מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- החלפת גלולות מיאז ליסמיןחלי02/06/2020
שלום רב, נוטלת יאז פלוס כבר 3 חודשים, כעת באמצע חפיסה רביעית. ובעקבות הרבה דימומים בין ווסתיים, הרופא המליץ לעבור ליסמין פלןס. שאלתי- מתי עלי להחליף את הגלולות, האם עכשיו באמצע או לחכות לסיום החפיסה ואז להחליף? תודה על המענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן04/06/2020האם עכשיו באמצע או לחכות לסיום החפיסה ואז להחליף?
== לסיים את כל החפיסה של יאז פלוס ואז לעבור יאסמין פלוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות של סיום גלולותדניאלה01/06/2020
שלום,
לאחר נטילת גלולות במשך תקופה, אני רוצה להפסיק לקחת גלולות. רציתי לשאול אם יש תופעות לוואי בסיום כמו דימומים או שיבוש של הווסת או דברים אחרים? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן04/06/2020גלולות. רציתי לשאול אם יש תופעות לוואי בסיום כמו דימומים או שיבוש של הווסת או דברים אחרים?
=== בד"כ אי כל בעיה. אבל לפעמים אחור במחזור הראשון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור הקדים והגיע חלש ומוזר מלווה בכאביםשרה31/05/2020
שלום דוקטור ,
רציתי לשאול -
אני בת 28 עם מחזור סדיר כל 30 יום אף פעם לא הקדים לי המחזור ואף פעם לא איחר .
כעת קיבלתי מחזור עם כאב בצד ימין בבטן התחתונה לקחתי כדור וזה נרגע
אך המחזור מוזר מילא חצי פד מאתמול בערב ויש דימום אדום ורוד טרי אך לא חזק במיוחד כמו שאני רגילה (רגילה ליומיים דימום מסיבי ואחר כך הפרשות).
מה גם שיש לי כאבים וגודש בחזה ובחילות,
האם יש כאן חשש להריון?
אני משתמשת בדרך כלל בשקופיות VCF קוטל זרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן31/05/2020האם יש כאן חשש להריון?
=== לא נראה לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקלה על כאבי בטן ועוצמת דימום לנערהימית30/05/2020
שלום רב,
בתי בת 12, קיבלה מחזור ראשון לפני כ 3 חודשים. מאז קיבלה עוד מחזור אחד. היא סובלת מכאבי בטן עזים וגם מדימום מאוד כבד וממושך. מחזור קודם היה 12 ימים, המחזור הנוכחי 8 ימים ועדיין לא הסתיים. אשמח לקבל ייעוץ מה ניתן לתת לה להקלה על כאבי הבטן ואם יש משהו בגילה שיכול לעזור עם כמות הדימום ומשך המחזור?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן31/05/2020ממליץ לפנות לרופא נשים למתבגרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכוי להיריון בעקבות סקס יבש בזמן מועד ביוץסיוןן30/05/2020
יום לפני ביוץ... מחזור סדיר.
רק חיכוך, סקס יבש ללא חדירה עם תחתון וטייץ קצר. הוא ללא בגדים.
יש סיכוי כלשהו להיריון?
לחוצה מאוד בגלל מועד הביוץ. האם יש סיבה?
יש דרך שזרע יחדור טייץ ותחתון?
הוא לא גמר אבל ייתכן וטיפות כן נזלו...
התחתון היה יבש כשהסתכלתי...
מלחיץ אותי בגלל התזמון. יש אפשרות להיכנס בצורה כזו להיריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן31/05/2020יש סיכוי כלשהו להיריון?
=== לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוך כמה זמן ניתן להסיר התקן ללא גרימת נזק?חנה27/05/2020
שלום
בת 25. ללא ילדים. שמתי התקן לא הורמונלי לפני מספר ימים. מרגישה מאד לא נוח וטוב עם זה. מה זמן האידיאלי להוציא את ההתקן מבלי שייגרם נזק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן31/05/2020בכל עת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי הופעת מחזור ראשוני לבת 15זיוה27/05/2020
שלום רב! הבת שלי בת 15 וטרם קבלה מחזור ראשוני.
היא מתעמלת הרבה.
מה יכולות להיות הסיבות לכך ומה עושים במקרה כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/05/2020אני ממליץ לפנות לרופא נשים שעוסק בגינקולוגיה של המתבגרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת מחזור אחרי סירזטסוזי26/05/2020
הרופא החליף לי גלולות הוא נתן לי סרזט במקום גלולות פימנט . אחרי שסיימתי את החפיסה הראשונה ( 28 כדור) קיבלתי דימום ליום אחד . וביום קבלת דימום התחלתי עם החפיסה השנייה והפסקתי ומאז עברו 10 ימים ועדיין לא קיבלתי מחזור יש לי הפרשות דביקות ומוזרות בצבע שקוף ולבן וירוק גם , זה נורמלי מה שקורה לי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/05/2020זה נורמלי מה שקורה לי ?
=== זה מה שקורא כאשר נוטלים סרסט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזורים לא סדירים שנתיים לאחר לידהשיר21/05/2020
שלום, אני כמעט שנתיים אחרי לידה. עד לפני חצי שנה שמרתי עם קונדום, לאחר מכן תכננתי לקחת כמה חודשים פמינט ואז להכנס להריון. בפועל, לקחתי חודש וחצי פמינט ושכחתי כמה גלולות ולכן הפסקתי לחלוטין, פיספוס הגלולות גרם להמון דימומים קלים ומחזורים לא סדירים. כבר 4 מחזורים אחרונים אני מקבלת כל 3 שבועות. לפני הפמינט וכל חיי הייתי מקבלת כל 4 שבועות כמו שעון.
התייעצתי עם רופאת נשים והיא אמרה שאפשר לקחת חד פעמי פרמילוט נור וזה יסדר לי את המחזור. (17 ימים לאחר תחילת המחזור, 10 גלולות)
האם זה נכון? קטונתי אבל קצת נשמע לי לא הגיוני...
בנוסף - האם כדאי לעשות בדיקות כלשהן כדי לבדוק אם משהו השתבש אצלי לפני שאני מנסה להכנס להריון? אולי לא כדאי להכנס להריון כשהמחזור משובש? אולי הרירית לא מספיק תקינה כדי להחזיק הריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן27/05/2020אנו לא נותנים המלצות טיפוליוטת ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנוגע למחזור לא סדירדניאלה18/05/2020
שלום, במידה ויש לי מחזור לא סדיר כיצד אני יודעת את יום הביוץ?
דוגמא לכמה מחזורים אחרונים-
26.1
7.3
12.4
ועדיין לא קיבלתי(אנחנו כבר ב18.5)
שאלה נוספת-
האם הפרשה במרקם ג׳ל נמתח שקופה בניגוב של הפיפי מעל שבועיים עלולה להיות סימן להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולה
ד``ר מיכאל פרידמן18/05/2020נראה לי שאת חייבת לבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה ומחזור לא סדירגאיה18/05/2020
היי, אני מניקה את הקטנה שלי מזה תשעה חודשים. כשהייתה בת חמישה חודשים קיבלתי מחזור, עד לפני חודש היה סדיר.
בחודש האחרון אני ממש המעטיתי לה את ההנקות, בלילה לא יונקת וגם לא במהלך היום רק פעם אחת שמתעוררת בבוקר. מאז יש לי בלאגנים , פתאום מופיע דימום חום לכמה ימים לפני המחזור ואז עוד שבוע דימום של מחזור. אחרי שבועיים מהמחזור האחרון פתאום שוב דימום חום ועכשיו ממש אדום טרי ( עברו רק שבועיים מאז שהסתיים המחזור האחרון) . רציתי לשאול אם זה תקין? או שיש סיבה לדאגה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן18/05/2020נראה לי שאת חייבת להבדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ודימומים - חשד לדלקת ברחם, מה כדאי לעשות?שקד18/05/2020
שלום, אני בת 29 ובחודשיים האחרונים אני סובלת מ5 תסמינים שונים - כאבים ביחסי מין, הפרשות צהובות מאוד, כאבים ברחם, דימום אחרי יחסי מין ודימום כללי שאינו קשור למחזור כמובן, הפרשות מרובות.
בחודש האחרון הייתי כבר 5 פעמים אצל רופאים ועדיין הבעיה לא חלפה.
הביאו לי טבליות יוד, ג'ל דיזובל, ותכשיר לפטריה (פעמיים בחודשיים האחרונים) הבעיה לא חלפה. בדקו את הרחם בבדיקה ולא ראו משהו מיוחד, אך כן ראו פצע בנרתיק והרופא אמרה שאין לי מה לדאוג וזה לא מסוכן.
עשיתי פאפ ואני מחכה לתשובה.
אני חושבת שיש לי דלקת ברחם לפי התסמינים. השאלה שלי מה עלי לעשות? לחכות לפאפ שצריך להגיע עוד חודש על מנת לראות אם זה דלקת ברחם או ללכת לרופא פרטי שיבדוק לעומק? אני מפחדת שאני מזיקה לעצמי כרגע כי הטיפול לא עוזר... תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן18/05/2020אני ממליץ לך לקבל יעוץ גינקולוגי נסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ביחסי מין לבת 27לינה17/05/2020
בת 27, נוטלת גלולות מגיל 16 בגלל שחלות פוליציסטיות ותת פעילות בלוטת תריס ברקע.
קיימתי יחסים לאורך השנים, ללא הופעת כאבים.
עם בן הזוג הנוכחי מופיע לי לרוב מעט כאב רק בפתח הנרתיק ורק לאחר היחסים שעובר לאחר כמה שעות (האם תקין?)
לפני שבועיים אובחנה אצלי פטריה בפעם הראשונה בחיים לאחר שחווינו כאב בחדירה כמה פעמים. (הרופאה אבחנה אותי רק על סמך תלונה של כאב בחדירה. ללא גרד או הפרשות. כמובן שערכה בדיקה ידנית)
לאחר טיפול בנרות וכדורים המצב שב לקדמותו, וקיימנו יחסים ללא כאבים.
מדי פעם בסיום היחסים מופיע לי מעט מאוד דם שנראה טרי.
לעתים אם אנו מקיימים יחסים יום אחרי יום, ביום השני מאוד כואב לי בחדירה מבפנים וזה לא מתאפשר. מרגיש שהמקום עוד כואב ופצוע.
הבן זוג שלי ציין בפניי שבפעמים שכואב לי בחדירה ואנחנו לא מצליחים לשכב, הוא מרגיש כמעין שריטה/גלד כשהוא נכנס.
האם הבעיות שאני מתארת הן נורמליות? או שיש כאן משהו מחשיד שדורש בדיקה נרחבת.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן18/05/2020האם הבעיות שאני מתארת הן נורמליות?
=== בהחט שלא. את זקוקה טיפוטל נכון. כמב שלא בהתחכתבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומה רטרוהוריאלית והתקן בהריוןיונה17/05/2020
שלום וברכה נקלטתי להריון עם התקן נחושת. לפי אולטראסאונד 6+1 שבועות. היום הייתי אצל רופאת הנשים והיא הסבירה לי שראתה המטומה רטרוהוריאלי (מתנצלת אם זה לא השם הנכון, כך נכתב בסיכום של הרופאה) בגודל 25 מ"מ שככל הנראה נגרמה מההתקן ושאותה המטומה עלולה לגרום להפלה ולכן מומלץ להוריד את ההתקן. אך במקביל הסבירה כי גם הסרת ההתקן עלול לגרום להפלה. יצאתי מבולבלת ולא הספקתי לשאול את כל השאלות. רציתי בבקשה להבין מבחינה סטטיסטית מה עלול לסכן פחות את ההריון? אותה המטומה? או הסרת ההתקן? והאם הסרת ההתקן תגרום להעלמות הסיכון שההמטומה תפגע בהריון? או שיתכן שגם לאחר הסרת ההתקן אותה המטומה עדיין תהווה בעיה? אודה לתשובתך. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן18/05/2020אותה המטומה?
=== יתכן מאד
או הסרת ההתקן?
=== את ההתקן חייבים להוציא, דבר שעלול לגרום להפלה. אבל מומלץ להוציא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים, צריבה וגרד בדגדגן ובפי הטבעתליאח11/05/2020
בת 26 סובלת כבר שבוע מתחושות צריבה וגרד בדגדגן. גם בלי תזוזה זה כאבים כרונים שמפריעים לי לתפקד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן11/05/2020אז מה השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

