מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- תסמונת טרנראימא05/08/2011
פרופ' שלום רב.
בתי בת 4 לוקה בתסמונת טרנר.
הקריוטיפ שלה:
45X0-40%
איזוכרומוזום-60%
הבנתי מהרופאה שזו מוזאיקה.
האם תיתכן התבגרות ספונטנית בקריוטיפ זה?
האם סוג קריוטיפ זה נדיר יחסית?
תודה מראש ושבת שלום!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה...
אימא07/08/2011פרופ' ערב טוב.
ברשותך שאלה נוספת:
האם עצם העובדה שלא סובלת מכלום ואין סימנים חיצוניים כגון: זוית מרפק,צוואר מעובה,
נפיחות כפות ידיים וכו' נותנת מעט תקווה לגבי תחלואה בעתיד או שלא ניתן לדעת?
(הילדה גם לא סובלת מדלקות אוזניים.. תודה לאל!).
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עוד שאלה... - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/08/2011זו אכן מוזאיקה שבהשוואה לתסמונת טרנר "קלסית" עם 45X0 מגלה סימנים טובים יותר כולל אפשרות מסויימת לבגרות ספונטנית. בכל מקרה נדרש גם כאן מעקב קפדני !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסונד ובדיקת דםאמא05/08/2011
שלום רב
באולטרסאונד של ביתי בת 14 שנה התוצאות הבאות
בלוטת לימפה מוגדלת 1*2 ס"מ - למעקב עק"ג
בלוטת המגן לא מוגדלת
אונה ימנית בגודל 1.6 ס"מ אונה שמאלית 1.3 ס"מ .הבלוטה אינה בעלת מבנה אחיד.
באונה הימנת נסרקה קישרית סיצטית בקוטר 5 מ"מ
אונה שמאלית קשרית הטרוגנית בקוטר 1.5 ס"מ ללא וסקולריזציה מוגברת
יש לשקול fna
בלוטות הרוק התת לסתיות תקינות
בבדיקת דם
tsh 8.57 ( ערך נורמה 0.3-5.5)
ft4 15.7 ערך נורמה 10.3-19.7)
אבקש לקבל את דעתך על הבדיקות הנ"ל
אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסונד ובדיקת דם - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/08/2011פענוח של תוצאות מעבדה יכול לעשות רק רופא שבדק את הילד. הרי ילד אינו קובץ של בדיקות מעבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור ערווה ובית שחי אצל ילדה בת 9מיה05/08/2011
החל לפני שנה, לפני כשנה עשינו בדיקות כף יד והיה תקין. האם עליי להמשיך את המעקב? האם מחזור אמור להגיע בזמן הקרוב? האם יש צורך במתן תרופות/ הורמונים לעיכוב? חוץ מזה משקל גוף תקין, ואין צמיחת חזה רק טיפה נפיחות הפטמה. האם לדאוג? הילדה עולה לכתה ד'- החשש הוא ממחזור מוקדם . האם אפשר לעכב את ההתפתחות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור ערווה ובית שחי אצל ילדה בת 9 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/08/2011התחלת התבגרות בגיל 9 אינה מוקדמת. בגיל זה שליש מהילדות כבר התחילו התבגרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתי מחזור אמור להופיע?
מיה05/08/2011מתי מחזור אמור להופיע? האם זה נורמלי בכתה ד' לקבל מחזור? היום היא בגובה 1.35משקל 34.5 . פשוט ליתר הבנות בכתה אין והחשש שתקבל הרבה לפניהם. מתי נעצר הגובה ? איך יודעים מה יהיה הגובה שלה?
הרבה תודה על התשובה הקודמת
ושיהיה בהצלחה עם הישגי השביתה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ACTH GNRHדוד04/08/2011
ביתי בת 8
לפני כמה חודשים הופיע שיעור קל בפות. לאחרונה יש שיעור קל (אישתי רואה אני אפילו לא ראיתי) בבית השחי. אין הנצת שדיים
הופננו לבדיקה ACTH-GNRH
הבעיה היא שהילדה מפחדת פחד מוות ממחטים. כול הכנסת מחט מהווה סיוט נוראי עבורה. והאמת זה גם מאוד קשה לי כי אין ברירה וחייבים לתפוס אותה.
שאלותי
1. האם אפשר לוותר על הבדיקה?. הבנתי שבגיל 8 זה כבר נורמאלי
2. אם ניתן לילדה תרופה נקודת חרדה (כמובן שרק באישור ובהנחיית רופא) האם הדבר ישבש את אמינות הבדיקה?
בתודה
דוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ACTH GNRH - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/08/2011הצעתי לקבל חוות דעת שנייה לפני בצוע הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה אצל בן כמעט 5אביטל04/08/2011
שלום,
בני בן 4.9, מאז ומעולם היה נמון לגילו (אחוזון 3 בקושי). בבדיקת דם לאחרונה התגלה TSH גבוה (בדיקה ראשונה 6.16 בבדיקה שניה 9.57 וT4 1.2. כשהנוגדנים בטווח הנורמה (THYROGLOBULIN Ab 26.1 ו- ANTI THYROID PEROXID 9)
האם זה מצריך טיפול? האם בעית הגדילה נובעת מכאן?
אציין עוד כי לילד אבא נמוך (1.63) ואמא גבוהה (1.69)
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH גבוה אצל בן כמעט 5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/08/2011רק רופא שבודק את הילד יכול לענות על שאלותיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה לתינוקתשרית04/08/2011
שלום רב,
יש לי תינוקת בת 9 חודשים ולי יש תת תריסיות של בלוטת התריס.
בבדיקות הסקר שעשו לה בבית החולים יצא לה תקין אבל נאמר לי שצריך לעשות לה שוב את הבדיקה בגיל חודש ויצא לה TSH 6.3 ורופאת הילדים אמרה לי שעד 9 בערך זה תקין אצל תינוקות אבל לא הייתי רגועה וקראתי באינטרנט שרק עד גיל שבועיים ואחרי זה הערכים הם כמו למבוגרים, כלומר שמעל 5.5 זה חריג ולכן עשיתי לה שוב אתמול בדיקת דם ויצא שוב חריג 6.53 ואני מאאאאאוד לחוצה כי אני יודעת שתת פעילות של הבלטוה משפיעה על ההתפתחות של המח.
האם זה אכן חריג? האם יש לתת טיפול בערכים כאלו או רק לעקוב? אני מאוד מאוד מודאגת שמא נגרם נזק כי לא ניתן טיפול כבר בזמנו כשהיתה בת חודש.
אודה על התשובתכם המהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH גבוה לתינוקת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג04/08/2011תת תריסיות אינה עוברת מאם לתינוקה.
הבדיקות בסדר, ותשכחי מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ'הוכברג תודה
שרית04/08/2011אין לך מושג באיזה לחץ אני אז תודה שהרגעת אותי, אין גם צורך לבצע מעקב בעוד כמה חודשים לראות שמתאזן כי מעל 5.5 זה חריג, לא?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחותהדר03/08/2011
שלום רב
יש לי ילד מקסים בן 4 שמנמן וגבוה לגילו (נראה בן 5), איבר המין שלו קטן יחסית ו"נכנס פנימה". רציתי לדעת האם עלי לקחת אותו לבדיקה או שמה הסיבה היא בגלל שהוא שמנמן או גילו צעיר על מנת לבדוק זאת.
אשמח לקבל תשובה
תודה וערב מקסים
הדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג04/08/2011כשמשהו מדאיג אותך לגבי ילדך - קחי אותו תמיד לבדיקה אצל רופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 10, נמוכה משמעותית מהממוצע לגילהedit03/08/2011
בת 10, נמוכה משמעותית מהממוצע.
1. האם ניתן לעזור לגדילתה בגיל זה?
2. האם הטיפול כרוך בזריקה יומיומית לאורך שנים?
3. אילו בדיקות חנחוצות לפני הגעה ליעוץ לאנדוקרינולוג?
רב תודות מראש,
אדית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 10, נמוכה משמעותית מהממוצע לגילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג04/08/2011אין לענות על השאלות האלה לפני בדיקת אנודקרינולוג. אין צורך בבדיקות מוקדמות, אך תביאי איתך מדידות מטיפת חלב ובית הספר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית גדילה?אביטל02/08/2011
רציתי לדעת האם בעיית גדילה יכולה להיות מאותרת כבר בשלבי ההריון ואם לא- באיזה גיל למעשה קובעים האם לילד יש בעיית גדילה.
בתי כעת בת 8 חודשים. נולדה באחוזון 5 (48 ס"מ), קפצה לאחוזון 25 ובחודשיים האחרונים ירדה לאחוזון 10. היא נמוכה מתינוקות בני גילה שלי יוצא לראות (65 ס"מ ושוקלת 7 ק"ג). כולם מסביב קוראים לה גמדה... ואני כמובן כאם טריה מתחילה להילחץ.לא שאני בדיוק גבוהה (1.60) אך בעלי לא נמוך (1.82).
חשוב לי לציין שלאורך כל הזמן היה מתאם בין הגובה והמשקל מבחינת אחוזונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית גדילה? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג04/08/2011בעיות גדילה אפשר לאבחן בכל גיל, כולל לפני לידה. אך לביתך לא היתה כזאת. היא נולדה באורך נורמלי - אחוזון 5. בגילאי 6-16 חודשים ילדים יכולים לעבור מאחוזון אחד לשני.
רופא הילדים יוכל לתת לך עצה יותר ברורה לגבי הילדה שלך.
לטפיש שקורא לילדה שלך גמדה תסובבי את הגב. היא באחוזון 10 - כלומר 10% מהתינוקות יותר קטנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרופסור זאב הוכברג
אביטל04/08/2011אתה מקסים. תודה.
הייתי אצל רופא הילדים. הוא גם יהיה במעקב כעת מלבד טיפת חלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר בגיל 6 חוד'דנה02/08/2011
בתי בת 6 חוד' והינה עם שיעור יתר באזור הפות. יש לציין כי עליית המדרגה הייתה לפני כחודש. האחות בטיפת חלב בדקה לה את השדיים וגילתה באחד מהם "גולה" קטנה. מה עליי לעשות? האם מדובר באיזשהו חוסר איזון הורמונלי כבר בגיל כזה? האם ניתן לעשות משהו בנידון??
תודה, אמא מודאגת מאד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר בגיל 6 חוד' - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011פני בהקדם לאנדוקרינולוג ילדים. את מתארת מצב של התבגרות מינית מוקדמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לתת הורמני גדילה לבת 17דני01/08/2011
ביתי בת כמעט 17 ונמצאת באחוזון 5 מבחינת גובה
האם עדין ניתן לתת הורמוני גדילה בגיל זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם ניתן לתת הורמני גדילה לבת 17 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011קרוב לוודאי שלא כיון שהגדילה הסתיימה מזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזון 10קרן01/08/2011
שלום ד"ר
בתי בת ה10 נמצאת באחוזון 10 בגובה ובאחוזון 25 במשקל.
גובהי 166 מ' ובעלי 172 מ' . אני מודאגת מאוד היא נמוכה ביחס לכל בני כיתתה .
רופאת המשפחה ערכה בדיקות דם ולפי הממצאים בלוטת התריס- 4.27
רופאת המשפחה טוענת שזוהי חריגה קטנה שאינה דורשת טיפול רק מעקב.
האם יש קשר בין קומה נמוכה לבלוטת התריס?
האם ניתן לטפל בבת שלי באמצעות הורמון גדילה?
האם יש ויטמנינם שמסייעים לגדילה?
