מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איזה מכשיר קיים למדידת לחץ תוך עיניאני16/04/2012
ביתי?
אני מעוניינת לרכוש מכשיר כזה (לא חשוב מה עלותו)
איזה מכשיר מומלץ כיום לצורך זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה מכשיר קיים למדידת לחץ תוך עיני - תגובה
ד''ר יובל דומניץ19/04/2012לשימוש קל פנאוטונומטר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/04/2012cבכל המכשירים צריך הדרכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלצערי יש בעיה להוסיף קישורים
אני23/04/2012המכשיר שהמלצת עליו הוא
MODEL 30 CLASSIC
Pneumatonometer ?
והמכשיר החדש ששאלתי עליו הוא Diaton Tonometer
סליחה על הבלאגן.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלצערי יש בעיה להוסיף קישורים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/04/2012שניהם טובים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לרשתיתרוזה16/04/2012
ממה נובע הקרע ברשתית אצל גבר בן 60? האם לאחר טיפול בלייזר זה עשוי לחזור שוב? יש הגבלות כלשהן במצב זה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לרשתית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ19/04/2012יש הרבה סיבות בקוצר ראייה גבוה סכרת
יכול לחזור אחרי לייזר אך יחסית לא שכיח
לא להרים משקלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיוורון בגיל 90סמדר מזון16/04/2012
מה הסימפטומים לקראת מצב של עיוורון מוחלט ואיך אפשר להקל עליהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוורון בגיל 90 - תגובה
ד''ר יובל דומניץ19/04/2012הסימנים ירידה בראייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עינייםעלמה16/04/2012
שלום אחרי ניתוח ראש בוצע בידקת עיינים פונדוס מה משמעות התוצאות בדיקת עיינים פונדוס דסקה מעל יותר היפרמית כלי דם נראים קצת יותר גבושים ומסולסלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ19/04/2012סימני יתר לחץ דם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראש
עלמה20/04/2012תודה על תשובתך האם זה יכול להעיד על לחץ תוך גולגלתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראש - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/04/2012לא רק אם יש בצקת עצב ראייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים ויראליתהדר15/04/2012
שלום,
אימי חלתה בדלקת עיניים וראלית לפני כ- שבועיים וחצי(בעין אחת ואז בעין השנייה). כעת העיניים כבר לא מפרישות/אדומות
1. בעין אחת היא רואה מטושטש - היא קיבלה טיפות עיניים סטרואידיות למשך חודש (משקעים בקרנית). האם הטיפות יעזרו והיא תחזור לראות רגיל?
2. כרגע העיניים לא אדומות ולא מפרישות אך הרופאה שבדקה אותה אמרה שעדיין יש דלקת אבל זה לא מדבק.
יש לי 3 ילדים קטנים שעד עכשיו לא הפגשתי עימה. האם אפשר להפגיש גם אם הרופאה אומרת שיש דלקת אבל זה כבר לר מדבק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים ויראלית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ16/04/2012העיניים בשלב זה לא מדבקות
המשקעים בקרניות יעברו אחרי מספר חודשים. טיפות סטרואידיליות לעיתים מחישות את ההעלמותן או הבהרתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרודקס ולחץ בעינייםשירן.15/04/2012
שלום, אני מטופלת כבר כמה חודשים בסטרודקס שמכיל סטרואידים .בבדיקה לפני כחודש נמצא לי לחץ תוך עיני 22 אז הרופא עיניים הביא לי טיפות ללחץ בנוסף לסטרודקס. השתמשתי בטיפות ללחץ במשך כשבוע ושרף לי העיניים ואז במשך כשלושה שבועות הפסקתי את הטיפול בלחץ תוך עיני והמשכתי כרגיל להשתמש בסטרודקס .לאחרונה הייתי אצל רופא עיניים והוא אמר שהלחץ תוך עיני באחד העיניים עלה ל-27 , אני הבנתי שאחד מתופעות הלוואי של הסטרודקס שהוא מעלה את הלחץ תוך עיני .
השאלות שלי הם:
1. אם כאשר הדלקת תעבור ואפסיק לקחת סטרודקס גם הלחץ תוך עיני יעבור גם הוא ?
2.והאם כבר נוצר נזק לעין בתקופה שלא השתמשתי בתרופה להורדת הלחץ תוך עיני?
יש לציין שחזרתי לקחת את התרופה להורדת לחץ תוך עיני עכשיו בתוספת תרופה אחרת שמונעת את היובש בעין.
בתודה, תמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרודקס ולחץ בעיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ16/04/2012צריך לשקול טיפול בסטרואיד שלא מעלה לחץ. לא טוב מתן סטרודקס לחודשים.
צריך לבדוק עצב ראייה והדמייה שלו לראות אם יש נזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת עצב ראיה
שירן.16/04/2012האם כל רופא עיניים מבצע את הבדיקה של עצב ראיה או שיפנו אותי לבית חולים?
בתודה,תמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלואוקומהצבעונית13/04/2012
אני סובלת מזה מספר שנים מגלוקואומה, מטופל בלומיגן. ביקשתי מרופא העיניים לבצע בדיקת OCT הרופא אמר שלי הבדיקה לא מתאימה ולא תתןשום מידע נוסף לגבי. היתכן הדבר שהבדיקה לא מתאימה לכל סוג העיניים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלואוקומה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ14/04/2012Octמתאימה לכל עין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת-עין ימין כמו עדשה מלוכלכתבוריס13/04/2012
דרך אגב, הייתי אצל אופטומטריסט. אמר שאפשר להעלות ברבע צילינדר בעין ימין, אך זה לא משמעותי כדי לגרום לבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת-עין ימין כמו עדשה מלוכלכת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012צריך בדיקה לאבחנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התדרדרות מהירה בראייה -עזרהנטע12/04/2012
בימים האחרונים התדרדרות חדה בראייה. אני משתמשת בעדשות מגע אבל התחושה היא של הדרדרות חדה מאד ומהירה גם עם משקפיים וגם עם עדשות. ( היום נדרשת להגדלה של מסכי האינטרנט בצורה משמעותית על מנת לקרוא) איני נוטלת תרופות למעט אמצעי הגנה ומולטיוטמין.(המולטיוטמין נוסף בימים האחרונים.
אני נמצאת בחול ולכן - אשמח לדעת האם עליי לפנות לבית חולים- האם יכולה להיות סיבה של וירוס או דלקת שיכולה להסביר העניין. אין הפרשות בעיניים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התדרדרות מהירה בראייה -עזרה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012כדאי לפנות לבדיקת רופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין ימין כמו עדשה מלוכלכת-תוספתבוריס12/04/2012
דרך אגב, הייתי אצל אופטומטריסט והוא אמר שעין ימין טיפה אפשר להעלות ב-0.25 כרבע צילינדר, אבל זה לא משמעותי, כדי שיגרום לתחושת הלכלוך בעין. אז גם שם לא הפיתרון. אלא אם כן יש טעם לשנות את המספר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין ימין כמו עדשה מלוכלכת-תוספת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012לפנות לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין ימין כמו עדשה מלוכלכתבוריס12/04/2012
שלום. בעין ימין אני רואה כמו עדשה מלוכלכת כבר כחודש. אם כי אני מרכיב רק משקפיים. הייתי כמה פעמים אצל רופא עיניים. עשו לי הרחבת אישונים ובדיקת רשתית ולא מצאו כלום.יש לי דלקת כרונית של העפעפיים ויובש ולעתים נותנים לי אנטיביוטיקה כשכואב ואדום. אך כרגע העין נראית נקייה ומשתמש בטיפות ליובש ומגבונים, אך זה לא עוזר. מה זה יכול להיות? והאם יש איזה טיפות שיכולות לנקות את העין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין ימין כמו עדשה מלוכלכת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012לפנות מיידית לבדיקת עיניים יש הרבה אפשרויות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה אחרתפשוש שואל12/04/2012
מה ההבדל בין pseudoptosis שזה דבר שכתב פרופסור אחרי שהוא ניתח אותי אבל אף אחד כמעט לא ראה את זה כי נשאר לי רק צילום לא טוב של זה וזה לא היה דרך קופת חולים, לpseudostrabismus שזה מושג שניתקלתי בו עכשיו והזכיר לי שיש לי אבחון מרופאה שבדקה אותי פעם אחת וכתבה שיש לי strabizmus . אני חייבת לציין שיש לי משקפיים למרחק עם מספר נמוך ושרופא עיניים אמר לי להרכיב אותן רק מתי שאני צריכה ורוצה, ושלפעמים יש לי סחרחורת קלה במצבים שונים, בין אם אני מרכיבה אותם או לא, ושאני לא מתכוונת לסחרחורת סיבובית. זה קצת מטריד אותי. מה אפשר לעשות מבחינת המשקפיים, הראיה והסחרחורת הקלה?
כמו כן , אם אני מסתכלת שמאלה בעין שנפגעה-שמאל, אין ראיה דו עינית בגלל ספיגה של רקמת שומן מאחורי גלגל העין- בארובת העין, ולא בגלל שרירי העיניים, ולזה התכוון הפרופסור. מצד שני, אם אני לא מאבדת את המיקוד בעין הימנית והוא לא עובר לעין השמאלית, אז אין pseudo..., אבל תנועות העינים שלי מלאות כך שיש פסדו... כי המיקוד עובר אוטומטית לעין שמאל, ואז זה גם מתחלף בין העיניים . איזה עדשות משקפיים ומסגרת משקפיים יכולות לפתור את כל הבעיות האלה?
אני יודעת ששאלתי שאלות דומות , אבל פה שאלתי שאלה חדשה וניסיתי למקד את השאלה הפחות חדשה בצורה אחרת כי אני מנסה להבהיר את עצמי ולפתור את הבעיה ואני טובעת.תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה אחרת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012אין צורך להכנס לכל ההגדרות צריך לפנות למומחה לפזילה ותנועות עיניים לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בקרניתאור11/04/2012
היי..
לפני חצי שנה הייתה לי דלקת בעין במשך חודש שהוגדרה כוירוס,לאחר שהדלקת חלפה נוצרה לי איזושהי פגיעה בקרנית כתוצאה מהדלקת(הייתי רואה עיגולים מסביב לדברים מוארים), קיבלתי טיפול של חודש והבעיה הסתדרה. מאז הבעיה בקרנית חוזרת שוב ושוב, שבועיים לא, שבוע כן.(כדרך אגב לפעמים הבעיה מסתדרת גם ללא טיפול רפואי).מה ניתן לעשות שהבעיה לא תחזור בכלל?? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בקרנית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012צריך לבדוק ולהחליט מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב עינייםפז בן שבח10/04/2012
שלום.
חג שמח! אני בחורה בת 35 ו- 5 שנים אני סובלת מבעיה כרונית של כאבים בעיניים. התחושה היא לחץ תוך עייני עד כדי בחילה וצורך בלתי נשלט לסגור את העיניים. הכאב מתחיל מתחילת היום ומתחזק עד לשינה. הכאב בלתי נסבל יותר אם- אני מעשנת או נמצאת במקומות סגורים, כשאני מרכיבה עדשות מגע, פעילות ממושכת, ועייפות.
פניתי לא פעם לרופאי עיניים והם אמרו שאין לי בעיה בעין אם כי הכאב נובע מלחצים ומתחים. רופא המשפחה המליץ לי על כדורים כעת אני נוטלת (אלפריד) המקל על לחץ ומחת נפשי ומרפה את השרירים וזה עוזר אומנם ומרגיע לכמה שעות, אך לא פותר את הבעיה!
איכות החיים סביב התמודדות וטיפול תמידי בכאבים וזה מתסכל בהחלט.
אשמח אם ימצא פיתרון רפואי לרפואת העיניים.
תודה רבה פז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב עיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/04/2012יש כמה אפשרויות כולל מיגרנה ראייתית לפנות לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמחות ברפואת עינייםיוסי10/04/2012
שלום רב
אני סטאזר לרפואה
אני מעוניין להתמחות בעיניים.
היתרונות במקצוע לדעתי הם הנוחות שבו, העובדה שהוא "נקי" יחסית, מגוון מבחינת תת התמחויות, לא קשה מדי ומאפשר פרנסה בכבוד.
יחד עם זאת, לעיתים אני שואל את עצמי האם בטווח הארוך הוא משעמם ומונוטוני? האם הוא מקצוע "עמוס וקשה" ולא כל כך "קל" כמו שאני חושב?
בתור סטאז'ר - חודש אלקטיב לא ממש נותן לך נקודת מבט מספקת בנושא...
אשמח לתשובתכם והערותיכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמחות ברפואת עיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/04/2012ראשית כל אין תחום ברפואה שהוא קל תעסוקתית כל התחומים תובעניים ועיניים תובעני ועמוס מאוד אם אתה מנתח ומחלק קריירה בבית חולים מרפאות וניתוחים
המקצוע מאוד מרתק מגוון למרות המחשבה שמדובר באיבר קטן העין
העין היא איבר מהמסובכים שיש ולכן יש תת התמחויות וכל תת זה עולם בפני עצמו
כך שלהגיד על רפואת עיניים שהיא משעממת רחוק כרחוק מזרח ממערב
בכל תחום ברפואה אם רוצים להצליח הוא תובעני
רפואת עיניים תחום מאוד עמוס אך פחות לחוץ מכירורגיות גדולות ויחסית להם איכות חיים יותר קלה טובה זה עניין של אעם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




