שאלה לבנות בפורום

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לבנות בפורום
    אלי
    31/05/2011

    שלום!
    אני יוצא עם בחורה תקופה ארוכה. היא לא לומדת באוניברסיטה כי אין לה בגרות מלאה. ניסיתי לשכנע אותה להשלים בגרויות. היא דוחה את זה בטענה שאין לה כסף.
    לאחרונה היא החליטה שהיא רוצה לעשות טיפול בלייזר להורדת שערות.
    רציתי לשאול את דעת הבנות בפורום. האם זה כלכך חשוב שזה אמור להיות יותר חשוב מלרכוש מקצוע? אני כבן לא מצליח להבין את זה, אבל אולי אני לא רואה את נקודת המבט של בחורה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לבנות בפורום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישנן בנות ישנן בנות

    מאיה
    31/05/2011

    יש בנות שחשוב להן מאוד להרגיש טוב עם עצמן והן ישקיעו הרבה מאוד כדי שזה יקרה. שיער למש הוא גורם לביטחון נמוך אצל הרבה נשים ובמקום להתעייף ולהוריד מ\במכשירים עושים את זה אחת ולתמיד (גם אתה מרוויח מזה הרבה אגב!).

    כנראה פחות חשובים לה הלימודים כרגע- אולי פוחדת שהיא לא תצליח, אולי ההשקעה גדולה לה מדי (לייזר זה פחות השקעה, לא יעזור), וזה נמצא יותר גבוה בסדר העדיפויות.

    אולי בהמשך תפתח אותה ללימוד עצמי ותעזור לה ואז היא תיגש רק לבגרויות. אם תעשה את זה איתה ולא רק מהצד- אולי היא תרגיש שזה קל יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלוי בחינוך ונוחיות

    יולי
    01/06/2011

    היי,
    אני בעלת תואר שני עוד מעט בהנדסה, רואה ערך רב בהשכלה. לפי דעתי כל אדם חייב לרכוש השכלה על מנת להתממש ולהיות עצמאי ולהתפרנס בכבוד. אך זה משהו שהוחדר לי במשפחה מהילדות, תמיד ידעתי שאהיה אקדמאית ללא ספק כשאתבגר. יכול להיות שחברה שלך לא רואה צורך בהשכלה, מכיוון שסומכת על כך שאתה, או גבר אחר יפרנסו אותה ונוח לה איך שהיא. איך המשפחה שלה? אנשים משכילים?
    אני אישית הרבה פעמים נתקלתי בגישה של "למה לך ללמוד ולסבול? תתפסי לך גבר עשיר שיפרנס אותך" הרבה פעמים אמרו לי זאת וזנה לגמרי מוטעה לדעתי, אישה לא צריכה להיות תלויה בגבר כלכלית, אף פעם לא יודעים מה יקרה בעתיד עם הגבר המפרנס... אולי חברה שלך בגישה הזו?
    בכל אופן, מעבודות סטודנטים רבות, בפקידות וכו' אני יודעת שיש קורסים שלא דורשים בגרות מלאה, אפשר גם לגשת לפסיכומטרי ואם יהיה מספיק גבויה אז אפשר לנסות להתקבל ללא בגרות, אפשר לבדוק אופציות באוניברסיתה פתוחה. אבל כל זה לא רלוונטי עד שהיא לא באמת תרצה לעשות משהו עם עצמה.
    לגבי הורדת שיער, זה מותרה ואילו השכלה לפי דעתי זו חובה.
    כל הכבוד לך שאכפת לך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה למאמוש

    יפעת
    01/06/2011

    כתבת שאם היא תוריד שיער בלייזר גם הוא ירוויח מזה.

    את באמת חושבת ככה? איזה רווח בדיוק יהיה לו? שהיא תהיה חלקה?

    זה באמת חשוב בעייניך? לדעתי זה תכתיב חברתי מטופש וחסר משמעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליפעת

    מאיה
    01/06/2011

    את אמנם צודקת, אבל תתפלאי שיש גברים שזה ממש חשוב להם והם לאו דווקא שטחיים... יש משהו שלא תמיד ניתן לשלוט עליו, דחף, או יצר, או משהו ביולוגי פנימי חייתי שפשוט חוסם אותנו מלהימשך לאחרים, אפילו שהם לא מכוערים, אפילו שאין משהו ספציפי בבנאדם שהוא נוראי, את לא נמשכת אליו. זה יכול להיות ריח רע אפילו. או משהו בסגנון דיבור. לא אשמתו, לא מכוער ודוחה בעיני אחרים אבל אותך דוקא כן. זה אומר שאת שטחית? לכן יש גם גברים שחלק זה חשוב להם, אין מה לעשות. הם לא רוצים לראות את האשה מתגלחת כל יומיים והיא בטח יש לה גם כל מיני שטיקים. אני חושבת לסיכום שאם אין לך ביטחון עצמי מסיבה של שיער, מראה, לא משנה מה- ואת מוציאה על זהו משקיעה כדי שכן תרגישי טוב ובן הזוג גם יחוש את הביטחון שלך זה שווה את זה, ולא משנה אם מדובר בהשקעה כמו משהו ענק או להוריד שיער. זה אותו ביטחון נמוך שיעלה, מה עדיף שהיא תמשיך להרגיש דחויה בעיני עצמה?? לה זה חשוב מהסיבות שלה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    יפעת
    01/06/2011

    היי,

    סדר העדיפויות שלה בכלל לא קשור לעובדה שהיא בחורה. באוניברסיטאות היום יש רוב לבנות (למיטב ידיעתי 55% מהסטודנטים הן בנות), ויש לא מעט חוקרות, נשות אקדמיה ונשים שעוסקות בהגות.

    מדובר בסדר עדיפויות פרטי של הבחורה שאתה יוצא איתה. יכול להיות שפחות מעניין אותה ללמוד, או שהיא נהנית מהחיים שלה כמו שהם עכשיו.

    בשום פנים ואופן אל תהפוך את זה לעניין מגדרי!

    יש משהו שיכול להיות מאוד רלוונטי לשאלה שלך, וזו כתבה שהופיעה במוסף הארץ האחרון על פרסומת חדשה ושובינסטית (לדעתי) לאמצעי מניעה חדש, והאופן שבו הוא מציג את האישה המודרנית. כתבו על זה בבלוגים ויצא גם קמפיין נגדי.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1229317.html

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לבנות בפורום - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    01/06/2011

    אלי יקר,

    ראשית, אני מצרפת את דעתי לדעתה של "מישהי". כל הכבוד לך על הפתיחות ועל הרצון לנסות ולהבין, באמת להבין, מה עומד מאחורי מניעי ה"צד השני".
    ולשאלתך, הטענה "אין לי כסף" הינה סוג של תשובה אשר מעידה על "אין לי כוח" או "לא בא לי" או "אין לי חשק". אני מניחה, שאם זה באמת היה חשוב לה, שאם לימודי מקצוע, השלמת בגרות, השכלה גבוהה היו חשובים לה, היא הייתה מוצאת את הדרך לממן זאת, כמו הרבה מאוד סטודנטים אחרים.
    כעת זה לא נראה לה חשוב, מה שלא מעיד על העתיד. ייתכן כי בעתיד היא תחליט שזה הזמן וכמובן..ייתכן שלא.
    מה שכן חשוב לה הוא ההופעה שלה, המראה החיצוני שלה, התחושה שמראה חלק יקנה לה וזה טבעי לגמרי.
    אתה מתעדף את הדברים באופן שונה ממנה פשוט כי אתם שני אנשים שונים ולא בהכרח כי הראייה שלך גברית ושלה נשית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אלי
    01/06/2011

    תודה רבה על התשובות.
    מוניקה, אני מבין שאכן יש הבדל בתעדוף שלנו. ואני מניח שזה לגיטימי שיש הבדלים כאלו. ו"מישהי", זה נכון במקרה הזה מה שאמרת שכנראה יש הבדלי חינוך.
    העניין הוא שאני מרגיש שהיא מביעה בכך קצת חוסר אחריות או חוסר רצינות, וזו טענה שהיא מעבר להבדלים בתעדוף.
    אם היא היתה מוציאה פתאום כמה אלפי שקלים על קניית 10 זוגות מגפיים, אני מניח שהייתם מסכימים שיש כאן חוסר אחריות. מצד שני אם היא היתה מוציאה את הכסף על דבר אחר, למשל טיפול פסיכולוגי, היה די ברור שיש כאן שיקול דעת הגיוני ורציני.
    לכן אני שואל לגבי הסרת שיער – האם זה מביע חוסר אחריות מסוים או שהסרת שיער עשויה להיות צורך מאוד גדול?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    01/06/2011

    אלי יקר,

    לכל אחד הצרכים ה"דחופים" שלו. רצונה לבצע הסרת שיער אינה מביע חוסר אחריות או חוסר רצינות וברור כי עבורה הסרת שיער ורכישת השכלה ומקצוע נמצאים במקומות מאוד שונים ומאוד רחוקים זה מזה בסולם הצרכים.
    השקפות העולם שלכם מאוד שונות כמו גם צרכיכם ומניעיכם המרכזיים. אותך מניע הצורך בהשכלה ומקצוע ואותה מניע הצורך להיראות במיטבה.
    מאחר ואתה מכיר אותה מזה זמן מה, אתה תוכל להעיד אם התנהלותה הכללית מאופיינת בחוסר אחריות ו/או חוסר רצינות.
    מה התחושה הכללית שלך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכול להיות

    יולי
    02/06/2011

    תלוי עד כמה היא מרגישה לא נוח עם זה. יכול להיות שכל החיים שלה היא סבלה מזה, יש בחורות מאוד שעירות, כמו מעדות הקבקז והבוכארה לדוגמא. לי אישית יש חברה קבקזית שכל החיים זה הפריעה לה, היא בעלת עור לבן ושערות גוף שחורות, ככה שאם היא מגלחת אפילו, רואים על הרגליים נקודות שחורות ולא אסטטיות...אז היא כל 3 שבועות הולכת למישהי שמורידה לה שער בשעווה וזה יוצא ביחד עם השורש ככה שלא רואים נקודות שחורות, אבל היא צריכה לחזור לשם כל 3 שבועות ולשלם כסף, ככה שלטווח ארוך עדיף לייזר כי זה ב 85% מוריד לצמיתות.
    בכל אופן, אם אתה אוהב את הבחורה הזאת ומציק לך שהיא לא משכילה, אתה יכול לדחוף אותה לאט לאט להשכלה, ככה אני עשיתי עם בעלי, פשוט בתחילת היחסים שלנו כשהתחלנו לצאת, הבהרתי לו שלא אתחתן עם אדם ללא השכלה גבוהה, הוא כמובן תכנן ללמוד מתישהו, אבל זה מן נתן לו דחיפה,נפגשנו אחרי שהוא היה כשנה לאחר שחרור וגם אני הייתי שנה אחרי שחרור ובשנה ראשונה ללימודים, והוא עבד כעוזר לספק ממתקים , הרוויח דווקא לא רע, ורצה אולי להתחיל ללמוד עוד שנה שנתיים אחרי טיול גם, לכל מקרה עשה פסיכומטרי... אני ידעתי מה אני רוצה, היתה בינינו כימיה מטורפת ופשוט לאט לאט החדרתי לו שלא אתחתן עם אדם לא משכיל, והוא התחיל ללמוד ונורא הצליח דווקא, עובד במשרה מאוד טובה במקצוע וגם אני.
    תגרום לה לרצות ללמוד, תבהיר לה שלא רק מראה חיצוני חשוב אלא גם תוכן של בן אדם. אולי תברר בשבילה, תברר איתה מה היא אוהבת, תן לה דחיפה ותבהיר לה שתהיה שם בשבילה ותתמוך בה, אולי היא גם מפחדת מהלא נודע, שהיא לא תהיה מספיק טובה ולכן ממציאה תרוצים...
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באמת

    אלי
    02/06/2011

    זה באמת חשוב לה. זה ברור לי. לפני כמה זמן היא עשתה טיפול נוסף בשביל להרגיש טוב עם עצמה וכמו שמישהי כתבה זה לא רק בשבילה, אלא גם בשבילי..
    הבעיה שאני כן מרגיש שיש כאן חוסר בגרות או אחריות (בגלל עוד דברים). והבעיה שאם אני מנסה להעלות את זה היא נורא נעלבת, ולא מסכימה לדבר על הנושא..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו