מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גלולות יאז 6 חפיסות ברצף ואי קבלת מחזורמיכל18/04/2020
שלום,
איני מקיימת יחסי מין אז אין חשש לכניסה להריון.
לקחתי 6 חפיסות רצופות של גלולות יאז עקב דימומים חזקים ואנמיה. הפסקתי לפני 3 ימים על מנת לקבל מחזור, אך המחזור לא הגיע.
הבנתי שאני אמורה אחרי 4 ימים לחזור שוב לגלולות.
אשמח לברר: מה יכולות להיות הסיבות שבגללן המחזור לא מופיע?
האם זה אמור לומר לי שזה לא בריא עבורי לקחת 6 חפיסות רצוף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן19/04/2020מה יכולות להיות הסיבות שבגללן המחזור לא מופיע?
=== ידוע שלפעמים, אחרי תקופה ארוכה של נטילת גלולות למניעת הריון ברצף, המחזור עלול לא להופיע תקופות שונות בין שבועות לחודשים. בכל מקרה אתצ חייבת להבדק בהקדם.
האם זה אמור לומר לי שזה לא בריא עבורי לקחת 6 חפיסות רצוף?
=== ממש לא. אבל בכל מקרה ממליץ לך להבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי לעשות בדיקהמרי18/04/2020
שלום, יש לי נפיחות ,רגישות,ורידים בולתים לעין בחזה
כעבי מחזור, נפיחות קלה בביטן .
השאלה עם היא אני בהריון לפי הסימנים .
עם כן אז מתי לעשות בדיקה ביתית ?
תאריך אחרון של מחזור ב23.3 קיום יחסים באת ביוץ ולפניו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן19/04/2020בעוד שבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום שלא נגמר לאחר הפסקת גלולותרומי18/04/2020
הפסקתי את השימוש בגלולות חדשות כיוון שלא הפסיק הדימום. עברו כבר 4 ימים ועדיין ממשיך הדימום. מתי זה אמור להסתדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן19/04/2020מתי זה אמור להסתדר?
=== זה יכול לקחת עד 10 ימים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור ראשון ארוך...יעל17/04/2020
הי,
ביתי, ילדה בריאה, בת 11 וחצי, קיבלה בשעה טובה מחזור ראשון.
הענין הוא שהיא קיבלה ביום חמישי שעבר ועדיין יש לה, וגם דימום חזק...כבר 8 ימים... האם זה סביר למחזור ראשון? האם זה נורמלי? אודה לדעתך,תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/04/2020האם זה סביר למחזור ראשון?
=== בהחלט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה זמן יכול עוד להימשך ועדיין יהיה נורמלי?
יעל18/04/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה אלרגית לטיפותיעל17/04/2020
סובלת מדלקת ממושכת לעור במגע כתוצאה ממשחה מקומית(הדלקת מאומתת בבפיוסיה.
מקבלת כבר 3 שבועות דרמובט,לפני יומיים התפתחה תגובה אלרגית,מאז צאוד סובלת,כרגע ללא משחה והטיפול הוא באנטיהיסטמינים+מריחה מקומית בשמן אבוליפכה(הוראת רופא.
אני כבר מיואשת ומפחדת.האם אפשר לתת לאדם רגיש כמוני טיפול בסטרואידים דרך הפה?מה אפשר לעשות?!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולה
ד``ר מיכאל פרידמן17/04/2020טיפול בסטרואידים דרך הפה?מה אפשר לעשות?!
=== דרמוואט זאת משחה של סטרויד הכי חזק וטיפול בדרמוואט עלול להיות מאד מסוכן. יש מעט מאד מחלות עור בהם אנו ממליצים על דרמוואט.
את חיבת להפסיק את הטיפול הזה מיד ולפנות לרופא עור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
יעל19/04/2020הייתה דלקתמ עור ממגע מאוד חריפה של חודשים והרופא טען שחייבים לתת טיפול מיידי.מן הסתם עקב התגובה האלרגית התרופה הופסקה ,ןכרע אני מקבלת סטרואידים דרך הפה+אנטיהיסטמינים.המראה של העור השתפר עקב ההפסקה.
האם אתה טוען שמדובר בחומר מסוכן שגרם לי נזק ועלי לפנות לרופא עור?תשובתך מעורפלת ומלחיצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לפפילומהלילי17/04/2020
שלום ד"ר. יש לי פפילומה. עשיתי פאפ בה זה התגלה ואחר כך קולופוסקופיה. נאמר לי להיות במעקב של קולופוסקופיה כל חצי שנה. 1. האם באמת נדרש? בבדיקה הראשונה המצב היה תקין לגמרי. 2. בהנחה שעושה עכשיו שוב קולופוסקפיה-האם צריכה לעשות גם פאפ? תודה רבה ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/04/2020האם באמת נדרש?
--- אני לא יכול לתת לך שוב עצה משום שלא יטדע במה מדובר. עם קבלת המלצה רפואית שקבלת אז כמובן שיש מקום להמשיך את המעקב .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפפילומה
לילי18/04/2020תודה רבה על תשובתך. אשמח לדעת אם בדיקת קולופוסקופיה מייתרת בדיקת פאפ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מרקר CA-125ענת17/04/2020
שלום רב,
בת 61. קיבלתי הפניה לביצוע הבדיקה. רציתי לברר אם תוצאות הבדיקה עשויות להיות מושפעות מעישון?
כמו כן, האם בדיקה זו יכולה לרמז גם על גידולים שאינם במערכת הגניקולוגית (דרכי העיכול)?
בתודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/04/2020רציתי לברר אם תוצאות הבדיקה עשויות להיות מושפעות מעישון?
==== לא במקרה של CA-125
כמו כן, האם בדיקה זו יכולה לרמז גם על גידולים שאינם במערכת הגניקולוגית (דרכי העיכול)?
=== כן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון מיחסי מין בזמן מחזורסיון15/04/2020
שלום רב, קיימתי יחסי מין לא מוגנים ביום הראשון של הווסת. המחזור שלי סדיר וקבוע ובן 27 ימים במשך שנים (אני בת 34)
כעת מאחר לי המחזור ביום וזה די חריג. האם יש סיכוי כלשהו שאני בהריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן15/04/2020לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לגלולת יאזנולי14/04/2020
שלום רב, אני בת 27, נמצאת בחו"ל ולא מצליחה להגיע לישראל. נגמרו לי הגלולות "יאז" נגד הריון ואין אפשרות להשיגן כאן. במדינה שאני נמצאת בה אלו הגלולות שביכולתי לרכוש: מינולט, מרסילון, מליאן. אני מעשנת ,לוקחת גלולות 12 שנה,הרמונט לא התאים לי,מינס ויאז היו טובות לי. מאוד אודה לתשובתך מה לרכוש.חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן14/04/2020הי נולי,
חג שמח גם לך.
אין שום דרך קלינית להתאים גלולות. אי אפשר לדעת איך אישה זו או אחרת תגיב לגלולות.
את יכולה לנסות כל אחת מאלו שפורטו ולראות איך תגיבי.
באופן כללי לעשן וליטול גלולות זה רע. ולא חשוב איזה סוג גלולות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הפסקתי להיות פוריה?לאה13/04/2020
שלום רב!!
אני בת 44 והמחזור מאחר לי כבר ב- 20 ימים, ואין חשש להריון.
עד היום המחזורים שלי היו סדירים פחות או יותר ואף פעם לא היה פסק זמן כה גדול.
אציין שבאיחור זה של 20 ימים, אפילו לא יצאה טיפת דם קטנה בעת ניגוב השתן בנייר טואלט. שום סימן שאני רגילה לראות.
השאלות שלי:
1. איך אני יכולה לדעת אם זה המחזור האחרון שלי?
2. האם בדיקה אצל גניקולוג יכולה לקבוע האם אני כבר לא פוריה?
או שצריך בדיקה יותר משוכללת עם עלות כספית?
ואם כן, איך קוראים לבדיקה כזו
והיכן היא מתבצעת,
והאם היא כרוכה בעלות כספית?
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן14/04/20201. איך אני יכולה לדעת אם זה המחזור האחרון שלי?
=== אי אפשר לדעת
2. האם בדיקה אצל גניקולוג יכולה לקבוע האם אני כבר לא פוריה?
=== לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה גינקולגיתיוכי13/04/2020
שלום רב
עברתי בדיקת פאפ לאחר מכן מרגישה תכיפות רבה ואי נוחות - יש לי שלפוחי רגיזה וצניחה דרגה 2 שלפוחית האם זה טבעי תופעות אלו שציינתי מקוה שלא נפגע כלום ?עליי לציין שהבדיקה כאבה והיה אי נוחות
תודה
יוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן14/04/2020אין שום קשר לנטילת הפאפס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת לוואי לגלולות יאז פלוסמירי13/04/2020
האם יכול להיות בגלולות יאז פלוס יגרמו לפריחה ברגליים ובפנים? אחרי 4 חודשי נטילה..... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן13/04/2020מוזר, אחרי 4 חודשים... אבל כן יכול להיוטת.
כדאי להבדק ולברר את דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה שהוסרה ואנדורוני12/04/2020
היי, אני בחורה בת 35, ללא הריונות, לפני שנה עברתי ניתוח לפרוסקופיה לכריתת ציסטה משחלה ימנית, הממצאים היו serous borderline tumor arising within serous cystadenoma measuring 4.5 cm in greatest dimension. ציטולןגיה שלילית לתאי גידול. בפגישה אחרי הניתוח הרופא הרגיע אותי ואמר שזה לא גידול סרטני אשר לא יכול להיות סרטני, אך עדיין עלי להגיע לביקורת כל חצי שנה, אם זה לא מסוכן מדוע עלי להגיע? בנוסף מאז ומתמיד היה לי מחזור קשה ועוד הרבה תסמינים, בשנתיים האחרונות יש לי גם בעיות במערכת העיכול וכאבים במותן ימין ובג, בחילות גזים עייפות קיצונית וחולשה. קראתי וראיתי שיש לי את כל התסמינים לאנדומטריוזיס. האם יכולה להיווצר ציסטה מסוג בורדרליין כאשר יש אנדו? והאם יכול להיות שהרופאים הוציאו את הציסטה ולא ראו סימנים לאנדו? או שבניתוח זה במידה ויש אנדו לא ניתן לפספס? אני רוצה להיכנס להריון אך לא מצליחה כבר 10 חודשים וגם חוששת מאד כי אני מרגישה לא טוב. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן12/04/2020האם יכולה להיווצר ציסטה מסוג בורדרליין כאשר יש אנדו?
=== כן זה יתכן
והאם יכול להיות שהרופאים הוציאו את הציסטה ולא ראו סימנים לאנדו?
=== כן גם זה יכול להיות
או שבניתוח זה במידה ויש אנדו לא ניתן לפספס?
=== אפשר לא לרות
אני רוצה להיכנס להריון אך לא מצליחה כבר 10 חודשים וגם חוששת מאד כי אני מרגישה לא טוב.
=== רצוי מאד לסיים את הבירור של כל התלונות שלך ורק אז להרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה המהיר והמפורט
רוני12/04/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת גלולות ממליאן להרמונטבר12/04/2020
היי, גלולות מליאן חסרות במלאי כבר תקופה ארוכה, היום הרוקח נתן לי את הרמונט שמופיע בחלופות.
השאלה שלי אם 2 הגלולות מכילות את אותו הרכב? מבחינתי להתנהג כאילו זה אותן גלולות או לצפות לאיזשהן תופע6ת לוואי כמו בהחלפה? והאם לקחת אותן רגיל בתום החבילה של מליאן או שיש צורך בהפסקה? תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן12/04/2020השאלה שלי אם 2 הגלולות מכילות את אותו הרכב?
=== אינני זוכר אבל אפשר לראות מה כתוב על החפיסה.
מבחינתי להתנהג כאילו זה אותן גלולות או לצפות לאיזשהן תופע6ת לוואי כמו בהחלפה?
=== להמשיך ליטול כרגיל אבל קיימת אפשרות לתופעות לוואי.
והאם לקחת אותן רגיל בתום החבילה של מליאן או שיש צורך בהפסקה?
=== נוטלים 3 שב' ושבוע הפסקה. כרגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת של צוואר הרחם ? דימום קל קבוע אחרי יחסי מיןמור11/04/2020
היי
יש לי כבר מספר חודשים דימום מאוד קל אחרי יחסי מין והפרשה כהה לפעמים גם במהלך היחסים.
עשיתי 2 בדיקות קולופוסקופיה בהפרש של חצי שנה, שיצאו תקינות לחלוטין. לא היה צורך אפילו לקחת ביופסיה של צוואר הרחם. צוואר הרחם נראה תקין לחלוטין. ייתכן שישנם נימים מאוד קטנים שמדממים במהלך היחסים (לפי מה שהרופא אומר).
כמו כן, במהלך היחסים (זה משתנה מפעם לפעם) אני חווה כאב קל ותחושת צריבה. (בתוך צוואר הרחם, באיזור העמוק, לא בפתח הנרתיק).
ישנה פטריה שטופלה ע"י כדור (לא זוכרת את שמו) שנוטלים אחד ואת השני שלושה ימים אח"כ. בשני המקרים לאחר בדיקות קולופוסקופיה.
זה לא עזר לתחושת הכאבים ביחסי מין.
יש לציין שנבדקתי לפני חודשיים וכל הבדיקות של יחסי מין יצאו תקינות, למעט חיידק אחד שקיים ונחשב לחיידק טוב שאין מה לעשות נגדו (שוב, לפי מה שהרופא אומר).
שם הבדיקה שיצאה חיובית: U.UREALYTIC URIN-PCR
כמו כן, שחלה ימנית פולציסטית. מעבר לכך, שחלות תקינות, מחזור וביוצים סדירים לחלוטין בחצי השנה האחרונה עקב טיפול בדיקור סיני.
הרופא אומר שאין קשר בין הפטריה לדימום שמופיע לי אחרי היחסים.
הבעיה העיקרית היא החוסר נעימות שאני חשה בזמן יחסי המין.
אני מחדירה מדי פעם טמפון ספוג ב 2-3 טיפות שמן עץ התה על מנת לטפל בפטריה.
יש לציין שאני היום עם הפרטנר השלישי שלי אחרי שנים שמקיימת יחסי מין ופעם ראשונה שזה קורה. מעולם לא חוויתי כאבים / תחושת חוסר נעימות ביחסי מין.
האם כדאי לפנות לרופא מומחה?
האם יש בדיקות נוספות שמומלץ לעשות ?
עשיתי חיסון לוירוס הפפילומה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן11/04/2020האם כדאי לפנות לרופא מומחה?
=== בהחלט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

