מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ביקור אצל אנדירוקלוגדלית23/12/2011
אצמול ביצעתי אולטרסאונד צוואר בבדיקה אצל אנדירקולוג לאחר אולטרסאונד שביצעתי לפני חודש ואז ראו קשרית היפאוקואית בגודל 1.1 ס"מ
להלן הממצאים:
בלוטת המגן בגודל תקין, משמאל ממצא אליפטי מעט קלציפיקציות (3 נקודות) עם זרימה היקפית בלבד בגדול 1.02 ס"מ האם אני בדרך לניתוח הרופא אמר סיכוי קטן לממאירות
אבקש חוות דעתך לחוצה מאד
מה זה קלציפיקציות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן25/12/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_סוכרת_אנדוקרינולוגיה' id=link]סוכרת אנדוקרינולוגיה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- psaedy23/12/2011
האם יתכן שה=psa מזנק מ-8.7 ל-11.17 ,תוך חודש ימים? תוך לקיחת ציפרודקס בזמן הזה במשך 14 יום. . לפני חצי שנה היה 6.9
אני בן 73* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר psa - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/12/2011עשוי לקרות, לא בהכרח מצביע על גידול, לפעמים משני לדלקת או מצבים רחרים. צריך לעקוב ולהתייעץ עם אורולוג/רופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
edy25/12/2011תודה רבה לך פרופ' קוטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאותאמיר22/12/2011
בן 56 בריא לא מעשן לפני שנה עברתי ניתוח רדיקאלי של הערמונית בגלל סרטן ממוקד לא עבר את הקופסית {פ.ס.א} לפני הניתוח 5.6 גליסון3+4 לאור כישלון ביוכמי פ.ס.א 3 חודשים אחרי הניתוח 0.09 ואחרי שמונה חודשים 0.26 קיבלתי 10 כדורי קסודקס +2 זריקות לוקרן 11.5 האחרונה 31-7 כמו כן 33 הקרנות כעת לאחר חודשים מהקרנות פ.ס.א >0.004 טוטל טוסטורון >0.80 אנדרוגן חופשי >2.7 shbg 29. 5 המוגלובין 12 לימפוצטים 17% לימפוציטים abs0.8 ושאלתי לפורום מכובד 1-משמעות התוצאות.?2-סיכוי ההישרדות מהמחלה? המוגלובין 14 לפני הניתוח האם ההמוגלובין יעלה או יש צורך בליקחת תרופות או תוספי מזון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/12/2011הסיכוי להיות בחיים בעוד 10 שנים - קרוב ל-100%
הסיכוי להיות בחיים עם PSA תקין - פחות טוב, אבל לדעתי זה פחות עקרוני
תחיה ותאכל כרגיל, ליתר ביטחון - תעבור בדיקת דם סמוי בצואה וקולונוסקופיה, אבל שלא יקחו ביופסיה מהאזור המוקרו ברקטום, שכן עלול להיווצר פצע קרינה שלא מבריא בקלות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש את דר' אביבית נוימןאלי שרפשטיין21/12/2011
אני מחפש את דר' אביבית נוימן. אם אפשר לבקש ממנה ליצור קשר איתי בטלפון 052-3993856 .
בתודה, אלי שרפשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפש את דר' אביבית נוימן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/12/2011תתקשר למזכירת המערך האונקולוגי ברמב"ם - 048543003
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הדמיהט.20/12/2011
שלום רב
האם בדיקת סיטי מוח עם חומר ניגוד נחשבת לבדיקה אחת או לשניים.
אני מודאג מאוד מהנושא. אני מקווה שזו בדיקה אחת. אני בגיל 36 שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הדמיה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/12/2011זוהי בדיקה אחת ואין לה שום סיכון של ממש - יש לעומת זאת היסטריה מוגזמת בציבור בנושא סיכוני בדיקות הדמיה. יש לבצע בדיקת דימות כשיש אינדיקציה לבדיקה, וכחשיבותה עולה פי אלפים על סיכוניה התיאורטיים. אין הצדקה לבצע צילומים סתם.
הערה (עם חוש הומור): בישראל מתבצעות הרבה בדיקות הדמיה בין היתר מכיוון שיש בארץ כ-60000 עורכי דין (אבל לא רק בגלל זה)...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בגמזראירית19/12/2011
שלום, אמא שלי קיבלה טיפול בגמזר, שבוע מאוחר יותר כאשר הגיעה לקבל את הטיפול השני ספירת הלייקוציטים שלה הייתה נמוכה ודחו את הטיפול בשבוע וכל קרה פעמיים כלומר שבועיים עברו בין טיפול לטיפול. היא בת 61.
מה זה אומר לגבי יעילות הטיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בגמזר - תגובה
פרופ` אברהם קוטן19/12/2011רצוי לעמוד בלו״ז אבל כמובן בתנאי שהספירה תקינה. אני מניח שהרופאים יקטינו את המינון השבועי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מח עצם -מה מעידה?נטלי17/12/2011
שלום רב
בבדיקת מח-עצם התגלו 20% תאי פלסמה.
שאלתי היא: האם ממצא זה מעיד על מחלה ממאירה בעצם. או שיתכן מצב של גידול באיבר אחר כמו ריאה, כבד וכו' וממצא זה מעיד על גרורות ,
או על המצאות ממאירות איפשהו בגוף
אנא האירו את עיני
תודה רבה נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן18/12/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר להתנדבותשי16/12/2011
שלום רב,
אני חושב להתנדב בבית חולים עם ילדים במחלקה אונקולוגית.
רציתי לשאול האם יש בכך סיכון בריאותי לי?
ידוע לי למשל על טיפולים שמחדירים לגוף חומר רדיואקטיבי שאחרי זה מופרש בשתן ובזיעה. אז אם למשל אני בא במגע עם ילד שעבר כזה טיפול, זה יכול לסכן אותי בריאותית?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר להתנדבות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/12/2011אין שום סיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון מוקדםרחלי16/12/2011
שלום, לפני 3 שבועות הופנה אבי לבדיקת CT שם נתגלה גידול במוח. לפני שבועיים עבר ניתוח להוצאת הגידול. הניתוח היה מוצלח ביותר אך לדברי הרופא המנתח, נותרה "מחלה מיקרוסקופית". השבוע הגיעו תוצאות פתולוגיה GBM דרגה 4. הבנו שסיכויי החלמה קלושים ביותר ותוחלת חיים לא צפוייה להיות ארוכה במיוחד. הייתי מעוניינת לדעת כמה זמן "התבשל" גידול כזה אלים אצל אבי? האם סרטן במוח ניתן לגילוי מוקדם? האם יש בכלל חשיבות לגילוי מוקדם של גידולי מוח? כאשר מדובר בסוגי סרטן אחרים כמו סרטן העור, סרטן השד, דרכי עיכול וכד' יש סימנים שצריך לשים לב אליהם ולהגדיל סיכוי לגילוי מוקדם, ישנן בדיקות שניתן לעשות בשגרה. מה הדין לגבי גידולי מוח? הרי אף אחד לא פונה לבדיקת CT על כל כאב ראש. הגידול שהוצא מראשו של אבי היה גדול מאד (שלוש וחציX ארבעX חמש) היה ניתן לגלות קודם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון מוקדם - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/12/2011GBM - זהו גידול חשוך מרפא שאינו ניתן לכריתה שלמה וסיכויי ההישרדות לאחר ניתוח, קרינה וכימותרפיה (טמודל) רעים - בממוצע פחות משנה. ישנם מקרים בודדים כמעט אנקדוטליים, של חולים ששורדים אפילו מספר שנים, אך מדובר בחריגים, ושוב - לבסוף המחלה חןוזרת וקוטלת. לא ניתן לכרות הגידול בשלמות, שכן הוא מסנן מיקרוסקופית את סביבתו. לכן גם גידולים קטנים יחסית לא ניתנים לריפוי כירורגי, וההקרנה + כימותרפיה משפרים התוצאות בצורה משמעותית אך לא מרפאים.
הגידול מתפתח יחסית מהר ונותן סימנים קליניים תוך חודשים. כשהוא קטן מאד אינו נותן שום תסמונת קלינית ואין לכן שום יכולת מעשית לאיבחון מוקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונד צווארדלית14/12/2011
שלום וברכה
קיבלתי תוצאות אולרסאנד צוואר שביצעתי לפני כ3שבועות
הכל תקין חוץ משורה אחת נוראית שעושה לי סרטים
אונה שמאלית בעומק 1.7 ס"מ הודגמה קישרית במרקם היפוקואי באורך 1.1 ס"מ
רופאה אף אוזן גרון אמרה שאני יכולה להמתין כמה חודשים עד לניקור האם נכון שיש כאלה שממליצים להמתין ל1.2 ס"מ יש לי קצת תחושות של יתר פעולת התריס (כנראה מחרדה)
האם יכול להיות קשר לכך שאני עובדת במרתף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד צוואר - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/12/2011קבלת המלצה נכונה
לא קשור למרתפים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטןט.14/12/2011
שלום רב
לפני כשלוש שנים עברתי בדיקת סיטי מוח בהפרש של חצי שנה
בדיקה ראשונה עם חומר ניגוד
בדיקה שניה ללא חומר ניגוד
הבדיקות תקינות
1. האם בשל כמות הקרינה שספג מוחי סיכויי לחלות בסרטן המוח הוא גבוה יותר.
או שפשוט לשתי בדיקות אלו הסיכון הוא מזערי ביותר.
2. מהי כמות הבדיקות שכן בהחלט עלולה להזיק למוח.
3. האם כדי שיגרם נזק לתאי המוח צריך הרבה בדיקות סיטי ולשניים אין סיכון?
3. אני מאוד מאוד מאוד מודאגת הדבר פוגע בתפקוד היומיומי שלי ואני מסתובבת בתחושה שאני עתידה לחלות בסרטן המוח,
בברכה ותודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/12/2011הדאגות מיותרות
הסיכון מ מה שעברת הוא מעשית כ-0% + (לחצות כביש הרבה יותר מסוכן)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
ט.15/12/2011מה זאת אומרת 0+ זה יכול להיות 0+ פלוס 20 או 30 למה התכוונת.
אני עברתי 3 סיטי במוח בהפרש של חצי שנה אחד מהשני ולכן אני מודאגת.
אודה מאוד לתשובתך. בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/12/2011הכוונה ל - 0 + שבריר - שברירי אחוזים (מעשית: 0%)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם במתן תרופה ביולוגית או יותרמקווה לטוב13/12/2011
חזקה מארומזין..
נותנים גם ארדיה?
כאמור, הפסיקה להגיב לארומזין..השבוע נדע מהי התרופה..אך רוצים קצת לדעת לפני..
וכמובן שהמתח עצום..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם במתן תרופה ביולוגית או יותר - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/12/2011ארומזין היא תרופה הורמונית ולא ביולוגית
בהתאם למאפיינים של התאים הממאירים והטיפולים הקודמים שניתנו ניתן להחליט איזה סוג טיפול יחליף את הארומזין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעי הגסמשה12/12/2011
שלום רב
בניתוח שעברתי לפני חודש וחצי הוציאו לי חלק מהמעי ו24 בלוטות
מתוכם 2 מסורטנות ונקבע שיש לי סרטן רמה 3 .
הרופא המליץ על השתלת פורט וגם אמר שיש אפשרות לבליעת
כדורים.אבקש את המלצתכם למה עדיף יותר כי הבנתי שיש
צורך בכמות גדולה של כדורים ומצד שני בפורט צריך ניתוח וכו..
תודה מראש משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי הגס - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2011שתי הגישות מקובלות
אין הבדל ביעילות ובשיעורי ההצלחה. הסיבוך של שלשול קצת יותר שכיחל בנטילת הכדורים. סה"כ - לא משנה, וההחלטה בידיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן השדפנינה12/12/2011
נימצא בבדיקת us של השד מימצא חשוד לשאת נילקחה דגימה לפטלוגיה.כמו כן הודגמה בלוטה בבית השחי בלוטה בעלת קורטקס מעובה באורך 1 סמ נלקחה דגימה גם כן.
עד לקבלת התשובות הפטלוגיות הייתי מבקשת לדעת מה משמעות הממימצא בבית השחי.
תודה מקרב לב.
פנינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן השד - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2011את במתח - אבל חייבים להמתין לתוצאה הפתולוגית. קיימות סיבות רבות להגדלת בלוטות בבית השחי, כגון - ממצא דלקתי, אבל גם גרורות עלולות לגרום לבלוטות מוגדלות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ועיסויאורי12/12/2011
שלום רב,
ברצוני לדעת עם עיסוי אגרסיבי באיזור שבו יש גידול סרטני יכול לגרום/לעודד פיזור גרורות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ועיסוי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2011מאד לא מומלץ הגם שאין עדויות מדעיות חד משמעיות שמסז' גורם לגרורות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

