מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרידה- האם זה תקין שלא יצאתי עוד מבן הזוג?נתנאלה24/12/2016
שלום, אני בת 30, מאוד רגישה ולוקחת פרידות קצת קשה מידי ברמה של חוסר תפקוד ודרמה. רשמתי כאן בעבר ואני כעת פונה אליך בשאלה מסויימת, על מנת לברר אם משהו בי לא תקין או שזה לגיטימי והגיוני שעדיין לא יצאתי מהבן זוג שהיה לי ששם סוף לקשר שלנו ממש בתחילת נובמבר והיום אנחנו כבר בסוף דצמבר ולא יצאתי ממנו בכלל. אני יודעת שזה תהליך ארוך עד שיוצאים לגמרי מבן זוג שאתה מאוד אוהב והוא לצערי לא. אבל לפעמים אני אומרת לעצמי שעבר הרבה זמן, כמעט חודשיים, ואני עדיין תקועה ולא מסוגלת להכיר אדם אחר למרות שניסיתי. הקשר היה חד צדדי, רק אני אהבתי והוא מסתבר שלא. הוא לא רצה להמשיך להיות ביחד אחרי כמעט שנתיים של קשר שהיה באמת חד צדדי לאורך כל התקופה ולו היה מן נוחיות מסויימת שיש שם מישהי שאפשר לדבר איתה כל יום ולהיפגש במידת הצורך. אני מודה שהקשר לא היה נראה כקשר בריא וגם לא רשמי ותמיד היו לי ספקות אם הוא אוהב אותי ומה בדיוק קורה איתנו? אך הנה לבסוף הספקות שלי היו מוצדקות וזה לא החזיק. אמנם שנתיים ביחד, אך הוא תמיד התרחק לפרקי זמן של חודש +- ולקראת הפרידה הסופית באמת שמתי לב ששוב מרוחק והפעם זה נגמר סופית לאחר שאמר לי שהוא לא רוצה זוגיות ושהוא לא מרגיש אליי כלום מבחינת רגש. הוא בן 29,ונכנס לאפליקציות של הכרויות וזה מה ששבר אותי הכי הכי.
אז באמת בהתחלה שהייתי שבורה ומרוסקת ולא הפסקתי לבכות ואין הרבה אנשים שתומכים בי אבל יש לי ידיד טוב שהוא כתף בשבילי תמיד ואני בוכה בעיקר לו על כמה שקשה לי לעבור את התקופה הזאת שאני לבד. אז הייתי קצת לבד ובכיתי וניסיתי לאחר מכן גם לחפש מישהו אחר ויצא לי לדבר ולנסות להכיר אבל אני מבינה שאני לא פנויה רגשית אני כל הזמן חושבת על החבר לשעבר וניסיתי ליצור עימו קשר ויצא פעמיים שהוא ענה לי אבל ניתק לי ישר, היה מאוד קר, אני מרגישה שלא השלמתי עם הפרידה ואולי בגלל זה קשה לי לשחרר אותו, הוא מאוד חסר לי והגעגועים תוקפים אותי כל הזמן, הרגשה שמשהו חסר בחיים שלי אחרי הכל שנתיים היינו ביחד וזה קשה פתאום שאדם שככ אהבת הולך מהחיים שלך ככה במכה כזאת.
אני מבינה שהוא המשיך הלאה ולא מעוניין ואין מה לעשות כי בנאדם שלא רוצה אי אפשר להכריח אותו להיות איתי. לפעמים אני מרגישה שיפור בהרגשתי בעיקר בשעות הערב ויום למחרת בבקרים אני שוב מרוסקת ומתגעגעת.. ככה כל הזמן.. יכולה לציין שממש בהתחלה הייתי באמת שבר כלי, ועכשיו אולי יש שיפור ממש בטיפה, אבל בטיפה.
אני רוצה לשאול אותך, האם זה לגיטימי מה שאני עדיין חווה ומרגישה?
שעדיין לא יצאתי מזה?
אני לפעמים חושבת שמשהו בי אולי דפוק?
ברור שזה משתנה מאחד לאחד אבל באמת זה המחשבות שלי שאני עדיין תקועה על אדם שלא רוצה בי שמשהו בי לא בסדר ותקין.
כמה זמן לוקח לצאת מהסבל הזה?
אציין גם שלפעמים אני נתקלת בדברים דרך המחשב שקשורים אליו ששוברים אותי כל פעם מחדש. אני בעצמי ניסיתי לחפש אדם אחר ונתקתלתי בו וזה שבר אותי ועד היום.. או עם זה תמונות שלו, או בנות אחרות הרי הוא המשיך הלאה ואני נשארתי עם הרגש תקועה עליו.
תודה
מיואשת תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרידה היא חותמת למה שקרה עוד הרבה לפני
עדי בדיחי26/12/2016שלום נתנאלה,
את מספרת על קשר של שנתיים, אך רובו ככולו לא באמת היה קשר "מחייב", "אמיתי". כלומר היו גם תקופות של חודש ויותר שהבחור היה מרוחק, הבנת לאורך הדרך כי הוא לא חש כמוך, כי את חד צדדית מאוהבת בו אבל לצערנו לא היה כך גם מהצד שלו. זאת תחושה איומה, של דחיה רבה ומאידך חוסר שוויוניות והרגשה ששניכם לא באותו שלב. אני חושבת שלכל זה נוספת תחושת ניצול מסוימת, כי הוא הרגיש מאוד נוח שנתיים, ביודעו שאת מרגישה מחויבת לו ומאוהבת בו, האם זה תקין בעינייך?
העובדה מספרת כי הוא נפרד ממך לאחר שנתיים תמימות של קשר, כאשר הרגש היחיד שידע להקרין הוא קור. הוא לא עונה לטלפונים ומבהיר לך בדרכים לא דרכים שהוא לגמרי המשיך הלאה.
אז ראשית כל- הזכרת נטיה לדרמתיות- נסי לחשוב איפה זה משרת אותך כרגע. אפשר להיות עצובה, כואבת ומספידה את הקשר. אך אין שום סיבה לקחת את זה לקיצוניות ולהיות דרמתית- לפעמים זה מלבה ומלבה את הכעס הפנימי, האכזבה ותחושת הדחיה וקשה לצאת מהלופ הזה. נסי להרגיע את המקומות האלה בך, כיוון שהם יכולים לשרת אותך במקומות אחרים ולא ממש פה.
שנית, כפי שכתבתי בתחילה, אני לא בטוחה שהופתעת מעצם דחייתו הרשמית את הקשר. אם נתסכל פנימה ניווכח שדחה את הקשר כבר מהתחלה ולאורך שנתיים- הפעם פשוט הגיעה החותמת. כואב, אבל נראה שזה היה צפוי בעינייך.
לשאלותייך- טבעי שתחושי כך. כן, חודש וחצי אחרי פרידה וקשר כזה (שטומן בחובו הרבה תסכול, פספוס ועלבון)דורש החלמה והבראה של זמן מסוים- כל אחד וכמה שיקח לו. את ממשיכה לצאת עם אחרים וזה מצוין. המשיכי לפתח קשרים, המשיכי להכיר אחרים- כי מגיע לך אדם שמאמין בקשר איתך, ששם אותך בעדיפות עליונה, שלא ינצל את נוכחותך ולא יתמקם איפה שנוח לו, אלא איפה שטוב וראוי כלפי שניכם.
אשמח אם תוכלי לחשוב על הדברים לעומק.
בהצלחה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

