התלבטויות לגבי העתיד הקרוב

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התלבטויות לגבי העתיד הקרוב
    מישהי
    23/02/2017

    שלום,
    סליחה שזה קצת ארוך, אבל אני די אובדת עצות ובוויכוחים עם עצמי...
    אני ובעלי נשואים קצת יותר משנה, אוהבים זה את זה ואוהבים להיות ביחד. אין לנו ילדים ואנחנו גם לא רוצים.
    אנחנו גרים בחו"ל. אחרי כמה חודשים של יחסים בשלט רחוק וביקורים, עברתי לחיות איתו בארצו. המעבר לחו"ל לא הקשה עליי בכלל (אם כבר ההיפך הוא הנכון), אבל שמתי על hold את התוכניות שלי ללימודים וההתפתחות המקצועית/אישית שלי. לא מזמן גיליתי שתוכנית הלימודים שאני מעוניינת בה קיימת גם כאן, אבל לא במקום שאנחנו גרים בו. אנחנו גרים בעיר פרברית מנומנמת, בבית מאוד גדול ונוח שבעלי מאוד אוהב. הוא גר בבית הזה כבר הרבה שנים, כולל עם האקסית שלו. זה דבר שבפני עצמו מפריע לי, אבל אם אני אומר את זה אני אהיה קטנונית בעיני עצמי...
    בכל אופן, אני רוצה ללמוד ולהתפתח, ובעלי רוצה להמשיך לחיות בבית הזה. במקום שאנחנו גרים בו אין לא לימודים ולא הזדמנויות קריירה שמתאימות לי. דיברתי איתו על הנושא הזה בעבר, הוא אמר שהוא מבין את הצד שלי, אבל בזה הסתיים העניין. לאחרונה הנושא עלה שוב. הוא אומר שהוא רגיל לרמת החיים הזו (בית גדול עם חצר) והוא לא רוצה לעבור לדירה קטנה בבניין משותף, שזה כל מה שנוכל לעמוד בו כלכלית אם נעבור למקום שבו מתקיימים הלימודים שלי.
    מה אני אמורה לעשות? עברתי בשבילו למדינה אחרת ועצרתי את כל התוכניות שלי. אני צריכה ללמוד שפה ותרבות חדשים, ומסתבר שגם לחיות בפרברים (אני במקור מתל אביב). הטענות של בעלי על רמת החיים נשמעות לי נורא קטנוניות, בעיקר אחרי מה שהקרבתי בשבילו. הייתי מבינה אם היינו הבית היה שייך לו (גרים בשכירות), או אם לא תהיה לו עבודה במקום אחר (המקצוע שלו מאפשר לו למצוא עבודה כמעט בכל מקום). הלימודים שלי נמצאים בבירת המדינה. הוא חי בעיר הזו בעבר (עם האקסית שלו) והוא אומר שהוא שונא את העיר. הצעתי שנעבור לעיירה קטנה שקרובה יותר לשם, כדי שלפחות תהיה לי גישה ברכבת, אבל גם השיחה הזאת הסתיימה בלא כלום...
    בינתיים אנחנו לא מדברים על זה, כי כל שיחה על מעבר מסתיימת בריב. חוסר הוודאות מרגיז ומדכא אותי מאוד, אבל עד שלא אדע אם התקבלתי ללימודים אין מה להעלות את זה. בעוד כמה חודשים אני אדע אם התקבלתי ללימודים. מה אני אמורה לעשות אם הוא ימשיך לסרב לעבור? אני לא רוצה להיפרד, אבל גם לא רוצה לוותר על עצמי... בעלי אומר שהוא מעריץ את השאפתנות שלי, אבל מצד שני הוא שם לי מקל בגלגלים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להפוך ׳לא׳ ל׳איך׳

    אוראל שופן
    23/02/2017

    אני מקבלת ממך מצג של חוסר אונים.
    את לוקחת חלק במערכת יחסים רומנטית, במקום זר לך, מבודד ושקט, לאחר שעשית מאמצים משמעותיים, בכדי לקחת חלק בזוגיות הזו ויצאת מאיזור הנוחות שלך פעמים רבות.
    השאיפות המקצועיות שחזרו כעת לעמוד על הפרק, זוכות לחיזוק חיובי מילולי מבעלך, אך כל נסיון שלך להביא אותן לידי מימוש, נתקל בחסימה שיש לחסל אותה מהשורש ויש למגר את הנטייה התקשורתית הזו ממערכת היחסים שלכם בדחיפות.
    בזוגיות בריאה, כאשר אחד הצדדים מעלה צורך משמעותי שלו בפני האחר, התשובה של הצד השני לעולם לא תהיה ׳לא׳, אלא ׳איך?׳. כשאת משתפת את בעלך בתכניות ההתפתחות העתידיות שלך, אסור לו לבלום אותן ולשלול כל הצעה שלך- כך לא נראית זוגיות.
    בואי אל בעלך ממקום של אהבה, דבר שנראה לי מאד ישים עבורך: ספרי לו שהוא השותף שלך לדרך, שאתם סוללים את העתיד שלכם ביחד ועליכם לדאוג בכל רגע נתון לאושר הזוגי שלכם יחד ולאושר האינדווידואלי של כל אחד מכם. בקשי ממנו לחשוב יחד איתך כיצד אתם יוצרים לך בסיס להגשמת העתיד המקצועי שלך באופן בו זה ידרוש כמה שפחות ויתורים ממכם, אך כמו כל דבר יתכן ותדרש גמישות.
    אסור שתרגישי ששמים לך מקלות בגלגלים בבית שלך, אסור שהבקשות שלך יפלו על אזניים ערלות, אסור לשלול- חייבים להתגמש. למדי את בן הזוג שלך את השיעור החשוב הזה כדי להפוך אתכם לשותפים לדרך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו