מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גלולותקרן21/06/2007
אני לוקחת גלולות כבר 5 שנים. זה מעלה את הסיכון שלי לסרטן השד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורם סיכון לא משמעותי
ד''ר דן הרשקו22/06/2007שימוש בגלולות למניעת הריון אינו נחשב כיום לגורם סיכון משמעותי עם בכלל לסרטן שד. בעבר כאשר מינוני האסרטגן היו הרבה יותר גבוהים היו שסברו שהן כן בעלות סיכון. כאמןר, במחינת הסיכון של גלולות את יכולה להיות רגועה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשדדניאל19/06/2007
התחלתי לעבוד כמלצרית לפני פחות מחודש, ולפני שבוע+ התחילו אצלי כאבים בשדיים, בתחתית השד, בצד שקרוב לפנים הגוף. התחלתי ללכת עם חזיית ספורט במקום חזיה כי חשבתי שזה בגלל הברזלים, אבל עדיין כואב לי כאילו יש ברזלים שנתקעים שם. אני חושבת שאולי איכשהו העבודה על הרגליים עשתה את זה, אבל פוחדת שאולי זה משהו יותר רציני. מה זה יכול להיות? רציתי להוסיף גם שאני בחורה צעירה (23) ושאין שום סימן חיצוני על השדיים.
אודה לך אם תוכל לענות לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשדיים
ד''ר דן הרשקו20/06/2007כאבים בשדיים הם תלונה מאד שכיחה וברוב המקרים אין לנו הסבר טיב לכך. כאביםיכולים להיגרם לדוגמא משינויים הורמונלים כמו נטילת גלולות או שינויים באופי המחזור. כאבים בשדיים גוקמים לפחד אצל נשים רבות אך חשוב לציין שכאב בשד אינו סימן שמאפיין סרטן שד. אילו היה זה סימן היינו יכולים לאתר את המחלה מוקדם יותר. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשני השדיים הכאבים. אינני חושב שזה קשור לעבודתך. בהתחשב גם בגילך הסיכוי שמדובר ב"בבעיה רצינית" הינו קטן מאד . כדאי בכל זאת לגשת לבדיקה - כאשר יודעים שהכל בסדר גם הכאב עובר בדרך כלל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת שדיוליה17/06/2007
בכמה ממקרי הסרטן כורתים שד? איך מחליטים אם צריך לכרות או לא? זה נכון שזה תלוי ברופא ויש כאלה שפשוט לא חושבים ששד זה חשוב ומעדיפים לכרות אותו אם זה משפר אפילו קצת את הסיכוי להבריא ושהסרטן לא יחזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוחי שד
ד''ר דן הרשקו19/06/2007בכששים עד שבעים אחוז מהנשים ניתן היום לשמר את השד בתנאי שמוסיפים קרינה. במקרים יש מספר מוקדים של מחלה, חזרה של המחלה, מחלה מאד אגרסיבית או רצון האישה. לא נכון לומר שכריתה מלאה משפרת את הסיכוי להירפא מהמחלה במקרים בהם ניתן לבצע כריתה חלקית.
במקרים בהם יש המלצה לכריתה מלאה על ידי רופא מסוים - כדאי להתיעץ עם רופא נוסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת סרטןמירב14/06/2007
שלום ד"ר
מה אפשר לעשות כדי להקטין את הסיכוי לחלות בסרטן השד?
באיזה גיל זה קורה בדרך כלל?
תודה וסוף שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורמי סיכון
ד''ר דן הרשקו19/06/2007ישנם גורמי סיכון כגון גיל וסיפור משפחתי של סרטן שד שהם גורמים משמעותיים אותם כמובן לא ניתן לשנות. מאידך שמירה על משקל ופעילות פיזית מקטינים את הסיכוי לחלות.
הגיל השבו מתחילה עליה משמעותית של הופעת המחלה - בין גיל 40 -50 ועולה עם העליה בגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהלילך11/06/2007
שלום,
אני בת 30, יש במשפחה שלי היסטוריה של סרטן השד (לא במשפחה הקרובה, בנות דודות וכו'). מאיזה גיל כדאי לי להבדק ובאיזו תדירות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות סקר
ד''ר דן הרשקו12/06/2007סרטן שד במשפחה הוא גורם סיכון משמעותי בעיקר כאשר מדובר בקרובים מדרגה ראשונה ובמידה פחותה יותר מדרגה שניה. ישנה חשיבות גם למספר החולות במשפחה. ככלל, הסיכון שלך מוגבר במעט מהאוכלוסיה הרגילה. עם זאת, בהחלט רצוי להתחיל בזמן הקרוב לעבור בדיקה ידנית. אין צורך בבדיקת סקר ממוגרפית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה
ד''ר דן הרשקו19/06/2007סיכון מוגבר לחלות בסרטן שד תלוי מאד בגיל האישה וסיפורה המשפחתי וגורמי סיכון אחרים ובהתאם ההמלצה לבדיקות. בגילך סרטן השד נדיר וגם הסיפור המשפחתי (ללא דרגה ראשונה או שניה) אינו מהווה גורם סיכון מאד משמעותי. בשלב זה ניתן להסתפק בבדיקה ידנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

