זכרונות מהעבר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • זכרונות מהעבר
    שירה
    20/04/2011

    שלום,

    אני סטודנטית בת 23 וזה כבר שלוש שנים שאני נמצאת בזוגיות עם גבר (בן 24) מקסים שמאוד אוהב, מפרגן ומעריך אותי. ללא ספק בחור מדהים. למרות זאת מערכת היחסים בינינו רואה הרבה עליות ומורדות, אני מרגישה שהתקשורת לא טובה שהאומנם אנחנו יחד,אבל כל אחד לחוד.הוא לא משתף אותי בהרבה דברים,הוא לא פתוח איתי ,גם אם אני מדברת איתו על העתיד ושהוא צריך למשל להתחיל ללמוד ולחסוך ולחשוב בצורה יותר בוגרת הוא מתחיל ישר להתעצבן לענות כמו "אל תתערבי לי בחיי" וכו' .

    אני יודעת שהוא רואה איתי חיים משותפים ונישואין בעתיד וזה ממש מעציב אותי לשמוע את זה במיוחד מאחר שאני בחורה מאוד זוגית ותמיד חושבת ומדברת ב"אנחנו" אני מאוד אוהבת לשתף ולדבר עם בן הזוג שלי על הכל ואני חושת שזה מאוד חשוב ומאוד מקרב במערכת יחסים.

    כחצי שנה לפני שהתחלנו לצאת סיימתי מערכת יחסים של 6 שנים! עם בחור שהיה החבר הראשון שלי, האהבה הראשונה. הקשר היה מעולה מבחינת תקשורת וזוגיות היינו מדברים על הכל והכימיה הייתה מטורפת ! לאחר כמה שנים התחילו הרבה ריבים ובתקופת הצבא והריחוק לטווח ארוך רק החמיר את המצב ולכן החלטנו להיפרד (הפרידה הייתה בהמון אהבה והרבה כבוד זה לזו)

    תמיד אמרנו שהכרנו מוקדם מידי ( מגיל 14) הוא ציין לפני לא פעם שיותר מאהובתו אני החברה הכי טובה שלו, זה הדבר הכי יפה שיכולתי לשמוע מבן זוג!! אחרי הפרידה היינו מאחלים זה לזו חג שמח בחגים או מזל טוב בימי הולדת.

    קצת יותר מחצי שנה יצרתי איתו קשר, אני והחבר היינו בהפסקה קטנה ואני הגעתי לאיזור שלו דיברתי איתו וניפגשנו פעם אחת לבד ועןד פעמיים בדירה שלו עם חברה טובה שלי. הפגישות היו אפלטוניות אך עם המון רמיזות על לחזור ולנסות. בכל אותן פגישות שמתי לב לכימיה שעדיין קיימת וכניראה שגם לרגשות שמסתבר שלא נעלמו לעולם לא מהצד שלי וגם לא מהצד שלו.

    הדבר החמור הוא שאני לא מפסיקה לחשוב עליו לרגע! בכל החצי שנה האחרונה מאז שניפגשנו. ובכל פעם הוא שואל אותי מה עם החבר ואני עונה "מסובך..." אני מרגישה שהאהבה שלי לבן זוג שלי יורדת בעוד שהרגשות שלי לאקס הולכות ןמתעצמות...

    אני כל כך רוצה לחזור ולנסות עם האקס, אני יודעת שאם אני לא אעשה את זה אני אצטער על זה כל חיי, והפחד שהוא ימשיך הלאה מפחיד אותי. אני לא יודעת איך לסיים את הקשר עם הבן זוג שלי שמאוד אוהב אותי ואני החברה הראשונה שלו כך שהוא בכלל רגיש לכל מה שקשור לריבים ופרידות ממני אני כל כך מפחדת לפגוע בו כי באמת שלא מגיע לו ! הוא מתייחס אלי כמו למלכה ומאוד מעריץ אותי אבל אני מרגישה שאני צריכה להיות במקום אחר... אני מרגישה שאני מחפשת אותו על טעויות בשביל שיהיה לי תירוץ להיפרד ממנו ולחזור לאקס. אני יודעת שאין שום סיכוי בעולם שאני מספרת לו שאני עוזבת אותו בשביל גבר אחר. ואני יודעת שלעולם לא אעשה מעשה בגידה כל עוד שאני איתו.

    מה ואיך אעשה זאת מבלי לפגוע בבן הזוג?????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זכרונות מהעבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכרונות מהעבר - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    21/04/2011

    שירה יקרה,

    כמאמנת אני מאמינה שהבחירות הנכונות ביותר נעשות תמיד מתוך התבוננות והקשבה פנימית, וממקום של תחושת שלמות עצמית. כלומר, להתמקד בתחושות וברצונות האמיתיים שלנו, ולדעת בוודאות, שזה באמת מה שאנחנו רוצים, וזה הכי מתאים לנו. על-פי עקרונות אלה אני גם מנחה את מתאמניי.
    נראה שכך "בנוי מנוע הפעולה שלך". את "הולכת" עם התחושות שלך, הרצונות שלך והצרכים שלך הנובעים מ"מקום" פנימי, אמיתי ועמוק. את יודעת שאת רוצה לנסות שוב עם האקס ולמעשה את כבר "שם", כפי שכתבת.
    לשאלתך, לא משנה מה תאמרי או באיזה אופן, כיצד תפעלי ואיך תנהגי בן-זוגך הנוכחי לא יקבל את הפרידה "יפה". הוא עשוי להיפגע. פרידה חד-צדדית לעולם אינה נעימה ותמיד פוגעת... אולם, הוא עשוי להיפגע אף יותר אם לא תעשי זאת, אם לא תזמי פרידה. ציינת שכבר עתה את חשה שאת מחפשת טעויות בהתנהלותו כדי להיפרד, לאורך זמן, הוא ירגיש את השינוי שחל בך, ירגיש שאת כבר לא איתו במאה אחוז וגם אז הוא עלול להיפגע, וכפי שציינתי, לא פחות.
    תוכלי כמובן ל"השתמש" בחוסר התקשורת ביניכם, בהיותכם, לתחושתך, לבד בתוך ה"יחד", בחוסר השיתוף ובחוסר הרצון שלו ש"תתערבי" בחייו, כסיבות לפרידה.
    יחד עם זאת ולמרות היותך "זוגית", כפי שכתבת, אני מתרשמת שיש לך דפוס פעולה החוזר על עצמו ומונע בעדך לקיים מערכת יחסים כזו שתהייה נצחית, כלומר, שלא תתרחש פרידה לאחר מספר (רב) של שנים.
    בשתי המערכות הזוגיות אותן הזכרת בפנייתך הגעתם את ובני-זוגך למצב בו המריבות או המחסור בהסכמות מתחילים לתפוס "מקום" גדל והולך במערכת היחסים כך שלבסוף אתם מגיעים לפרידה הבלתי-נמנעת. עם האקס המרחק התווסף למריבות ועם בן-זוגך הנוכחי התווסף האקס לחוסר התקשורת.
    בכל מקרה את מגיעה למצב בו את מחליטה שזהו, נגמר לך.
    אני מציעה שתחשבי על זה כדי שלא תעמדי בסופה של עוד מערכת זוגית בעוד חמש שנים...
    דבר נוסף, הקשר עם האקס התקיים בתקופות גיל אחרות וייתכן כי היום אתם בוגרים יותר ושונים והקשר לא יהיה בדיוק כפי שאת חושבת, רוצה ומדמיינת...לכן, רגע לפני שאת "עושה את הצעד", רגע לפני שאת מפרקת קשר זוגי עם "גבר מקסים שמאוד אוהב אותך ומתייחס אלייך כמו אל מלכה", כפי שכתבת, חשבי היטב האם זה באמת ה"צעד" הנכון ביותר עבורך.
    מצבך אכן מעט "מסובך" כפי שהגדרת זאת, לכן אני מפצירה בך לחשוב היטב על כל ההיבטים לפני שאת לוקחת החלטה, שאולי אינה ההחלטה המיטבית.

    מאחלת לך הצלחה וחג שמח!
    אשמח לעמוד לרשותך ולסייע בהמשך, במידה ותבחרי לחזור ולשתף אותנו בפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    שירה
    21/04/2011

    אני ממש מודה לך, אשתמש בזה! חג שמח :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חושבת

    מישהי
    21/04/2011

    שמה שתיארת מאוד רומנטי...לא יודעת למה אבל זה מאוד ריגש אותי,
    למרות שיש פה מישהו שנפגע....את כנה עם עצמך ולא בגדת או בחנת את זה בצורה שתפגע בוחברך הנוכחי וכל מה שנותר לך לעשות זה פשוט לומר את האמת באותנטיות וכנות שאת מרגישה שהשתנת ושאת רוצה להפרד...בכל הכנות האפשרית, אני לא חושבת שיש דרך לרכך את הבשורה, כי הוא יפגע בכך מיקרה, אבל כנות איכשהו משאירה את זה נקי קצת יותר ובכך שהוא מבין שהוא לא זה שאשם או עשה משהו רע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו