איך להתנהג?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך להתנהג?
    ש
    17/04/2011

    שלום רב, אני בת 31 ובקשר עם בחור בן 34 כחודש וחצי.
    אני מהדרום והוא מהמרכז, אנחנו נפגשים פעם -פעמיים בשבוע ובסופי השבוע.
    טוב לנו יחד.
    שנינו גרים כרגע עם ההורים וחושבים לעבור לגור יחד במאי-יוני.
    הוא מגיע ממשפחה לא קלה ויש שם בעיות עם ההורים שמשפיעים גם עליו וכמובן על הקשר (לא יכולה לישון שם וכן הלאה,..)
    בתקופה האחרונה (בשבוע האחרון) יש לו גם בעיות בעבודה.
    אני מנסה להיות בסדר ולהגיד שהכול יהיה בסדר, אבל הוא רואה את זה כיותר מידי טובה ושהוא לא מרגיש גבר..טוס ללא נוצות, כך הוא מגדיר את זה.
    מצד אחד הוא מבקש ממני ספייס ומצד שני רוצה אסרטיביות ויוזמה מצידי ואז אני מתבלבלת ולא יודעת איך להתנהג איתו בזמן משבר הזה.
    אני מנסה להוריד את המוצי פוצי ולהיות יותר קונקרטית, אני פחות מתקשרת ונותנת לו ליצור קשר, אין לי מושג מה לעשות לגבי סופי השבוע שבדר"כ כלל בהם אנחנו ישנים אחד אצל השנייה כי עכשיו לא טוב לישון שם ולא נעים לו לבוא אליי - מרגיש הומלס כזה..שאין לו בית/יציבות.
    מה אני יכולה לעשות? דיברנו אתמול שנחפש בתחילת מאי בית, ועד אז מה אני אמורה לעשות שהוא מספר לי על הבעיות שלו? להציע או רק להקשיב? איך להתנהל נכון כך שירגיש שיש ממני תמיכה אבל גם לא אובר תמיכה כך שלא ירגיש טווס ללא נוצות...
    אשמח להכוונה, ש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להתנהג?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשוב להישאר אותנטית

    דורית כהן
    18/04/2011

    ש היקרה, נדמה לי שההנחייה הכללית צריכה להיות - להיות נאמנה לעצמך.
    מכיוון שהוא נמצא בלחץ,הוא אינו מוצא לעצמו עכשו מקום נוח, ובעצם כל דבר מפריע לו,משום שאצלו בפנים כרגע כה סוער, ללא וודאות, והוא עושה לך מבחנים בלתי אפשריים, אולי גם כי הקצב של ההתקרבות שלכם הוא מהיר מדי. צפי לכך שהוא יגיב כלפייך בצורה לא עקבית - לא משנה מה תעשי.
    לכן אני מציעה לך להיות "עוגן" של אותנטיות! כלומר אם באמת יש לך משהו ספציפי לייעץ לו - עשי זאת אל תימנעי. הביעי את דעתך, תני לו פידבק. אם אין לך מה להציע ואת חשה שהוא זקוק רק לאוזן קשבת - תני לו את זה. הקשיבי לתחושות הבטן שלך ותפעלי משם.
    למה?
    ראשית משום שזה עדיף שתיווכחי עד כמה את תוכלי גם בעתיד להיות נאמנה לעצמך בקשר החדש הזה. ולמה זה חשוב? כי אדם שמרגיש שעליו לשחק תפקיד על מנת לשרוד בתוך קשר משמעותי - פוגע בעצמו, מוחק חלקים חשובים מעצמו ולבסוף צובר כעסים על בן זוגו שמצפה לכך ממנו.
    שנית - עדיף להיווכח מהר יותר אם אתם מתאימים, במקום ששניכם תשחקו משחקים ותהיו מלאכותיים - עדיף שכל אחד יהיה טבעי ותראו עד כמה זה מתאים לשני.

    ויש לי גם אזהרה:
    בגילאים שלכם זוגות חדשים ממהרים להיכנס ולגור יחד כי כבר בוער להם לבחון אפשרות של התאמה לנישואים.
    זו טעות! עדיף לא לרוץ להתגורר יחד אלא להעמיק את הקשר בהדרגה. כי ככל שאנחנו מתבגרים יותר - דווקא רמת הגמישות ויכולת השינוי שלנו קטנה, ואנו נצמדים להרגלים ולעקרונות, והסיכוי לחיכוכים גדול יותר, ובעקבותיו להרמת ידיים לגבי הקשר...

    ואני קולטת שבוער לך כבר לגור איתו, כדי לפתור את קשיי השינה ביחד, אבל הביאי בחשבון שיתכן שזו תוספת ללחצים בהם הוא שרוי.

    אני מקווה שהועלתי קצת, שיהיה חג שמח!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה וחג שמח

    ש
    18/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו