מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עידוד צמיחת ריסיםדור25/03/2012
לפני כשנתיים הופיעו לי מלא כלזיון ב2 העיניים והכלזיון האחרון והקשה ביותר הופיע לי בעין ימין כרגיל ניתחתי את העין אבל הכלזיון גרם לי לאיבוד ריסים ולחלל קטן באמצע העין שעד היום לא צומחים.. בנוסף העין ימין שלי בה קרה הכלזיון הזה תמיד רגישה למגע אם למשל אני משפשף את העין סתם כי אני עייף נתלש לי ריס או סתם בלי סיבה נופלים לי ריסים לפחות ריס ביום וזה מעצבן(קורה רק בעין ימין שלי) ..מישו יודע איך אפשר לטפל בבעיה ולעודד את צמיחת הריסים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עידוד צמיחת ריסים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ27/03/2012ניתן לטפל אך צריך בדיקת עיניים תחילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התדרדרות ראייה מהירהליהי25/03/2012
שלום,
מגיל קטן סבלתי מקוצר ראייה לא משמעותי, שלא הפריע לי כלל,(אפילו בגיל 17 שהוצאתי רשיון ועברתי בדיקת ראייה יצא שהראייה שלי תקינה לחלוטין). בגיל 19 בזמן השירות הצבאי עבדתי שעות רבות עם מחשב וגיליתי שהראייה שלי למרחקים התדרדרה. עברתי בדיקה והתגלה מספרים של 0.75 (ימין), 0.25 (שמאל) (ללא צילינדר). כיום אני בת 22. לפני כ-4 חודשים עברתי בדיקה נוספת והתגלה שהמספר "קפץ" ל- 1.5 בשתי העיניים! אני מרגישה שהראייה שלי התדרדרה מאוד במשך שלוש השנים האחרונות (כיום אני לא יכולה לעשות שום דבר המצריך ראייה למרחק של יותר מ-3 מטרים בערך ללא משקפיים).
האם דבר הגיוני ותקין? האם יש מקום לבדיקת רופא מוסמך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התדרדרות ראייה מהירה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ27/03/2012שינויי מספר ייתכן עקב עבודה מול מחשב או סיבות אחרות לפנות לנפט עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טשטוש בעין ימין.לילך25/03/2012
שלום אני בת 18, כבר די הרבה זמן שאני מרגישה טשטוש כזה בעין ימין , הרגשה של כאילו לכלוך בתוך העין שאני לא מצליחה להוציא (שום חפץ זר לא הגיע בידיעתי לעין) . עד לפני חודש הרגשתי גם רעידות בעפעף באותה עין אך זה נפסק והטשטוש עדיין קיים. רציתי לדעת ממה זה יכול להיות והאם יכול להיות שזה קטרקט? (לאמא שלי יש קטרקט והבנתי שזה יכול להיות גנטי ) תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טשטוש בעין ימין. - תגובה
ד''ר יובל דומניץ27/03/2012רוב הסיכויים שזה דלקת לחמיות לפנות לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי יש טשטוש בעין ימין.
בוריס13/04/2012גם לי יש טשטוש בעין ימין. אבל לא מצאו לי כלום אצל רופא העיניים. כמה זמן כבר יש לך את זה? והאם היית אצל רופא עיניים לילך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לבוריס.
לילך14/04/2012יש לי את זה כבר כמה חודשים אבל לאחרונה בחודש האחרון זה התגבר וזה מפריע לי יותר , והלכתי לרופא בזמן הכאבים החזקים שהיו לי שהתלוו לטשטוש והרופא בדק ואמר שהוא לא מוצא סיבה לא לכאב ולא לטשטוש הלכתי לרופאה נוספת שאמרה לי אותו דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה חמורהדניל25/03/2012
כבר חודשיים שאני סובל בעיניים,עברתי כבר 3 רופאים 2 מהם אמרו שאין לי כלום ו1 אמר שיש לי דלקת בעיניים ונתן לי תרוצידין d למשך שבועיים וזה לא עזר לי בכלל.אני יתן פירוט של כל מה שאני מרגיש בתקווה שאני יקבל מכם קצה חוט לפתרון הבעיה....אני רואה נקודות שחורות שקופות שרצות כמו זבובים בשדה הראיה,מופיעים כתמים ועכירות,הרגשה של שיערות מול העיניים כתמים כהים בצידי שדה הראיה ובעיקר בעין ימין,אני מסתנוור מאור השמש ומפני מכוניות בלילה,ויש עיקצוצים והעיניים מתחילות לשרוף אם אני לא ממצמץ וכמובן שזה מפריע לראיה שלי למרות שבבדיקה יש לי ראייה 6/6 בשתי העיניים למרות כל זה והטישטוש ראייה שאני מרגיש...אני בלחץ מטורף עקב הבעיה ולא יודע כבר מה לעשות....???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה חמורה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ27/03/2012צריך בדיקה לאבחון וטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליורם שוחטאדם25/03/2012
שאלתי מספר שאלות ולא כזה קיבלתי תשובות בקשר ללטיס עשיתי בדיקת עיניים ואמרו שיש לי לטיס טמפורלי ואינפריורית ללא קרעים ללא חורים אינפונזלית מזה אומר ?
שאלה מספר 2 למה יש לי עין גדולה יותר מהשניה ואיך אפשר לטפל בעין הגדולה יש לי מינוס 16 ובעין החזקה יש לי מיוס 5 וחצי ?
ובעין השניה שזאת העין החזקה יש לי היפרדות זגוגית ללא קרעים רק רציתי לדעת בקשר להיפרדות זגוגית זה מחמיר עם הזמן או שזה נרפא בעצמו ?
אני חייב לציין שאני בן 22* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליורם שוחט - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/03/2012lattice פרושו אזור דק ברשתית, עם פוטנציאל להווצרות קרע ברשתית באותו אזור. שכיחות הממצא גבוהה יותר בעיניים קצרות ראיה. יש לעקוב אחרי הממצא (בדיקה תקופתית על ידי רופא עיניים). על פי הממצאים יתכן שיוחלט לבצע טיפול לייזר סביב אותם אזורים כדי למנוע התפתחות קרע.
אצל אדם קצר ראיה, גלגל העין ארוך יותר מאשר אצל אחרים שאינם סובלים מקוצר ראיה. ככל שקוצר הראיה גבוה יותר, גלגל העין ארוך יותר. מכיוון שיש אצלך הבדל גדול במידת קוצר הראיה בין שתי העיניים, יש גם הבדל באורך העיניים, ולכן עין אחת נראית גדולה יותר.
הפרדות זגוגית נפוצה אצל קצרי ראיה. בשלב ההווצרות של ההפרדות עלולים להגרם קרעים ברשתית. אין דרך אפקטיבית להפחית את התופעות בראיה הנובעות מהפרדות הזגוגית (ראיית "זבובים", "חוטים", "נקודות" וכו') אך במקרים רבים ההפרעה פוחתת עם הזמן. חשוב להדגיש שכל שינוי בתופעות (כגון הופעת עכירויות חדשות, החמרה בתופעות הקיימות, ראיית הבזקי אור) מחייב פנייה דחופה לרופא עיניים.
בכל מקרה, עקב הנתונים שלך עליך להקפיד להיות במעקב קבוע של רופא עיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואה כפוליוסי24/03/2012
כבר מספר שנים שאני רואה כפול , הכוונה שאני רואה כתוביות אני רואה אותם פעמיים כלפי מעלה וכך עבור כל עצם שאני רואה . אני בן 18 וזה התחיל לפני שנתיים - שנתיים וחצי ולפני זה הראייה שלי היית 6\6 ורק כשאני מאמץ את העיניים אני רואה עצם אחד אבל עדיין כמעט וללא פוקוס , אני חושב שזה קרה לי בגלל שאני יותר זמן במחשב .. זה נכון ? והאם יש לזה פתרון כמו ניתוח ? הדבר האחרון שאני רוצה לזה להרכיב משקפיים .. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רואה כפול - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/03/2012פנה לרופא עיניים לאבחון הסיבה לראיה הכפולה. הטיפול ייקבע על פי ממצאי הבדיקה. לא סביר שיש קשר למחשב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרשם ללומיגןגיא24/03/2012
רציתי לדעת האם רופא עיניים (קופת-חולים או פרטי) יוכל לתת מרשם ללומיגן לשימוש אסטתי (גבות דקות ודלילות)? שכן לפי מחקר קצר גיליתי שמשווקת בארה"ב תרופה בשם "לטיס" עם אותם מרכיבים פעילים שלפי עדויות של מטופלים עוזרת לבעיה זו ומעודדת צמיחת שיער והתכהות שיער ומומלצת ע"י מנתחים פלסטיים אמריקאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרשם ללומיגן - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/03/2012מכיוון שלא קיימת התוויה כזאת לתרופה לא תוכלי לקבל אותה בקופ"ח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם באופו פרטי זה אפשרי?
גיא24/03/2012האם באופו פרטי זה אפשרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם באופו פרטי זה אפשרי? - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/03/2012כל רופא יכול לרשום מרשם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה בתפרי עין דחוף!סיגלית23/03/2012
אני חולת מחלת פעילות יתר של בלוטת התריס. כתוצאה מבלט עין וטיפול אגרסיבי בקורטיזון דרך הוריד. סובלת מיובש חמור בעיניים המתבטא בדמעת חמורה.
הרופא סגר חלקית את העיניים בתפרים, והיום נראית מוגלה בתפרים?
מה עליי לעשות האם זה מתאר תהליך דלקתי חמור בעין , מה עליי לעשות???
ואיך ךטפל בזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה בתפרי עין דחוף! - תגובה
ד``ר יורם שוחט23/03/2012פני למיון עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים ורגישות לתרופותנסי23/03/2012
שלום,
לבעלי יש דלקת עיניים והרופא רשם לו טיפות תרוצידין D.
עכשיו גיליתי שגם אני נדבקתי ממנו, ויום שישי ומאוחר ללכת לרופא.
האם אני יכולה גם לשים את הטיפות האלו (עד יום ראשון, ביום ראשון אלך לרופא)?
יש לי אלרגיה למוקסיפן ומקרודנטין. תרוצידין D מכיל אנטיביוטיקות כלורמפניקול, polymyxine B sulfate.
תודה רבה ושבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים ורגישות לתרופות - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/03/2012הטיפות אינן מכילות את החומרים להם את רגישה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עינייםדניל23/03/2012
שלום דוקטור,אני כבר חודשיים סובל מדלקת בעיניים המתבטאת בעיקצוץ בעיניים אם אני לא ממצמץ,רגישות לאור וסינוור,ראיה עכורה לרחוק,כתמים בעיניים, אני מטופל כבר שבוע וחצי בתרוצידין d ואין שום הקלה, פניתי שוב לרופאת העיניים שלי והיא טענה שהיא רואה שיפור בדלקת למרות שאצלי כל ההרגשה היא אותה ההרגשה, אני לא יודע מה לעשות,מה דעתך? האם אתה יכול להמליץ לי על רופא עיניים שמתמחה בדלקות עיניים באיזור חיפה והקריות? אשמח לעזרה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/03/2012לגבי הדלקת לא ניתן לענות ללא בדיקה.
אין אפשרות להמליץ על רופאים ספציפיים במסגדת הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה שחורהשרה22/03/2012
יש לי נקודות שחורות מפריעות לי בעיקר בקריאה מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה שחורה - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/03/2012מדובר בתופעה נפוצה מאד. לפעמים יש קשר לבעיות ברשתית. פני לרופא עיניים לבדיקה יסודית (כולל הרחבת אישונים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין קטרקט ובין סוכרת ויתר לחץsilvia22/03/2012
שלום רב! מהו הקשר בין קטרקט ובין סוכרת ויתר לחץ דם? האם מומלץ ניתוח באמצעות לייזר גם לחולי שתי מחלות אלו? תודה על ההתייחסות! צביה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין קטרקט ובין סוכרת ויתר לחץ - תגובה
ד''ר יובל דומניץ22/03/2012סכרת יכולה להאיץ התפתחות קטרקט. ליתר לחץ דם אין קשר.
מנתחים היום ניתוחי קטרקט עם לייזר או פאקו עם סכרת ויתר לחץ דם בהצלחה מרובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתןח קאטרקטרותי22/03/2012
שלום רב למומחה, אני עומדת לפני ניתוח קטארקט אני בת 68 ומאד קצרת רואי בשתי עיניי מספרים 12 14 בשנים האחרונות נוצר לי חור מקולרי בעין החזקה ואני אוכל לנתח רק את העין החלשה יותר האם הניתוח יכול להתאים הכוונה הנתוח עם הליזר, אני צפונית היכן אפשר לעשות את זה בצפון. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתןח קאטרקט - תגובה
ד''ר יובל דומניץ22/03/2012כן יכול להתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סנוורדניאל21/03/2012
שלום.
סבתא שלי בת כמעט 70, סובלת מסנוור שמופיע פתאום במהלך היום, היא מאבדת את הראייה וזה בדרך כלל לוקח כ-40 דקות עד שהעין מפסיקה לראות אור לבן ומסנוור וחוזרת לראות רגיל.
ממה זה נובע?
חשוב לציין שיש אצלה בעיניים קטרקט, והרופא שלה מיהר לעשות את ההקשר אבל רציתי להתייעץ עם עוד מומחה כדי לשלול את האפשרות שזה נובע מדבר אחר.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סנוור - תגובה
ד''ר יובל דומניץ22/03/2012ייתכן מקטרקט צריך בדיקת עיניים להחלטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לטיסאדם20/03/2012
איזור גדול של לטיס טמפורלי ואינפריורית ללא קרעים ללא חורים אינפרונזלית wwp זה מה שיש לי בעין ימין ויש לי מינוס 16 בעין ימין מזה אומר ואיך אפשר לטפל בזה ועוד משהו הלטיס הזה זה מה שגרם להידרדות הראיה שלי בעין ימין או שזה לא קשור והעין הזאת גדולה יותר מעין שמאל ואיך אפשר לעשות אותה באותה הגודל של עין שמאל ?
ובעין ימין יש לי היפרדות זגוגית עקב מכה בעין ויש לי מינוס 5 וחצי רציתי לדעת היפרדות זגוגית מחמירה עם הזמן או שזה יתרפא לי תודה מראש
סליחה על הבלגן בשאלות ותודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטיס - תגובה
ד''ר יובל דומניץ21/03/2012ההחלטה אם לטפל. לפי חומרת המצב קלינית
היפרדות זגוגית ללא חורים ברשתית לא מדאיגה
רק יש לבדוק שההפרשות אכן לא לוותה בקרעים ברשתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





