ענישה גופנית מצד ההורים והשפעה על זוגיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ענישה גופנית מצד ההורים והשפעה על זוגיות
    עינב
    27/07/2016

    מדובר בבחורה בגיל 23 מבית דתי שחזרה בשאלה בגיל 18. למרות כל הקושי, ההורים קיבלו את ההחלטה שלה כל עוד תציית לחוקי הבית והגבולות שלהם. כרגע, עדיין גרה אצל ההורים ותכף מתחילה תואר באחת האוניברסיטאות. היא יוצאת עם בחור מקסים מבית טוב קרוב לחמישה חודשים. עד כה לא היו לה בעיות בנוגע לקשר. לפני מספר ימים הבחורה והחבר החליטו לבלות את הסופ"ש (שישי+שבת) ביחד בצפון, היא ביקשה רשות מההורים ולא הרשו לה בשום פנים באופן!!! ההורים מאוד דתיים ולא מקובל עליהם בכלל שהבת שלהם תעביר את הלילה עם גבר ובנוסף נושא חילול השבת נכנסת לתמונה, כל עוד היא גרה שם, יש גבולות וקווים אדומים. היא ניסתה לשכנע ולדבר איתם באופן רגוע והגיוני, ההורים לא מוכנים להקשיב עד שהאבא הגיע למצב שהרביץ לה (בלי סימנים כבדים) בגלל שהיא הרימה את הטון בזמן הוויכוח. חשוב לציין ששימוש בענישה גופנית הייתה מקובלת *תמיד* (מגיל מאוד צעיר- 8 או 9) מצידם כדי לשים סוף בזמן וויכוח. אחיה גם כן קורבן לענישה גופנית. (לא משהו יוצא מין הכלל כגון השארת סימנים, אבל חופשי סטירות, מכות בגוף ואיומים אחרים). ככל הנראה הגיעה לעוגמת נפש ובזמן המכות, היא החזירה לאבא. לפייה לא משהו רציני של ממש, אבל מיותר לציין שאסור להרביץ להורה לא משנה מה. לא קרה אף פעם לפני, אבל כנראה הפעם לא שלטה בעצמה והלכה לה היד. ההורים לא מוכנים לסלוח לה והם החליטו שהיא לא תצא מהבית אלא רק למטרת עבודה ולימודים.

    מה עליה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענישה גופנית מצד ההורים והשפעה על זוגיות - תגובה

    טלי צרקינסקי
    28/07/2016

    עינב שלום,

    שינויים בחיים כמו חזרה בשאלה הוא שינוי מאד משמעותי של אורח חיים של אדם וזכותו להחליט כך ולהפך...

    כל עוד היא גרה בבית ההורים, הוריה יכולים להחליט שבביתם שומרים את המסורת וכאן נעוצה ההתמודדות של הבחורה שהעלית.

    מכות בצורה כזו או אחרת הן אסורות לא להורה ולא לילד ומהוות תקשורת הורסת.

    הייתי מציעה לבחורה הזו לשבת עם הוריה ולנסות להגדיר את הגבולות בבית. מה חשוב להם מבחינה דתית? על מה חשוב להם שהיא תשמור? מה פחות חשוב להם?

    לא ברור כלל מההודעה שהם קיבלו בשלמות או בכלל את נושא חזרתה בשאלה ויתכן וכדאי גם לשוחח על כך.

    ברגע שתצא מהבית ללימודים, האם יש באפשרותה להתגורר במעונות סטודנטים?

    אין ספק שכשאדם חוזר בשאלה ויש קושי שקשה לגשר עליו, לעתים נזקקים לנפרדות גם מבחינת המגורים וכל אחד יעשה עפ"י רצונו וימשיך לכבד אחד את השני (לדוגמה כאשר היא מבקרת אותם).

    היא בגירה (23) ויכולה לקבל החלטות, עם זאת, היא מאד צעירה ויתכן וזקוקה עוד למשאבים כלכליים מהוריה. אפשר לבחון אפשרות שתעבוד.

    הייתי בוחנת את כל הדברים לרבות אפשרות להתגורר בנפרד בתוך המשך קיום יחסי הורות-ילדים טובים ומכבדים (לא סותר ואף רצוי) אך לאפשר לה להתפתח כרצונה.

    יתכן והלימודים יעשו לה טוב. יתכן והחזרה בשאלה מאד טרייה (יחסית) ולוקח זמן "לעכל" שינוי גדול כזה מבחינת ההורים בייחוד (לדעתי) שמתחילה בשלות מינית וקשר עם בחור.
    י
    מה שמקובל שונה בחברה הדתית או החרדית של היכרות לנישואין ואח"כ מיניות וההלכות הן שונות לגמרי בנושא זה. יתכן והם מגיבים לזה.

    יתכן וכדאי לשקול לפנות לייעוץ משפחתי סביב התנהלות כעסים והתמודדות (אם יש מצב של ענישה פיזית ועוד ולקבל כלים). וכן סביב החלטה כזו של ביתם - השלמה, קבלה, היא עדיין ביתם, גם אם בוחרת אחרת....


    בברכה,




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו