מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- זריקות לילדה בת 9ענת בקאל29/08/2011
בתי מטופלת מזה כחצי שנה בטיפול זריקתי שאמור למנוע את התהליך ההתפתחותי המואץ שלה ( כשנתיים וחצי -עפ"י בדיקת דם LHRH, צילום כף יד, ואולטראסאונדע"מ לבדוק זקיקים).
היא קיבלה זריקה אחת לחודש.
לאחר כ3 חודשים האנדוקרינולוג חושב, כי עדיין היא מתפתחת בקצב מואץ, ועל כן החליט להגדיל לה את המינון לאחת ל25 יום.
עברו עוד 3 חודשים, אבל אני עדיין רואה כי השדיים צומחים, והיא משמינה בצורה לא רגילה.
שאלתי היא , מה ההשלכות של זריקות אלו? האם ייתכן כי החומר לא מתאים או לא עוזר?
מה ניתן לעשות?
בברכה ותודה
ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זריקות לילדה בת 9 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011הכל ייתכן. אך הייתי בודק את המינון. לעיתים צריך לתת את הזריקות אחת ל 21 יום.
צריך לוודא גם שמדובר באבחנה הנכונה- בגרות מינית מרכזית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילהיוסי28/08/2011
שלום לכם , בני בן 12 ו11 חודשים בגובה 153,התחיל את ההתבגרות בערך בגיל 11
וחמישה חודשים אז היה בגובה 139 (נבדק אז אצל אנדו' , שאמר שהוא בתחילת ההתבגרות )
, כרגע יש לו שיעור באשכים ,בבית השחי + שפם קטנטן, אני מאוד מודאג לגבי כמה הוא
יכול עדיין לגבוה, כי לפי מה שהבנתי מקריאה בפורום שברגע שמסתיימת ההתבגרות כך גם
מסתיימת הגביה .
האם חשוב לפנות ליעוץ?
תודה רבה יוסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011עליך לפנות ליעוץ מסטודר שיכלול תשאול אודות מצב בריאותי, גובה הורים וכן בדיקה גופנית מלאה כולל הערכת דרגת ההתבגרות וקביעת גיל עצמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהחוה28/08/2011
ביתי בת 9 וחצי. לפי שנה שמתי לב אצלה לשיעור באזור הפות + שדיים.
היום המצב אותו דבר וגם השדיים די גדלו. עשינו אולטראסאונד(לפני שנה) שחלות והתשובה היא שאין זקיקים בשחלות והכל תקין.
מאתמול כתמים חומים כהים בתחתונים (לא אדום כמו ווסת).
הילדה רק בת 9 וחצי מה אני עושה?
לא הוזרק לה שום דבר ולא קיבלה שום הורמונים למיניהם.
אודה לך על תשובה מהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עזרה דחופה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011ייתכן ומדובר בתחילת מחזור. פני ליעוץ לאנדוקרינולוג ילדים כי על פניו מדובר בהתפתחות מואצת למדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקת דם - ילד מתחת לאחוזון 3הילה27/08/2011
שלום,
בנננו בן 7.5 נמצא במעקב גדילה בבי"ח . לאחר בדיקות שנעשו לו נמצא כי אין לו חסר בהורמון גדילה אך הוא נמצא מתחת לאחוזון ה-3. החלטנו להתחיל בטיפול בהורמון גדילה ובקשתנו לתרופה אושרה ע"י קופת החולים.
בינתיים, עשו לו בדיקות דם ביניהן היתה בדיקה של ALKP. התוצאה היתה 321.2 מתוך טווח של 86-315.
רופא הילדים שלנו אמר לי כי התוצאה נמוכה יחסית לילד בגילו ובגיל זה התוצאה אמורה להיות הרבה יותר גבוהה כי העצמות צומחות ונבנות במיוחד בגיל זה.
האם יש קשר בין התוצאה לבין היותו נמוך מאד יחסית לבני גילו?
תודה,יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאת בדיקת דם - ילד מתחת לאחוזון 3 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011הערך שציינת הוא תקין לגילו. ערכי הנורמות "לוקחים בחשבון" את עובדת היותו בגיל של גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהיוסי27/08/2011
שלום לכם , בני החל לא מזמן לקבל הורמון גדילה כתוצאה מחוסר הורמון גדילה,
רציתי לשאול לגבי המחקר הצרפתי על תמותה בקרב ילדים שלוקחים הורמון גדילה , איך
המחקר התייחס לילדים שלוקחים הורמון גדילה כתוצאה מחוסר?
בתודה מראש דליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לקרוא המאמר , חבל סתם לשאול
אמא מודאגת27/08/2011דליה שלום, המאמר מתייחס באופן מפורש לקבוצת המחקר וכן לקבוצת הביקורת
סקר זה הוצג ב 6.11.2011 בכנס אנדוקריני בארה"ב. סקר זה מכיל 1/8 מסקר ארופאי שיפורסם במועד מאוחר יותר. בסקר זה נכללו מטופלים\מטופלות באבחנה של חוסר בהורמון גדילה, ילדים קטנים למשך ההריון ו קומה נמוכה אידיופטית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011ראי תשובתי לשאלה אחרייך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 עם בעיה בבלוטת התריסשרון26/08/2011
בני בגיל 5 עשה ניתוח פוליפים ושקד שלישי, מאז הוא החל להשמין למרות שהילד לא אוכל הרבה. לאחר התחננות לרופא לבדיקות רק לפני כחודש הוא נתן בדיקות ונמצא כי בלוטת התריס לא בסדר, מינון 9, התחלנו לקחת 4 פעמים בשבוע אנדרוקסין 50 מ"ג, הילד בסדר, אך ממשיך להשמין, מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן 7 עם בעיה בבלוטת התריס - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011אם תפקודי ההלוטה תקינים והילד ממשיך להשמין אזי שני הנושאים אינם קשורים.
פני לרופא המטפל וליעוץ דיאטני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשת מלטוניןטלי בר26/08/2011
שלום רב,
הייתי שמחה לדעת, אחת ולתמיד - האם יש אמת בדעה הרווחת כי מלטונין מופרש אך ורק בחשכה מוחלטת ואך ורק בשעות הלילה.
ובאותו הקשר - האם ילדים בני שנתיים שהולכים לישון מאוחר (בסביבות 22:00) גדילתם עלולה להפגע?
בתודה ובברכה
טלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפרשת מלטונין - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011הפרשת המלטונין מוגברת בשעות החשיכה אך היא אינה בלעדית לשעות החשיכהץ
אם שעות השינה של ילדך תואמות לנדרש אז אין בעיה בשעה שהוא הולך לישון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן הורמון גדילה לילדה ללא חסךאמא מודאגת26/08/2011
הבת שלנו בת שמונה, גובה 114, ללא חסך בהורמון גדילה אבל ללא ספק מתאימה לטיפול בהורמון גדילה, כך לפחות הומלץ לנו. חייבת להודות שהחרדות מדירים שינה מעיני. לא מצליחה לשכוח את נתוני המחקר הצרפתי על תמותה בעקבות הטיפול הנ"ל. אשמח לשמוע דעתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, גם אני אמא מודאגת
הילה27/08/2011יש לנו בן מאד נמוך, מתחת לאחוזון 3, בן 7.5. כשמדובר בבנים - זה קשה אף יותר. כי הוא יהיה גבר נמוך מאד...
אשמח לשמוע באיזה מחקר מדובר? לנו המליצו בביה"ח על תחילת טיפול בהורמון אך לא ציינו מחקר זה אלא דיברו איתנו על בעיות אחרות שעלולות להיות, אך באחוזים מאד נמוכים. רוב המטופלים עוברים זאת בשלום ואפילו "זוכים" לכמה ס"מ בבגרות.
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מתן הורמון גדילה לילדה ללא חסך - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011כעקרון יש צדק בחשש מפני מתן הורמונים ובכלל זה הורמון גדילה לילדים ללא חוסר בהורמון שניתן.
התמונה כרגיל מורכבת יותר:
1. הטסטים לאבחון חוסר הורמון גדילה אינם אמינים מיוחד, אך הם האמצעי המקובל. ייתכן בהחלט שיש ילדים חסרי הורמון גדילה שלא יאובחנו על ידם.
