מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- שלום, קראתי שמתחילת ההתבגרות צריךשא30/06/2011
להוסיף גובה של כ 28 ס"מ .
השאלה שלי איך אני יכול לדעת מתי התחילה ההתבגרות ומה היה הגובה בגיל הזה של התחלת ההתבגרות ? כדי לבדוק אם אכן נוסף מאז גובה באזור ה 28 ס"מ .
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, קראתי שמתחילת ההתבגרות צריך - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/06/2011אין זה נכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת גרייבס- בדיקות מוזרותגיא29/06/2011
שלום,
אני חייל בן 21.
לפני כשנה וחצי גילו לי פעילו יתר (מחלת גרייבס) לאחר לקיחת מרקפטיזול במשך חצי שנה המחלה עברה.
כעת, לפני כשלושה חודשים היא חזרה וערכי הבדיקות הן:
TSH 0.005 (תחום תקין 0.4-4)
T3 340 (תחום תקין 84-179)
FT4 3.46 (תחום תקין 0.8-1.9)
הבדיקה מראה פעילות יתר, כנראה מחלת גרייבס שוב.
בדיקה לפני שבוע הראתה (ללא שום טיפול!):
TSH <0.004 (תחום תקין 0.4-4)
T3 348 (תחום תקין 84-179)
FT4 2.89 (תחום תקין 0.8-1.9)
התוצאות נראות מוזרות כי: TSH לכאורה ירד. אבל FT4 גם כן ירד. למרות שירידת TSH אמורה להביא לעליית FT4.
אז מה זה אומר?
תודה רבה רבה על המענה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת גרייבס- בדיקות מוזרות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/06/2011צריך לחזור לרופא שבדק אותך ולהראות לו את התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור בגיל 10אמא מודאגת29/06/2011
שלום, בתי בת ה-10 נמצאת במעקב של אנדוקרינולוג כבר כשנתיים עקב גובה נמוך. הגובה שלה בגיל 9 ו- 11 חודש היה 126 ס"מ וגיל העצמות קטן מהגיל הביולוגי בשנה. לפני כחודש התחילה לילדה הפרשה וגינלית ואני מאד מוטרדת. תוך כמה זמן מתחילת ההפרשה מתחיל המחזור? האם ניתן לעצור המחזור על מנת שלא תהיה עצירה בגובה?
אודה על קבלת תשובות כי אני ממש דואגת, היא כ"כ קטנה וזה ממש מפריע לה.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור בגיל 10 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/06/2011אין זמן מוגדר מתחילת ההפרשה עד המחזור. מאידך, צהופעת ניצני שדיים עד המחזור עוברות בממוצע שנתיים וחצי. לא עוצרים את המחזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר לגבוה בלי לאכול פירות וירקותניח29/06/2011
אם לא אוכלים פירות וירקות לא גובהים ?
האם זה מיתוס ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לגבוה בלי לאכול פירות וירקות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/06/2011פירות וירקות הם אוכל בריא וחשוב לגדילת ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת גדילה לא תקינהרונן28/06/2011
שלום רב,
בני בן ה13 נבדק היום על ידי אחות בי"ס . גובהו 144.5 ומשקלו 52.2 הוא מוטרד מאוד לגבי גובהו (בין הנמוכים בכיתה).ולנו אין תשובה מספקת עבורו. בעבר היה בבירור ולא הומלץ על שום טיפול. האם ניתן משהו לעשות?
בברכה
רונן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכת גדילה לא תקינה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/06/2011מתחילים את הייעוץ הזה אצל רופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיער ערווה אך לא בבית השחי ושדיים קטניםפרופ` אלי הרשקוביץ27/06/2011
שלום רב,
ביתי קיבלה מחזור בגיל 12 וחודש. יש לה שיער ערווה אך לא בבית השחי ושדיים קטנים. גובהה בגיל הזה הוא 146 ס"מ. בגיל 11 ו-9 חודשים 143 ס"מ, בגיל 11 ו-2 חודשים 140 ס"מ ובגיל 10 ו-10 חודשים 137 ס"מ. בגיל 11 וחצי ביצענו צילום שורש כף יד ואנדוקרינולוג אמר שמתאים לגיל. גובהי 1.60 ובעלי 1.77. האם הילדה לקראת סיום הצמיחה? האם עוד יש מה לעשות? בגלל גובהה הנמוך לא חשבתי שהמחזור כבר יופיע...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחזור וגובה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011אין הרבה מה לעשות. אך הגדילהלא הסתיימה עדין. לאחר קבלת מחזור בנות גדלות כ 6 סמ בממוצע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אלכוהול פוגע בגדילה?בוב27/06/2011
רציתי לדעת האם שתיית אלכוהול פוגעת בגדילה? (בן 15)
נגיד ואני כמעט כל יום, בקבוק שנדי (2% אלהוכול) האם זה יכול להשפיע בצורה כלשהיא על הגדילה וההתפתחות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי
איל זליגובסקי07/03/2016היי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
האם אלכוהול פוגע בגדילה? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011זה לא ישפיע על הגדילה. אך בכמויות גדולות יותר וריכוזי אלכוהול גבוהים יותר זה עלול לגרום לנזק בריאותי לא מבוטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות גדילה ועוד..סיגל25/06/2011
בני בן 14 עוד מעט, גובהו 141, משקל 39 ק"ג. הופננו לבדיקת גלוקגון, ואין לנו מושג מהי הבדיקה, כמה זמן אורכת, האם זה כואב, האם מוזרק חומר? בנוסף, גיל העצמות הראה 12.6 האם זה מעודד או סימן לא טוב? בבדיקת דם הורמון הגדילה יצא 0.24 - נשמח לדעת מה זה אומר ולקבל קצת מידע, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפרעות גדילה ועוד.. - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011אני מניח שיש כאן חשד לחוסר בהורמון גדילה. אין ערך בבדיקת הרמות הורמון גדילה אקראיות לכן עושים תבחין גרוי בו בודקים את רמות ההורמון לאחר מתן חומר מגרה כמו גלוקגון.
עליו לבוא בצום של 10-12 שעות לפני הבדיקה (מותר לשתות מים)
מוכנסת פרפרית לוריד הזרוע ונלקחים דמים לרמות הורמון גדילה בסיסיות.
לאחר מכן מזריקים לתוך השריר גלוקגון במינון הנקבע לפי המשקל. במרווחי זמן קבועים לוקחים דמים דרך הפרפרית. משך הטסט הוא שלוש שעות.
הבדיקה אינה כואבת למעט אי הנוחות שתוארה.
תיתכן ירידה ברמות הסוכר ולכן הטסט נעשה תחת השגחה של אחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה והתפתחותמירי25/06/2011
שלום, ביתי בעוד חודשיים בת 10 והיא בגובה 143. לפני כ3 חודשים חלה האצה בהתפתחות שלה. צילום כף היד מצביע על גיל עצמות 11.5-12.5 הרופאה אמרה שהיא עתידה לקבל מחזור בעוד כחצי שנה ולגבוה רק עוד 10 ס"מ. המלצו לנו לשקול עיכוב התבגרות אולם אנו מתלבטים.האם יש לעיכוב ולתרופאה תופעות לוואי? מה ניתן לעשות בקשר לגובה? האם אין תרופה כלשהיא? והאם העיכוב משפיע על הגובה? כלומה האם יש סיכוי שהיא תגיע לפחות ל1.60 ס"מ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה והתפתחות - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011לא בטוח כלל וכלל שעיכוב של ההתפתחות המינית בשלב זה יועיל לשפור הגובה הסופי. הוא עלול אף לפגוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהא25/06/2011
הבת שלי בת 9 שנים גובה 125 אחרי בדיקה אצל אנדו וצילום כף יד הרופא אמר שהיא נמצאת בגיל של בת 11.5 גם מבחינת התפתחות מינית טוען שתגיע רק שלגובה 142 האם יש פתרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011קשה לענות מבלי לדעת פרטים. האם שאלת את הרופא שלך מה הוא מציע לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות TSH ועוד כמה שאלות מסביב ...מעין24/06/2011
שלום קוראים לי מעין , ואני בת 17.
נטלתי לפני חצי שנה ככה את התרופה "פמינט" רופאת הנשים רשמה לי אותה במטרה למנוע צמיחת שער.
לאחר נטילה של מספר חודשים,וכאשר כל המרשמים נגמרו לא הלכתי אליה יותר מאחר והגללות עשו לי תופעות לוואי,גרמו לאיחור במחזור,כאבי ראש,כל זמן היתי עצבנית,כל הזמן רציתי לישון,השמנתי.
