מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עוברת תקופה לא קלהרחל11/10/2016
שלום, אני בת 30 ובן זוגי 29.
לאחר קשר של כמעט שנתיים בה היו ריבים, ניתוקים ופרידות מבן זוגי, לצערי הקשר הזה הסתיים לפני כחודש וחצי ומהצד שלו וככה פתאום מבלי לדבר אפילו על כך אלא בחירתו הייתה להיעלם ואני נמצאת במצב לא טוב לאור הפרידה הזאת. למעשה, תמיד הרגשתי בקשר הזה שבן הזוג לא ממש בן זוג היות ולא התנהג כמו בן זוג. זה לא היה רשמי. אנשים לא ממש ידעו ואם ידעו זה היה בעקיפין ומבלי לפגוש אותם. למשל היינו הולכים לאכול יחד וחבר שלו היה מטלפן אליו אז הוא היה מציין "אני עם דנה.. " אבל למעשה החבר מעולם לא ראה אותי. בן זוגי הוא טיפוס מאוד מופנם וגם כלפי חבריו. הוא לא מדבר איתם בכלל על קשרים רומנטיים ולמעשה עם אף אחד. לפני כמה ימים פניתי לחבר שלו בפייסבוק והחבר שלו בכלל לא ידע מי אני. לא הופתעתי אבל ניסיתי לקבל מידע על בן זוגי, משהו קצה חוט, או אפליו עזרה כלשהי אם ניתן לעשות משהו? שאני אוהבת קשה לי לוותר כל כך מהר. ואכן החבר הזה דיבר איתי וציין בפני שלפני המון זמן הוא שאל אותו מה עם להקים משפחה? זוגיות? והוא אמר לו שהוא פשוט לא רוצה. שהוא רוצה להתמקד בקריירה ואין לו כסף להקין משפחה. לדעתי, זה תירוץ כי כולם רוצים זוגיות ואם אוהיבם באמת, אז מסתדרים. הוא אמר לי גם שממשכורת של 6 אלף בחודש אי אפשר להקים משפחה ושהוא צודק בן זוגי. אני לא הסכמתי עם זה כי אם שנינו עובדים וכל אחד שם חצי ממה שיש לו אפשר להסתדר, השאלה כמה רוצים? לא ככה? אציין שהוא גם מחפש אחרות באתרי הכוריות וזה מה ששבר אותי גם, וזה גם סותר את מה שהחבר שלו ציין בפניי עליו. לדעתי בן זוגי פשוט לא רוצה או לא אוהב. הבעיה עכשיו היא אני. אני לא מצליחה לשחרר. אציין שהקשר לא התבסס על סקס, הוא לא חיפש את זה, כן היינו כמו זוג אבל זה אף פעם לא היה 100% רשמי. בילויים לא היו, רק פגישות אצלי או ללכת פעם בחודש לצפות בסרט בקולנוע או להזמין פיצה הביתה. ברור לי שזה לא קשר אבל זה מה שהיה והסכמתי לזה. ניסיתי לדבר איתו כמה פעמים אבל הוא בחר לא לענות לי כלל. עבר חודש וחצי ועד היום לא קיבלתי מענה ממנו בנוגע לשום דבר. אני נמצאת כעת בתקופה שנורא קשה לי לעבור אותה. אני כל הזמן חושבת על זה ועל זה שאולי הוא כבר מצא לו אחרות באתר ואפילו שכב איתן וזה עושה לי פשוט רע בנשמה.
אני מודעת לבעיה שלי, איננני מצליחה לשחרר אותו. אני מאוד אוהבת אותו, מאוד נקשרתי אליו, ואם תשאל אותי מה טוב בו? יש בו דברים טובים שאני מאוד אוהבת ומתחברת מה שאין בגברים אחרים ובגלל זה התאהבתי בו, אדם טוב לב, שקט, הוא לא כמו שאר הגברים ששותים ויוצאים לברים כל יום זהו שהוא לא אוהב את זה כמוני. נורא קשה לי לשחרר אותו, איך אני אמורה לעשות את זה? הפחד שלי שאני אהיה תקועה עליו כל כך הרבה זמן.. אני במשך כל התקופה הזאת שאנחנו פרודים וכבר לא ביחד, מנסה להחזיר אותו אליי בטלפונים בהודעות והוא לא עונה לי בכלל! אני כל הזמן מציבה לי מחדש שאני לא אעשה את זה יותר ולא מחזיקה 4 ימים. לאחר 4 ימים אני נאכלת מבפנים ומרגישה בחוסר שלו והיחס שלו, היינו מדברים שעות בטלפון.
מה אפשר לעשות? כבר אין מה להילחם כי ניסיתי במשך כל הזמן הזה, אז עובירם לשלב הבא של להרפות, הכיצד? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר זוגי שלא הטיב איתך
טלי צרקינסקי11/10/2016רחל שלום,
את מתארת את המצב נכון, את היא שמתקשה להשתחרר מהקשר.
אני מאד מבינה את המצוקה שלך, פרידה היא דבר לא פשוט, בוודאי כאשר מעורבים רגשות.
את מתארת קשר שגם את עצמך מתארת אותו כקשר בעייתי, עם בן זוג עם דפוסים של היעלמות, של לא לדבר על הקשיים, של אלמנטים של הסתרה ועוד.
פרידות וניתוקים מרובים בקשר לא מעידים על קשר זוגי טוב ועשויים לנבא פרידה.
את מנסה לחפש בכל זאת צידוקים שאפשר להסתדר עם משכורת X וכולם רוצים להינשא ועוד ועוד.
אולם כאן לא נעוצה הבעיה. כנראה שבן הזוג לא מעוניין כרגע בקשר ויתכן שאינו בנוי או לא רוצה זוגיות וכן, יש אנשים כאילו, האם ישתנה במהלך השנים האם לא? אנחנו לא יודעים. אני חושבת שמה חשוב כרגע זו את.
אני ממליצה לך המלצה חמה לא להיות חשופה לכל דבר שקשור אליו על מנת לא להיפגע רגשית.
נתקי כל מגע עם אתרי היכרויות שהוא גולש בהם - אל תחפשי אותו, אל תחפשי אותו דרך הפייסבוק, גם לא דרך חברים. זה רק יציף אצלך את הרגשות הלא נעימים.
זה שהוא מחפש היכרויות דרך אתרים אינו מהווה אינדיקציה שהוא מחפש קשר/שיצא מזה קשר.
זה חשוב שאת מזהה שהקושי בפרידה אצלך.
חשוב גם לשאול את עצמך, האם זה בן הזוג שאת רוצה? אדם שאת לא יכולה לדבר אתו, שלא מציג אותך לפני חברים, שלא רוצה להתחייב ושנעלם מהקשר בלי לדבר?
דפוס של להיעלם בלי לדבר זה דפוס של בחירה לא לדבר על הדברים - בדיוק ההפך ממה שחשוב שיהיה בקשר זוגי.
אני מאמינה שאת רוצה בן זוג אחר עם דפוסים אחרים בחיים שלך.
עסקי בתחביבים, צאי עם חברות, עשי לך סדר יום קבוע עם הרבה פעילויות, ספורט והזמן יעשה את שלו + הימנעות מקשר.
במידת הצורך תמיד את יכולה לפנות לקבל יעוץ מקצועי להתגבר על הדברים ולקבל כלים למערכת הזוגית הבאה.
מאחלת לך הרבה הצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

