מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- השמנה אצל ילדה בת 8רקפת31/07/2011
שלום,
אני אמא לילדה בת 8 עם עודף משקל.
(ועם סיפורי כאב בטן מגיל קטן - נעשו בדיקות ללא שום ממצאים בעבר)
כניראה מהעודף משקל יש לה כבר מעט "ציצי"...
יש לה משיכה גדולה מאוד למתוק ולכן אני לאחרונה ממש משתדלת לא להחזיק בבית יותר מתוקים.
למרות שגם כשהיה בבית זה היה באופן מאוד מצומצם.
יש לה ממש בעיה ששמתי לב בעניין-דחיית סיפוקים!
לרוב זה מתבטא באוכל ובעיקר במתוק.
אני מיואשת מאוד ואין לי מושג למי לפנות, ואיך לעשות זאת ללא פגיעה בביתי.
העניין מאוד מציק לי !!! ואני פוחדת שעם התגובות הכעסניות שלי אני יחמיר את המצב, מכיוון שגם ככה היא כבר סובלת מחברות שלה.
למי פונים ? איך? מה אומרים לילדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאודורנט לילדה בת 8
רקפת31/07/2011בהמשך...
ביתי סובלת מריח זיעה כמו של מבוגר
ולכן התחילה להשתמש בדיאודורנט שלי
האם זה בסר? בריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
השמנה אצל ילדה בת 8 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011ניתן לפנות לדיאטנית במקום מגורייך. הכי מומלץ זו תוכנית המשלבת פעילות גופנית עם מעקב תזונתי בקבוצה. כך גם תהיה לה מוטיבציה . אין מניעה מלהשתמש בדאודורנט בגילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שייק גדילהדניאלה30/07/2011
איך משיגים את שייק הגדילה \צמיחה לילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שייק גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011אין דבר כזה שייק גדילה. מי שמציע טיפול הוא כזה הוא רמאי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילה - דחוףרותם29/07/2011
רותם בת 8 מקבלת מגיל 6 הורמון גדילה , גבהה עד כה כ- 11ס"מ.
א. שמתי לב מהביקור האחרון אצל הרופאה, שהיא לא הגבהה כמעט ,ולא הייתי מרוצה מהתוצאה אל מול הסבל של הזריקות היומיות.
ב. תהיה לי בעיה בתקופה הקרובה להמשיך את מתן ההורמון.
לכן אנו נאלצים להפסיק את ההורמון לכמה חודשים, האם נוכל לחזור לטיפול ועדיין הוא יהיה יעיל, או שהפסקה פוגעת ביעילות הטיפול?, האם מותר להפסיק באמצע ז"א ההפסקה לא תזיק לגדילה של רותם? אני מבינה שכמות ההורמון תרד והיא תחזור לגבוהה מעט מאוד כמו לפני הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה - דחוף - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011הפסקת הטיפול צריכה להיות הדרגתית. תתיעצי עם הרופא/ה שלכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זה דחוף,בהמשך לאז,מה אתה בתורשאלה חשובה28/07/2011
פרופסור מציע לעשות???
זה באמת דחוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלום,אני בן 15 וחודש.....
אני יחסית נמוך לאחרים בגלל שתמיד הייתי באחוזון הנמוך והתחלתי להתפתח רק לפני שנה.....
גובהי 167......
יש לי בעיה חמורה ביותר שאיני יודע מה לעשות.....
בכל מקרה עד תחילת יוני הכל היה בסדר.בתחילת יוני הייתי 166.5.אך החל מה20 ביוני החלה אצלי בעיית שינה קשה ביותר שהחלה בעקבות חרדה ופחד מן השינה עצמה ומן ההירדמות(פחד מזה שאני לא יודע מתי אני נרדם,איך זה יקרה,ואז אני חושב על זה כל הזמן ומודע לזה שאני ער,חי,נושם,עוצם עיניים וכו' ואז אני לא נרדם).בקיצור,מה שקרה זה,שמאז היו לי עשרות לילות לבנים,וזה לא עבר בכלל,וגם תרופות כמו מלטונין ותרופות הרגעה,וגם רפואה של צמחים ודיבורים לא עזרו.....בכלל!!!!וזה ממשיך להיות,ואם יש לילות שאני נרדם,אז השינה כל כך לא איכותית שאיני מרגיש שאני ישן,ואני סחוט ועייף מאוד.....בכל אופן היו לי כל כך הרבה לילות לבנים,שמסתבר - שמאז תחילת יוני,כאשר אני נמצא ב"קפיצת גדילה" ובשיא ההתבגרות,גבהתי רק 5 מ"מ!!!!!!!!מתחילת אפריל,ועד תחילת יוני,גבהתי 2.2 ס"מ!!!תראו איזה הבדלים.....
מה אני עושה עכשיו?????
אני באמת חייב את התייעצותך דוקטור,כי הבעיה הזו תמשיך והגדילה אתם רואים - נפגעה בצורה משמעותית מאוד.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה דחוף,בהמשך לאז,מה אתה בתור - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011אינני רואה שיש לך בעיה, פרט לחרדת יתר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך זו לא בעיה?אם בגלל חוסר שינה
שאלה חשובה31/07/2011חמור ששום דבר לא עוזר לי לצאת ממנו כולל טיפולים הפסקתי לגבוה?!?!!?קראת את הכל?!?!!?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה לאדם מבוגררותם28/07/2011
שלום רב
אומנם אינני ילד ואדם בוגר - גיל 23. מעולם לא שמתי לב עד לשנה האחרונה שאני נמוך מאוד יחסית לאחרים. הגובה שלי הוא 1.70. האם בגילי ישנו טיפול כלשהו בשביל להוסיף כמה ס"מ לגובה או שזה כבר אבוד?
תודה,
רותם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה לאדם מבוגר - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011הגובה שלך בסדר. 15 מכל 100 גברים בישראל נמוכים ממך. אינך יכול לשנות את הגובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בידקת עצמותצאלה27/07/2011
ביתי בת 7 ו11 חודשים אוטוטו 8 . בעקבות מס שערות ערווה התבקשנות לעשות צילום כף יד . התוצאות היו שגיל העצמות מתאים ל 8 ו 10 חודשים , סטית התקן היא של 8.3 ו1.5 פחות מסטיית התקן הממוצעת . האם יש ממה לחשוש או שהנל תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בידקת עצמות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011על פי המידע שמסרת הכל נשמע בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניבוי צמיחה לילד בן 6.5דנה26/07/2011
שלום רב. בני בן 6.5, נבדק וגובהו מתאים לאחוזון 10. אני ובעלי נמוכים יחסית. רציתי לדעתי האם מרבית הסיכויים שיישאר על אחוזון 10 עד גיל מבוגר, או שיש סיכוי שיגבה ויהיה מעל אחוזון זה בעתיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניבוי צמיחה לילד בן 6.5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011חכו ותראו. כל עוד הוא מתמיד על האחוזון אין צורך בבדיקה רפואית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי סוכר ורמת אינסוליןאמא26/07/2011
שלום רב, לבני בן ה-12 ערכי סוכר גבוליים בשלוש השנים האחרונות בצום (103-105). במכשיר ניטור ביתי הערכים שעתיים אחרי אוכל תקינים.
בבדיקה האחרונה רמת הגלוקוז 97, HBA1C 5.70, קריאטנין 0.80, אינסולין 5.2. בדיקת אינסולין Ab טרם הגיעה.
האם רמת האינסולין נמוכה מדי ומה המשמעות?
בני עוסק בספורט, גבוה ורזה, 1.60 מ' בערך, 45 ק'ג. האם העיסוק האינטנסיבי בספורט יכול לגרום לרגישות גבוהה להורמון ולירידה בו?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי סוכר ורמת אינסולין - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011הבדיקות הנוכחיות תקינות, אך כדאי להמשיך לבדוק מפעם לפעם את הגלוקוז בצום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעירות מוקדמתשרית25/07/2011
שלום רב,
ביתי בת 9 ( בעוד כחודש) ולפני כמה ימים שמנו לב כי יש לה כמה שערות בבית השחי , ועוד כמה במפשעה . גם השדיים החלו ( מעט מאוד) לבלוט - כך שאינה "שטוחה" לגמרי אבל עדיין לא גוזיה .
לי זה נראה מוקדם מאוד אך מאידך גם אני התחלתי מוקדם ( יחסית) ...
האם זה נורמלי ? האם יש בדיקות שעליי לערוך?ואם כן לאיזה רופא ניגשים?
הבנתי כי כל עוד ההתפתחות מתחילה אחרי גיל 8 - אין לעצור אותה . האם זה נכון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעירות מוקדמת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011נורמלי. בגיל זה כבר למעלה מרבע מהילדות התחילו להתבגר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום כף יד לעומת גיל אמיתיאורית25/07/2011
שלום דוקטור הוכברג.בני בין12 ו8 חדשים גובהו143 משקל 39 קג.אתמול עשינו צילום כף יש שמאל שבו כתוב:גיל עצמות מתאים ל11 ו6 חודשים.סטיית תקן לגיל 10.4 חודשים.נמצא בטווח של פחות מ1.5 סטיות תקן מהממוצע.מה זה אומר שגיל העצמות שונה ומפגר בשנה מהגיל האמיתי?האם אפשר להעריך גיל סופי?אני 170 ובעלי 178.בני הבכור 183.קצת דואגת אשמח לתשובה.רופא משפחה אמר שאם גיל העצמות היה מראה את גילו הנוכחי זאת בעיה אבל מכיוון שיש הבדל של שנה זה בסדר והוא עוד יגדל.אנא ממך עשה לי סדר בבלאגן.מודאגת.תודה על העזרה ויום טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום כף יד לעומת גיל אמיתי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011בגיל זה גיל העצמות יכול לסטות מהגיל הכרונולוגי בעד 3 שנים.
לא נראה לי שיש לילד בעיה שדורשת בדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניצני שדיים אצל ילדה מתחת לגיל 8עפר24/07/2011
שלום רב,
בתנו שבע ועשרה חודשים. לפני חודש בערך החלו להופיע אצלה ניצני שדיים.
אין לה עדיין סימפטומים אחרים של גדילה מוקדמת (מחזור, צמיחה מהירה לגובה, צמיחת שיערות, ריח זיעה וכו').
האם צריך לפנות כבר עכשיו לאנדוקרינולוג/ית ילדים?
תודה,
עפר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניצני שדיים אצל ילדה מתחת לגיל 8 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011אף שבמרבית המקרים אין מחלת רקע, באחדים יש. יש לבדוק בדחיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 נמוך מאוד לגילונעמה11424/07/2011
בני נולד במשקל תקין באחוזון ה50 גובה ומשקל בסביבות גיל 6 חודשים נפל לאחוזון ה15 בגובהה ובמשקל ,ומאז נשאר שם פחות או יותר (יורד לאחוזון ה10 אחרי חודשיים עולה לאחוזון 13 וכו). גובהי 1.67 ובעלי 178, הורי בעלי נמוכים מאוד, ואילו הורי גבוהים האם הניבוי של דור שלישי(סבא וסבתא) יותר מדוייק מהגובהה שלי ושל בעלי? הוא משמעותית הכי נמוך בגן ולצערי מתחילים להציק לו על כך. לפני כמעט כשנה עשינו לו צילום כף יש שמאל והתוצאות: גיל עצמות שלוש וחצי שנים גיל כרונולוגי 3 שנים וחודש סטיית התקן לגיל זה :6.1 חודשים לפיכך הוא שתי סטיות התקן מהמוצע. יש לציין שלפני חצי שנה אובחן אצל הילד PFAPPA אחרי שנתיים של מחלות חום בצורה תדירה מאוד.עוד ניתן לציין שאני הייתי הכי נמוכה בכיתה עד גיל 12 ולכן הרופא חשד שזה משהו בסגנון הזה של צמיחה מאוחרת אבל אחרי תוצאות הצילום אמר שזה לא מה שציפה ונעקוב אחרי זה אבל מכיוון שהילד עוקב אחרי האחוזון שלו לא ניראה שניתן לעשות משהו מבחינה רפואית. לאור כל הנתונים הללו האם ניתן להסיק באחוזים מאוד גבוהים שהילד יהיה נמוך מאוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 נמוך מאוד לגילו - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011ילד שגדל על אחוזון 10 ( 10% נמוכים ממנו) אינו זקוק לבדיקת רופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נער גבוהרונית24/07/2011
שלום רב
הבן שלי בן 16 וחודשיים.
גובהו הוא 1.85 ס"מ (משקל 57 ק"ג).
הגובה שלו מדאיג אותי מאוד.
הוא רק בן 16 ואני מפחדת שהוא ימשיך לגבוה.
עד איזה גיל נערים ממשיכים לגבוה?
האם נער גבוה כל כך ימשיך לגבוה עוד הרבה או שזה אמור להתמתן?
בעלי אמנם גם גבוה אבל פחות ממטר שמונים.
אני ממש חוששת שהוא ימשיך לגבוה ל- 2 מטר.
שאלתי היא האם יש תרופות או משהו כזה שיכול לעכב נער מלגבוה??
האם אי אפשר לעכב את הגובה ופשוט הוא ימשיך לגבוה עד שיעצר??
אני דואגת מפני שגם הילד בעצמו טוען שהוא כבר גבוה מספיק ולא רוצה יותר.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נער גבוה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011הגובה של ילדינו איננו נתון לבחירתנו - לא כשהם גבוהים ולא כשהם נמוכים מהרצוי לנו. אין צורך לבדוק או לשנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה כייף לך ולבנך "צרות של עשירים
קרן01/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה מוקדם מידי או נורמלי?אור23/07/2011
לבת שלי יש שיעור יתר בזרועות(מהכתף ועד כף היד)ובגב. נולדה באוקטובר שנת 2003. בת 7.5 . החזה החל לגדול ,לא רק התנפחות של הפטמות אלא ממש יש כבר "גבעות". האם זה לא מוקדם מידי? האם יש בדיקה שצריך לעשות? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה מוקדם מידי או נורמלי? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011התבגרות בגיל 7 וחצי דורשת בדיקת מומחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שד אחד רק מתפתחבן חיים טלי23/07/2011
שלום, ביתי בת 10 בעוד כחודש, כשהייתה בת שנה גיליתי שבצד שמאל כמעט ולא הייתה לה פטמה זאת אומרת שהיא הייתה כאילו הפוכה לבפנים ואין את הפופיק רק את האוראול העיגול, היום החזה השמאלי התחיל להתפתח, בזמן שהימני נשאר שטוח לגמרי כמו לגבר זה עדין לא ממש נראה ובולט אך הילדה הבחינה ונבהלה וכשקראה לי , באמת ראיתי שזה המצב. יש לציין שהיא גבוהה ולא סובלת מעודף משקל היא רזה אני מאוד מודאגת למה שיהיה בעתיד ואם ידרש ניתוח פלסטי או משהוא אחר אשמח אם תענו לי מהר ותאמרו לי שכבר ראתם מצב דומה או לאן אני צריכה לגשת ????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שד אחד רק מתפתח - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/07/2011אצל הרבה מהילדות ההתבגרות מתחילה עם שד אחד, והשני מופיע מאוחר יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)