וזה כבר החל מחודש דצמבר שאיני נוטלת את הגלולה.
עשיתי לפני 3 חודשים בדיקת במטרה לבדוק את מצב בלוטת המגן,ורמת ה-TSH הראתה 0.11 יכול להיות שזה היה כך ביגלל שהפסקתי ליטול את הגלולה ? אני חייבת לצין שחודש לפני הבדיקה היתי נורא חולה עם דלקת גרון נוראית,אולי זה השפיע על התוצאות ?
לפני שבועים עשיתי בדיקת חוזרת ...
והTSH הראה 0.58.
אך ה= Anti-TPO הראה 966.0 כאשר כתוב כי הנורמל הוא קטן מ-35,
על מה הדבר מורה ?
אודה מאוד אם תענו לי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רמות TSH ועוד כמה שאלות מסביב ... - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011אין קשר בין הגלולה להפרעה בתפקודי בלוטת התריס.
את סובלת מדלקת אטואימונית של בלוטת המגן (הנוגדנים הגבוהים הם העדות לכך) שבשלב הראשון גרמה ליתר פעילות של הבלוטה וכעת המצב התאזן. אולם ייתכן אך לא בהכרח שיתפתח מצב של תת פעילות לכן נדרש כאן מעקב רפואי רצוי אצל אנדוקרינולוג ילדים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת גדילהאפרת24/06/2011
ביתי קיבלה וסת בגיל 10 וחצי, בגיל 12 עשינו צילום כף יד שהתאים לגיל 15, כיום ביתי בת 15 ואיננה גובהת יותר, מדוע נעשתה קפיצה כזו גדולה בגיל עצמות ומדוע הפסיקה לגבוה-היא בגובה 147
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקת גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/06/2011קשה לי לענות באופן פרטני מסיבות מובנות. אך נראה שבתך התחילה את התבגרותה המינית מוקדם מהרגיל. עם סיום הבגרות הסתיימה גם הגדילה.
גיל העצמות תאם לגיל הביולוגי (מצב של התבגרות) ולא לגיל הכרנולוגי.
בגיל עצמות 15 הגדילה מסתיימת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן ארגינין ואורניתין לגדילהקרן23/06/2011
שלום רב, למה לא נותנים לילדים אורניתין וארגינין (סוגים של חומצות אמיניות) במקום הזרקת הורמון גדילה? ידוע כי החומרים הנ"ל ניתנים לספורטאים ומגבירים מאוד את הפרשת הורמון הגדילה בגוף. כמובן שיש להתייחס למינונים מתאימים, אולם מדוע אין התייחסות לחומרים אלו בנושא ילדים?
האם ניסוי לתת חומרים אלו לילדים?
תודה רבה, קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתן ארגינין ואורניתין לגדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/06/2011ניסו גם ניסו, והם אינם משפיעים על גדילה. הם גם אינם משפיעים על ספורטאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת צמיחהנוקי23/06/2011
ילדי בן הארבע לא גבה במשך חמשת החדשים האחרונים, גובהו 94 סמ,מה יכולה להיות הסיבה? והאם נחכה עוד תקופה,לפי עצת הרופא, האם הדבר יכול להיות בעכריו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת צמיחה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/06/2011אם זה אמנם נכון שלא גבה כלל במשך 5 חדשים - אין לחכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותי לפי דעתי על גבול האנורקסיהמה זה22/06/2011
לא אוכלת בשר, ולא חלב, ולא ארוחת בוקר. ארוחת צהריים תפוח אדמה קטן. ו2 פרוסות עגבניה וזהו. ועד הערב כלום. בערב סלט עם פרוסת לחם (קל) שלפי דעתי מורכב מפחות מרבע עגבניה ורבע מלפפון).
ככה זה היה תמיד. הגובה שלה 1.81 . גילה 21 .
היא תמיד הייתה כזאת שלא אוכלת. ורזה.
אני בן 18 אוכל ואכלתי תמיד ארוחות שחיתות מסודר.. ולא הגעתי לגובה הזה..
מה זה ? איך היא גבהה ככה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחותי לפי דעתי על גבול האנורקסיה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/06/2011התזונה היא מרכיב יחסית שולי בתהליך הגדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה?!?! להההההה!!
מה זה24/06/2011נדיר לשמוע!
עבדו עלינו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)