מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופותשלומית15/08/2007
שלום רב. יש לי שאלה על המלצות לתרופות שקיבלתי:
האם ייתכן שהרופאה תמליץ על לקיחת טמוקסיפן ומעכב ארומוטז יחד כבר מן ההתחלה? ( אני יודעת שאת מעכב הארומוטז אצטרך כנראה לממן לבד בשנתיים וחצי הראשונות), אך האם זה ייתכן? או שלא הבינה נכון את דברי הרופאה? (כי לפי תשובתך הבנתי שלא נותנים את 2 התרופות יחד - מבחינה רפואית). במה "עדיף" להתחיל? בטמוקסיפן ואז להחליף? או בפמרה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול תרופתי
ד''ר דן הרשקו15/08/2007בהחלט מקובל גם היום להתחיל טיפול בטמוקסיפן, אלא אם יש הוריות נגד, ןלאחר מספר שנים להחליף לאחד מהאינהיביטורים של הארומטז. עדיין לא מקובל לתת את שתי התרופות יחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות הורמונליות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי15/08/2007שתי התרופות לא ניתנות יחד. כנראה שלא הבנתם נכון . אם אין הוראות נגד בדרך כלל מתחילים בטמוקסיפן. איני מכירה את המקרה כלל שאיני יודעת אם יש ללחוץ על טיפול במעכבי ארומאטאזות. יש מקרים שרצוי ומומלץ להתחיל בטיפול זה אך רב המקרים בהחלט ניתן להתחיל בטמוקסיפן. יש סיפרות המצדיקה טיפול בצורה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה013/08/2007
האם טיפול בטקסול קל יותר מאשר טיפול ב-ac.
האם יש צורך במלווה לטיפול בטקסול?
אני לפני טיפול שלישי ב-ac. הגוש קטן.אך אני מרגישה ממש גולה מתחת לגוש מה זה לדעתך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בטקסול
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/08/2007כן הטיפול בטקסול קל יותר, יש פחות בחילה והקאה. רצוי מלוה נותנים עם הטיפול בטקסול תרופות הגורמות לרצון לישון . לגבי הגולה איני יודעת ללא בדיקה. יתכן חלק מהגידול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות וגדילת השדייםשילה12/08/2007
אני לוקחת גלולות דיאנה. אחרי חודשיים בערך השדיים התחילו לגדול לי, מצד אחד אני שמחה על זה, מצד שני, אני דואגת אם זה לא יכול להזיק לי. חשוב להגיד שאני בת 23 והשדיים שלי הפסיקו לצמוח ממזמן וגם ראיתי אצל עוד כמה חברות שאותה תופעה התחילה אצלן בגלל הגלולות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי12/08/2007הגלולות מכילות הורמונים בהחלט יתכן שיש תגובה כפי שאת מתארת. זו שאלה יותר לגניקולוג ולא לפורום סרטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה רקמה פברוגלנדולרית-אסמטריה?009/08/2007
מזה רקמה פברוגלנדולרית-אסמטריה.
מדוע לא נשלחתי לבדיקת אולטרסאונד ע'י רופא המשפחה בעקבות תוצאה זו.מה דעתך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רקמת פברוגלנדולארית
פרופסור ביאטריס עוזיאלי09/08/2007רקמה פיברוגלנדולרית הינה רקמת שד סמיכה איני יודעת מה גילך ומה מצבך ההורמונלי יתכן מאד שהרופא הרנטגנולוג חשב שאין ממצא חשוד. רצוי לראות גם כירורג לבדיקה והחלטה אם נחוצה בדיקת אולטרסאונד. היום הנטיה הינה לשלח כמעט כל נבדקת לבדיקת אולטרסאונד .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה.
010/08/2007האם ריקמה פיברגלנדולרית יכולה להעיד על התחלה של סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
פרופסור ביאטריס עוזיאלי11/08/2007רקמה זו אינה מעידה על התחלת סרטן זו רקמה אמנם צפופה אך של השד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה008/08/2007
בבקשה הסבר פשוט לגבי הגנים.אני אמורה להיבדק לגבי נשאות.בבקשה מעט הסבר מבחינת הגנים.תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר BRCA
ד''ר דן הרשקו08/08/2007ידוע כי ישנו קשר חזק בין היסטוריה משפחתית וסיכון לסרטן שד. עם זאת מעט ידוע על הבסיס הגנטי של המחלה. ישנם שני גנים עליהם כן יש מידע. מדובר בBRCA1 וBRCA2. נשים הנושאות מוטציה לגן זה הינן בסיכון מוגבר (בין 40 ל 80 אחוז) לפתח סרטן שד, שחלה או שניהם. הגן הזה נדיר ביותר בנשים ממוצא מזרחי. במקרה ויש נשאות - יש לשקול כריתה מניעתית של השחלות והשדיים. לגבי הראשון - יש תמימות דעים כי יש להןציא את השחלות לאחר סיום תכנון המשפחה. לגבי השדיים - פעולה זו מוממלצת בעיקר שנשים שלא חלו אך ניתן לשקול זאת גם בנשים שחלו. לאלו שאינן מעונינות בכריתה מניעתית - אושר על ידי משרד הבריאות מעקב על ידי MRI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה007/08/2007
בת 46 סיפור משפחתי גוש גדול 6 ס'מ מקבלת טיפול כימי השאלה שלי אם אני נושאת את הגן האם מומלץ כריתה כפולה ומלאה?האם אפשר לשמר את השד למרות גודל הגידול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
ד''ר דן הרשקו07/08/2007לפי הנתונים שכתבת בקצרה - אני מבין שאובחנת עם גוש של 6 ס"מ ועל כן הוחל בטיפול כימוטרפי במטרה להקטין את הגוש ולאשפר כריתה משמרת. עבודות מוכיחות שוב ושוב כי אין יתרון בכריתה מלאה בהשוואה לכריתה שלמה לגבי אפשרות הריפוי מהמחלה. באם מוצאך אשככנזי ויש מספר רב של נשים במשפחה שסבלו מסרטן שד אן שחלות - יתכן ואת ושאת את הגן BRCA הפגוע. גם במקרה כזה לדעתי יש לטפל במחלה הראשונית בצורה שמרנית באם ניתן. אין מקום לדעתי לבצע כריתה של השד השני כעת - כי מאחר וחלית - יעילות ניתוח כזה כמניעתי הוא נמוך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימניםשרה06/08/2007
האם סימנים אדומים בצד שמאל תחתון של השד שקימים כבר מספר חודשים עלולים להיות סימנים לסרטן?(אני כ-חצי שנה לאחר סיום ההנקה)
למי עלי לפנות בנושא?תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודם בשד
ד''ר דן הרשקו06/08/2007לא ניתן כמובן לחוות דיעה על המקרה הפרטי בלי בדיקה. אחרי לידה יתכנו שינויים בשד אך אם אלו ממשיכים כדאי להבדק רק בכדי להיות על הצד הבטוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שד גרורתי בריאותיסמין06/08/2007
לגיסתי יש חזרה של סרטן שד גרורתי בריאות - קרצינומה מוסג GEMMA והיא בהריון בשבוע 29,
ולנו יש המון שאלות, מכיוון שהיא חיה בעיירה ליד ניו ג'רסי ואנחנו לא בטוחיםשהיא מקבלת את הייעוץ והטיפול המיטבי.
האם ההריון יכול להוות טריגר להישנות המחלה?
מה הטיפול המתאים במצב הזה?
מה אומרות הסטטיסטיקות במצב הזה?
תודה על כל מידע שתוכלו לתת לנו.
בברכה לבריאות שלמה,
יסמין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד''ר דן הרשקו06/08/2007נראה לי כי הכוונה לסרטן ראות ראשוני לאור העובדה כי למיטב ידעיתי אין סרטן שד מהסוג שציינת והכוונה בGEMMA - לשם התרופה הכימוטרפית שמשתמשים לטיפול בסרטן ראות
כדי לקבל יעוץ רציני - יש לקבל אינפורמציה מדויקת הרבה יותר ולגשת לאונקולוג להתיעצות מסודרת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התייחסותך
יסמין07/08/2007אם הבנתי נכון יש סרטן ריאות שהוא גרורתי מהשד.
אם GEMMA היא התרופה, היא ניתנת רק בסרטן ריאות ראשוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה005/08/2007
האם בניתוח להסרת גידול גדול ומבוצע כריתה של חלק גדול מהשד,כרבע.האם מבוצע תיקון מידי?ז'א שיחזור מידי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתה חלקית לעומת כריתה מלאה ושחזור
ד''ר דן הרשקו05/08/2007ברוב המקרים בהם ניתן לבצע כריתה חלקית (עד לרבע מגודלהשד) אין צורך בשחזור מידי ועל ידי כירוגיה נכונה והצטברות נוזל (סרומה) - המראה הקוסמטי הוא טוב. כאשר הגידול גדול מאד - נהוג להתחיל בטיפול כחמוטרפי מקדים במטרה להקטין את הגידול ולאפשר למפקטומיה
כאשר יש צורך בכריתה שלמה ואין צורך בטיפול קרינתי משלים - ניתן לבצע שחזור מידי על ידי אחד ממגוון האפשרויות הרחב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות005/08/2007
במיפוי עצמות- מוקדים זעירים בחוליות הגב וברכיים.השאלה האם ייתכן שאלה מוקדים של הגידול?(האונקולוג אומר בבטחון שאלה שינויים ניווניים בלבד.הייתכן?)האם עלי לעבור בדיקות נוספות לשלילה לחלוטין של המוקדים האלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח מיפןי עצמות
ד''ר דן הרשקו05/08/2007במקרים רבים קליטה במיפוי אכן מעיד על שינויים נווניים. כאשר יש חשד קליני - גיל צעיר, עליה בקלציום או ALKALAINE PHOSPHATASE או כאבים חדשים ובמקרים בהם הגידול בשלב מקומי מתקדם - ניתן לבצע CT מכוון לעצמות לשלול אפשרות של גרורות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשת נוזלים מהפטמותתמר04/08/2007
אני בת 40 ויש לי בזמן שאני סוחטת את הפיטמות הפרשה של נוזלים
בצד אחד הנוזל שקוף ואילו מצד שני צבעו של הנוזל עכור אפור האם זה מעיד על איזושהיא בעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה מהפטמות
ד''ר דן הרשקו05/08/2007התאור שלך אינו מכוון לבעיה רציניצ. המצב יותר חשוד כאשר ההפרשה באה מפיטמה אחת בלבד, דמית וספונטנית (כלמר ללא פעולת "סחיטה"). אני ממליץ קודם כל להפסיק את פעולות הסחיטה ולראות האם מגיעה הפרשה ספונטנית ובהמשך להבדק על ידי רופא מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשה מהפטמות
ד''ר דן הרשקו05/08/2007התאור שלך אינו מכוון לבעיה רצינית. המצב יותר חשוד כאשר ההפרשה באה מפיטמה אחת בלבד, דמית וספונטנית (כלמר ללא פעולת "סחיטה"). אני ממליץ קודם כל להפסיק את פעולות הסחיטה ולראות האם מגיעה הפרשה ספונטנית ובהמשך להבדק על ידי רופא מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחאלונה02/08/2007
אמא שלי מקבלת כבר כמעט שנה טיפול בהרצפטין והיא חולה בסרטן השד. בבדיקת סי טי תשובה שלילית אך באקו לב נמצאה ירידה ל-39% הרופאה החליטה להפסיק לחודשיים את הטיפול ולחזור לביקורת.
האם זה אומר שאמא כבר בריאה? נשארו לה עוד 3 או 4 טיפולים לסיום הסידרה. נמצא בלב עיבוי באחד מהשסטומים. מה זה אומר?
אמא נמצאת עכשיו בתהליך של הוצאת שחלות בעקבות כך שנמצאה גנטית. האם הניתוח יהיה מסוכן ללב? הבנתי שהוא מתבצע בהרדמה כללית
תודה, אלונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרצפטין
ד''ר דן הרשקו02/08/2007הרצפטין הינה תרופה יעילה מאד בשילוב עם כימוטרפיות אחרות לטיפול בסרטן שד. אחת מתופעות הלוואי הידועות של התרופה היא ירידה בתפקוד ותפוקת הלב ולכן מבצעים בדיקת אקו לב באופן שיגרתי. גם כמוטרפיות אחרות כמו דוקסורוביצין יכולות לגרום לפגיעה בלב. בחלק גדול מן המקרים ניתן לשפר את תפקוד הלב ולכן גם הוחלט להפסיק בשלב זה את הטיפול התרופתי. לגבי הסיכון בניתוח - יש להתיעץ עם המרדים והקרדיולוג.
בנוסף, חשוב גם שבנות המשפחה יבדקו את מצבן הגנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סף עליוןלימור31/07/2007
האם יש סף עליון להופעת סרטן השד או שיש רק רגיל בו הסרטן הזה יכול להתחיל אבל לא גיל שאחריו כבר "מחוסנים" מפניו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין חיסון
ד''ר דן הרשקו31/07/2007אין חיסון מפני המחלה. המחלה נדירה מתחת גיל 30 ורק 20-25% מהחולות הן צערות מגיל 50. אין סף עליון. למעשה שכיחות המחלה הולכת ועולה עם הגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת לוואי של הקרנות?יעל29/07/2007
שלום רב,
אמי (בת 54) סיימה 10 טיפולי הקרנות לאיזור חוליות הגב D9-D12 בשבוע שעבר (סרטן שד גרורתי בחוליות הגב). באותו יום של ההקרנה האחרונה אמי החלה להרגיש כהגדרתה "כאילו משהו תקוע לה בושט". (מעין תחושה של בליעת כדור שטרם התעכל). התחושה הזו קיימת כבר כשבוע, מתגברת לאחר שתייה ואכילה. (אך קיימת גם ללא קשר לאכילה ושתייה, מתעוררת בלילה עקב התחושה).
בשל הסמיכות להקרנה ולמיקום ההקרנה, האם יתכן שמדובר בתופעת לוואי של ההקרנות? באיזה תופעה מדובר, האם בצקת? במידה ואכן מדובר בתופעת לוואי של ההקרנות, מתי תחושה זו אמורה לחלןף והאם יכול להיגרם נזק בלתי הפיך? האם יש דרך להקל על תחושה זו?
תודה מראה,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבה לא ברורה
ד''ר דן הרשקו29/07/2007ההקרנות שניתנות לטיפול בגרורות בע"ש גבי הן מאד מכוונות ובדרך כלל אינן משפיעות על אברים סמוכים. אזור ההקרנות כפי שתארת אותו רחוק למדי מהוושט ועל כן קשה לי להאמין שהם אכן קשורים. כדאי להתיעץ עם הרדיוטרפיסטים ולשקול ביצוע גסטרוסקופיה או וק"ת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות הורמנליות לנשים לפני הבלותפרידה28/07/2007
איזה תרופות יש לסרטן השד שמגיבות להורמונים,לפני גיל הבלות.ואילו תופעות לוואי
יש לתרופות.
התרופות פמרה,ארימדיקס וארומסין נתנות לנשים שאין להם מחזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופות לסרטן שד תלוי הורמונים
ד''ר דן הרשקו28/07/2007תרופות אלו ניתנות כמובן רק כאשר הגידול מיצג הורמונים לאסרוגן או פרוגסטרון. התרופות שאת מנית שיכות לקבוצה שחןסמת את האנזים ארומטז. אנזים זה יודע להפוך ברקמת השומן הורמונים לאסטרוגן ולכן חסימתו גורמת לירידה ברמות האסרוגן בגוף. הסיבה שתרופות אלו ניתנות רק בגיל הבלות היא שכל עוד השחלות עובדות - הפעילות של האנזים מינמלית ולסימתו לא משמעותית
בגיל צעיר יותר ניתן לתת טמוקסיפן שחוסם את קישור האסטרוגן לריקמה הסרטנית או זולדקס שפעילותה מכוונת כלפי הורמונים מקדימים והיא ניתנת בעיקר בשילוב עם כימוטרפיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

