מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- מדוע נמחקה התגובה?כמה שעות שינה בכליש לי שאלות09/08/2011
לילה למשך תקופה ארוכה יפגעו בגדילה של הילדים והנערים?
אם נער יישן במשך תקופה של חצי שנה,5-6 שעות בכל לילה,הגדילה שלו תיפגע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע נמחקה התגובה?כמה שעות שינה בכל - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/08/2011הגדילה לא תפגע, אך התפקוד הכללי שלו, כולל בבית הספר, יהיה לקוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי,אם הגדילה לא תיפגע - מדוע כל
יש לי שאלות12/08/2011כך ממליצים לישון טוב בלילה מבחינת הגדילה?
ואני מכיר משפחות,שבהם יש שלושה אחים - האחים שישנו מאוד טוב בלילה(9 שעות מינימום בכל לילה) יצאו גבוהים(שניים כאלה),ואילו האח השלישי שישן מעט(עבד,בילה הרבה מאוד עד הבוקר,לא רצה לישון),יצא נמוך ביחסית הרבה מהם.
בכל אופן,השינה שלי פגומה מאוד בחודשים האחרונים,אני בקושי ישן.....
לדעתך זה לא יפגע בגדילה שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוהגלי09/08/2011
שלום רב,
בתי בת 8.5 בבדיקת דם נמצא: T3 תקין- 5.4, T4 תקין-5.4. אולם הTSH היה גבוה 7.21.
שאר בדיקות השתן והדם היו תקינות. קבעתי תור לאנדוקינלוג ל18.8.
הילדה חשה בטוב.
אודה לך על חוות דעתך.
תודה אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TSH גבוה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011אין מה להלחץ. ובערכים אלו לא נדרש טיפול הייתי מאמת את התוצאה בבדיקה חוזרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהורד08/08/2011
בתי בת 11.5 קיבלה מחזור לפני כחצי שנה, גובהה 1.49 מטר , גובהי 1.58 ובעלי1.78האם ישנה התערבות חיצונית שיכולה להשפיע על גובה הבת. על פי הנתונים מה הגובה הצפוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011בתך צפויה לגבוה עוד מס סנטימטרים עד 155 קרוב לוודאי שהוא בטווח גובה המטרה שלה . טיפול חיצוני אינו דרוש ואינו מועיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהיוסי08/08/2011
שלום לכם , ילדי בן ה10 אמור להתחיל טיפול בהורמון גדילה בגלל חוסר בהורמון.
לפי מאמרים שקראתי על תופעות הלוואי הבנתי שיש פחד מתופעות לוואי של סכרת , וכן יש חששות מסרטן , האם יש מחקרים שמראים כמה אחוזים ממקבלי הורמון הגדילה בעקבות חוסר סבלו ממחלות אלו ?
בתודה מראש דליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011לא הוכח באופן משכנע אחרי 50 שנות ניסיון טיפולי בהורמון גדילה כי יש קשר עם מחלת הסרטן. מקרי הסכרת שהתפתחו תוך כדי הטיפול היו ספורים ביותר במספרם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר גביהה של ביתי בת 14יעקב07/08/2011
ביתי הייתה תמיד גבוהה מחברותיה עד גיל 12 בערך בשנה האחרונה הבחנו שהיא מפסיקה לגבוה וכעת היא ממש נמוכה מחברותיה(145ס"מ). לעומת זו היא די מפותחת מינית ומוצקה במבנה גופה - גוף די נשי, שיעור ושדייה די גדולים. את המחזור היא קבלה בגיל 12 לערך. הנושא מאוד מפריע לה ולנו. והשאלה מה ניתן לעשות לשיפור המצב? בגיל צעיר היא סבלה מאסתמה וקבלה תרופות במשאפים - האם יש קשר? בבקשה נא עזרתך בתודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
יעקב07/08/2011שכחתי לציין שאנו משפחה בגובה ממוצע + אני 176 אישתי 165 ביתי הגדולה 170 ובני הגדול 174
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שכחתי לציין - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011הגדילה קרוב לוודאי הסתיימה לצערי ולא ניתן לשפרה. ייתכן ןלשימוש במשאפים הייתה השפעת מה על הגדילה האיטית. אך יש לשקול סיבות נוספות על ידי האנדורינולוג המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטן יחסית לגילועדי07/08/2011
שלום
בני הוא בן 6 ו-11 חודשים הוא יחסית נמוך לגילו (113-114)סנטים ומשקלו 17 קילו.
אני בגובה ס"מ178 ושוקל 75 ק"ג ,אישתי בוגבה 160 + ושוקלת בערך 40 ומשהו.
ביצענו צילום כף יד שמאל והתוצאות הן מתאריך 01-08-11:
צילו ם כף יד שמאל לגיל עצמות
*סיבת ההפניה:
מעקב
*ממצאי :
צילום כף יד שמאל לגיל העצמות
===========================
על פי האטלס על שם גרוילי ך ופייל (זכר)
גיל העצמות מתאי ל- 5 שני ם
הגיל הכרונולוגי הינו 6 שנים ו- 11 חודשי
סטיית התקן לגיל הינה 10 חודשי
--------------------------------------------
בתאריך 28-07-09 נעשתה אותה בדיקה והתוצאות הן:
צילום כף יד שמאל לגיל עצמות
* סיבת ההפניה:קומה נמוכה
צילום כף יד שמאל לגיל העצמות
===========================
על פי האטלס על שם גרוילי ך ופייל (זכר)
גיל העצמות מתאי ל- 4 שני ם 6 חודשי
הגיל הכרונולוגי הינו 4 שני ם ו- 10 חודשי
סטיית התקן לגיל הינה 7.8-8.4 חודשי .
אבקש בבקשה התייחסות למצב בקשר לעתיד של הילד עם צריך לדאוג ?(הזמנו טור למכון בשניידר אבל זה לוקח הרבה זמן)
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קטן יחסית לגילו - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011הגובה בתחום הנורמה משקל על הגבול התחתון. גיל העצמות מלמד כי גילו "הביולוגי" צעיר יותר מה שמלמד על פוטנציאל גדילה משופר בהנחה שהילד בריא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית מהירהלילך07/08/2011
בתי בת ה9.5 מתפתחת מהר הן בגיל העצמות והן מינית (שדיים, שיער ערווה ובית שחי). אנו במעקב אצל אנדוקרינולוג ביצענו עד היום שלושה צילומי כף יד על מנת לבדוק את קצב ההתפתחות.
בבדיקת כף היד האחרונה שבוצעה (ביוני) הייתה קפיצה גדולה: בחצי השנה האחרונה עלה גיל העצמות בכשנה וחצי, וכעת גיל בעצמות הוא 11 לעומת גיל כרונולוגי של 9 ושלושה חודשים.בנוסף גודל החזה היהB3 והשיעור הוא P2.
האנדוקרינולוג הציג אפשרות של עצירת ההתפתחות המינית ע" דקפפטיל כל 28 יום, או אפשרות לא להתערב בהתפתחות.
האם לדעתך כדאי להתערב?
אם כן, האם הטיפול ההורמונלי לא יפגע בהתפתחות תקינה של השדיים ( המחזור אומנם יופיע לאחר הפסקת הטיפול, אך מה לגבי התפתחות החזה? האם היא לא תפספס חלק מהגדילה?)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות מינית מהירה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011שאלי את הרופא שהציע את הטיפול מה מטרת הטיפול ומהן ציפיותיו. לי זה לא כל כך נראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 13 לא גבה מספר חודשיםגולי07/08/2011
שמתי לב שבני בן ה-13 וחצי לא גבה במשך מספר חודשים. האם תקין או שכדאי לקחת אותו לבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן 13 לא גבה מספר חודשים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011כדאי לחתו להערכה ראשונית לרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ACTH- דחוף ביותרמלאני07/08/2011
שלום רב
מבדיקה שגרתית אצל רופאת המשפחה התבקשתי לקחת את בתי בת החודש וחצי לבדיקת ACTH. לדבריה (ושל האנדוקרינולוג שבחן את איבר מינה) אין סיבה לדאגה אך בשביל שנהיה בטוחים כדאי לערוך את הבדיקה.
מאחר ולא קיבלתי תשובות הולמות לשאלותיי מהגורמים הנ"ל אשמח אם תעזור לי-
הייתי רוצה לקבל מידע על הבדיקה עצמה, איך היא נעשית, האם היא מסוכנת ואת רמת האמינות שלה.
וכן מה עושים והתוצאות לא יהיו טובות? הדבר היחיד שאמרו לי היה- להגיע לאחר צום של 4 שעות לפני הבדיקה.
זה המקום לציין שוב,שבתי בת חודש וחצי והיא ניזונה מהנקה , וההנקות אינן עיקביות, כך שאני צופה בעיות בעניין הזה.
הבדיקה נקבעה לשמונה וחצי בבוקר. כמה נורא אם היא תאכל כשעה לפני? אני לא רואה מצב בו הילדה שלי צורחת מרעב.
זה ישבש את התוצאות של הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת ACTH- דחוף ביותר - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011אנא ראי את תשובתי לעופר מהיום. אין צורך להיות בצום לתבחין זה.
לגבי התוצאות, תצטרכי לדון עליהם עם הרופא שהזמין את הטסט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האים הגדילה תקינה?אלה07/08/2011
שלום, בני נולד קטן מגיל ההריון, כיום הוא בן 9שנים ועשרה חודשים, בחודש מרץ עשינו בדיקת גובה ומשקל והראה כי הוא 130 ומשקל 31, ביום חמישי 3/8/2011 מדדנו גובה וגובהו 132.5 משקל 30 , האים הגדילה תקינה לאחר 5 חודשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האים הגדילה תקינה? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011הן הגובה והן קצב הגדילה תקינים לגילו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור הורמונליעפר07/08/2011
שלום רב,
בתנו בת שמונה אובחנה ב- PREMATURE PUBERTY. היא נשלחה לאבחון הורמונלי LHRH ACTH TESTS. רצינו לבקש הסבר קצר על טיבו של בירור זה ובעיקר האם הוא יכול לגרום לסיבוכים או לתופעות לוואי.
