בעיות ביחסים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות ביחסים
    אפרים
    08/04/2011

    שלום אני בן 28 וחברתי בת 23. אנחנו מתחתנים בחודש יולי 2011.

    לפני מספר חודשים חברתי החליטה להפסיק לשכב איתי בטענה שהיא מפחדת להכנס להריון. היא לוקחת גלולות ולא מעוניינת לשכב עם קונדום. הדבר נשמע מוזר, אבל חברתי מאוד פחדנית ונוטה לאכול סרטים. המשבר החל לאחר שהיא פספסה גלולה והכניסה לעצמה לראש שהיא נכנסה להריון וחודש שלם אכלה סרטים ושיגעה אותי.

    אני אוהב את חברתי, אבל מרגיש מתוסכל ועד כמה שאני מנסה להבין אותה, נראה לי שהיא ממש לא מנסה להבין אותי. היא גם לא מספקת אותי בדרכים אחרות.

    לטענתה לאחר החתונה לא תהיה לה כל בעיה.

    התופעה הזאת באמת מפגרת ולא מאפיינת את שנות ה 2000 ואני מרגיש שחזרתי לגיל 13. במיוחד שכל חיי הייתי מאוד פעיל מינית ופופולרי בקרב נשים. אני אוהב את חברתי והיא באמת אחלה בחורה, אבל הנושא הזה מעיק עלי מאוד, ואני לעתים על סף לפרק הכל.

    עכשיו לפעמים אנחנו מתחרמנים והיא אומרת שהיא רוצה, ואז שאני בא להכנס היא דוחה אותי, ואני לא צריך להסביר כמה זה מבאס, אבל היא פשוט לא מבינה את זה (היא גדלה בסביבה שמרנית יחסית ואין לה ניסיון מיני כמעט בכלל...).

    אני חושש שאחרי החתונה יתחילו סרטים חדשים, ואז ללא ספק אקום ואלך.

    האם הפחדים שלה לגיטימיים והאם אני צריך לבוא לקראתה בקטע הזה, או שאני יורה לעצמי ברגל?

    מה דעתכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות ביחסים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש מחדירה

    דורית כהן
    09/04/2011

    אפרים היקר, היה עוזר לי לדעת כמה זמן אתם יחד בסך הכל.
    כתבת עליה שהיא לא מנוסה ושמרנית. כאשר אישה צעירה נמנעת משלב החדירה - זה מעורר אצלי חשד אחר - שאולי יש משהו בשלב החדירה שמפריע לה ויתכן שהיא לא חופשייה להצביע על כך ונעזרת ב"תירוץ" של החשש מכניסה להריון על מנת להימנע מן החדירה.
    יש נשים שעבורן החדירה קצת כואבת, או נמשכת זמן רב מדי ונוצר חיכוך לא נעים, ויש נשים שמשקל הגוף של הגבר עליהן בשלב החדירה מעיק ומפריע להן לנשום.

    אז שווה לברר האם יש משהו מאחורי ההתנגדות לחדירה.

    ואם אין שם שום דבר אחר אלא באמת הפחד להיכנס להריון - חשוב לנהל איתה שיחה בוגרת ופתוחה, כי זו באמת גישה ילדותית - לא לסמוך על הגלולות, ואי לקיחת אחריות על עצמה אם היא חוששת שתישכח. מה שקרה הוא שהיא זו ששכחה לקחת גלולה ואחר כך חוותה פחדים וחרדות במשך חודש שלם - שמא נכנסה להריון, ועכשו היא בעצם מצפה שאתה תהיה זה שישלם את המחיר, ואינה עושה את הצעד של לקיחת אחריות כמו אישה בוגרת על לזכור את הגלולה כל יום.
    זו התנהגות לא אחראית ולא בוגרת - להעביר אליך את האחריות. שווה להראות לה את העיקרון הזה ולראות מה היא מציעה. אם היא תישאר תקועה ולא תיקח אחריות - גם לאחר שיחה - הייתי במקומך מהרהרת מחדש בהחלטה להתחתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דורית תודה - המשך

    אפרים
    10/04/2011

    את צודקת, אמרתי לה בדיוק את אותם הדברים לעניין הטלת האחריות עלי בשל שיקולים ילדותיים ומטופשים. גם כשאני חושב על זה, האטימות הזו מרגיזה אותי כל פעם מחדש. מה שבין השאר מפריע לי מעבר לקושי הפיסי לחיות בלי סקס, זה חוסר היכולת להתחשב.

    היא אמרה שכאשר היא מקיימת יחסי מין אז היא מרגישה שהיא כביכול עושה דבר רע, ולכן פוחדת שתכנס להריון. כאילו מן מחשבה שמשלבת אלמנט דתי או משהו...

