מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- פעוט בן 21 חודשים- שנה ותשעכפיר16/07/2011
שבת שלום פרופ', יש לנו תינוק שקצב הגדילה(בגובה) שלו איטי מאוד, לאם יש צליאק ולכן חשדנו ועברנו לתזונה נטולת גלוטן- לפני חצי שנה ונראה שזה זה לא עוזר: נתונים:10.11.2010 76.5ס"מ 02.01.2011 78ס"מ אז התחלנו תזונה ועד היום גבה רק 3.5 ס"מ ל81.5 ס"מ מה שמציב אותו באחוזון 13 לערך. אני 171 ס"מ ואשתי 161 ס"מ. הבן הראשון בן 4 ובאחוזון 75 בגובה.האם דרושים עוד נתונים? חודש לאחר הלידה 57 ס"מ משקל 5250. היום שוקל כ 12ק"ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתונים נוספים
כפיר16/07/2011הוא נולד דווקא גבוה 57 ושמן 4500 והתחיל במשקל באחוזון 95 ועד גיל שנה היה על 75-90 ומגיל13 חודש עבר לאחוזון 25-50. כעת כ 12קג. מבחינת גובה היה על אחוזון 75 עד גיל 10 חודשים ומגיל שנה הגרף מראה כי עבר דרך אחוזון 50 ל25 וכעת נראה שהכיוון לאחוזון 10
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פעוט בן 21 חודשים- שנה ותשע - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011אני מסכים שהנתונים שהצגת מחייבים המשך ברור מקיף לבעיית הגדילה כולל ברור הורמונלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- achמיכל14/07/2011
בתי בת 7 וחצי אובחנה לאחר בדיקת acth קצרה כחולנ ב cah
תוצאות הבדיקה הראו עליה לא תקינה של קורטיזול ועלייה מוגברת של 17oh פרוגסטרון.
גיל עצמות: 8.5 כמו כן נולדה iugr לאחר טיפול סטרואידלי בהריון.
טרדיול פרהבוברטליים, אנדרוגנים שחלתיים ותפקודי תריס תקינים.
שאלותיי הן:
1. האם יש טעם לחזור על הבדיקה בשנית?
2. האם יש טיפול אחר בארץ/בעולם פרט ל הידרוקורטיזון
3. האם לטיפול יש תופעות לוואי? השמנה? פוריות בעתיד?
4. מה המשמעות אם מתחילים את הטיפול ובעתיד מחליטים להפסיק האם זה לא בעייתי לאור העובדה שדיכאנו את הפעולה הטבעית של הגוף?
5.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ach - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011על סמך גילה של הילדה אני מניח שמדובר בצורה קלה (לא קלסית) של CAH.
בנות אלו נמצאות בסיכון לפתח סימנים של עודף הורמוני מין זכריים, ולסבול מהשמנה והפרעה בפוריות. זהו סיכון מוגבר ולא ודאות !!
ההחלטה על הטיפול צריכה להיות שקולה . בגיל זה מטפלים (כאשר מטפלים) בהידרוקורטיזון כדי לא לפגוע בגדילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת TSHאומה13/07/2011
שלום
הבן שלי מוטרד מגובהו ובשל כך הופנה לבדיקה אנדוקרינולוגית.
בבדיקה האחרונה נמצא TSH-5.86 FT4-0.9
האם הערכים תקינים?
בברכה
אומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רמת TSH - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011ערכי TSH חורגים בצורה קלה מהנורמה ומחייבים המשך מעקב בשלב זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי הורמון גדילהענת12/07/2011
האם ערך רמת הורמון גדילה, 7.5 אינו מצריך מתן טיפול בהורמון גדילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ערכי הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011הצורך בטיפול נקבע על פי מדדי גובה וקצב גדילה כבסיס לתבחיני גרוי להורמון גדילה. תוצאה של 7.5 נחשבת לגבולית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמיכות קומה מסיבה לא ידועהISS12/07/2011
בננו בן 4.8 ש' אובחן בחשד לISS והומלץ על טיפול בהורמון גדילה.
האם מתקיימים בארץ מחקרים קליניים בתחום?
האם קיים מספיק מידע לגבי השלכות עתידיות
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נמיכות קומה מסיבה לא ידועה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011טיפול בילדי ISS הוא חדש יחסית , כ 8 שנים.
קיים מידע לטווח הקצר שציינתי. לא ידוע לי על מחקרים קליניים בנושא זה בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים נמוכיםאביב12/07/2011
שלום
התאומים שלי בני 10 וקצת (בן ובת ) נמוכים מאד 124 ס"מ
אבל תמיד שניהם באותו גובה למרות שמדובר במינים שונים .
הם גם רזים 23 ק"ג הם נולדו פגים בשבוע 30 וקצת במשקל של 1400 כ"א
גם אני ואשתי יחסית נמוכים 165 ו155 בעוד שאצלי לגובה יש הסבר ( אבא נורמלי 172 אבל אמא נמוכה מאד 147) אצל אשתי ההורים גבוהים יחסית 180 ו167 ומשום מקום היא נמוכה .
שאלתי היא האם אפשר להעריך לאיזה גובה יגיעו והאם יש קשר גם לגובה הסבים והסבתות או רק לגובה ההורים .
שאלה נוספת איך זה שלמרות שמדובר בבן ובת הם באותו גובה ?
אודה לתשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תאומים נמוכים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011הנושא מורכב ודורש הערכה פרטנית אצל יועץ בתחום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה אנשים מעקבים לילדים התבגרותהנ12/07/2011
מוקדמת ?
הרי זה לא מוסיף לגובה ? אז מה הטעם ?
או שזה כן מוסיף לגובה ואם כן אז כמה ?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
למה אנשים מעקבים לילדים התבגרות - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/07/2011אם ההתבגרות המינית מופיעה לפני דיל 6 שנים. יש הפסד גובה ניכר המתוקן בחלקו על ידי עכוב באמצעות תרופה של ההתבגרות המינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 5 - TSH גבוהגלי12/07/2011
שלום,
אני אמא לילדה בת 5
קיבלתי תוצאות של בדיקות דם של הבת שלי - TSH 8.73 (נורמה 0.35-4.20)
ןT4 - 14.9 (נורמה 11-18.8)
זה תת פעילות בלוטת התריס?
יש משמעות לתוצאות של בדיקות האלה בגיל הזה?
מטפלים באותה צורה כמו אצל מבוגרים?מה ההשכלות?
לי לעצמי גילו השימוטו ותת פעילות רק לפני שנה ועם ערכים בדיוק כאלה ואפילו קצת פחות - אני מקבלת אלטרוקסין 50 לאיזון.
האם יש קשר לעובדה שהיא נולדה קטנה (2.5 קילו) בשבוע 38.4? האם קשר לעובדה שכל ההריון איתה היה לי TSH סביב 4 (גבולי) ואף רופא לא התייחס לזה? ולכן זה לא טופל?
מה לעשות? :(
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילדה בת 5 - TSH גבוה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011זו תת פעילות קלה שאינה מחייבת טיפול אלא מעקב.
הייתי חוזר על הבדיקה בעוד חודש יחד עם נוגדני טירואיד.
לא הייתי מטפל אם רמות FT4 תקינות ו TSH נמוך מ 10* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תבחיני LRH ן- ACTH לילדה בת 9שרון11/07/2011
שלום רב,
ביתי הופנתה לבדיקות שבנידון, "טסט", בבי"ח שניידר.
אני מבקשת לדעת במה כרוכה הבדיקה (האם רק נטילת דגימות דם?), האם ישנן הכנות מקדימות כלשהן, וכן האם צפויות תופעות כלשהן לאחר הבדיקה.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת תבחיני LRH ן- ACTH לילדה בת 9 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011מדובר בטסטים פשוטים. אין צורך בהכנות מסוימות (גם לא בצום). דמים נלקחים במרווחים של רבע שעה עד שעה לאחר הזרקת החומרים הנ"ל.
אין כמעט תופעת לוואי לטסטים הללו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה והתפתחותמ.11/07/2011
היי אני בת 16 וממש נמוכה - 1.54 ראיתי את החישוב שענית קודם וראיתי שאני יכולה להגיע ל1.62 בממוצע .. קיבלתי מחזור בגיל 13 וחצי והוא כמעט לגמרי סדיר. מה אני יכולה לעשות כדי לגדול ולגבוה עוד? אני מיואשת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדילה והתפתחות - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011אין סיבה להיות מיואשת. גובה 1.54 הוא בתחום הנורמה לבנות.
2.5 שנים לאחר קבלת המחזסור אין לצפות לגדילה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רזה מידימיכל10/07/2011
בני בן 12 וחמישה חודשים גובהו 1.48 ומשקלו 33 . הילד אוכל טוב ולא משמין
האבא גם רזה וכל הזמן שפניתי לרופא אמר לי שזה גנטי ואין מה לדאוג .
הבדיקות דם יצאו טובות רק הפרטין 53 הנורמה 22- 322 האם יש קשר ?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רזה מידי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011אין חוסר ברזל. וכנראה שבנך רזה גנטית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן הורמון גדילהשלום09/07/2011
עד איה גיל נותנים הורמון גדילה לבנים?
למה לא עד גיל 18?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זמן הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011מתן הורמון גדילה למטרות גדילה ניתן עד סיום הגדילה. במקרים מסוימים ניתן ההורמון גם למבוגרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מוקדמתליאת07/07/2011
שלום רב,
ביתי בת 9 ו- 10 חד' , מקבלת דקפפטיל מזה שנתיים. גיל עצמות שנבדק לפני חצי שנה הראה התקדמות בשנה בגיל הביולוגי.
גובהה 1.36 והיא גבהה 5 ס"מ בשנה האחרונה.
אני מבינה שהדקפפטיל לא עוצר את התקדמות גיל העצמות ואפילו מאט את קצב הגדילה.
צפי הגדילה הינו כ- 1.50 ׁ(גובהי 1.65 וגובה בעלי 1.77)
שאלותי הן :
1.האם מתן הורמון גדילה בנוסף לדקפפטיל יכול להוסיף לגדילה?
2. מתי כדאי להפסיק את הדקפפטיל , כמה שיותר מהר או להיפך?
3. כמה בנות גובהות בממוצע לאחר הפסקת הדקפפטיל?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התבגרות מוקדמת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011השאלות שכתבת הינן חשובות וראויות לדיון ממצה...עם הרופא המטפל.
באופן כללי טיפול בדקהפפטיל שניתן לראשונה אחרי גיל 6 שנים אינו משפר את הגובה הסופי אך הוא מאט בתהליך שאורך זמן את התקדמות גיל העצמות.
שילוב הורמון גדילה במקרים כאלו אינו שגרתי ומוגדר כניסיוני
הפסקת הטיפול בדקהפפטיל תעשה כאשר מטרות הטיפול הושגו ברובן
איןהגובה לאחר הפסקת הטיפול תלוי במועד ההפסקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקותיולי07/07/2011
שלום רב אבקש עזרה בפענוח תוצאות של תבחין גלוקגון לילד בן 3 וחודש:
GHׂׂ-0-4.76 NG/ML
GH-30-1.83 NG/ML
GH-60-1.70 NG/ML
GH-90-4.27-NG/ML
GH-120-3.12 NG/ML
GH-150-1.24 NG/ML
GH-180-0.85 NG/ML
IGF1-33.40 NG/ML
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עזרה בפענוח בדיקות - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011הבדיקה שוללת חוסר בהורמון גדילה וגם רמות IGFI תקינות לגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר אצל ילדיםלנ07/07/2011
שלום רב,
הבת שלי, בת השש, סובלת משיעור-יתר בצורה חריגה. כמובן שזה גורם לה למבוכה רבה, היא מסרבת ללבוש גופיות ומקבלת תגובות לא נעימות מצד חבריה.
מה הייתם ממליצים לעשות?
תודה רבה,
ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר אצל ילדים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/07/2011אם השעור מפושט על כל הגוף,זו אינה בעיה הורמונלית. הייתי מתייעץ במקרה זה עם רופא עור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)