חוסר כבוד

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חוסר כבוד
    ליאתי
    16/04/2011

    אני בת 31 , בהריון, ובעלי בן 36. אנחנו מכירים שנתיים ונשואים בערך שנה. מפריע לי המון דברים בנישואים שלנו אבל העיקרי הוא חוסר הכבוד שלו לרצונות שלי ולדברים שאני מבקשת. מדברים קטנים לדברים גדולים. לדוגמא, ביקשתי שלא ייצבע בבית כי הריח מזיק להריון ( או שייצבע כשאני לא נמצאת ) הוא "שם על זה פס" וצבע מתי שבא לו. וזה ממשיך לדברים גדולים כמו המיקום של הדירה שקנינו, רכב שאני רוצה לקנות לפני הלידה ( וזה לא ממש מזיז לו ) וכ'ו. הוא לא מתייחס לרצונות שלי ולנוחות שלי . הוא עושה מה שטוב לו. יכול להיות שזה נובע גם מהעובדה שהוא בחור מאוד קמצן..... אני כבר מיואשת וממש לא יודעת מה לעשות...... דיברתי איתו מלא פעמים וכלום לא עזר. איך אני יכולה לגרום לו לכבד אותי יותר???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר כבוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משברים של זוגיות צעירה

    דורית כהן
    17/04/2011

    ליאתי היקרה, צר לי לשמוע את הדברים. אני מניחה שתכונות אלו של חוסר התחשבות היו אצלו גם לפני הנישואין. אני מציינת זאת כי יש אנשים שלא מבינים את המהות העמוקה של להיות זוג. שהמשמעות היא כל הזמן להתחשב במישהו נוסף, לא להחליט לבד מבלי להקשיב לצרכים של השני ולהשתדל לבוא לקראתו.
    נראה לי שבעלך זקוק ל"חינוך מחדש" על מנת להבין ולהפנים מהי זוגיות.

    הדרך הטובה ביותר היא באמצעות שיחה: לקבוע איתו זמן לשיחה רצינית, זמן שיתאים לשניכם. שיחה מתוכננת מראש, לא "שיחה" שמתפרצת בעקבות ריב ובעיני לא נחשבת לשיחה (משום שכל צד מלא כעס ועצבים ולא מסוגל להקשיב או להשמיע דברים בצורה מיושבת ושקולה).
    בשיחה חשוב להגיד לו איך את מרגישה ולהשתדל לא להיות שיפוטית כלפיו. כי ברגע שאת אומרת לו "אתה לא בסדר" הוא ייכנס למגננה ולמתקפה כלפייך והשיחה תידרדר.
    כאשר מופיעה צדקנות - כלומר - "אני יודעת מה הדרך הנכונה" - זה מעורר אצל הצד השני התנגדות ולא תצאו מזה.

    אם תצליחו לנהל שיחה ולקבל גם החלטות מעשיות שיגרמו לשינויים - מה טוב.
    אבל לצערי, רוב הזוגות לא מצליחים לנהל שיחות חשובות אלו ולהתקדם, והם צריכים לפנות לעזרה לייעוץ זוגי מקצועי.

    חשוב לעשות זאת כמה שיותר מוקדם, כי ככל שדוחים את ההגעה לייעוץ זוגי - כך מצטברים יותר נזקים ואף מתפשטים לתחומים שבהם לא היה קודם נזק. חיי המין נפגעים די מהר, וזה יוצר תיסכול וכעס רב אצל שני בני הזוג.
    הפנייה הזאת שלך היא תחילתה של הדרך. נוצרה אצלך מודעות שמה שקורה כיום ביניכם הוא גרוע ומאמלל ומדאיג להביא כך ילד לעולם.

    תהליך של בניית זוגיות טובה נכנס לפעולה בדרך כלל ע"י משברים ואי הסכמות כמו שאת מתארת - ואז, או שהזוגיות מתחזקת ע"י התמודדות טובה עם הבעיות, או שהיא נחלשת ונפרמת ככל שמצטברות יותר בעיות ולא מצליחים לפתור אותן.

    כך שעצם קיומן של בעיות לא צריך להדאיג אותך. מה שחשוב הוא איך אתם נערכים לפתור אותן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו