מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התקשות השד וכאב בפיטמהנוי27/07/2007
שלום רב,
לפני 3.5 שנים עברתי ניתוח הגדלה חזה, לפני כחודשיים החלו לי כאבים חזקים בשד שמאל
הדומים לגודש , כיום אין לי כבר כאבי גודש אבל יש לי כאבי מתיחה בפיטמה בזמן שאני מרימה
את יש שמאל בנוסף השד קשה יותר ושד ימין, שאלתי היא ממה זה יכול לנבוע והאם זה נראה פתיר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד''ר דן הרשקו27/07/2007שינויים במבנה השד עלולים לקרות ממגוון רב של דברים וכאשר מדובר בשתלים ישנם גם סיבוכים שעלולים להיות קשורים לניתוח זה. התקשות של השד כפי שכתבת מחייבת בדיקה רפואית עם כי בהחלט יכולה להיות שפירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלת חזהסנדי24/07/2007
אני חושבת לעשות ניתוח להגדלת חזה. הכנסת גוף זר לחזה יכולה להעלות את הסיכון לחלות בסרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תותבים
ד''ר דן הרשקו26/07/2007הגדלת חזה על ידי סיליקון או תמיסות פיזיולוגיות לא נמצא כמגביר סיכון לסרטן שד על פי עבודות המחקר האחרונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופא022/07/2007
השאלה שלי מה הסיכוייםב-אחוז של גידול חדש שיכול להופיע בשד השני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכון לסרטן שד בשד השני
ד''ר דן הרשקו26/07/2007הסיכון של אישה שסבלה מסרטן שד לחלות בסרטן שד נוסף בשד השני הוא בין 0.5 -0.7 אחוז בשנה ולכן יש חשיבות למעקב מתמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות020/07/2007
בת 46 סיפור משפחתי.שלב 2.התחלתי טיפול כימי.אני שלמה עם ההחלטה לכריתה כפולה ומלאה.בניגוד לדעת האונקולוג והכירורג.האם לדעתך כן יקבלו את בקשתי?האם לפנות לרופא אחר שכן מוכן לבצע ניתוח זה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתה מניעתית?
ד''ר דן הרשקו26/07/2007אני נוטה להסכים עם רופאיך, אך אין לי את הפרטים המלאים. באם אינך נשאית של מוטציה לגן BRCA או לחילופין סיפור משפחתי עשיר ביותר - אין הצדקה לכריתת השד הבריא. עבודות הראו בודאות כי פעולה כזו לא תשפר את הפרוגנוזה וכי הסכנה לסרטן בשד השני הוא בסך הכל נמוך - כחצי אחוז בשנה. אם הינך נשאית של הגן - אש ניתן לשקול זאת עם כי גם כאן התועלת בכריתת שד מניעתית היא כנראה לא מאד משמעותית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רשלנות?020/07/2007
לפני כשנה גילו בממוגרפיה-אי סימטריות.רופא המשפחה אמר שגם הוא לא סימטרי.ולא שלח לאולטרסאונד למרות המלצת הבודק-תשובת ממוגרפיה.השנה אני עם סרטן השד שלב 3.אני בת 46 סיפור משפחתי-והרופא ידע זאת.כן-אני כועסת על עצמי שלא דרשתי את הבדיקה,בכל-זאת הוא הרופא!הוא היה אמור לשלוח להמשך ברור.מה דעתך ד'ר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קןשי במתן תגובה
ד''ר דן הרשקו27/07/2007צר לי כמובן שחלית ותחושותיך כי התפספסה הזדמנות לאתר את המחלה בשלב מוקדם יותר הן כמובן מקובלות. עם זאת, אין זו הבמה להגיב או להכריז על התנהלות המקרה. אם נראה לך כי בוצעה רשלנות - ישנן דרכים משפטיות לפתור את הסוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
029/07/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות של ציסטה בשד בגודל 0.6 ס"מ עם נוזל עכורםלה18/07/2007
מבקשת לדעת מה משמעות ציסטה בגודל 0.6 ס"מ עם נוזל עכור בשעה 12 שנמצא בממוגרפיה
אשמח לתשובה מהירהשנעשתה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמעות
ד''ר דן הרשקו19/07/2007לציסטה פשוטה בגודל כזה ואף גדולה יותר אין בדרך משמעות והיא לא מהוה ממצא טרום ממאיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקהגילה18/07/2007
שלום רב
אני אמא לילד בן חודשיים ומניקה אותו. נמאס לי מאוד להניק אבל אמרו לי שכדאי להמשיך לפחות חצי שנה כי הנקה מורידה את הסיכון לחלות בסרטן השד. זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתרונות ההנקה
ד''ר דן הרשקו18/07/2007להנקה יתרונות רבים בעירא במחצית השנה הראשונה ובהם חיזוק הקשר הנפשי עם התינוק ובעיקר - את מקנה לו נוגדנים נגד זיהומים שונים אותם הוא עדיין לא מייצר בצורה מספיק יעילה.
ישנן מספר עבודות מחקר שהראו כי להנקה יש אפקט מגן אך ככל הנראה האפקט הזה הוא מינימלי ביותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוד בפיטמהורד16/07/2007
אני בחורה בת29
ליפני שנה ילדתי את ילדתי הרביעית
חודשיים לאחר הלידה התחילו לי גירודים
בפיטמה הימנית עד היום זה מגרד
האם זה מעיד על סימנים למחלה
מה עלי לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד''ר דן הרשקו18/07/2007בגיל שלך רוב הסיבות לגרד מתמשך בפיטמה הינם שפירים
בנשים מבוגרות סימן זה אכן יכול להעיד על סרטן השד
ממחיץ כי תלכי להיבדק אצל מומחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח תוצאות ביופסיהויקי16/07/2007
היי,
בת 31, רווקה ללא ילדים. הופנתי לביופסיה עקב דימום בפיטמה (הפסיק כעת).
מצ"ב תוצאות הביופסיה, הרופא אמר כי אינו יכול להסביר את התוצאות וכי עליו להתייעץ בנושא.
אודה לעזרה.
nipple biopsy showing elongated ducts whith focal ductal hyperpalsia.
compatible with florid oaoillomatosis of the nipple
additioional report after calponin stain follow
additional report:
calponin stain is positive in the myoepithelial cells* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
ד''ר דן הרשקו18/07/2007ממצאי הבדיקה הפתולוגית אינם מצביאים על ממאירות
פפילומה בצינורית יכולה אכן לגרום לדימום מהפיטמה
חשוב כמובן לדעת את ממצאי ההדמיה והבדיקה הידנית ולכן ממליץ שתיגשי להיבדק אצל רופא מומחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ויקי20/07/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן השד אצל גבריםראובן15/07/2007
במשפחתי היו מספר מקרים של סרטן השד אצל גברים. שמעתי שמועה לפיה זאת מחלה שקיימת גם אצל גברים, זה נכון? אם כן, איך אפשר לאבחן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם בגברים
ד''ר דן הרשקו18/07/2007בסרטן השד אכן עלול ים גם לחלות גברים. הסטיסטיקה מראה ש1 מכל 200 מקרי סרטן השד הם בגברים
אין צורך לבצע בדיקות סקירה כמו אצל נשים אולם גבר שחש בגוש בשד חייב להיבדק.
במשפחות בהם היו מספר סרטני שד אצל גברים - קיימת סכנה גבוהה יותר אבל נכון הדבר בעיקר לנשים מאותה משפחה. ממליץ על יעוץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה עצמיתאורטל08/07/2007
מאיזה גיל צריך לעשות בדיקה עצמית לסרטן? איפה אפשר לקבל הוראות איך לעשות בדיקה כזאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה עצמית
ד''ר דן הרשקו10/07/2007רצוי להתחיל לבצע בדיקות עצמיות החל מאמצע שמות העשרים. בגילאים מבוגריםיותר (מגיל 40) רצוי גם להבדק על ידי כירורג. ניתן לקבל הדרכות דרך קופות החולים, מרכזים לבדיקות שד וכן על ידי האגודה למלחמה בסרטן ואחת מתשע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאיזה גיל זה מתחילמישהי04/07/2007
סרטן השד יכול להתפתח רק כאשר השד מפותח לגמריי? או רק אחרי שמתחיל המחזור?
האם יכול להתפתח סרטן השד לפני שמתחיל המחזור/שמתחילים להתפתח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכון תלוי בגיל
ד''ר דן הרשקו04/07/2007הסיכון לסרטן שד בילדות הוא אפסי. תוארו בספרות המקצועית מספר מקרים מועט ביותר של המחלה בנערות בשלב ההתבגרות
למעשה, המחלה נדירה לפני גיל 30 והיא מתחילה לעלות לאחר גיל 40* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפטמותט.02/07/2007
יש לי בעיה שהתחילה בזמן האחרון. כשהפטמות שלי עומדות (בגלל קור או בגלל יחסים מיניים) אני מרגישה כאב חזק בכל האיזור כאילו מושכים לי אותן, זה מסוכן? מה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דן הרשקו03/07/2007כאבים בשדיים ובפטמות הן דבר שכיח ובדרך כלל אינם מעידים על בעיה מסוכנת. יש לשים לב כמובן שאין תופעות אחות כמו שינוי במבנה הפטמות או הפרשה. רצוי בכל מקרה להיבדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממוגרפיהצביה27/06/2007
אני בת 51 ורוצה לעשות ממוגרפיה אבל זה מאוד מפחיד אותי. תוכל לספר מה קורה שם? הלא ידוע תמיד מפחיד אותי יותר...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות ממוגרפיה
ד''ר דן הרשקו03/07/2007מכישירי הממוגרפיה החדישים הקימים היום הם יותר "ידידותיים" ולמרות הקימת אי נוחות בבדיקה, כאב משמעותי לא צפוי. גם החשד מפני הקרינה הינו מיותר כי כמות הקרינה בבדיקה זו היא זניחה ולא נמצא קשר בין ממוגרפיות להתפתחות סרטן. בכל מקרה - התועלת גדולה בהרבה מכל תרוץ לא לבצע את הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צ'יסטות בחזהבטי23/06/2007
שלום רב.אני הייתי אצל רופא כירורג שמצא אצלי צי'סטות (לאחר צילום ובדיקות מקיפות לחזה וכן לקיחת דגימה) מאז לפני כשנה הוא מורגש אצלי בתור גולה קטנה שלא ניתן להתעלם ממנה כאשר אני ממששת בחזה ולפעמים זה היה מתבטא בכאב קטן של עיקצוץ מציק באיזור ה"גולה".לאחר הבדיקות והתוצאה נאמר לי שאכן זה צ'יסטה ב - 100% .אך עדיין הפחד תמיד חוזר ועולה כשאני רק שומעת דיבורים על סרטן שד (לא עלינו) וכו'.אני אמורה לחזור לרופא משפחה לבדיקה שגרתית.
אני חייבת לציין שמאז התופעה בזמן מאמץ או מתח קל הייתי מרגישה לחץ "קטן" בחזה היכן שהצי'סטה נמצאת.ומאז שהתחלתי להתאמן בלי שום קשר לעניין ,בחדר כושר באופן אינטנסיבי סתם לשינויי החיים ולהרגשה הטובה שלי שאכן יש לציין משפרת פלאים את ההרגשה הרוחנית (מומלץ מאוד מאוד לשפר את רמת החיים עם פעילות )מאז לא הרגשתי שום כאב והגוף לא אותת לי כלל לגבי הציסטה כאילו לא היתה,אך כמובן לא העלימה אותה לגמרי היא עדיין קיימת וכואבת טיפה רק כשאני נוגעת בה. לסיכום רופא יקר מה עליי לעשות לפי ראות עינייך המקצועיות בלבד??!! חוץ מללכת ולהבדק שוב אצל רופא כי זה אני יעשה בכל מקרה בזמן הקרוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד''ר דן הרשקו23/06/2007ציסטות פשוטות אינן מהוות לכשעצמן סיכון לסרטן שד. האבחנה נעשת על ידי אולטראסאונד. בעם הציסטה אכן פשוטה ולא מטרידה לא צריך לנקוט כל פעולה. לעומת זאת, אם ישנם כאבים והציסטה ניתנת למישוש יש לנקר אותה דבר שבמקרים רבים יעלים את הציסטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

