מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- שאלהאלינור05/09/2011
שלום רב,
בני בן ה 12.5 נמוך ביחס לשאר ילדי כיתתו.
תוצאות צילום כף יד שמאל הראתה כי קצב צמיחת העצמות תואם לגילו,
כלומר אין פער בגדילה.
משקלו 34 ק"ג
גובהו 1.47
מתי לדעתך הוא ייגבה באופן משמעותי?
האם כדאי לקבל טיפול תרופתי כלשהו?או ללכת ליעוץ אצל הרופא?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011כשמתלבטים בשאלה כזאת, יש לפנות אל רופא הילדים. הוא יבדוק את הילד, ישווה את גודלו לילדים אחרים בני גילו, וייעץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניצני שד לתינוקת בת שנה ושלושאמיר05/09/2011
הייתי מעונין לקבל ניתוח של תוצאות הבדיקות המצ"ב
ביתי בת שנה +3 חודשים ,בחודש האחרון הבחננו כי שד ימין שלה גדול במקצת והרקמה שמתחתיו קשיחה פנינו לרופא בבדיקה לא אובחן שיעור יתר או הפרשות מהנרתיק.
נשלחנו לבדיקות דם ובדיקות גיל עצמות
בבדיקת גיל העצמות לא נמצאה סטייה בגיל,
בבדיקות הדם נתקבלו התוצאות הבאות:
Endocrinology
TSH mIU/L 2.53 0.35 (...*.....) 4.94
Free T4 pmol/L 13.6 1 9 (...*.....) 19
Estradiol (RIA) pmol/L 18.0 0 (..*......) 55
. FSH mIU/mL 4
. LH mIU/mL 0.03
שאלתי היא מהן המשמעויות של תוצאות אלו, האם ישננן בדיקות נוספות שמומלץ לבצע מה עשויים להיות הגורמים לצמיחת החזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניצני שד לתינוקת בת שנה ושלוש - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011את הבדיקות יכול לפענח רק הרופא שבדק את הילדה ושלח אותן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור בילדה בת 8יניב05/09/2011
בוקר טוב.
ביתי בת שמונה ורבע. בחודשים האחרונים מתחיל לה שיעור בבית השחי.
גובהה ממוצע לגילה. משקלה טיפה גבוה עקב זללנות יתר ( נפגשת אם דיאטן).
סובלת מריח זיעה חריף לאחר פעילות מועטה ולכן משתמשת בדאודורנט.
היות ומה שראיתי בפורום לגבי גיל זה הוא גבולי - האם יש לפנות לבדיקה או שזה עדיין בגבול הסביר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור בילדה בת 8 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011אין כאן שום דבר גבולי. הכל כמו שצריך להיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור ערווה ילדה בכתה ד' בת 9 וחצימיה04/09/2011
שלום רב,
לפני כשנה וחצי התחיל שיעור ערווה, צילום כף יד תקין, משקל וגובה תקינים. יש לה שיער ערווה, בית שחי,יש אך פחות מטריד "שחורים" באוזניים וגם ריח זיעה חריף אחרי מאמץ). האם כדאי ללכת ליעוץ אנדו? האם יש מה לעשות בנידון. מאד מפריע להגם פיזית, לא נעים לה שזה כל כך סבוך ושחור (היא בהירה עם שיער שחור) שלאף אחת אין כמוה בכיתה. כמו כן שעירה גם ברגליים באופן יחסי. האם מותר לעשות לייזר בגיל כזה או כדאי לחכות למחזור. מתי צפוי מחזור אם כבר סימנים לגיל התבגרות מפציעים. הבנתי שיש דבר כזה שיעור בלי הופעת חזה וזה שונה מהתבגרות מוקדמת שגם החזה מתפתח. בקיצור מה לעשות והאם לדאוג?
תודה רבה על כל השירות הטוב שאתם נותנים כאן
שנה טובה ומוצלחת
מיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור ערווה ילדה בכתה ד' בת 9 וחצי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011מקור השעור בהפרשת הורמוני בלוטת יותרת הכליה שפעילותן מתעוררת אף היא לקראת גיל ההתבגרטות. לרוב אך לא תמיד שעור הערווה מופיע אחרי הנצת השדיים. אם קצב הגדילה תקין ואין התקדמות בגיל עצמות, אין מקום לדאגה מיוחדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום כף יד מדי שנה לעשות?
מיה04/09/2011צילום כף היד נעשה לפני שנה - שנה וחצי. האם כדאי לעשות שוב צילום?
תודה רבה גם על התשובה הקודמת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום כף יד מדי שנה לעשות? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011כשהכל מתקדם בסדר, אין צורך בצילומים ובבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 11 חודשים בגובה 69 ס"מ בלבדלירון03/09/2011
פרופ. שלום,
בני בן 11 חודשים
גובהו 69 ס"מ בלבד.
הוא נולד לידה רגילה בשבוע 38 בגובה 44 ס"מ.
כיום הוא אחוזון 30 בהיקף ראש ובמשקל.
הוא זוחל על שש, יושב, עומד, הולך בעזרת חפצים ובאופן כללי מתפתח תקין לגילו בכל המובנים מלבד הגובה.
מכיון שבגובה מדובר באחוזון 3 זה מאד מטריד אותי.
במשפחה אין לנו בעיות גובה / גנטיקה בעייתית.
האם אכן גובה כזה בגיל כזה מעיד על בעיה רפואית?
האם יכול להיות שמדובר בסוג של גמדות?
האם עלי לפנות לייעוץ מקצועי? האם של אנדוקרינולוג? או של רופא אחר?
תודה,
לירון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן 11 חודשים בגובה 69 ס"מ בלבד - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011האורך בלידה 44 סמ מעורר שאלה. האם משקל הלידה היה תקין ?. סיבה הורמונלית ראנה שכיחה לקומה נמוכה בגילו, מאידך קצהב הגדילה התקין מעורר תקווה לתקון מה של הפער. בכל מקרה נדרש מעקב.
י* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוב עזרה דחופה ,מדוע אתם לא עונים ?חוה02/09/2011
השאלה שלי למטה .
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שוב עזרה דחופה ,מדוע אתם לא עונים ? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011ענינו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הורמון גדילהשלומית01/09/2011
שלום,
ביום שני בתי הקטנה הוזמנה ע"י האנדרוקרינולוגית לבדיקת הורמון גדילה, אך לא הסבירה מהי הבדיקה. אשמח לדעת מה זה. מה שאני מבינה שזה לא סתם לקחת בדיקת דם, ארחת היינו עושים זאת בקופה ולא אצלה.
תודה
שלומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011בעקרון באים לבדיקה בבוקר בצום של 12 שעות . נלקחים דמים במרווחי זמן למשך מספר שעות לאחר מתן תרופה בזריקה או דרך הפה.
תופעות לוואי מעבר לאי הנוחות תלויות בתרופה שנתנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירת גדילהליאת01/09/2011
שלום רב,
בתי בת ה-11 בעלת גובה 138.5 ס"מ. משקלה 37.5 ק"ג וירדה במהלך השנים 2 עקומות. בדיקות דם שבוצעו דרך רופא המשפחה תקינות. צילום כף יד הראה גיל עצמות צעיר בשנה מהגיל הכרונולוגי.עדיין לא ניכרים סימני התפתחות שדיים.עם זאת, לא גבהה כלל ב10 חודשים האחרונים. מה לעשות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עצירת גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011לפנות לרופא ילדים ואולי בהמשך לאנדוקרינולוג לברר את פשר עצירת גדילה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור על האשכים - ילד בן שנתייםשי31/08/2011
שלום,
לאחרונה שמתי לב כי לבני בן השנתיים וחצי הופיעו מעט שערות בהירות על האשכים.
אין לי מושג האם התופעה חדשה או שרק כרגע שמתי לב להימצאותה .
כמו כן, יש לו פלומה כהה יותר על העורף מיום היוולדו.
יש לציין, כי שני ההורים אינם סובלים משיעור יתר.
האם כדאי ללכת לייעוץ ?
תודה מראש,
שי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור על האשכים - ילד בן שנתיים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011היית פונה לרופא הילדים לבדיקה. רוב הסיכויים שאין מדובר בממצא משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
שי04/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוהליאת31/08/2011
שלום רב,
ביתי בת 19 ובבדיקות דם נמצא רמה גבוהה של TSH - 8.38
T3- 102
FT4- 1.03
לאחרונה מתלוננת על סחרחורות
מה ניתן להסיק מתוצאות הבדיקה לגבי בלוטת התריס?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TSH גבוה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011הבדיקה אינה תקינה והיא מראה על חשד לתת פעילות קלה של בלוטת המגן. מציע המשך ברור ומעקב כולל חזרה על תפקודי הבלוטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשרית באדרנלאלינור31/08/2011
שלום רב.
אני חיילת בת 19, ונמצאת כרגע בבירור של יתר לחץ דם גבוה וטכיקרדיה המופיעים בהתקפים המלווים לעיתים גם בכאבי ראש והזעה.
בין מגוון הבדיקות שעברתי נערך גם איסוף שתן לקטאכולאמינים , שיצא תקין, אך נערך בלי הדיאטה שאמורים לעשות לפני ונאסף רק 18 שעות.
משום שהבדיקה לא תמיד מעידה על הימצאותו של גידול באדרנל , ובשל החשד לכך, ביצעתי בדיקת CT בטן שאיננה יצאה תקינה.
בבדיקה נמצאה קשרית בקוטר של כ-7.5 מ"מ באדרנל השמאלי בצפיפות של כ25 HU לפני הזרקת חומר ניגודי תוך ורידי עם האדרה עד כ90 HU בשלב עורקי
ועד כ60 HU בשלה מאוחר יותר. בסיכום נכתב שישנה התנהגות שיכולה להתאים לאדנומה - לקורלציה קלינית (חוסר פרטים אנמסטיים).
קראתי שערכים גבוהים של צפיפות כמו שיצאו לי מעידים עד פיאוכרומוציטומה ודווקא לא על אדנומה. למה התשובה מתאימה יותר, והאם יש קשר בין הקשרית לבין
התקפי לחץ הדם והדופק? האם יכול להיות שהקשרית היא ממאירה ולא שפירה?
והאם יש לשקול ביצוע ביופסיה או ניתוח להוצאת הקשרית?
יש לציין שבשל לחץ הדם והדופק הוחל טיפול תרופתי בניאובלוק 50 מ"ג ליום, אך התקפי לחץ הדם והדופק עדיין חוזרים. בנוסף, אני נוטלת מזה שנתיים גלולות "יסמין" בשל מחזור לא סדיר , ארוך , המלווה בכאבים חזקים.
בתודה רבה מראש, אלינור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשרית באדרנל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011את צריכה לפנות בדחיפות לאנדוקרינולוג להמשך הערכה וטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוב עזרה דחופהחוה31/08/2011
שלום ,
קיבלתי שאת תשובתכם לגבי ביתי בת 9 וחצי שקיבלה ווסת.
מפותחת עם שיעור בבית השחי +מפשעות ויש שדיים דיי מפותחים.
גובהה 145 ס"מ .
שאלה 1 -י רשמתי שהיו לפני 3 ימים כתמים חומים , עד היום וזה לא מפסיק יש דם אדום בתחתונים - זה ממש ווסת. בשביל פעם ראשונה ... מתי זה אמור להיפסק ?
שאלה 2 - באולטרא סאונד רחם ושחלות יש זקיקים בשחלות- מה זה אומר ?
שאלה 3 - הופניתי לצילום כף יד עוד לא עשיתי והתור אצל האנדוקרינולוג רק בעוד חודשיים ? זה לא מאוחר מידי ? המקרה זה דחוף או שאפשר להמתין ?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שוב עזרה דחופה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011הדימום נפסק תוך מספר ימים. חודשיים נראה לי קצת מאוחר. אינך יכולה לפנות ליעוץ במסגרת המושלם/מגן וכו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםילד 130/08/2011
יש לי שאלה . אני בן 16.4 .. לקראת חזרה ללימודים- גם בשנים קודמות,בזמן הלימודים והשגרה, לא ישנים טוב. 6 שעות בלילה בממוצע ולפעמים פחות,ולפעמים קצת יותר. רציתי לדעת- עד כמה זה משפיע על הגדילה? אני 175 ס"מ.. אולי 174.75 משהו כזה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011המשך גדילתך תלוי במידת התפתחותך המינית ובגיל העצמות ופחות בשעות השינה שאתה ישן כעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירורלנה29/08/2011
שלום רב
יש לי בת בגיל 3 שנים, משקל 11.3 גובה 88 סמ. רופאת ילדים הפנתה אותנו לאנדוקרינולוג עקב ממצאים הללו. אצל אנדוקרינולוג התבקשנו לעשות מס בדיקות : צואה הכל יצא תקין,Somatomedin C (IGF-1)-107 .בירור של הציליאק- TransGlutaminase Antibody IgA קטן מ3, נוגדנים מסוג IgA- 10.1 המופיע כערך נמוך. מכיוון שתור שלנו בעוד כמה שבועות, אשמח לקבל הסבר על הבדיקה החריגה. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בירור - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2011פרופיל הציליאק הוא שלילי (תקין) לגבי IGFI זה תלוי ביחידות ובנורמה של המעבדה הבודקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקפפטיל אמבונט לעומת דקפפטיל 3.75שלום29/08/2011
שלום רב, בני מטופל מזה 5 שנים בדקפפטיל 3.75 לטיפול בהתבגרות מוקדמת ולטיפול הצלחה רבה. בזריקה האחרונה הוחלפה הזריקה בדקפפטיל אמבונט בשל מחסור ב- 3.75. האם יתכנו תופעות לוואי כתוצאה מהשינוי בתרופה? ובכלל מה ההבדל בין שתי התרופות? האם ידוע מה מקור המחסור בתרופה? האם הופסק הייצור שלה מסיבה כלשהי? כמו כן - אם המחסור יימשך - האם להמשיך הטיפול באמבונט והאם זה לא יפגע בתוצאות הטיפול? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דקפפטיל אמבונט לעומת דקפפטיל 3.75 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ29/08/2011ניתן להחליף בין שתי התרופות. מדובר באותו חומר גנרי. לא צפויות תופעות לוואי מיוחדות בתרופה השניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)