2. באופן דומה יש ילדים שכנראה אינם "רגישים" או במילים אחרות אינם מגיבים באופן תקין לרמות נורמליות של הורמון גדילה
3. מנגד לא כל ילד נמוך ירויח מהטיפול. בכל מקרה מדובר ברווח של מספר ס"מ בודדים בלבד.
4. הנתונים שדווחו מצרפת לא דווחו עדיין באופן מקובל כפרסום במאמר מדעי הנתון לבקורת אלא באופן רכילותי וחלקי. נתונים אלו הם חלק ממחקר המתנהל במספר ארצות בעצם הזמן הזה. למיטב ידיעתי הנתונים בארצות האחרות אינם תומכים בתוצאות שדווחו מצרפת. כתוצאה מכך פורסמה האזהרה להקפיד בבחירת המטופלים. אזהרה שמחובתנו כרופאים למלא בכל עת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך לגבי אמינות הטסטים
יוסי29/08/2011אם הטסטים לא אמינים במיוחד ,האם ברגע שהתגלה חוסר בשני הטסטים אפשר לסמוך על האמינות שלהם?
שוב לילדי אובחן חוסר בהורמון -בטסט אחד שיא הורמון 4, ובשני 2, בתודה מראש .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלת המשך לגבי אמינות הטסטים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011הטסטים עם כל אמינותם היחסית הם הסטנדרד בארץ ובעולם לקביעת חוסר הורמון גדילה. בהנחה שילדך נמוך וגודל לאט הרי הוא ראוי לטיפול על סמך התוצאות שציינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת הורמון גדילהיוסי25/08/2011
שלום לפרופסור, רציתי לשאול לפני יומיים התחלתי להזריק לילד הורמון גדילה ,בפעמיים הנ"ל לא ראיתי טיפה על המחט ולכן כיוונתי את המזרק על 0.1 ולחצתי באוויר עד שהמזרק הראה 0.0 ואני ראיתי את הטיפה ,האם כך אני אמורה לנהוג ? פשוט היום כשהוצאתי את המחט לאחר הזרקה ,ראיתי טיפה של חומר על יד הילד למרות שספרתי עד 15 לאחר ההזרקה, האם עשיתי משהו לא נכון ולכן ראיתי את הטיפה על היד?
תודה מראש דליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הזרקת הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011לא ברורה לי המשמעות של "לחצתי באויר". יש ללחוץ כאשר המחט מונחת על הזרוע של הילד ולחכות. בכל מקרה תתיעצי עם אחות המרפאה האנדוקרינית או עם האחות המדריכה מטעם חברת התרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.8 גיל עצמות 2.8שירלי24/08/2011
בני בן 3.8 נולד במשקל 2.400 בשבוע 38.
כשהתחיל לאכול מוצקים, הוא ירד מאחוזון 25 לאחוזון 7 .
בשנה שעברה עלה בחזרה לאחוזון 25 .
כיום לאחר צילום כף יד, גיל העצמות שלו תואם גיל 2.8 והוא כאמור בן 3.8 .
מה המלצתכם להמשך בירור ?
בעבר נאמר לי ע"י אנדוקרינולוג אצלו ביקרנו , כי בדיקת הורמון גדילה בבוקר
הנה חסרת משמעות ויש לאשפז לחצי יום ולקחת מספר דגימות של דם לאורך מספר שעות.
האם הטענה הנ"ל נכונה .
הילד נבדק בעבר לצליאק ובלוטות והכל נמצא תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3.8 גיל עצמות 2.8 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/08/2011גיל העצמות אינו צריך להיות תואם לגיל הכרונולוגי.
המלצתי להמשך היא להראות את הנתונים לרופא הילדים ולשאול בעצתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4 ושמונה חודשים מתלוננת על כאביםליאת23/08/2011
בתי בת 4 ושמונה חודשים ומתלוננת לאחרונה על כאבים בשדיים. ניתן להרגיש במישוש בלוטות קטנות. יש לציין כי היא גם גבוהה לגילה.
האם אלו סימנים להתפתחות מינית מוקדמת? עד כמה דחוף הטיפול בעניין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 4 ושמונה חודשים מתלוננת על כאבים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/08/2011כדאי להראות לרופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 15 מוריד במשקל ולא גדלאביתר עפרה22/08/2011
שלום
בני בן 15 מאובחן בפיברומיאלגיה עם מעי רגיז מטבוליזים גבוהה מאד ואלרגיות קשות למזון.
בשנה האחרונה הוא לא גדל כמעט ובחצי שנה האחרונה מוריד באופן כמעט קבוע 1500-2500ק"ג בחודש.
הינו אצל אנדוקלינוג מוכר בשנה שעברה שאמר שבגלל שאבא שלו ואמא שלא לא ממש גבוהים אין בעיה. לפי צילום כף יד יש לו עדין אפשרות לגדול.
בבקשה תעזרו לי
תודה
עפרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
אביתר עפרה22/08/2011שכחתי לציין שהורמון הגדילה שנבדק נמצא 0.08 מ"ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שכחתי לציין - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/08/2011אין ערך לבדיקה אקראית של הורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בן 15 מוריד במשקל ולא גדל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/08/2011הירידה המתוארת במשקל מחייבת ברור אצל ראומטולג ואולי גם אצל גסטרואנטרולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת גובהאורלי22/08/2011
בני בן 8 גובהו 119 ס"מ ,האם זה סביר?ולאיזה גובה הוא יגבה
יש לציין שבעלי הוא 168 ס"מ ואני 154 ס"מ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הערכת גובה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/08/2011גובהו של בנכם באחוזון גובה תקין (3-10) ובתחום גובה המטרה הנגזר מגובה ההורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערכת גובה
אורלי מחלב23/08/2011היי
בהתאם לתשובתך,לאיזה גובה הוא עשוי להגיע,והאם כדאי לקחת אותו לבדיקת עצמות?
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערכת גובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/08/2011הוריםאינם אמורים לדעת את עתידם של הילדים. אין צורך בבדיקת עצמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרינגומלציה, הפרעות נשימה בלילהעדי21/08/2011
שלום רב
בתי בת שנה וחודשיים. נמצאת מתחת לאחוזון 3.
יש לה לרינגומלציה והפסקות נשימה בדרגה בינונית (עשתה בדיקת שינה)
רופא האף אוזן גרון אמר שיש לה בעיית שגשוג ושיש להיות במעקב.
הוא הוסיף שבעיית הנשימה אמורה לעבור עד לגיל שנה וחצי וכרגע הסימנים שהשיפור קטן מאוד. (בבעיית הנשימה)
לאיזה רופא עלי ללכת כדי לבדוק את בעיית אי העלייה במשקל ומה האפשרויות העומדות בפני?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לרינגומלציה, הפרעות נשימה בלילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/08/2011הפרעות בשינה כמתואר על ידך הינן גורם שכיח לבעיות גדילה, הן עקב תצרוכת קלורית מוגברת והן עקב ההפרעה להפרשת הורמון גדילה.
חוששני שעד שלא תפתר בעית הלרינגומלציה הפרעת הגדילה תמשך. כדאי בל אופן לברר אם אין סיבות אחרות המשפיעות על הגדילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה 3 ו 10 ח'מורן20/08/2011
ביצענו לו לפני כחודש צילום כף היד שהראה שיש התאמה לגיל 2 , יש לציין כי הוא שעיר מאוד ( יש שיעור גנטי אך לא ברמה הזו ) שעם הזמן התגבר !, שיעור בשפם ובאיבר המין מגיל הלידה .
גובה 97 ס"מ משקל 13 קילו נולד 2555 קילו בשבוע 37+1
ע"פ הרופאה אין דאגה והבדיקות דם תקינות .
גובה בעלי 176 ואני גובה 159
בנוסף התאבון הוא מינימלי ביותר , האם יש מקום לדאגה למרות תשובת הרופא ?????.
בדחיפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בני בן ה 3 ו 10 ח' - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/08/2011לאור התלונות אודות השיעור בשפם ובאיבר המין הייתי ממליץ לפנות ליעוץ לאנדוקרינולוג ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)