    בגדול הבעיה שאין עם מי לדבר. כאילו דיברתי איתה אתמול ואמרתי לה שזה ממש מפריע לי ואז היא אמרה שהיא מסכימה לשכב, אבל אני יודע שכשנגיע לזה היא עוד פעם תתקפל. היא אומרת שאחרי החתונה לא תהיה לה בעיה, אבל אני חושש שאחר כך יצוץ משהו אחר.

    מעל הכל אני אוהב אותה, ולא רוצה לעשות צעדים פזיזים כמו להפרד ולפרק הכל (החתונה ביולי).

    דורית, המצב המתואר לעיל גם גורם לי לרצות לרעות בשדות זרים, וזה כשלעצמו מבאס אותי כי אני לא רוצה להתנהל כך, אבל את יודעת איך אנו הגברים עשויים לחשוב בשעת הדחק...

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני עדיין חושבת בכיוון החדירה

    דורית כהן
    10/04/2011

    כתבת שאתה לא חושב שהבעייה היא החדירה.
    אבל מכיוון שציינת שמופיע בהתחלה כאב - אני דווקא כן חושבת בכיוון הזה, מתוך נסיון והקשבה להמון נשים.
    מספיק שיש אפילו קצת כאב - נוצרת רתיעה אוטומטית פנימית משלב החדירה. מאוד יתכן שלא נעים לה להודות בכך, והשאלה היא האם אתה יכול בכל זאת לבדוק איתה האם החדירה מפריעה לה. אם היא היתה יודעת שזאת תופעה נורמטיבית, בייחוד אצל בחורות צעירות ולא מנוסות - אולי היתה נעשית יותר חופשייה להגיד לך.
    אתה יכול למשל להגיד לה שהיית רוצה למצוא פתרון לכאב ההתחלתי שמופיע. אחד הפתרונות הוא להאריך את משך המשחק המקדים, כך שהאישה תהיה מאוד רטובה ומוכנה לקראת החדירה. אם המשחק המקדים לא ארוך מספיק - האישה אינה מוכנה ונוצר כאב בכניסה.
    פתרון אחר הוא להשתמש בחומרי סיכוך. זה מאוד מקובל - כמו למשל ג'ל ky. או פשוט רוק...
    מאוד חשוב שלא יופיע כלל כאב ביחסי מין, על מנת שלא תהיה שום רתיעה בשום שלב.
    לגבי לקיחת אחריות - כבר כתבתי לך בתשובתי הקודמת.
    לגבי בגידה - אל תיכנס לשם! זה ייצור נזק בלתי הפיך שיכניס "סרטים" הרבה יותר גרועים של חשדנות ופגיעה באמון שיקחו אתכם לבעיות הרבה יותר חמורות.
    ההתרשמות שלי היא שהתקשורת שלכם אינה מספיק פתוחה, ועל כך צריך לעבוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה דוריתוש.

    אפרים
    10/04/2011

    אדבר איתה על זה שוב. היו פעמים שהיא ציינה שכואב לה ולכן כאילו "אין לה כח" לסבול את זה. אבל עכשיו כשאנחנו מתחרמנים היא מאוד מאוד רטובה. לכן לא יודע עד כמה יש פחד מחדירה, והיא גם מציינת שהיא מאוד רוצה לעשות סקס אבל שוב עולה החשש הזה.

    טוב נראה מה יהיה. הכי חשוב לדבר על זה...

    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוריתוש??

    מאיה
    10/04/2011

    אולי ארוחה לאור נרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • like

    דורית כהן
    10/04/2011

    דווקא אהבתי את הכינוי החדש שלי!!!

    לגבי מה שהוספת, אפרים, אהיה פסיכולוגית "לרגע":
    לפעמים יש לנו מנגנון הנקרא "התקה". אם ישנה חרדה מסויימת שמטרידה אותנו, אנחנו נחפש לתלות אותה כנגד פחד מסוג אחר, שנראה לנו יותר פתיר.
    יש לי השערה, שמשהו בה חושש שמן הכאב היא לא תצליח להיפטר, ולחוות הנאה שלמה מן האקט המיני,וזה מפחיד אותה והיא ממש לא מאמינה שתוכל לפתור זאת, אז הפתרון הנפשי הוא להתיק (להעביר) את הפחד הזה למשהו שנראה בעיניה "יותר לגיטימי" - וזה החשש מלהיכנס להריון. כי זה חשש שיש לו סוף ידוע: זה דוחה למעשה את ההתמודדות עם הבעייה (של הכאב) עד אחרי החתונה.

    זה אולי הסבר מסובך, אבל מנגנוני התקה כאלה קורים לכל אחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו