מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה מקווה שתעזרו ליזיו04/04/2013
שלום רב, יש לי דלקת בעין שמאל כעת העין לא כואבת רק אדומה ובבוקר יש הפרשות העין השניה לא הייתה נגועה השתמשתי באופלקס לשתי העיניים וכעת העין השניה אדומה וקצת שורפת לי האם זה מזיק והטיפות גרמו לזה ?האם עדיין יש דלקת או שזה לקראת הסוף והאודם איננו מפחיד אני ממש לא מתפקד מפחד.. תודה לכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מקווה שתעזרו לי - תגובה
ד''ר יובל דומניץ05/04/2013סביר להניח דלקת וירלית לפנות מיידית לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אם אפשר בבקשה עזרה בשאלה עיוניתש03/04/2013
ולא רפואית.
ראיתי סרטון שטוען השעין האנושית פחותה ודי מקולקלת, אפשר בבקשה לשמוע דעה מקצועית ?
"דוגמאות לאיברים אשר בנויים בצורה גרועה בגוף האדם.
הנושא המרכזי של הסרטון הינו המבנה העין והרשתית
סדר השכבות ברשתית של בעלי חוליות הוא "הפוך", בכך שהתאים הרגישים לאור נמצאים בצד האחורי של הרשתית, והאור צריך לעבור דרך שכבת נוירונים לפני שהוא פוגע בפוטורצפטורים. לעומת זאת, רשתית של חסרי חוליות בנויה בסדר הפוך - הפוטורצפטורים הם בשכבה החיצונית של הרשתית, ומאחוריהם נמצאים הנוירונים המעבדים את האות. יתרונו של סידור זה הוא שהעצב האופטי המעביר את המידע אל המוח אינו גורם לאזור ריק מפוטורצפטורים, ולכן לבעלי חיים אלה אין כתם עיוור".
זה דפקט בעין ? או שזה מועיל למשהו אצל האדם ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם אפשר בבקשה עזרה בשאלה עיונית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ05/04/2013הראייה שלנו איכותית נכון יש חיות שרואות יותר טוב ויש שפחות טוב ויש יתרון אבולוציוני לראיית חוליתנים על חסרי חוליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה כללית על דלקתשירה03/04/2013
שלום רב, אבקש עזרתכם בעניין זה: האם דלקת עיניים נגרמת כתוצאה מרוח חזקה ואבק? האם עצי זית ליד הבית סיבה לדלקת? האם ציפורים שמגדלים ליד הבית יגרמו לדלקת? או אלרגיה שיש מאבק היא גרמה לדלקת?והאם וירוס מועבר עם הרוח ?
אבקש עזרה הייתה לי דלקת ולא רוצה שהיא תחזור על עצמה מודה לכם מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה כללית על דלקת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ05/04/2013כל המצוין יכול לגרום לדלקת אלרגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין לבנהמישו03/04/2013
אני בן 22 ובמהלך השנים עברו עלי כל מיני דלקות עיניים שהשאירו בעיניי סימנים כמו: כתמים צהבהבים,שטף דם כלשהו ונימי דם...רציתי לשאול האם יש איזשהו טיפול שבעזרתו ניתן להפוך את העין לכמה שיותר לבנה ונקיה מזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין לבנה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ05/04/2013צריך בדיקה כדי להציע טיפול. יש טיפולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על טיפות עזרה בבקשהשירה02/04/2013
שלום רב, עקב דלקת השתמשתי לפי המלצת רופא בטיפות דקסאמיצין לשבוע כאשר : יום רביעי שתי טיפות יום חמישי ושישי שלוש טיפות ביום שבת טיפה אחת בראשון שתיים ושני שתיים ושלישי טיפה אחת .. האם זה מעלה לחץ תוך עיני ? תודה לעזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על טיפות עזרה בבקשה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ05/04/2013בזמן טיפול קצר כזה לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדמעות שחונקות את גרונייורם01/04/2013
חג שמח לכולם,
האם למושג הדמעות שחונקות את גרוני יש הסבר מדעי?
תודה
יורם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדמעות שחונקות את גרוני - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013הדמעות מתקזות באופן טבעי, דרך דרכי הדמעות, לאף. כאשר יש דמעת מוגברת מרגישים את הדמעות באף ("נזלת") או בלוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ על העפעףקובי31/03/2013
שלום,
היום בבוקר רציתי לנקות את הריסים (היו לי קורי שינה), שטפתי את הידיים וניסיתי בצורה רגילה של שטיפה, לא הצלחתי, ניסיתי עם מגבון, ירד חלקית, ואז ניסיתי עם אצבע וציפורן, בזמן הניסיון, יצא שלחצתי לכמה שניות עם הציפורן על העפעף התחתון, האם זה עלול להזיק לעין?
ועוד שאלה באותו הקשר, אם אני מנקה עם מגבון ולפעמים זה לוקח כמה עשרות שניות של ניסיונות ניקוי (יש לי לפעמים מעין קשקשת על הריסים ולא יורד בקלות) זה לא מזיק לעין?
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ על העפעף - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013לא סביר שהזיק לעין. מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה.
הקשקשים וההפרשות יורדים הרבה יותר קל אם עושים קומפרס חם לפני הניקוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלינה30/03/2013
שלום,האם יש טיפות לדלקת בעין שאין בהם סטרואדים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר יורם בבקשה תעזור לי אני מודאגתלינה30/03/2013
שלום רב, הייתי בבית חולים הרופא אמר יש דלקת ( מתחת לעפעף יש אודם והייתה לי הרגשת גוף זר בעין ) נתן לי דקסאמיצין לחמשה ימים , אני פוחדת כי יש בזה סטרויאד האם זה מעלה לחץ תוך עיני או גורם לגלאוקומה?
הבעיה שהיום אני ביום רביעי לטיפול וקמתי שהעין נפוחה ( העפעף ) אין כאב רק נפיחות האם זה אומר שהמצב החמיר והטיפות לא טובות וחלילה יפגעו בעין שלי? אנא עזרתך אני מאוד מפחדת יש לי טראומה גדולה מהעיניים .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר יורם בבקשה תעזור לי אני מודאגת - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות בעניים כחודשיים
הילה02/04/2013שלום רב ,
אני בת 33 עם בריאות תקינה לחלוטין , סובלת מזה חודשיים מכבידות וחוסר נוחות בעניים ,לעתים מרגישה שאני רואה עננות ,צריכה מאוד להתאמץ כדי לראות .
הסיפור התחיל מזה שהיה לי דלקת עם הזמן הדלקת עברה אבל חוסר הנחות והטישטוש לא השתפר .
הייתי אצל רופא עניים לאחר בדיקת ראיה ולפי הסיפור שלי קבע שאני ארכיב משקפיים , אבל אני לא שלמה ובטוחה כל כך עם חוות הדעת שלו , משום שאני לא מתקשה לראות פשוט יש לי חוסר נוחות וכבידות שאולי מצריך טיפול מעמיק .
אודה לך עם תייעצו לי מה לעשות .
בכבוד רב ,
הילה ג'גנאו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה חזקה בלחידובי בן 4030/03/2013
קיבלתי מכה חזקה בלחי ימין במרחק של מס' סנטימטרים מהעין. האם ייתכן נזק כלשהו לעיין ימין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה חזקה בלחי - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013גם חבלה בלתי ישירה, כגון זעזוע חזק של הראש, יכולה לגרום לפגיעה בעין. פנה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחית בעפעף העיןדפנה28/03/2013
שלום רב,
יצאה לי שלפוחית (ככה זה נראה) קטנה בפנים עפעף העין אשר גורמת לתחושת אי נוחות בעת המצמוץ.
קצת נלחצתי ואשמח להבין במה מדובר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלפוחית בעפעף העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה. פני לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת שדה ראיהמיכל28/03/2013
שלום רב
בבדיקת שדה ראיה שנעשתה לבני (בן 16) נמצאו התוצאות הבאות:
ימין - צמצום היקפי תחתון עדין
שמאל - ירידה ברגישות תחתונה בעיקר נזאלית - 6.68
מה המשמעות של התוצאות האלה? אני מבינה שיש פגיעה בשדה הראיה, אך האם מדובר על פגיעה משמעותית? האם פגיעה כזו עלולה לפגוע ביכולת לקבל רישיון נהיגה? מה ההשלכות של הפגיעה הזו?
אודה מאד לתשובה כי כרגע אין לי עם מי לדבר (רופאת העיניים בחופשה ...)
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת שדה ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013כדי לפענח שדה ראייה יש לראות את ממצאי הבדיקה. בנוסף, פענוח שדה צריך תמיד להעשות בקורלציה לממצאים הקליניים בבדיקה. לכן לא ניתן לענות על שאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול -לחץ תוך עינירינה28/03/2013
שלום רב
מטופלת מספר שנים עקב לחץ תוך עיני בקוסופט ,לאחרונה הלחץ עלה ואז הוסיפו לי קלאסטן
,לאחר תקופה קצרה הלחץ עלה ל-20 ואז החליטו להחליף את הטיפול במקום קוסופט בקומביגן,ובמקום קלאסטן-לומיגן
האם התרופות קומביגן ולומיגן יש להם השפעה שונה וטובה לגבי לחץ תוך עיני,ומה תופעות הלואי שיכולות להןפיע עם הזמן
בתודה מראש למענה
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול -לחץ תוך עיני - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013התגובה לטיפול אינדיבידואלית, ועשויה להיות שונה מאדם לאדם. לכן אי אפשר לומר בהכללה אם לטיפות אלה השפעה טובה יותר. המסקנה תקבע כל פי מידת הירידה בלחץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר יורםיעל27/03/2013
שלום רב, הייתי בבית חולים הרופא אמר יש דלקת מתחת לעפעף נתן לי דקסאמיצין לחמשה ימים , אני פוחדת כי יש בזה סטרויאד האם זה מעלה לחץ תוך עיני או גורם לגלאוקומה?
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר יורם - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/04/2013לא סביר שיקרה אחרי 5 ימים. מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה תשובה דחופההנטלי גולן27/03/2013
הי שלום אני בת 21 אני רואה בסדר גמור ,
רק שבעין ימין אני רואה מין כמו נקודות שחורות כאלו
מה זה ? ואיך ניתן לטפל בזה ? אשמח לתשובה מהירה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה תשובה דחופהה - תגובה
ד``ר יורם שוחט27/03/2013פני לרופא עיניים בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