תודה,
עפר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בירור הורמונלי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011מדובר בהזרקת שני הורמונים לתוך הוריד ולקיחת דם במרווחים של רבע שעה מתוך פרפרית שמושארת למשך שעה. אין באופן מעשי תופעות לוואי לתבחינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש מקום לדקפפטיל?אסתי07/08/2011
בתי בת 8 ו 10 חוד. מזה שנתיים אנו במעקב בשל גילה הנמוך (לפני 5 חוד' גובהה היה 1.20.1 )תוצאות מעבדה מעידות על תחילת התבגרות מינית אך ללא עדות פיזית. לפני יומיים הרגשתי שינויי בשדיים (מעט יותר נוקשות) לציין כי השדיים מעט שומניות מזה שנים .אם אכן מדובר בהנצת שדיים האם יש מקום להתחיל בטיפול? אני חוששת שגובהה הסופי יהיה רחוק מאוד מהפוטנציאל וכן מהעובדה שהיא לא בשלה נפשית להתפתחות זו.
אנא תשובתך המהירה-מאוד מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם יש מקום לדקפפטיל? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011אין מקום לטיפול כי לא מדובר בבגרות מינית מוקדמת זהו טווח הנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפותרואיד?שרון06/08/2011
כרגע ראיתי את התשובות במחשב. T3 T4 תקינים TSH 12.5 . בתי בגיל 5 ,נמצאת באחוזון 97 בגובה ובאחוזון 5 במשקל.
תוצאות דומות התקבלו בגיל שנתיים ובבדיקה חוזרת TSH חזר תקין.
האם אני צריכה לדאוג? האם יש בדיקות נוספות שצריך לבצע?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
היפותרואיד? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011הייתי חוזר על הבדיקה. אך בערכים דומים מדובר על תת פעילות קלה של הבלוטה והייתי ממליץ אז על טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהיוסי06/08/2011
בני בן 10 ושלושה חודשים גובה 124 , הוא במעקב גדילה מזה מס' שנים, לאחרונה עשו לו שתי תבחינים לבדיקת הורמון גדילה ובשניהם נמצא חוסר: תבחין גלוקגון שיא הורמון 2.1,
ותבחין קלונידין שיא 4,הרופאים ממלצים על התחלת טיפול בהורמון גדילה ,
אני ואישתי עדיין חוששים ומתלבטים לגבי המתן ?רציתי לשאול האם מתן ההורמון במקרה של חוסר ,תורם רק לגובה או שהוא חשוב גם לדברים אחרים בגוף ?
האם כדאי לחכות עוד שנה ולראות אם בכל אופן יש התקדמות של צמיחה לבד?.
האם יש מספיק מחקרים לגבי תופעות הלוואי בעתיד הרחוק?
שאלה נוספת בתבחינים שעשו לילדי , תבחין ראשון הוא קיבל זריקה ,תבחין שני הוא קיבל כדור , הוא קיבל אותם באותו יום של התבחינים , הבנתי לפי קריאה שיש זריקה שנותנים לילד כ שבוע לפני הבדיקה ? האם זה יכול לשנות את התוצאות?
בתודה מראש יוסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011התבחינים שנעשו בוצעו כהלכה. הזריקה המוקדמת שאתה מדבר עליה היא זריקה אחרת.
חוסר בהורמון גדילה משפיע גם על חלוף החומרים , בנית מסת שריר בנוסף לגדילה.
תופעות הלוואי אינן שכיחות והנסיון קיים כבר עשרות שנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת?ליאת06/08/2011
שלום רב,
לביתי בת ה- 15 יש ערכים של 105 סוכר בצום. . בנוסף יש לה ערכי כולסטרול 200 וטריגליצרידים 150.ברקע לאב סכרת, כולסטרול וטריגליצרידים.
עוסקת הרבה בספורט ובריקוד.כמו כן צמחונית והתזונה שלה בעיקר מבוססת על פחמימות .
האם היא מועדת לפתח סכרת?
האם זקוקה לאיפול תרופתי למניעה?
האם זקוקה לבדיקות נוספות?
האם כדאי להגיע ליעוץ אנדוקריני ?
תודה רבה
.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סכרת? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011לבתך אין סכרת, אך ערכי הסוכר בצום מדאיגים ביחוד על רקע הספור המשפחתי. בשלב זה הייתי ממליץ על תזונה הולמת והמשך פעילות גופנית.
הייתי דואג להביאה למעקב אנדוקריני. ייתכן ובעתיד יהיה מקום לטיפול תרופתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)