משברון בזוגיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • משברון בזוגיות
    יונית
    11/04/2011

    שלום רב,

    אני בת 21 חבר שלי בן 23, אנחנו ביחד חצי שנה ואני הקשר הרציני הראשון שלו.

    שמתי לב בתקופה האחרונה שהוא נותן לי פחות יחס שיש אווירת מתח באוויר התחלנו לריב על שטויות, החלטתי לדבר איתו על זה כי כבר לא יכולתי להמשיך ככה. הוא אמר לי שבגלל שאני החברה הראשונה שלו וזאת הפעם הראשונה שהוא חווה קשר רציני הוא מרגיש קצת חנוק יש לציין שאני לא מגבילה אותו כמעט בכלום הוא יכול לצאת לבד וכו'...

    כששאלתי אותו מאיזה בחינה חנוק הוא אמר שזה לא קשור אלי, לא משהו שאני עושה פשוט הרגשה כללית שלו, הוא גם אמר שקשה לו עם הויתורים שהוא עושה למען הקשר כששאלתי אותו איזה ויתורים הוא לא ידע להסביר לי ואולי בגלל זה הוא נותן לי פחות יחס.

    שאלתי אותו אז מה עושים? אמר לי שננסה להתגבר על זה ושהוא כן רוצה להיות איתי שטוב לו איתי...

    המצב הזה גורם לי להמון תסכול ואני לא יודעת מה לעשות מצד אחד אני אוהבת אותו ואני רוצה להיות איתו מצד שני מאוד קשה לי עם ההתנהגות שלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משברון בזוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משברון בזוגיות - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    11/04/2011

    יונית יקרה,

    למרות גילך הצעיר נראה כי את בוגרת ולא חוששת להתמודד. כאשר חשת שאינך יכולה לשאת עוד את המריבות שלכם על שטויות, כדברייך, החלטת ל"פתוח" את הנושא ו"לשים על השולחן" את הדברים אשר על ליבך, באופן ברור וכן.
    הפתיחות, הכנות והיכולת להעלות את הנושאים הפחות נעימים ולדון בהם באופן חופשי, למרות חוסר הנוחות והחששות הנלווים לכך, הינן משאבים חשובים ויסודיים בזוגיות וההתנהלות על-פיהם מאפשרת שתוף, קרבה ופתרון אפשרי וקל יותר, לפני שהדברים מסתבכים ותחושות רעות "נכנסות" ומפריעות.
    גם החופש והתפתחות העצמיות, של כל אחד מבני-הזוג, בתוך המסגרת הזוגית, מהווים ערכים מרכזיים ובסיסיים ונראה כי גם יסודות חשובים אלה מתקיימים בזוגיותכם, כפי שציינת, אינך מגבילה אותו ברצונותיו ובמעשיו ואני מאמינה שזה הדדי.
    אני מאמינה כי בן-זוגך היה גם הוא כן עמך, כאשר הוא שתף אותך בתחושותיו. התחושות הללו הן באמת אך ורק שלו ואין דבר שתוכלי לעשות, לעת עתה כדי לגרום לו להרגיש אחרת. יחד עם זאת, הוא יודע שהוא רוצה להישאר בזוגיות הזו, הוא יודע שטוב לו איתך.
    הוא כאילו נמצא במעין שלב ביניים בין הצורך בחיי הרווקות לצורך בזוגיות. יש לכם זוגיות טובה והוא בהחלט מודע לכך, לכן קשה לו והוא מתייחס אלייך פחות בהשוואה לתקופה אחרת (למרות שזה לא מצדיק זאת, כך הוא מרגיש והוא לא מצליח להתנהג אחרת...).
    אני מאמינה, שאם תצליחי להכיל את התקופה שזו שעוברת עליו, הוא ידע להעריך זאת.
    יחד עם זאת, אל תאפשרי לו לנהוג בך בחוסר כבוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    יונית
    11/04/2011

    שלום,

    ראשית, תודה רבה על התשובה היא חיזקה אותי בכל מה שקשור אליי

    הבעיה היא שאני מנסה להכיל את התקופה הזאת, לתת יותר ספייס, לא להתעצבן, לא לריב אבל זה כבר מתחיל להגיע לקצה גבול היכולת שלי כי בינתיים המצב לא משתפר ואני באמת שוקלת כיוון של פרידה עם כל הקושי שבדבר....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    12/04/2011

    יונית יקרה,

    אמנם הזוגיות מבוססת על הכלה, התחשבות הדדית, ותעדוף רצונות אישיים מול רצונות זוגיים, אולם, אם את חשה שאת לא רק מתחשבת אלא גם נאלצת לוותר על עצמך בתוך הזוגיות או נאלצת לשאת אווירה מתוחה והתנהגות לא נעימה מצידו של בן-זוגך, אולי מוטב שתיקחו פסק זמן זה מזו.
    לעיתים דווקא כשאין מתחילים להעריך...
    אולי בן-זוגך זקוק למעט זמן "מחוץ לזוגיות" כדי לחשוב על הדברים אשר מטרידים את מנוחתו, בלי להרגיש לחץ או וויתור...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו