שיחות על חינוך ילדים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שיחות על חינוך ילדים
    הדס
    07/06/2011

    שלום רב,

    אני בת 23, בקשר זה מספר חודשים עם בחור בן 26.
    בימים אלה אני עוברת לגור אתו.
    באופן כללי הקשר מצוין, אך יש עניין אחד שמעלה בי תהיות ושאלות..
    אנו מדברים הרבה על ילדים ועל הקמת משפחה בעתיד. לעתים השיחות הללו נגררות קצת יותר מדי רחוק ואנחנו מתחילים לדבר מה היה קורה אילו היה לנו ילד בן 18 ואיך היינו מחנכים אותו. מהשיחות הללו אני מבינה כי יש הבדל בדרך שאנחנו מתייחסים לחינוך ילדים. גדלנו במשפחות שונות ולכן כל אחד חושב שהדרך שבה הוא התחנך היא הדרך הנכונה. אתמול למשל הוא טען שאני פרימיטיבית ושזה לא נכון לחנך ככה ילד. אני מצידי טענתי שערכים מסוימים שאבא שלו הקנה לו הם שגויים מיסודם ואני לא הייתי רוצה שהוא יחנך ככה את ילדו.

    מובן לי שזה מוקדם מדי לשיחות כאלה, אבל אני לא רוצה למצוא את עצמי בעוד מספר שנים רבה עם בעלי על חינוך הילדים, ולדעת שהיו לי את כל סימני האזהרה והתעלמתי מהם.

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיחות על חינוך ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיחות על חינוך ילדים - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    07/06/2011

    הדס יקרה,

    זוגיות בריאה ונכונה מושתתת על ערכים משותפים, תפיסות עולם דומות, והיכולת לנסות ולהתבונן על הדברים מנקודת מבט רחבה יותר, נקודת מבט אשר תוכל לבחון לכל הפחות, אם לא לקבל ולהכיל, את השקפת עולמו ואת ה"אני מאמין" של השני.
    לכנות אותך "פרימיטיבית" אינו מעיד על יכולת קבלה, הכלה או רצון לבחון את הדברים מנקודת מבטך ולנסות להבין את מהותם ואת מניעייך.
    במהלך החודשים שאתם יחד, האם חוויתם אי-הסכמות על נושאים מהותיים אחרים?
    במידה וכן, האם תוכלי לאפיין את התנהלותו במהלך הדברים? האם הוא הקשיב? האם הוא כינה אותך בשמות "חיבה" נוספים? האם הוא ניסה להבין את נקודת מבטך, השקפת עולמך?

    אשמח לקבל את תגובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה...

    הדס
    07/06/2011

    מוניקה תודה על תגובתך
    הנושא העיקרי שאנחנו נוטים לא להסכים עליו הוא נושא הלבוש (שלי). אני בעצמי לא כזאת חובבת גדולה של חצאיות קצרות, אבל במידה ואני מחליטה ללבוש חצאית קצרה כאשר חבר שלי לא נמצא לידי - רוב הסיכויים שיתפתח ויכוח.
    רוב הזמן הוויכוחים הללו נגמרים בזה שאני מסבירה לו את הצד שלי, הוא מסביר לי את שלו, ובגדול זהו... לא מגיעים להבנה והסכמה.. פשוט מבליגים על זה..
    לפעמים, אם אני מרגישה שהוא משגע אותי בעניין הזה, אני מתעצבנת מאוד ואז הוא מבקש סליחה.
    קרה כמה פעמים שבאתי אליו לבושה בחצאית והוא שאל אותי "ככה הסתובבת כל היום?בחורה צריכה להיות צנועה", ואני זוכרת שזה מאוד פגע בי. דיברנו על זה, הוא התנצל, אבל לא זז מהעקרונות שלו, ואני כאמור לא זזתי משלי.

    מעבר לכך, לא זכור לי שנתקלנו במצבים של חוסר הסכמה מהותי על משהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדס

    מוניקה הרשקוביץ
    09/06/2011

    הדס יקרה,

    ראשית, תודה על תגובתך.
    נראה כי שניכם נוטים להתבצר בעמדותיכם, בין באם מדובר על נושא ערכי או נושא הקשור לחיצוניות ובחירת סגנון לבוש.
    לאור גישתכם המתבצרת, חוסר יכולתכם לבוא זה לקראת זו, חוסר היכולת לגלות הבנה, סובלנות וסבלנות זה כלפי ראיית העולם של זו וחוסר הרצון והיכולת של שניכם לנסות ולהתחשב אחד בשנייה כמו גם הדרך שבחרתם להתמודד עם הדברים, להשאיר הכל פתוח, עשוי להעיד על מספר גדל והולך של מחלוקות ביניכם בעתיד, גם על הדברים, שכביכול דברתם כבר.
    זוגיות בריאה מבוססת על קבלה, הכלה, התחשבות וויתור, סובלנות וסבלנות. על-מנת שתוכלו ליצור נכון, באופן בריא ובונה את הקשר שלכם, אני מציעה שתנסו לתרגל את הערכים הנ"ל ולנסות להטמיעם בקשר הזוגי שלכם. כך, כאשר תתקלו בחוסר הסכמה תוכלו לגשר עליו תוך מציאת דרך המלך אשר תניח את דעת שניכם.
    להשאיר דברים לא פתורים, פתוחים ופשוט להבליג על זה, כפי שכתבת, אינו פיתרון. המחלוקות נשארות בעינן, הן אינן נעלמות מעצמן, הן תעלמנה רק על-ידי רצון משותף ועבודה משותפת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו