מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- יחסים במשפחהפומיקי10/01/2016
שלום
אני נשואה לבעלי מזה כ- 13 שנה ויש לנו שלושה ילדים (10,7,2)
הילד האמצעי סובל מהפרעת קשב וריכוז והוא אנרגטי יותר.
באופן כללי היחסים בתוך הבית בין האחים הם בעייתיים. הם רבים אחד עם השני מקללים ומרביצים אחד לשני לפעמים מתוך משחק. ואין מרות בבית.
אנחנו נמצאים כרגע בהליך יעוץ משפחתי עם פסיכולוגית בעניין הזה
בכל מקרה, באחד הפעמים שישבנו ביחד הבן שלי בא אליי וסטר לי בנוכחות אורחים.(מבחינתו זה היה בבדיחה). באותו הרגע, אני ובעלי לא הגבנו כי לא היה לנו נעים מהסיטואציה. ואני כעסתי על בעלי שהוא לא הגיב כלפי הילד גם לאחר שהאורחים הלכו. דווקא האורח היה זה שאמר לבן שלי שאסור להרביץ...
היום הייתה פגישה עם היועצת בבית הספר ובעלי אמר " שהבן שלנו נוהג להרביץ לי... איך הוא בבית ספר מבחינת אלימות?" וכל העיניים היו נשואות אליי בתדהמה... והרגשתי מאוד לא בנוח מהסיטואציה. כלומר, מה לעזאזל חשבת לעצמך? יש דברים שלא אומרים אותם בפורום של אנשי מקצוע מסויימים. אם יש בעיה במשפחה תפתור אותה בתוך המשפחה עם פסיכולוג / יועץ אבל לא ככה. מה גם שכרגע כתוצאה מהמשפט הזה,הוא מסתמן כילד אלים בבית ספר.
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להמשיך לטפל ולהשקיע
עדי בדיחי10/01/2016שלום פומיקי,
אין ספק שהטיפול המשפחתי הוא החלק החשוב כאן. נשמע שיש מורכבות בדינמיקה המשפחתית ובהחלט יש לטפל. לפעמים לוקח זמן עד שרואים שינוי אבל זה חיוני. לעיתים יש לטפל בכל מיני זוויות- תרופתית-רפואית (בהנחה ויש אינדיקציה ללקיחת טיפול תרופתי), משפחתית, זוגית וסוציאלית. גורמי המקצוע בבית הספר בוודאי שצריכים לדעת ממה שקורה בבית. חבל לטאטא דברים שהם חשובים. אני בטוחה שחלק מתחושת ההלם מציפה אותך ואת חשה מאוד לא בנוח, ואני יכולה לנסות להבין את זה. אך חשוב מאוד, מאוד, שתגיעו למצב בו הילד מקבל את מרותכם ולא הפוך. כרגע הוא מנהל משהו בבית, ואילו את הקורבן, האמא ה"מוכה", במרכאות או שלא במרכאות. זה חייב להיפסק, אחרת זה ילך ויחמיר. בעלך להערכתי נהג נכון (על אף שאני לא מכירה את כל התמונה), לפחות בבחינת כך שהצוות בבית הספר צריך לדעת מה קורה בבית.
לגבי כך שהילד מצטייר כאלים. אם בבית הספר הוא אלים, בוודאי שידעו על בעיית האלימות וינסו גם לפתור אותה בשיתוף שלכם. אם אינו אלים בבית ספר, הרי שהבעיה היא יותר נקודתית בבית. חשוב לציין בפני בית הספר (אם לא יודעים מכך) שאתם בטיפול משפחתי, כך שאתם כן הורים שמנסים ומשקיעים בטיפול ובפיתרון לבעיות.
לגבי סיטואציות מול אנשים- לא משנה מה קורה, הילד לא יכול לסטור לך, לא בנוכחות אנשים ולא כשאתם לבד. אני מניחה שתוכלי לקבל כלים נכונים ומקצועיים מהמטפלת המשפחתית כיצד לנהוג במצבים כאלה, אם הם בפומבי או לא. בוודאי ששתיקה מתפרשת כהסכמה שלך לצעדים אלימים מצידו, וזה כשלעצמו חמור. בנקיטת פעולה זו של אלימות כלפייך הוא צועק באופן ברור שהוא לא מקבל את המרות, שהוא מתנער ממנה ויותר מכך- הוא השולט. ולא כך אמור להיות המצב.
זיהית נכון שהילד הוא בעייתי ויתכן וגורם לדינמיקה בבית להשתנות על פיו. זהו ילד במצוקה. חלילה הוא לא אשם, לחלוטין לא. אבל הוא זועק לעזרה, בדיוק באמצעות הצעדים בהם נוקט- אלימות ותשומת לב שלילית.
מציעה לחזור למטפלת ולבקש כלים מעשיים להתמודד עם הסיטואציות הלא פשוטות וכן להעלות בפניה מצבים בהם יש אי הסכמה בינך לבין בעלך- חשוב מאוד ליישר קו מול הילד ומול שניכם עצמכם.
אולי אף יש צורך שדמות דוגמת "סופר נני" תגיע הביתה ותבדוק את ההתנהלות עצמה- אבל שוב, זה כדאי להשאיר למטפלת לבחון את הדרכים בהן היא יכולה להבין מה בדיוק קורה בבית ועם מה את מתמודדת.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

