מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שני גידולים סרטנייםחנה30/08/2007
מה ההסתברות למצוא שני גידולים בשד? האם הימצאות של שני גידולים לא מקשה על יכולת דיאגנוזה עצמית? האם יש סיכוי ומהו למצוא גדולים בשני הצדדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר גידולים
ד''ר דן הרשקו31/08/2007ההסתברות לסרטן רב מוקדי בשד בו זמני (לא בהכרח שנים) הוא סביב ה10 -20 אחוז.
ישנם סוגי סרטנים שבהם הכיחות הינה גבוהה יותר
מספר הגידולים לא משנה את יכולת הבדיקה הידנית או את ההערכה על ידי ממוגרפיה. היא גם לא מעידה על חומרת המחלה. הבעיה העיקרית הינה שאם הגידולים מרוחקים - נכון להיום הגישה הינ כריתה שלמה של השד גם עם הגידולים קטנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה!אודיה30/08/2007
יש לי הבדלים בין שד ימין לשמאל הבדלים גדולים,אני לא יודעת לכמת את זה בסמ"ק אבל זה בין מידה ומידה וחצי הבדל.
האם יש בכך הגדלה הסיכויים לחלות בסרטן השד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודל
פרופסור ביאטריס עוזיאלי30/08/2007אם זה היה קיים תמיד ולא משהו שהופיע כעת זהו המבנה הרגיל שלך ואין לזה משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן השדלאה29/08/2007
שלום ,
לאימי ישנו גידול ממאיר בשד בקוטר של 2.5 ס"מ והתפשטות בבולטת לימפה.
מהבדיקות שבוצעו עד כה נראה כי הסרטן אינו התפשט מעבר לזה. הטיפול שהומלץ הינו כריתה חלקית והקרנות. לאור העובדה שבנוסף היא חולה במחלת ניוון שרירים SMA מסוג 3 ישנן סוגיות הקשוורות ליכולת לבצע הרדמה מלאה או רק חלקית.
השאלה היא- האם יש מידע על השילוב של 2 המחלות הללו? מה המשמעות של הרדמה חלקית מבחינת תחושת הכאב ? ההחלמה ? האם יש ניסיון שכזה והיכן?
תודה, לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלת הרדמה וניוון שרירים
פרופסור ביאטריס עוזיאלי29/08/2007אני לא הכתובת המתאימה לשאלות אלה, אלו לא שאלות בתחום הסרטן אלא שאלות אשר יש להפנות לרופא מרדים ונירולוג, רצוי לגשת למרפאת טרום ניתוח וכן לשוחח עם הרופא הנוירולוג המכיר את המקרה, לאחרים יהיה קשה ולא אמין לענות על שאלות אלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשד שמאלדפנה28/08/2007
שלום רב, לפני כעשר שנים עשיתי ניתוח להגדלת חזה. כיום אני בת 29. הניתוח יצא מוצלח והכל היה בסדר חוץ מירידה בתחושה באזור הפטמה בצד שמאל. לפני כחודשיים החלו לי כאבים עזים בשד שמאל באזור הפטמה ומעליה ברביע השמאלי- תחושת שורף, משיכה, וכאב ללא כל קשר לתזוזות. פניתי למנתח הפלסטי (שאני אצלו בביקורת כל שנה) הוא בדק אותי פיזית ואמר שהכל תקין. בכל זאת שלח אותי לאולטרסאונד ו-MRI שיצאו תקינים לחלוטין ללא דליפות שתל וללא מוקדי הארה. מאחר שהכאבים לא הפסיקו פניתי לעוד כירורג שד וגם הוא אמר שהכל תקין בבדיקה פיזית. אני ממש לא יודעת מה לעשות כי הכאב לא עובר. אמרו לי לפנות למרפאת כאב מאחר שזה אולי כאב עצבי. למרות כל הבדיקות התקינות בקשר לשד, אני חוששת. מה זה יכול להיות? האם יש עוד משהו שיש לבדוק? תודה רבה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי29/08/2007עשית את כל הבדיקות הנחוצות אם לא נמצא דבר אין לי מה להוסיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביולוגירחלי28/08/2007
שלום ד"ר ביאטריס
כשאומרים טיפול ביולוגי,
למה הכוונה?
וכן שמעתי על בדיקות ביולוגיות שנעשות באופן פרטי לחלוטין,ידוע לי שלא כל הרופאים ממליצים על כך,מיועד לבדוק האם הטיפול הימוטרפי מתאים לחולה,(משהו כזה)
רציתי לדעת מה דעתך על כך,האם מומלץ לעשות בדיקה זו למרות שאין בטחון שאכן יהיה צורך בטיפול כימוטרפי.
תודה על התשובות הן עוזרות לי להבין ואפילו להרגע מעט
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביולוגיה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי28/08/2007טיפול ביולוגי הכונה לטיפול בחומרים אשר ברובם הם נוגדנים לחלבונים המצויים על פני התא או בתוך התא או מולקולות קטנות המהוות גם הן גורם המפריע בתהליכי צמיחה בתא, טיפולים אלה במקרים מתאימים מפסיקים התפתחות התא ומות של התא הסרטני.
לגבי הבדיקה עליה שאלת, בסרטן שד קימים גורמים מוכרים פתולוגייםאשר ביטויים מבטא מידת אגרסיביות יותר גדולה של הגידול ואז יש לרב לטפל בטיפול יותר אגרסיבי , טיפול כימותרפי , בין הגורמים המוכרים הינו חוסר בבקולטנים להורמונים, אממילא אי אפשר לטפל בטיפול הורמונלי, מציאות בלוטות לימפה מעורבות בסרטן, ביטוי ביתר של הרצפטור(קולטן) לHer2neu , במקרים שאין את הממצאים הנ"ל והרופא חושב שיש מקום לשאלה האם מספיק טיפול הורמונלי או יש צורך בטיפול אחר ובכלל כמה תוספת יש בכל טיפול לסיכוי למנוע את חזרת המחלה ניתן להפנות בדיקה. בבדיקה זו בודקים 21 גנים אשר הבדיקה בסופו של דבר תתן מספר המבטא מידת אגרסיביות של גידול ועד כמה הטיפול הכימותרפי מוסיף.
מקוה שההסבר הובן. לגביך את צריכה לדון במקרה הספציפי שלך עם הרופא המטפל לגבי הצורך בבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזיות וסרטן השדנעמה28/08/2007
האם זה נכון כי יש קשר בין לבישת חזיות לבין מחלה בסרטן השד? האם מומלץ להפחית את מספר השעות ביום בו אני עם חזיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין שום קשר מוכר כזה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי28/08/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים משלימיםרחלי28/08/2007
ברצוני לדעת האם טיפול אלטרנטיבי וכן שימוש מומלץ במיץ נבט החיוטה לחיזוק המערכת החיסונית
ניתן רק לאחר הניתוח ולפני טהקרנות או כימוטרפיה וכן מי ממליץ על כך הרוםא המנתח או האוניקולג או ניתן לקחת לבד.
האם מוסיף,גורע?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפואה משלימה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי28/08/2007אני כאונקולוגית לא ממליצה גם כירורג לא ממליץ על טיפולים אלה, אנחנו לא רופאים אלטרנטיביים ולכן לא מבחנים בטיפולים אלה. יתכן ויש רופאים המבינים בטיפולים אלה והם כן ממליצים. יש טיפולים אלטרנאטביים אשר יכולים לגרוע. היו לי מטופלים אשר קיבלו טיפולים אשר גרמו לירידה בספירת הדם במקום לעלות . לעיתים טיפולים משלימים שאיני חבינה בהם, אולם לעיתים חולים פונים אליהם והם משפיעים בעיקר על מניעת תופעות לואי מטיפולים, אולם אני לא יכולה לכוון מאחר ואיני מבינה בתחום זה. ברב בתי החולים יש מרפאה לרפואה משלימה ממליצה להתיעץ שם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה!!!!עדי28/08/2007
עברתי ניתוח להגדלת חזה ולאחר שנה בערך יצא לי גוש קטן בחלק הקידמי של השד בצבע כחול ממש קמו סוכריה עגולה הייתי רוצה לדעת מי מבין בזה ויוכל לומר לי מה יש לי???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי28/08/2007את יכולה לחזור לפלסטיקאי להבדק, או לכירורג להבדק לברור מה הממצא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי....
עדי29/08/2007שוב שלום...
הייתי כמו שאתה אומר אצל הפלסטיקאית שלי והיא אמרה שזה כניראה צ'סטה וצריך להוריד אותה כי זה חיצוני.היא קבעה לי תור לניתוח קטן שבו היא תוריד לי את הגולה ותישלח לי את זה (לא זוכרת לאן)ועכשיו לשאלתי:אם היא יודעת שזה צ'סטה למה צריך לשלוח ??? האם זה יכול להיות דבר אחר (אני בת 27)???(הייתה לי אחות שניפטרה בגיל צעיר ממחלת הסרטן אבל לא היה לה בשד)עזור לי כי אני מאוד לחוצה אחרי מה שעברנו עם אחותי(נפטרה בגיל 34).....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה נוספת
פרופסור ביאטריס עוזיאלי30/08/2007גם אם הרופאה בטוחה כי מדובר בציסטה היא מחויבת לשלח לבדיקה בכל מקרה והיא תעשה את המוטל עליה כרופאה, את בטח לא רוצה שלא ישלחו ואפילו אם סיכוי שיש משהו אחר הינו קטן ביותר לא יגלו מאחר ומראה עינים הינו של ציסטה. סביר להניח כי מדוברבציסטה וטוב תעשה הרופה גם אם היא בטוחה שמדובר בציסטה שתשלח את החומר לבדיקה נוספת.
בבריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות דיאנהאביה26/08/2007
אני לוקחת גלולות דיאנה כבר 7 שנים, עם הפסקות של כמה חודשים מדי פעם. כל פעם שאני לוקחת גלולות החזה שלי גדל וכשאני מפסיקה הוא קטן בחזרה. האם כל השינויים האלה מזיקים ועשויים לגרום לסרטן בשדיים? בכלל, מה ידוע על הגלולה הזאת וסרטן השד? (אני לוקחת דיאנה גם נגד הריון אבל גם לטיפול בבעיות של אי סדירות במחזור ואקנה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי26/08/2007השינויים נגרמים מההורמונים , עצם השינוי אינו גורם מסכן , לגבי גלולות למניעת הריון יש הטוענים כי נטילה ממושכת יכולה להאיץ סרטן, יש חילוקי דעות בענין , בכל מקרה רצוי להתיעץ עם גניקולוג לגבי המקרה שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה023/08/2007
מהם הסימנים של דלקת כימית בשריר הלב?בתודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שריר הלב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי24/08/2007אני לא בטוחה אם הבנתי נכון , כנראה השאלה על פגיעה לבבית מכימותרפיה בשריר הלב. אם הבנתי נכון בודקים את מידת התכוצות הלב על ידי אקו או אולטרסאונד ובדרך כלל רואים ירידה במידת ההתכווצות לפני שיש סימנים קליניים. הסימנים הקליניים הם סימני אי ספיקת לב. כמו קוצר נשימה, בצקת וסימנים אחרים. אם יש חשש צריך להבדק על ידי קרדיולוג. הסימנם אינם ספציפים רק לפגיעה בלב יכולים לנבוע מגורם אחר לכן לא ניתן להסיק ללא בדיקת קרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש כואב באזור הפטמהשירז22/08/2007
שלום ד"ר.
היום חשתי גירוד בפטמה הימנית, לאחר שגירדתי, מיששתי כמו שאני עושה לפעמים כדי לראות שהכל בסדר. ופתאום הרגשתי מן גוש קשה (בגודל של קצת יותר מחצי ס"מ) ממש באזור הפטמה, וכשלחצתי עליו הוא כאב קצת.
כמובן שמחר אקבע כבר תור לרופא הנשים שלי, אך הייתי רוצה לשמוע דעתך בכל אופן.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש
פרופסור ביאטריס עוזיאלי23/08/2007איני יכולה להגיד דבר מבלי לבדוק ולדעת עליך יותר , גשי לרופא המשפחה לבדיקה בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אווסטיןאורנה22/08/2007
האם אווסטין יכול להינתן במקום טמוקסיפן?
אם כן- מה היתרונות ומה החסרונות של אווסטין?
האם אווסטין מאושר בסל התרופות לחולות סרטן שד ראשוני?
תודה, אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוסטין
פרופסור ביאטריס עוזיאלי22/08/2007אוסטין אינו ניתן במקום טמוקסיפן זו לא תרופה הורמונלית אלא תרופה ביולוגית נגד כלי דם, לא מאושר כלל לטיפול מניעתי. עדיין רק בגידול גרורתי יחד עם כימותרפיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפשטות גרורותגליה21/08/2007
נאמר לי ע"י אונקולוג, שמיפוי עצמות לאחר טיפול כימי, יכול להראות קליטה מוגברת גם כאשר הגרורות בעצמות כבר מתות. האם זה יתכן? האם יתכן מצב בו לא ניתן לדעת מה מצב הגרורות עפ"י המיפוי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בעצמות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי21/08/2007האונקולוג צודק,איזור הגרורהיכול להמשיך לקלוט ולהראות לא תקין תקופה ארוכה. במיפוי עצמות גם שבר פשוט יכול להראות לא תקין תקופה ארוכה. אני מקווה שאת מאמינה יותר לרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בגידול?רעות20/08/2007
אצל אמא שלי אובחן לאחרונה סרטן ריאות. בעקבות בירורים ובדיקת PET שעברה נמצא שיש גרורות בבלוטת הלימפה בחזה ושיש גם גוש נוסף בשד. כולם בצד שמאל.
האם יכול להיות מצב של שני גידולים סרטניים שונים באותו זמן או שהאחד גרורה של השני? מי האונקולוג שאמור לטפל מומחה לסרטן ריאות או מומחה לסרטן השד?
תודה רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שד או/וריאה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי20/08/2007יתכנו 2 גידולים אולם יתר סביר גידול עם גרורות. איני יודעת על סמך מה קבעו גידול ריאה , צריך לברר היטב שלא מדובר על גידול שמקורו בשדעם גרורות בריאה, כמובן שיתכן גם ההפך. קודם כל שיבררו את המקור . בהתאם למקור יטפל הרופא המתאים. בכל מקרה צריך לטםל אונקולוג ואונקולוג צריך לדעת לטפל בשני המקרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לכאבים בשדשירה17/08/2007
שלום,
אני בת 23, לאחרונה החלו להופיע לי כאבים בשד הימני. בהתחלה חשבתי שמדובר בשריר תפוס, אך אחרי שבועיים של כאבים, נראה לי שזה לא הגיוני. אף פעם לא סבלתי מכאבים אלו, כך שאני קצת מודאגת. הכאבים מופיעים בעיקר בלילה/ בבוקר, וכן כשאני מתכופפת. הם ממוקדים בחלקו התחתון של השד, וכן בחלקו העליון ליד בית השחי.
הייתי רוצה לדעת מה משמעות הכאבים- האם אלו תסמינים של סרטן השד/ דלקת/משהו אחר?
אשמח לתשובה בהקדם,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בשד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי20/08/2007סרטן שד אינו כואב ברוב רובם של המקרים , ומאד לא נפוץ בגילך. הכאבים יכולים להיות על רקע הורמונלי.יתכן גודש על רקע הורמונלי, אולי גלולות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

