מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה על זוגיותמירי11/04/2011
הייתי במערכת יחסים תקופה ארוכה. בן זוגי לשעבר הוא אדם מקסים תומך וחיובי. החלטנו להפרד. בזמן שאנחנו לא ביחד הייתי עם מישהו אחר כמה פעמים. לא יודעת להסביר אפילו למה. אני לא מסוגלת לשקר לו, ובמקרה שנרצה לחזור לקשר אצטרך לספר לו על זה, ואני פוחדת שהוא יאבד בי אמון. אני אוכלת את עצמי, האם צריך לספר לו? איך לא לפגוע בו ובקשר? האם יהיה מוסרי לחזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על זוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ11/04/2011מירי יקרה,
אם אני מבינה נכון הפרידה שלכם הייתה פרידה מוחלטת. כלומר, זו לא הייתה "הפסקה" מתוך רצון לבחון דברים "מרחוק" תוך כוונה לשמור אמונים זה לזו, אלא ממש פרידה מתוך רצון הדדי (?) של כל אחד מכם להמשיך הלאה בחייו. אם זה כך, עלייך להביא בחשבון כי ייתכן שגם בן-זוגך לשעבר ניהל בתקופה זו מערכות יחסים אחרות.
אם את חשה שהוא האיש המועדף עלייך, שהוא המתאים לך ביותר, שהוא ה- אחד עבורך, צרי עימו קשר. אם לא תעשי זאת אני מניחה ש(ממש) תצטערי על זה בהמשך...
לאחר שתחדשו את הקשר אני מאמינה שתחושי ש"חזרת הביתה", לקשר מוכר ונעים עם איש אותו הגדרת כאדם "מקסים, תומך וחיובי". כאשר תחושי נוח אני מאמינה, שתדעי גם כיצד להתמודד עם הרצון והצורך להיות גלויה עימו ובו זמנית לא לפגוע בו ובקשר שלכם.
באם תחליטי לחזור ולשתף אותנו בפורום, אשמח לסייע לך לאחר שתחדשו את הקשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התגובה המהירה
מירי11/04/2011לא ממש. הפרידה הייתה ביוזמתי והוא לא רצה אבל לאחר ששכנעתי אותו שזה יכול להועיל לקשר הוא הסכים. אין ביננו ניתוק של ממש.הוא הבין שיהיה עדיף כן לתת קצת אוויר כדי לא להתקע בהרגשה מעיקה.אני לא מאמינה שהוא הספיק להיות עם מישהי אחרת..מדובר בזמן לא ארוך.
אני לעומת זאת הרגשתי שעומד לקרות משהו במקום אחר ולא ממש יכולתי לעצור את העניין אבל היה לי חשוב לא לפגוע בו בצורה של לבגוד. העדפתי לחשוב שזה אולי סימן לבעיה כלשהי במערכת היחסים.חשוב לי לציין שמה שקרה הוא די ריק מתוכן כלומר לא ממש רגשי, ולא התנסיתי בעבר בקשרים מסוג זה.
אני מרגישה מלוכלכת בחיים לא הרגשתי כל כך רע עם עצמי אני מרגישה שהפכתי לנחש. אני לא בחורה כזו זה לא אופייני לי ההתנהגות הזאת ובן זוגי לשעבר באמת כל כך אוהב אותי וטוב אליי ויעשה הכל בשביל שאשמח אז איך קרה כזה דבר?
ואיך עוברים את זה?
אני רוצה לחזור ולעשות אותו מאושר לתמיד אבל איך עושים את זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמקדי כעת בעשייה ולא בחרטה
מוניקה הרשקוביץ11/04/2011מירי יקרה,
כאשר חשת שלא בנוח, מסיבה כלשהי, בזוגיות שהייתה לכם, כאשר הרגשת שאת צריכה "אוויר", ידעת כיצד לפעול על-מנת להשיג את מבוקשך, ידעת מה לומר, ידעת על "איזה כפתורים" ללחוץ כדי לממש את רצונך.
במהלך הפרידה כאשר חשת איזשהו דחף לקחת חלק במה "שעומד לקרות במקום אחר", כפי שקראת לזה, ידעת כיצד לעשות זאת.
ניחנת בהחלטיות ובנחישות. כאשר את חשה צורך להשיג משהו, את יודעת מה עלייך לעשות כדי לממש את רצונותייך.
גם אם פעלת מתוך דחף בלתי-מוסבר ואת חשה שעשית כמה טעויות בדרך...לאחרונה התעשתת והגעת למסקנה, שאת רוצה חזרה את בן-זוגך לשעבר ואת הזוגיות שהייתה לכם והוא בוודאי רוצה בך כחלק מחייו.
את מה שהיה כבר לא תוכלי לשנות, אך תוכלי להשתמש ביכולותייך כדי לממש בעתידך את יעדייך.
הניחי לעת עתה לרגשות האשמה, לרגשי החרטה ולתחושות הקשות שאת חשה לגבייך ולגבי התנהלותך.
התמקדי בצעדים שעלייך לעשות על-מנת להחיות את הזוגיות שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