מודה לך מאוד
קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אחוזון 10 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011גובהה של בתך נמצא בתחום הנורמלי לגילה ובאחוזון המתאים לתחום טווח גובה המטרה שלה. נדרש מעקב שגרתי אחרי גדילתה. אין צורלך בטיפול בחריגה הקלה של בדיקת המעבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםאביגיל01/08/2011
קיבלתי היום את תוצאות בדיקת הדם לתפקוד בלוטת התריס של ביתי בת 13.5 שנה
tsh 8.57 mlu1 כאשר הטווח הוא 0.35-5.5
ft4 15.7 pmol1 כאשר הטווח 10.3-19.7
אבקש לקבל את דעתך על פשר תוצאות אלו - מודאגת מאוד
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקות דם - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011ראשית עלייך לפנות לרופא ששלח את הבדיקה על מנת לקבל את המשמעות הקלינית הרלוונטית לבתך. ככלל תשובה מעין זו מעידה על תת פעילות קלה של בלוטת התריס אשר אינה בהכרח דורשת טיפול אך מומלץ המשך מעקב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלת הקליטוריסרונית01/08/2011
בתי בת 12 סובלת מהגדלה של הקליטוריס. פרופיל הורמונלי - תקין. נשלחה לאולטרא סאונד שדיים עקב אסמטריה בצמיחת השדיים. אולטרא סאונד רחם נכשל בגלל היותה רזה מידי. אימצתי את ביתי בהיותה בת חצי שנה כך שאין ביד רקע רפואי. מעבר לכך, עברה לפני 3 שנים ניתוח בקע מפשעתי (שרק שנתיים לאחריו הבחנו בהגדלה של הקליטוריס), יש צמיחה יפה של השדיים (ולאחרונה גם חל יותר איזון בצמיחתם) אך אין שיעור או סימנים המעידים על התקרבות מועד הווסת. עקב גילה הצעיר היא לא ממש מודעת " למפגע"... וכרגע כאמור, אנו מצויים בשלב מתקדם בברור. הרופאה המטפלת בה גורסת שאולי לא יהיה מנוס לביצוע אם. אר, אי לרחם, שאלתי: האם לא יהיה מנוס מניתוח בעתיד? מה הסכנות במצב זה? ואיך להיערך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הגדלת הקליטוריס - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011הגדלה מתקדמת של הקליטוריס מחייבת ברור. נקודות נוספות שלא ברורות הן ניתוח הבקע המפשעתי- לא שכיח בבנות. העדר שיעור מיני תוך גדילת השדיים.
ממליץ על יעוץ אנדוקריני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל...
רונית03/08/2011אנו נמצאים במהלך ייעוץ אנדוקירונולוגי, אולם לא מצליחה להבין באם מעבר לפגם אסטטי (שהבנתי שיש לו פיתרון ניתוחי) קיימים סיכונים נוספים, ניסיתי לחפש על הנושא ספרות מקצועית, אולם לצערי- לא יצאתי חכמה יותר.
אודה לך באם תסדר את אוזניי (נ.ב בינתיים ביצענו אולטרא סאונד שדיים שנמצא תקין לחלוטין) , תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל... - תגובה
פרופ` זאב הוכברג04/08/2011מאחר ויש לך יועץ אנדוקרינולוג תוכלי להרחיב איתו.
השאלה העיקרית היא לא מה עושים עם הקליטוריס אלא למה הוא מוגדל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה באחוזוני הגבוהדנה01/08/2011
בתי בת שנתיים וארבעה חודשים. עד גיל שנה וחצי, אולי קצת יותר הייתה די מאוזנת מבחינת משקל וגובה- באחוזון 50. בגיל שנה ותשעה חודשים היינו בבדיקה שגרתית בטיפת חלב וגילנו שהיא ירדה באחוזונים גם בגובה וגם במשקל לאחוזון 30. אחות טיפת חלב אמרה שזה נורמלי וכל עוד אחוזוני הגובה והמשקל תואמים הכל בסדר. לא דאגתי במיוחד, אבל ככל שעבר הזמן הבנתי שהיא יחסית נמוכה לשכבת הגיל שלה,ומאחר ששנינו, הוריה די גבוהים, התחלתי לדאוג. לפני שבועיים היינו שוב בטיפת חלב. היא ירדה לאחוזון 20 בגובה ועלתה לאחוזון 50 במשקל.
האם זה דורש התייחסות מיוחדת? האם יכול להיות שתהיה קפיצה בגובה שלה בקרוב כך שהיא תדביק את הפערים?
לגבי התזונה, היא אוכלת יפה ומגוון, כך שאני לא דואגת בתחום הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ירידה באחוזוני הגבוה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/08/2011אני סבור שמוטב לפנות לרופא הילדים שיתרשם בעצמו. הירידה באחוזון הגובה לעומת העליה הנוכחית במשקל דורשת התייחסות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)