי ואני לא יודעת מה לענות לה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לספר לילד על ניתוק מהמשפחה

    טלי צרקינסקי
    10/01/2016

    שלומית שלום,

    לא ציינת מה הרקע להחלטתה לנתק את הקשר עם המשפחה. האם על רקע סכסוך שהיה? האם על רקע התמודדות שלה עם בעיות? לא ברור הרקע.

    אני מאד מבינה את הכאב שלך וכן את ההתלבטות איך להשיב לביתך, בגילה, תשובה טובה מספיק.

    ראשית, לנתק את הקשר בין החלטת אחותך לבין האהבה או הקשר שהיה אתה.

    כלומר, כמו שיש מצב שהורים מחליטים להתגרש, חשוב לומר לילדים שכל אחד מהם אוהב את הילד וימשיך לאהוב אותו ופשוט ההורים לא מסתדרים וזה קורה, להביע אמפטיה והכלה לקושי ולוקח זמן להסתגל.

    במצב הזה (אני עונה בכלליות כי אני לא יודעת מה הסיבה), מומלץ לדבר לילד עפ"י גילו ויכולת ההבנה וההכלה שלו. אפשר לומר לביתך שאחותך עסוקה, יש לה כל מיני דברים שהיא מתמודדת אתם כרגע והיא בחרה להתנתק, על כן לא תהיה בארוחות ערב וכו אפשר לשתף אותה גם מעולמך הרגשי שגם לך זה חבל ועצוב ואולי בעתיד זה ישתנה, כמובן שאין קשר אליה (לביתך), שקורה לעתים שיש ריחוק או ניתוק בקשר ואחר כך לעתים גם מתקרבים בחזרה.

    תני לה מקום לשאול, היא רגישה, חשוב לתת לה אפשרות להיות במקום מוגן ופתוח מולך ומול המשפחה.

    אם תרצי לשתף מה קרה עם האחות, אולי אוכל לחדד את תשובתי.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    שלומית
    10/01/2016

    היא התנתקה בעקבות סכסוך עם ההורים שלאחריו החליטה שהיא כועסת גם על האחים (כי לא רצינו להתערב) ומתנתקת מכולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    טלי צרקינסקי
    12/01/2016

    שלומית,

    החלטה מאד לא פשוטה קיבלה אחותך.

    אשר יש לה השלכות עליה, על המשפחה וכפי שאת מתארת, על ביתך.

    אני ממשיכה בהמלצה שלי לומר לילדה את האמת, באופן דיבור שביתך תוכל להכיל, כפי שציינתי בהודעתי הקודמת.

    אין כל אשמה או חוסר אהבה אליה.
    ניתוקים קורים בחיים ולעתים אח"כ חוזרים להיות בקשר.
    הרבה אמפתיה ואף שיתוף, שגם לך זה עצוב.

    מה שנקרא, לא "לעוות" או לחפש "להתחמק" אלא לדבר אמת, מכיל ומחבק,

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו