מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מחזור חלש וכואבאורית28/03/2020
היי. אני בחורה בת 32.
ברקע מחלת קרוהן קלה.
כבר 3 מחזורים שהדימומים שלי במחזור חלשים מאוד (כמו מעט דם חום של סוף מחזור) אבל גם כואבים מאוד. (המחזור כן סדיר).
יש לציין שלפני 3 חודשים עשיתי אוטרסאונד שהיה תקין.
בעבר עלתה השערה שאני סובלת אנדומטריוזיס בגלל כאבי מחזור קשים.
ממה זה עלול להיגרם?
יכול להיות קשר לאנדו'?
האם דורש בירור דחוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן28/03/2020האם דורש בירור דחוף?
--- בלי שום קשר לאנדומטריאוזיס כדאי להבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור לא מגיע בשבוע הפסקה מגלולות פמינטליאת27/03/2020
הי
אני בת 41. בשבוע של ההפסקה בגלולות המחזור לא הגיע. אני בסטרס מהמצב במשבר הקורונה.
פיספסתי שתי גלולות. בתחילת החודש לקחתי אנטיביוטיקה. לוקחת תרופה לקיבה. האם כל אלו עשויים לעכב את במחזור?
בנתיים התחלתי חפיסה חדשה. אשמח לתשובתך. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/03/2020האם כל אלו עשויים לעכב את במחזור?
=== יתכן בהחלט!
ליתר ביטחון ממליץ לבצע בדיקת היריון ביתית. לא לדאוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פאפ וקולוסקופיהשי26/03/2020
שלום רב,
בבדיקת פאפ לפני כמה חודשים קיבלתי את התוצאה הזו-Atypical squamous cells of undetermined significance. (ASCUS).
כאשר אני חיובית ל-Other HighRisk types.
תחילת חודש עברתי בדיקת קולוסקופיה- שלא נראה בה כל ממצא, ושעברה תקינה. בנוסף עברתי שוב בדיקת פאפ. שהיום קיבלתי את תוצאותיה שאמרו-
Low grade squamous intraepithelial lesion (LSIL).
ועדיין חיובית ל-Other HighRisk types
מה זה אומר??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/03/2020מה זה אומר??
=== שתי הבדיקות כמעט זהות.
ליתר ביטחון ממליץ לחזור לבדיקה קולפוסקופית.
ממש לא דחוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכחתי גלולה ראשונה של יאזנורית26/03/2020
שלום,
אני לוקחת יאז. סיימתי חבילה ושכחתי ליטול את הטבליה הראשונה של החבילה הבאה. לקחתי אותו באיחור של 24 שעות בדיוק. חמישה ימים לפני היום בו פספסתי גלולה קיימתי יחסים. האם יש חשש להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצויין שהופיע דימום בימי הגלולות הלבנות
נורית26/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/03/2020האם יש חשש להריון?
=== ממש לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור לא סדיר ובא פעם בכמה חודשיםמחזור לא סדיר26/03/2020
שלום ד״ר
יש לי בעיה במחזור
הבעיה הזאת היא שהמחזור שלי לא סדיר
הוא בא פעם בכמה חודשים
והמצב הזה נורא מדאיג
ושאני מקבלת אותו אני מתלהבת כי לא קיבלתי לפני פעם בכמה חודשים
זה מאוד מדאיג אותי
ואמא שלי ממש לא רוצה לקחת אותי לרופא נשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/03/2020באופן כללי כדאי מאד לפנות לרופא נשים.
בת כמה את?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקן תוך ריחמי - מירנהאנה26/03/2020
שלום רב ,
יש לי התקן מירנה 5 שנים בידיוק ,
עקב הקורונה נדחה מועד ההחלפה ..
רציתי לדעת:
* האם ניתן להמשיך לקיים יחסי מין (ולא לדאוג להיריון ) ?
* האם ניתן להישאר מעבר ל 5 שנים וההתקן נשאר אפקטיבי או שזה מסוכן ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/03/2020* האם ניתן להמשיך לקיים יחסי מין (ולא לדאוג להיריון ) ?
=== בהחלט
* האם ניתן להישאר מעבר ל 5 שנים וההתקן נשאר אפקטיבי או שזה מסוכן ?
=== רצוי להוציא את ה-MIRENA בזמן בהתאם להמלצות היצרן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה דוקטור
אנה29/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת קירות הרחםאסטל26/03/2020
אני כמעט בת 50, בריאה בד"כ ולא מעשנת. לפני כשנה רופאת הנשים שלי אמרה לי שהיא רואה מעט צניחת קירות הרחם. אני בבדיקות שגרתיות אצלה ולא צריכה טיפול בעניין. בזמן האחרון אני מרגישה כי צוואר הרחם שלי קטן יותר ואף מתחילה לחוות מעט קושי בחדירה. במישוש אכן מורגש מעבר צר יותר. האם יש לזה קשר לצניחת קירות הרחם? האם יש טיפול לעניין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/03/2020האם יש לזה קשר לצניחת קירות הרחם?
=== לא ממש
האם יש טיפול לעניין?
=== אוכל לומר רק לאחר הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקן מירנה ווסת מוטרדתליאת25/03/2020
שלום
אני בת 40. במשך 3 שנים עם התקן מירנה, לאחרונה אין לי כמעט וסת, משהו ממש זניח, לעיתים רק הפרשה קלה.
ראשית, האם זה נורמלי ?
שנית מה שמטריד אותי זה איך אני אמורה לדעת במצב כזה האם אני בהריון או לא כי הבנתי שההתקן מגן באזור ה 97 אחוז.
זה מלחיץ אותי מידי חודש המצב הזה.
אודה לתגובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן25/03/2020ראשית, האם זה נורמלי ?
=== כן בהחלט.
היריון עם MIRENA כמעט בלתי אפשרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היעדר תגובה לטיפול הורמונליאורן25/03/2020
אשתי לאחר הפלה, ורירית הרחם שלה היתה 5 מ"מ חודש וחצי לאחר ההפלה, ללא מחזור. טרם ההפלה האחרונה בוצעה היסטרוקסקופיה לשם פתיחת הידבקויות ברחם בשל גרידה קודמת.
בשל הרירית הדקה והלא נסדרה שנראתה בא"ס, החלה בטיפול הורמונלי.
היא טופלה בטיפול משולב של אסטרופם ואנדומטרין למשך חמישה ימים והרירית התעבתה ל-9 מ"מ.
לאחר ימים ספורים קיבלה מחזור קצר בן יממה בערך,אשר הכלל דימום קל.
מיד לאחר המחזור היא טופלה במשך 12 ימים באסטרופם פומי בלבד -
הטיפול הופסק ביום ראשון (משמע ביום שני כבר לא נלקח אסטרופם).
בדיקת הדם נעשתה ביום שני - E2 703 ו- פרוגרסטרון 1.2.
א"ס אחרון נעשה ביום שלישי - רירית 4 מ"מ - פחות ממה שהיתה עוד לפני הטיפול ההורמונלי!
אני ממש מיואש. איך זה ייתכן שהרירית תרד לפחות ממה שהיתה לפני טיפול? מה ייתכן ההסבר לכך?
בתוגבה, נתקבלה הוראה להמשיך לקחת אסטרופם באותה כמות עם תוספת של כדור אסטרופם אחד הנלקח באופן וגינלי.
כמו כן, קיבלנו גם טיפ באחד הפורומים פשוט להפסיק עם הטיפול ההורמונלי שכן הגוף דוחה את הטיפול וגורם לתגובה נגדית - דיקוק הרירית.
האם זה טיפול כדאי שעשוי לסייע? האם זה עלול להזיק? האם המשך טיפול הורמונלי נכון במקרה זה או שזה גרם לתגובה הפוכה?
בתודה מראש,
אורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן25/03/2020אורן אתה רוצה לקבל יעוץ גינקולוגי של שעה.
כל זה אתה חייב להציג לרופא המטפל.
באופן כללי נראה לי שכדאי לחשוב על הדבקויות תוך רחמיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
אורן26/03/2020תודה רבה.
היו הידבקויות תוך רחמיות לפני ההריון בעקבות הפלה קודמת. הידבקויות אלו טופלו בהיסטרוסקופיה.
ההפלה האחרונה היתה עם ציטוטק. האם יכולות להיווצר הידבקויות מציטוטק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחדירה וחוסר חשקאנמ25/03/2020
בת 20, אני חווה מזה מספר חודשים כאבים חדים בחדירה שרק החמירו, ובחודשיים האחרונים גם ירידה בחשק המיני. רופאת הנשים אמרה שאולי זה בגלל הגלולות, אני לוקחת yaz+. לקחתי אותן בעבר והיה טוב ואחרי הפסקה התסמינים האלו הופיעו. בנוסף בבדיקה התגלה חיידק ureplasma, האם יכול להיות שהוא גורם לבעיות, או שמומלץ להחליף גלולות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן25/03/2020אין קשר בין אוראופלזמה לגלולות, אבל הכאבים בחדיערה והירידה בחשק המיני עלולים להיות קשורים ל- YAZ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכחתי גלולה אחרונהשחק24/03/2020
היי, ביום שני 16/3 שכחתי לקחת את הגלולה האחרונה, נזכרתי ביום שלישי 17/3 ששכחתי ולקחתי ביום שלישי בערב את הגלולה האחרונה. קיבלתי מחזור כרגיל, ביום שאני תמיד מקבלת.
עבר שבוע והתחלתי את החפיסה החדשה כמו תמיד ביום שני, האם זה בסדר? אני מוגנת החודש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולה
ד``ר מיכאל פרידמן24/03/2020אני מוגנת החודש?
=== כן, זה בסדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילות עקב נטילת גלולות מינס והסתגלות הגוףחן24/03/2020
היי בעקבות pms התחלתי גלולות מינס
לפני שבוע בערך
אני סובלת ממש מבחילות ביומיים האחרונים
האם הגוף יסתגל אליהן וזה יעבור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן24/03/2020האם הגוף יסתגל אליהן וזה יעבור?
=== סיכוים טובים שכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בפרוגילטון איזו תרופה ניתן לנטול כתחליף?רונית גלברג22/03/2020
שלום
גילי הוא 43, אחרי 3 לידות עם טיפולי פוריות.
יש לי שחלות פוליציסטיות ורמת הורמונים אפסית, מגיל 16 היה לי פעם אחת מחזור ונטלתי גלולות כל השנים. לאחר ההריון האחרון לפני 5 שנים קיבלתי פרוגילוטון והוא חסר כעת במלאי בארץ. השאלה באיזו תרופה ניתן להחליפו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן22/03/2020השאלה באיזו תרופה ניתן להחליפו?
=== ממליץ לפנות לרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון ועבודה בעת משבר הקורונהשירלי כהן22/03/2020
שלום אני בהריון שבוע 5 ( בדיקה ביתית אישרה זאת עוד לא הייתי אצל רופא נשים), כעת אני עובדת כרגיל בגלל שאני עובדת סדרנית בסופר ונחשבת עובדת חירום בגלל משבר הקורונה ולכן עבודתי לא נפגעה, השאלה שלי היא האם אני יכולה לקבל אישור מהרופא נשים להיות בשמירת הריון בגלל שבסופר יש לי יותר סיכון להידבק? אשמח לתשובה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן22/03/2020אינני סבור שאת יכולה לקבת אישור לשמירת היריון בגלל הסיבות שהעלת.
אבל בכל מקרה תפני לרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וסטיבוליטיס - פתרון לבעיה על ידי ניתוחמאי21/03/2020
ד"ר מיכאל פרידמן שלום,
אני נמצאת במערכת יחסים עם בן זוג קבוע איתו גם הייתה הפעם הראשונה ואני סובלת מ"שריפה" בלתי נסבלת בכל פעם בה ביצענו חדירה, החל מהפעם הראשונה וגם לאחר כמה חודשים.
לפני כ-3 חודשים לאחר שפניתי לייעוץ, אובחנתי כסובלת מווסטיבוליטיס.
הגינקולוגית המליצה לי על דיאטה דלת אוקסלטים + נטילת תוספי תזונה גלוקוזאמין וסידן כ-3 פעמים ביום.
לצערי זה לא עזר אפילו לא קצת, מהן אפשרויות הטיפול? קראתי שיש ניתוח, האם הוא מומלץ ופותר את הבעיה לחלוטין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן22/03/2020קראתי שיש ניתוח, האם הוא מומלץ ופותר את הבעיה לחלוטין?
=== אשמח לבדוק אותך ולהסביר את כל הדברים הקשורים לווסטיבוליטיס בפרוטרות. נכון שהניתוח הנו פתרון לווסטיבוליטס במקרים קשים כאשר שום טיפול לא עזר. הדיאטה שקבלת כבר מזמן לא בשימוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

