מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חזייהרחלי27/09/2007
אני כשבועיים וחצי לאחר הסרת שד.
רוצה לחזור לעבודה עד תחילחת הטיפולים הבאים.
האם אפשר כבר להשתמש בחזייה? יש לי ד קטן ובצקת קלה מתחת לבית השחי.
תודה
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזיה
ד''ר דן הרשקו27/09/2007בהחלט מותר. הכל תלוי בהרגשתך - אם כןאב עדיין אז רצוי להמתין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר קורטיזון?אורית24/09/2007
אני בת 53. חליתי בסרטן שד לפני 3 שנים. לא מפושט ללימפה. עברתי רק הקרנות ואני מטופלת בזולדקס וארימידקס. כיום אני בריאה לגמרי. הר 2 שלילי ורצפטורים חיובים לאסטרוגן.
עלי לעבור השתלת שיניים עם הרמת סינוסים והרופא רוצה לתת לי 10 מ"ג קורטיזון ביום הראשון, 6 מ"ג ביום השני ו-2 מ"ג ביום השלישי. האם הקורטיזון מותר לי בהתחשב במה שעברתי ובתרופות שאני לוקחת?
אודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דן הרשקו25/09/2007אין מניעה מנטילת קורטיזון ובוודאי שלא לזמן כה קצר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בשד אחרי לידהמיכאלה23/09/2007
שלום רב
ילדתי לפני כשבוע ואני מניקה הנקה מלאה. ביומיים האחרונים הבחנתי בגוש קשה בשד השמאלי. אני בטוחה כמעט בוודאות שהוא לא היה שם במשך ההריון. כמו כן אני לא חושבת שמדובר בסתימה כי אין לי בעיות בהנקה.
האם זה נפוץ לאחר לידה ואצל מי עליי להבדק- רופא נשים או כירורג?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד''ר דן הרשקו27/09/2007רוב הגושים המופיעים בשד לאחר לידה וקשורים בהנקה הינם למעשה מצבור של חלב (לקטוצלה). מאידך, גושים אחרים כולל ממאירות יכולים להתגלות בשלב זה. ככל שגיל האם צעיר יותר הסכנה לממאירות קטנה יותר. רצוי בכל מקרה להבדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הקשר בן הריון בגיל מאוחר לסרטןיעל20/09/2007
שלום,
מה הקשר בן הריון בגיל מאוחר והסיכוי לחלות בסרטן השד ? מה זה מאוחר , איזה גיל ?
אם זה קשור להורמונים ..או בכלל אשמח לקבל אסבר מפורט
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
פרופסור ביאטריס עוזיאלי21/09/2007הנ ושא אינו חד משמעי, יש הטוענים כיהריון מעל 30 ויש קשר לסיכוימוגבר לפתח סרטן שד. הקשר נובע מחשיפה ממושכת יותר להורמונים. עד להריון. היו גם עבודות לגבי הקשר להריונות מרובים והגנה מפני סרטן שד , אולם גם לנושא זה יש טענות אחרות. קשר להורמונים וסרטן שד קיים אולם הרבה טענות אשר היו פעם אמירות חד משמעיות כיום בבדיקות יותר מעמיקות כנראה והקשר לא ממש בטוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדש - פורום זכויות רפואיותמערכת BeOK18/09/2007
נפתח [a href=http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=190 id=link]פורום זכויות רפואיות[/a] בו תוכלו לקבל ייעוץ בנוגע לטיפול מטעם עמותת קרן דולב הפועלת לקידום זכויות החולה ושוויון בטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטור מהשתתפות עצמית עד מתי ?
ריבי28/11/2012בקופ"ח מכבי שללו לי לפני שבוע את הקוד 1400 לחולה אונקולוגית שזיכה אותי בפטור מהשתפות עצמית לטמוקסיפן .
אני כרותת שד, לוקחת טמוקסיפן מזה שנתיים וחצי.
האם לפי סעיף 19 לחוק הבריאות אני נקראת חולה אונקולוגית? איך מבחינת הרפואה ההגדרה שלי?
האם כל עוד אני עם טמוקסיפן אני לא נקראת חולה אונקולוגית?
תודה על עזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאים018/09/2007
האם ביטחון או סבירות גבוהה להבראה לאחר סרטן זהו כריתה כפולה כמובן כשאין גרורות?
מה הסטטיסטיקה מוכיחה לגבי עיניין זה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הופעת גרורות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/09/2007אולי כדאי שתנסחי שוב את השאלה , לא בטוח שהבנתי נכון, לגבי חולה שאובחנה כסובלת מסרטן שד, תלוי בשלב האבחנה בכל שלב סטטיסטיקה לגבי הבראה שונה. הבראה ז.א. שלא מופיעות גרורות. לא הבנתי מה הקשר לגבי כריתה כפולה, הכריתה של השד השני מונעת הופעת גידול בשד שניכרת אין לה השפעה על גרורות מהגידול שהיה בשד הראשון. מקוה שהבנתי את השאלה וקיבלת תשובה. אם לא תחזרי ותחדדי את שאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
018/09/2007שלב 3a אחות שניפטרה,חלוקת תאים 20%.ללא גרורות.בת 47.אחרי ac'בקרוב טקסול ולאחר ניתוח והקרנות.טומוקסיפן לאחר.
השאלה שלי מבחינה סטטיסטית היכן אני עומדת?הישרדות.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושוב אחוזים
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/09/2007אני חושבת שכבר ניסיתי גם קודם לכן לענות אני לא יודעת מה הפתולוגיה המדויקת שלך לא מצב רצפטורים לא בלוטות לימפה לא Her יש לך סיכוי טוב להיות בריאה אולם מספר ממש אני לא יכולה להגיד , כדאי שתשאלי אם את ממש רוצה לדעת אם 70 או 80 אחוז או כל מספר אחר את הרופא שכל הפרטים לפניו. לא בטוח מה המשמעות לאשה הבודדת כשמדברים על אחוזים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה...
019/09/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בשדלימור17/09/2007
התגלתה אצלי ציסטה בשד. אני צריכה ללכת לבדיקה נוספת אבל זה עוד כמה ימים ובינתיים אני בלחץ....
מה זה אומר שיש לי ציסטה? מה הסיכוי שזה סרטן? יצטרכו לעשות לי ניתוח כדי להוציא אותה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
ד''ר דן הרשקו17/09/2007ציסטה פשוטה בשד הינה מצבור של נוזל מקומי בשד המופיע בשכיחות גבוהה
במידה ומדובר בציסטה פשוטה - אין מקום להבהל ובמידה והיא קטנה - אין צורך אפילו לנקרה.
רק במידה והציסטה מורכבת (כלומר אחת הדפנות מעובה או בלתי סדירה) יש מקום לבצע ניקור אבחנתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך טיפולרחלי15/09/2007
אני לאחר ניתוח להסרת שד.האם עלי לחכות עד להחלמה מלאה ואז לפנות לאוניגולוגית או עוד קודם לכן?בלוטות נקיות והכל בבדיקה הראשונית.
האם לחכות לקבלת התוצאות הסופיות בעוד כשבועיים?
איזה טיפול מקובל בדרך כלל לעשות במיקרה כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
פרופסור ביאטריס עוזיאלי16/09/2007הטיפול תלוי בתשובה הפתולוגית מאחר ואני לא יודעת אתהתשובה ולא את גילך ומצב לפני הניתוח איני יכולה לחוות דעה. צריך לקבוע תור לאונקולוג , אולם ללא תשובה האונקולוג לא יוכל לתת חוות דעת לגבי הטיפול.תקבעי תור קרוב לקבלת התשובה הפתולוגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאים012/09/2007
בת 47 ללא גרורות.סיימתי ac בקרוב טקסול.גוש היה גדול קטן אולי לחצי נהיה שטוח.נאמר לי שאקבל טומוקסיפן,קצב החלוקה 20%.אחות שניפטרה מסרטן השד.
השאלה שלי-אם אני נשאית האם ההמלצה לכריתה מלאה וכפולה?
ואם איני נשאית האם ייתכן לשמר למרות שהגוש היה גדול כ-5 ס'מ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתה או שימור שד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/09/2007את מאד צימצמת בכתוב, אם הגוש היה גדול ואם ירד באופן משמעותי בגודלו , תלוי גם בגודל השד לעיתים ניתן לשמר שד וכמובן להקרין לאחר מכן. כמובן תלוי אם ניתן להוציא שוליים נקיים ולהשאיר שד אסטאטי בכל זאת. לגבי נשאות , ההמלצה בכל זאת תלויה בך. לא חייבים לעבור כריתה דו צדדית, זו אחת האופציות , כמובן צריך להיות במעקב, צריך לדעת מה מצב הבלוטות, קביעת הפרוגנוזה תעשה על פי הממצא בשד הנוכחי, זו מחלה שכבר הופיעה . מאד רצוי לקבל יעוץ מסודר ומאורגן לפני שאת מחליטה מה יש לעשות , וזאת בשיחה רצינית לאחר שאת מבינה את כל ההשלכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
015/09/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת של אולטרסאונדסופי10/09/2007
בדיקת סונר
מצב לאחר למפקטומיה מימין.
לא ניצפו גושים סולידים או ציסטים.
הודגמו מספר בלוטות מוגדלות בבית השחי הימני,בקוטר עד 12 מ"מ,בעלות קורטקס מעט מעובה.
מה זה קורטקס מעט מעובה????
תודה דחוף מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אולטרסאונד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי10/09/2007צריך לשאול את הרנטגנטלוג , אם יש לך סבלנות התיעץ בבוקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן יש סבלנות אני מחכה לתשובתך-תודה
סופי11/09/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקורטקס מעובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי16/09/2007קורטקס מעובה יכול להיות תגובתי ואם הרנטגנולוג רק תאר ולא כתב דבר נוסף, כך צריך להתיחס. יש לחזור לעקוב אך פרט לכך כנראה אין לזה משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בשדא.09/09/2007
זה בטח מוזר לקבל כאן שאלה מגבר, אבל אני פונה לכאן כי חברה שלי לא דואגת לעצמה. הרגשתי אצלה בשד מעין גוש קשה שאין בשד השני, היא לא מוכנה ללכת לבדיקה כי לטענתה היא צעירה (בת 22), לא מעשנת ואין אף אחת במשפחה שלה עם סרטן והשד לא כואב לה. היא צודקת או שהיא צריכה להבדק בכל זאת בגלל הגוש.
אשמח אם תענו לי מהר, אני מודאג לגביה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
ד''ר דן הרשקו09/09/2007נכון הדבר שסרטן השד נדיר בגיל זה, אך עם זאת גוש בשד שניתן למישוש מחייב ברור ובמקרים רבים מתברר שמדובר בגוש שפיר שאין חובה לנתח. אני בהחלט ממליץ שחברתך תיגש לבדיקה אצל כירורג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלת שדייםמינדי06/09/2007
יש לי שדיים ממש קטנים, בקושי מידה A ואני חושבת לעשות ניתוח סיליקון בשביל להגדיל אותם. לסיליקון יש השפעה על הסיכוי לחלות בסרטן בהמשך החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגדלה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי07/09/2007לא ידוע כי הסילקון גורם לסרטן. יש רק צורך בהמשך לבדיקות קפדניות על מנת שהסיליקון לא יכסה על ממצא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- snl בדיקהרחלי04/09/2007
הסימון באיזוטופים לבדיקת בלוטת הזקיף ברור לי.
מה שלא ברור מדוע צריכים סימון נוסף שנקרא SML
במידה ומחליטים לכרות השד הנגוע?
האם נחוצה הבדיקה הזו בכל מיקרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימון
פרופסור ביאטריס עוזיאלי05/09/2007לא בטוח שאני מבינה על איזה סימון את מדברת אולי לכירורג תהיה תשובה אחרת. פרט לסימון של בלוטות הזקיף יש אפשרות לסמן את הגידול אם רוצים לעשות כריתה חלקית ולא ניתן למשש את הגוש ואז מסמנים תחת אולטרסאונד או ממוגרפיה על ידי מחט מיוחדת, אפשרות אחרת הינה הכנסת קליפס קטן למקום הגידול על מנת לאפשר לזהות את מיקומו באם מתחילים טיפול טרום ניתוחי והגידול יגיב טוב מאד לטיפול ויעלם , וזאת על מנת לאפשר לנתח את האיזור החשוד. מקוה שעניתי לשאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזונותמזל04/09/2007
האם יש מזון מסויים שצריך להמנע ממנו או להשתדל להפחית בו, בזמן ההקרנות? ( אני שואלת כי שמעתי אפשהוא שצריך דווקא להמנע מאנטי אוקסידנטים - רימון למשל, אם אני לא טועה..).. האם אלו "סתם" אמונות תפלות?
לחילופין- האם יש מזון "מומלץ" לתקופה הזאת?
ושאלה נוספת: לגבי סויה, האם יש איזשהי התייחסות רפואית / מדעית לגבי סויה וסרטן שד? האם זה נכון שאשה שחלתה בסרטן שד ( עם רצפטורים חיוביים לאסטרוגן), צריכה להמנע או להפחית מאד באכילת מוצרי סויה?
תודה, מזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל
פרופסור ביאטריס עוזיאלי04/09/2007מותר לאכול הכל במידה. יותר חלבונים עדיף בזמן כימותרפיה, פרט לכך אין בעיה מיוחדת מוכרת. אנחנו יודעים שפיטואסטרוגנים יכולים לפעול כהורמונים , לכן בדרך כלל מומלץ להפחית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורידיםציפי02/09/2007
האם הופעה של ורידים על השדיים אחרי לידה יכולה לרמוז על סרטן השד?
תודה מראש על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שדיים לאחר לידה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/09/2007לא , לא בטוח שאת אכן מדברת על ורידים או פגיעה בתת עור לאחר לידה עקב הגידלה הפתאומית של השד, איזורים אלה נראים בתחילה כחולים. אין לזה קשר לסרטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

