מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אימון כושרגדי09/05/2012
האם מאמץ גופני חזק מאוד במהלך אימון כושר מהווה גורם סיכון כלשהו לעין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון כושר - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מוזרה...אולייולה09/05/2012
שלום,
יש לי שאלה אולי מוזרה שמעניינת אותי שנים.
מאז שאני ילדה אני יכולה מתי שאני רוצה תוך שנייה להפוך את הראייה שלי מברורה למטושטשת, על מנת להפסיק את זה אני צריכה לעצום את העיניים ולנער קצת את הראש.
השאלה היא האם זהו משהו שכולם יכולים לעשות או שיש אצלי איזו בעיה.
אם זה משנה יש לי ניסטגמוס מולד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מוזרה...אולי - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2012יתכן ששינויים במידת התנועתיות של העיניים קשורים לכך. מציע שתדגימי לרופא את המעבר מראיה ברורה למטושטשת והוא יבדוק את תנועת העיניים באותו זמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש רופא מומחה לתהליך ניווני שלאילן08/05/2012
שלום ד"ר אני בן 60 מבקש להמליץ לי על רופאים מומחים לתהליך ניווני של רשתית מרכז הראייה בעיין. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפש רופא מומחה לתהליך ניווני של - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2012עליך לפנות לרופא עיניים המתמחה במחלות רשתית. ישנם רבים כאלה, במסגרת הציבורית או הפרטית. לא ניתן להמליץ על רופא מסוים במסגרת הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות הקשורות לאובאיטיסאני08/05/2012
שלום,
בשנה האחרונה היו לי 3 התקפים (בהפרשים של 3 חודשים בערך) של לחץ גבוה בעין שמאל בלבד מלווה בדלקת תוך עינית.
עד היום הופנתי לבדיקה אחת בלבד על מנת לנסות לגלות את סיבה הדלקת.
הבדיקה נקראת בדיקת רקמות מסוג HBL27.
הבדיקה יצאה שלילית.
האם זה הגיוני שבשנה שלמה הפנו אותי רק לבדיקה אחת ולא לעוד כמה על מנת לעלות על מקור הבעיה? אלו בדיקות עלי לדרוש על מנת להתקדם בגילוי המקור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות הקשורות לאובאיטיס - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2012אני מניח שלרופא שלך היו שיקולים בקשר לבדיקות, ומציע שתפני השאלות אליו. אם לא תקבלי תשובה מספקת תוכלי לשקול פניה לרופא אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים חריפהליאורה06/05/2012
כבר למעלה משבוע יש לי דלקת עיניים חריפה מאוד .המלווה בכאבי ראש ,מצח, תחושת שריפה בעין, נפיחות גדולה , עין אדומה לחלוטין, דמעות ואי יכולת לפתוח את העין לעיתים קרובות.העין דומעת מאוד כשאני מנסה לקרוא/מול מחשב/טלויזיהבבדיקה אצל רופא העיניים נבחן שזאת דלקת ויראלית. האם יש מה לעשות בנוסף לטיפות? האם היה אמור כבר להיות שיפור? האם זה יכול להיות משהו אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים חריפה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ07/05/2012צריך טיפול תרופתי וסבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקחתי עיניים והכל "נסע"רחל06/05/2012
בבוקר כשהתעוררתי ופקחתי עיניים, בעודי שוכבת, הראייה היתה לא ממוקדת והכל "נסע" ואחרי כדקה או שתיים הכל "שב למקומו".כמו כן יש לי מספר ימים לחץ באיזור המצח שהולך ובא...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פקחתי עיניים והכל "נסע" - תגובה
ד``ר יורם שוחט06/05/2012נראה שלא מדובר בתופעה הנובעת מהעיניים אלא כנראה סוג של סחרחורת. התייעצי עם רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- prk- עד שרואים סבירגיל04/05/2012
שלום רב שוב
בהנחה שלוקח שבוע למשל עד שרואים סביר לאחר PRK (סתם ניחוש), האם במהלך כל השבוע הזה לפציינט לא תהיה כמעט ראייה תפקודית שתאפשר לו בכלל לקרוא ספרים, לעבוד על מחשב וכדומה? כלומר יהיה ממש משותק בשבוע הזה?
המספרים שלי הם -3 ו-1.5 צילינדר
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר prk- עד שרואים סביר - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/05/2012ראה התשובה הקודמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PRK- לאחר כמה ימים מתפקדים?גיל04/05/2012
שלום רב,
לאחר כמה ימים מתום ניתוח PRK בדרך כלל רואים סביר ברמה של תפקוד רגיל (למשל לקרוא ספרים, לקרוא ולעבוד על מחשב וכדומה)?
ובנוסף- כמה זמן לאחר PRK רואים בצורה מקסימלית?
המספרים שלי הם -3 ו-1.5 צילינדר. בן 24.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PRK- לאחר כמה ימים מתפקדים? - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/05/2012הראיה עלולה להיות מטושטשת למשך כשבוע. ההרגשה דומה לזו שבראיה דרך משקפיים שרוטים מאד ומלוכלכים, כלומר אפשר לראות אך הראיה "לא נקיה" וההפרעה לתפקוד בהתאם. אין מניעה לצפות בטלביזיה, לעבוד מול מחשב וכו' אך יתכן שקצב העבודה יואט ויתכן שתרצה להגדיל פונטים. יש לציין שקצב ההחלמה ומידת ההפרעה לתפקוד שונה מאדם לאדם.
בד"כ מושגת ראיה טובה (עדייו לא מושלמת, אך מאפשרת תפקוד מלא) במהלך החודש שלאחר הניתוח. הראיה המקסימלית מושגת בד"כ תוך 3 חודשים. יש מקרים בהם נדרש יותר זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר שוחט
גיל05/05/2012לד"ר שוחט שלום שוב,
האם יכול להיות מצב בו תופעות לוואי כמו ראיית לילה ירודה, סינוורים והילות ימשכו לצמיתות לאחר הניתוח ולא יחלפו והאם וויבפרונט מונע תופעה זו?
המספרים שלי הם -3 ו-1.5 צילינדר בכל עין ואני בן 24.
אני מדי פעם גם משחק כדורסל וכדורגל- האם שיטת PRK תתאים עבורי יותר?
ובכלל האם לאחר הניתוח בין אם בלאסיק ובין אם PRK חובה להימנע תקופת מה מפעילות גופנית?
ושאלה אחרונה- האם ייתכן יובש כרוני בעיניים לאחר הניתוח שלא יחלוף וישאר לצמיתות?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר שוחט - תגובה
ד``ר יורם שוחט06/05/2012לעתים רחוקות עלולות ההפרעות שציינת להשאר לאורך זמן. טיפול וייבפרונט יכול תאורטית להפחית את ההסתברות לכך.
ההחלטה על שיטת הטיפול תקבע בשיחה עם המנתח, על פי נתוני העין, על פי העדפת המנתח ועל פי בחירתך. בלאסיק קיים סיכון תאורטי להסטת מתלה הקרנית בעקבות חבלה ישירה בגלגל העין (איו כל סכנה במאמץ הגופני עצמו).
בימים הראשונים אחרי הניתוח רצוי להמנע מפעילות ספורטיבית. אח"כ אין מניעה, למעט שחייה שממנה יש להמנע חודש לפחות.
יש אפשרות ליובש לאורך זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובש לאורך זמן
גיל11/05/2012שלום ד"R שוחט היקר
במידה ויווצר לי יובש בעיניים לאורך זמן לאחר ניתוח לייזר להסרת משקפיים, מה ניתן יהיה לעשות? כלומר מהן האפשרויות הטיפוליות, והאם יש מצב שלא ניתן יהיה לטפל בכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובש לאורך זמן - תגובה
ד``ר יורם שוחט13/05/2012ישנן דרכים שונות לטיפול ביובש, הכוללות בין השאר סוגים רבים של תחליפי דמעות בהרכב ובצמיגות שונים, טיפות להגברת ייצור הדמעות, חסימת דרכי הדמעות, תוספי תזונה, הקפדה על תנאים סביבתיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראיה כפולהאורן04/05/2012
שלום,
עשיתי אתמול בדיקת עיינים לרשיון נהיגה ,האופטימטריסת אמר לי שיש לי ראיה כפולה..
מה זה אומר?
האם זה מחמיר?
איך ניתן לטפל בזה?
נ.ב
אני בן 25 ובגיל 6 עשיתי ניתוח לתיקון פזילה בשני העיינים וכיום בעין ימין נותר לי עוד פזילה ממש קטנה שאני מסתכל לצד..
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראיה כפולה - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/05/2012פנה לאורטופטיסט/ית להערכת מצב הפזילה ולהחלטה האם יש צורך בתרגילים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהRE
אורן08/05/2012האם חוסר בטיפול יכול להחמיר את המצב?עיוורון?
תודה,
אורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהRE - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2012על פי הממצאים בבדיקה האורטופטית ייקבע מה ההסתברות להחמרה וייקבע אם יש צורך בתרגילים.
אין סכנת עוורון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראייה נמרחת בגלל המחשבתמיר לוין03/05/2012
אני בן 16 .. ומגיל 13 אני הייתי משחק במשחקי וידאו במחשב ללא הפסקה , פשוט הייתי מגיע אחרי הבית ספר זורק את התיק ומשחק במחשב עד הלילה כל יום . לפני חצי שנה עשיתי אותו דבר כמו כל יום על המחשב ובאמצע המשחק ששיחקתי הרגשתי פתאום אי נוחות בעיניים , ומאז אני סובל מהפרעות באייה מעין תחושת טשטוש בראייה ומריחה של צבעים כשאני מתמקד על משהו , מרגיש את זה לרוב כשאני נמצא בקניון לדוגמא או בכיתה . הייתי בבדיקות אצל רופא עיניים ויצא לי שאני רואה מצויין ואיני זקוק למשקפיים ואין לזה כלל תשובה אופטלמולוגית כך רשם לי הרופא ושלח אותי לנירולוג . שמעתם אולי על מקרה כמו שלי ? מה אני צריך לעשות אם הניורולוג לא מוצא לזה שום תשובה כמו הרופא עיניים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראייה נמרחת בגלל המחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/05/2012סיבות אפשריות הנובעות מהעיניים הן יובש או בעיית מיקוד. בקש מרופא העיניים לבדוק ספציפית את הנושאים האלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטרקטדנה03/05/2012
שלום,
ישנם גורמים תזונתיים העלולים לגרום להזדקנות העדשה ולגרום ל- קטרקט , מה הם הגורמים? מה כדאי להמנע?
בתודה,
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרקט - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/05/2012לא ידוע לי על גורמים תזונתיים שהוכחה יעילותם במניעת קטרקט. גם באתר שציינת רשום שמדובר בגורמים שוליים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיה לאחר ניתוח היפאדות רשתיתקלריס03/05/2012
אני 3 חודשים לאחר ניתוח היפרדות רשתית מוצלח.ברצוני לדעת מתי (אם בכלל)יכולה אני לשחות בים או בבריכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיה לאחר ניתוח היפאדות רשתית - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/05/2012אם אין כל גרוי בעין, ואם (במקרה ובוצע חיגור בניתוח) החיגור מכוסה היטב בלחמית לא אמורה להיות מניעה משחיה. כדי לקבל תשובה מדוייקת עלייך להתייעץ עם רופא העיניים שבדק אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף ביותר! המשך לוירוס בעינייםמהמ"ז03/05/2012
שלום רב
פניתי לרופא עיניים, הוא אמר שהכל "נורמלי" כתסמינים לוירוס.
אך לפני כמה שעות החלה התפתחות מכאיבה ביותר בלסת העליונה. האזור ממש נפוח!!
האם גם תסמין זה הינו נורמאלי?
שאלתי הנוספת: האם נטילת אוגמנטין מקובלת במצב כזה? אני חושש שהמצב יחמיר עוד יותר, נטלתי 2 כדורי אדויל לשיכוך הכאב העז.
אודה לך על ההתיחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף ביותר! המשך לוירוס בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/05/2012התופעה שציינת אינה תופעה מקובלת בדלקת עיניים ויראלית. עליך לפנות לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיגמנט בעיןמירי03/05/2012
שלום
מאז שביתי ילדה יש לי נקודה של צבע כחול בפינה של עין שמאלית
עם הזמן זה גדל ותפס מקום גדול בעין, לפני שנתיים עשיתי אולטראסאוונד אמרו לי שזה לא מסוכן
אבל זה מאוד מפריע לי , אני מורה, וכשמסתכלת על הכיתה התלמידים חושבים שיש לי פזילה, לא יודעים למי אני מתכוונת
זה הורס לי את העצבים
האם יש ניתוח או דרך להוריד את הצבע הזה???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא עונים בפורום הזה?
מירי04/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיגמנט בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/05/2012כדי שאפשר יהיה לענות לך יש צורך לדעת מה אופי הפיגמנטציה ומה מיקומה בעין (באיזו שכבה בעין).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצם ארובת העיןגדי03/05/2012
שלום,
רציתי לדעת האם לחיצה על העצם שנמצאת מעל העין (איפה שנמצאת הגבה, עצם ארובת העין עד כמה שאני יודע) יכולה להשפיע בכל צורה שהיא על העין עצמה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצם ארובת העין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ03/05/2012התשובה לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
