בעלי חוזר מהעבודה עצבני ונטפל אלי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעלי חוזר מהעבודה עצבני ונטפל אלי
    מירב
    14/06/2011

    שלום לכם

    אני מכירה את בעלי כבר שנתיים וחצי ואנחנו נשואים שנתיים
    הוא חוזר מהעבודה מאוחר ואין לו זמן איכות עם עצמו ואיתי
    והוא חוזר עצבני מהעבודה ומפתח איתי ריבים על כלום
    אני משתדלת לא לענות לו ולהתרחק וזה לא עוזר הוא מציק עד שאני עונה ומשם מתפתח ריב
    ובסוף אני נשארת עם כל העצבות והג'יפה והוא כבר עובר הלאה ולא מבין למה אני ככה
    הוא כועס על זה שהוא עובד כל כך הרבה ומאשים את זה שאני לא מרוויחה מספיק, למרות שאני יודעת שזה תירוץ הוא כל החיים עבד ככה וגם אם אני ארוויח יותר הוא לא יוריד בשעות
    אני עכשיו בהריון ועצובה שכל הכעס העצבים והעצב הזה עוברים לילד שלי, והוא לא מבין את זה

    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דינמיקה של תקשורת

    עדי בדיחי
    14/06/2011

    שלום אורנה,

    את מתארת מצב שהוא בעייתי פעמיים- המצב הרגיל של ריבים, ויכוחים והאשמות. ומצב נוסף- את בהיריון ראשון וזקוקה לתמיכה רבה מאוד, בעיקר ממנו.

    בגלל שהמצב כ"כ רגיש, חשוב שתבררי קודם כל עם עצמך איך את רוצה לגשת ולטפל בעינין. להרגשתי יש כאן מעבר לאיזה ויכוח, יש משהו בדפוס שלכם, כמערכת זוגית, שמתווכח, מוצא סיבות לריב (לא משנה אם זו את או הוא, נסתכל עליכם רגע כעל מערכת אחת). משהו לא מסופק. את נמצאת בתסכול שלך ואילו הוא בשלו, הוא מוציא עלייך, את נפגעת, הוא לא מבין למה.. יש איזו בעיה בדינמיקה ובתקשורת.

    כדי לנסות לגשר על הפער הזה, ראשית את צריכה להבהיר לו גם בהתנהגות וגם במעשים שההתנהלות הזאת פוגעת בך. את צריכה לשדר לו כמה את עצובה, מתוסכלת ונפגעת ממה שקורה. את צריכה לשדר שהעסקים ממש לא כרגיל, עד שהוא יאלץ לשאול אותך- מה קרה. כשתהיה שיחה על "מה קרה", אבל לא שיחת מסדרון אלא שיחה אמיתית ורצינית, אני חושבת שאת צריכה להציע לו כך- או שחושבים יחד ומעלים פתרונות איך אנחנו לא רבים בסוף היום, או שנלך ליעוץ. או הוא לא מעוניין - תודיעי לו שאת הולכת ליעוץ לבד. זה יוכל לשכנע אותו בהמשך, בתנאי שבאמת תיגשי לשיחה עם יועץ זוגי שיוכל גם לתמוך בך ברגעים האלו וגם לנסות להציע פתרונות מעשיים ופרקטיים בתוך הקשר. לפחות בשבילך- חשוב שתגשי לקבל תמיכה מגורם מקצועי.

    מקוה שהצלחתי לסייע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורנה-

    בני
    15/06/2011

    אכן כפי שעדי כתבה לך , דינמיקה של תקשורת,

    אני והוא ומוישלה קנגרו,,,

    לאורך כל מכתבך כתבת אין ספור פעמים אני , הוא, אני , הוא, אני, הוא, ורק פעם אחת השתמשת במילת הקסם "אנחנו",
    תפיסת הזוגיות שלכם שגויה, ומכיוון שאת זו שפנית, אני ממליץ לך להתחיל לשנן משפטים בכל יום ויום עד שזה ייטמע אצלכם כשפה שנייה,
    מעתה את מדברת בשפת ה"אנחנו" הזוגיות שלכם נמצאת בבעיה, לא את, ולא הוא,
    אנחנו לא מתראים מספיק,
    אין לנו זמן איכות בשביל עצמנו,
    אנחנו עובדים קשה מידיי,
    אנחנו לא עוברים את ההריון הזה בייחד,
    אנחנו בצד אחד, והבעיה בצד השני מעבר לשולחן,
    -
    דברי על הצרכים שלך,
    דברי בשפה של "אני רוצה" "אני מבקשת" "אני צריכה"
    -
    שתפי אותו במה שעובר עלייך ביום יום, בעיקר על הדברים הטובים, עד שהוא יוכל גם להכיל את הפחות טובים,
    תאמרי לו שהעובר משותף לשניכם, ואת זו שקיבלת את הזכות להחזיק אותו בבטן עד ליציאתו לעולם, ולכן חשוב לעובר שתהיו מאוחדים וקרובים זה לזו,
    היום כבר ידוע ממחקרים שונים, שאופי הילד תלוי במידה רבה בזמן היותו ברחם, הוא שומע ומרגיש, ואין דבר יותר בריא לילד מאשר אבא ואמא שאוהבים ומחזקים אחד את השני,

    כשראיתי את ההודעה לפני כמה ימים, רציתי לכתוב רק משפט אחד והוא > איך בעלך הולך לעבודה...!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו