פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות בדיקת זרע אינם תקינות
    מאיר
    01/08/2011

    שלום רב .

    לאחר שאישתי לא מצליחה להרות כבר תקופה מה , עברתי בדיקת זרע , בבדירה התוצעות היו לא תקינות , ( הרבה מתחת לרצוי )

    רציתי לדעת מה עלי לעשות כרגע ולאיזה רופאים עלי לפנות .

    בתודה מראש , מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע אינם תקינות - תגובה

    ד''ר שי שפי
    02/08/2011

    עליך לפנות לאורולוג מומחה לפוריות הגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לעבור לIVF?
    רחלי
    01/08/2011

    אני מאד מאד מודאגת ואשמח לתשובה מלומדת. אני בת 39 ובעלי בן 43. לאחר טיפול הורמונלי עברתי כבר 2 הזרעות (גונל ואוביטרל) שלא הניבו תוצאה. נתוני הזרע לאחר השבחה היו:
    נפח דגימה- 0.8
    ריכוז זרעונים-0.8 (מיליון/מ"ל)
    סה"כ זרעונים - 0.4 מיליון,אחוז זרעונים בתנועה- בודדים בתנועה
    דרגת תנועה- 1,2
    מה הסיכויים להריון על בסיס הנתונים הנ"ל?
    האם מומלץ לעבור ל - IVF או שיש טעם להמשיך בהזרעות?
    אציין שאצלי כל הבדיקות נמצאו תקינות, צילום רחם, היסטרוסקופיה, פרופיל הורמונלי וכן בעקבות הטיפול מייצרת כ- 6-7 זקיקים יפים בכל טיפול.
    יש לי 4 ילדים מנישואין קודמים בהם נקלטתי באופן ספונטני.
    בנוסף רציתי לשאול האם יש להמתין בין מחזור של הזרעה למחזור של הפריה ?
    סליחה על אורך השאלה ותודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם לעבור לIVF?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לעבור לIVF? - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/08/2011

    שלום רחלי,
    נתוני זרע ירודים ואינם מתאימים להזרעה. לא שאין סיכוי להצליח בהזרע, אך הסיכוי הקיים הוא נמוך מאוד. ממליץ לעבור להפריה חוץ גופית. בתהליך של IVF מפגישים בין זרעון לביצית וכך קיים סיכוי טוב יותר להצלחת העיניין.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח בדיקת זרע של בעלי
    ד``ר אליעזר גירש
    28/07/2011

    שלום רב,
    אשמח לקבל חוות דעת על בדיקת הזרע של בעלי. אנחנו בני 30 לא מצליחים להרות כבר 8 חודשים.
    האם נראית בעיה או קושי להשיג היריון בבדיקת הזרע.
    חשוב לציין כי בדיקות פרופיל הורמונלי שלי , צילום רחם והיסטרוסקופיה נעשו והכל נמצא תקין


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיענוח בדיקת זרע של בעלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע שנעשתה בהפרש 2-3 חוד'

    בר
    28/07/2011

    תודה מראש


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח בדיקת זרע - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    28/07/2011

    שלום בר,
    מדדי זרע נראים תקינים. תשתדלו להקפיד לקיים יחסי מין סביב הביוץ. 8 חודשים של נסיון להרות נחשב לתקופה לא מספקת. אם לא תצליחו להרות עד שנה של נסיון יש מקום לפנות לרופא פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    בר
    28/07/2011

    אנחנו משתדלים לקיים סביב ימי הביוץ, אך לצערי לא נכנסתי להיריון עד כה.
    רציתי לשאול על תדירות קיום יחסי המין. אני יודעת שישנם דעות חלוקות ורבות בנושא זה, אך חשוב לי לדעת מה לדעתך התדירות הנכונה לקיום יחסי המין לשם כניסה להיריון? יש האומרים מהיום ה- 10 להתחיל יום כן יום לא ואני חוששת שמה אנו מתחילים מוקדם מידי והזרע בשיטה זו לא מספיק להתחדש ולהיות כמו שהוא מופיע בבדיקת הזרע (התנזרות של 3 ימים במינימום). בנוסף לכך ישנם רופאים הממליצים לקיים כל יום אפילו כמה פעמים ביום בימי הביוץ.
    מה לדעתך נכון לעשות ביחס לבדיקת זרע הזו?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר חשוב

    בר
    28/07/2011

    בעבר נכנסתי להיריון פעמיים, ולכן מכך אני מסיקה שלא אני הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ווריקוצלה וטיפולי IVF...?
    דפנה
    28/07/2011

    שלום

    אני ובעלי מזה כחצי שנה עוברים טיפולי IVF מאחר שמצאו לבעלי (בן 31) ווריקוצלה ברמה 3-2 מצד שמאל ,כמו כן נתונים כגון: תנועה של זרעונים והמורפולוגיה לא תקינה.
    לאחרונה הומלץ לו ניתוח לשיפור העניין.

    שאלתי היא האם שיטת ברטוב יכולה לעקוף את הניתוח ? בעלי מאד חושש מהניתוח וגם אני...
    במידה ובכל זאת בחרנו בברטוב האם כדאי לבצע לפני הניתוח או לאחריו...?

    תודה רבה ולילה טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ווריקוצלה וטיפולי IVF...?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ווריקוצלה וטיפולי IVF...? - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    28/07/2011

    שלום דפנה,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי IVF.
    שיטה נוספת היכולה לסיעה בטיפולי IVF היא סלקציה של זרעונים בשיטת פרופ' בר טוב, הנקראת IMSI, בה מבודדים זרעונים בעלי מבנה תקין, אותם משמשים להפריה בשיטת ICSI. לדעתי בשיטת IMSI יש לנקות כחצי שנה לאחר הניתוח, כאשר מדדי זרע אמורים להשתפר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ווריקוצלה וטיפולי IVF...? - תגובה

    ד''ר שי שפי
    29/07/2011

    וריקוצלה הוא ממצא קליני פתולוגי בעל פוטנציאל לפגוע בייצור הזרע, ולעתים רחוקות גם בייצור טסטוסטרון. שיטות מעבדתיות הדורשות שימוש בטכניקות של טיפולי הפריה פשוטים (IUI / הזרעה), או טכניקות מתקדמות (IVF ללא / עם ICS) יכולות לעתים לעקוף את הבעייה בזרע, אך שיעור ההריונות באופן כללי עומד על 20-30%. בנוסף, מעמסה של טיפול הורמונלי מוטלת על בת זוג בריאה. יש גם לזכור, שלוריקוצלה לא מטופל יש פוטנציאל להמשיך ולפגוע באיכות הזרע, ולהפוך השגת הריונות לקשה עוד יותר בעתיד.
    שיעור ההצלחה בשיפור מדדי הזרע אחרי תיקון מוצלח של וריקוצלה עומד על 60-80%, וברוב המוחלט של המקרים מדובר על שינוי קבוע, המוביל לשיעור ההריונות הספונטניים של כ-40%.
    מבין האופציות הקיימות, המודרנית והיעילה ביותר היא תיקון מיקרוכירורגי של וריקוצלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשק מיני ואשך אטרופי
    מודאגת
    27/07/2011

    שלום רב,

    לבעלי בן 39 יש אשך אטרופי לאחר ניתוח בקע(עוד לפני שהכרנו),יש לנו ילד אחד .
    החשק המיני שלו התדרדר מאוד בשנתיים-שלושה האחרונות והוא לא יוזם יחסי מין בכלל,לדבריו זה לא חסר לו והוא אף לא מענג את עצמו בכלל.
    להגנתו יאמר שהוא עובד עבודה פיזית וחוזר מותש מאוד.
    האם אשך אטרופי משפיע על חשק מיני?
    שאלתי היא אם שני האשכים היו תקינים לחלוטין היה הבדל ?
    ובקיצור האם זה "תירוץ" פיזי מנומק לחוסר חשק מיני?
    הבדיקות ההורמונליות שלו תקינות למעט טוסטסטרון שחודש שעבר היה 11 והחודש עלה ל- 17....
    חשוב לי לציין שיחסי המין (שהם קורים) הם טובים מאוד,והזקפה טובה .
    רק המינון הוא בעייתי מאוד - פעם בחודש וגם זה רק אם אני יוזמת...
    אף פעם הוא לא היה לו חשק מיני מטורף, אבל הוא היה יוזם פעם ב...גם מתוך שינה.,היום בכלל לא.
    בנוסף ,יש לו הפרעות שינה בשנה האחרונה ,הוא ישן גרוע והוא עייף כל הזמן.
    האם זה נורמלי לא לחשוק ולא לאונן בכלל???
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשק מיני ואשך אטרופי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשק מיני ואשך אטרופי - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    28/07/2011

    שלום דנית,
    יתכן ואשך אטרופי מייצר פחות או אינו מייצר טסטוסטרון כלל. יש לבדוק רמות הטסטוסטרון לאורך זמן. ניתן היום להשלים טסטוסטרון בעזר מתן טסטוסטרון בג'ל או בהזרקה. יתכן וקיימות אצלו בעיות אחרות שלא קשורות לטסטוסטרון אלא לזוגיות. קודם כל שיעבור בירור אצל אורולוג ואם הכל בסדר מבחינה פיזיולוגית אפשר לפנות לסקסולוג.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנחנו בטיפולי פוריות ..הבנתי שאסור

    מודאגת
    29/07/2011

    לקחת תוספת של טוסטסטרון במידה ורוצים ילדים.
    מה עושים בינתיים?יש מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הכוונה היא

    דנה
    27/07/2011

    האם הכוונה היא שבמידה ובצנתור לא עזר, צריך לחפש סיבה אחרת לבעיית הזרע שאינה הוריקוצלה? בעלי עבר בדיקת פרופיל הרומונלי (תקין) ואולטרסאונד אשכים. מלבד תיקון וריקוצלה האם יש בכלל עוד דרכים לשיפור הזרע במידה ולא נמצאה בעיה הורמונלית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע לאחר תיקון וריקוצלה
    דנה
    27/07/2011

    שלום,

    אני בת 28, בעלי בן 29 ואנחנו מנסים להכנס להריון כשנה ו-10 חודשים. עברנו בירור פוריות כבר במלאת שנה לנסיונות ונמצאה בעיית זרע משמעותית (ספירה של 1-2 מליון, תנועתיות ומורפולוגיה נמוכות אף הם מהנורמה), אצלי הכל נמצא תקין. בדיקת אורולוג+אולטרסאונד העלו וריקוצלה דו-צדדי, דרגה 1 מצד אחד ודרגה 2 בצד השני. בעלי עבר צנתור אצל דר' פרשטנדיג לפני כ-3 וחצי חודשים. בזמנו נאמר לנו ע"י דר' פרשטנדיג שמומלץ לעשות בדיקת זרע אפילו רק אחרי 5 חודשים מהצנתור, ולעומת זאת שמענו מהרופאים השונים ששיפור עשוי להופיע כבר כעבור 3 חודשים. השאלה היא האם ביצוע הבדיקה כבר עכשיו- נניח כעבור כ-4 חודשים יכול לתת לנו כיוון לגבי תוצאות הצנתור? או שמא יכול להיות מצב שבו עכשיו לא נראה שיפור בכלל ויופיע שיפור משמעותי מאוחר יותר? העניין הוא שאנחנו לחוצים ורוצים כבר לקבל מושג האם יש למה לחכות או שאולי הצנתור לא עזר ואז חבל על זמן ההמתנה ונלך כבר לטיפולי פוריות.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע לאחר תיקון וריקוצלה - תגובה

    ד''ר שי שפי
    27/07/2011

    1. בדיקת זרע ראשונה מקובל לבצע כ-3 חודשים לאחר הטיפול. עם זאת, שיפור יתכן גם כשנה אחריו. במידה שאין שיפור, יש לנסות ולברר הסיבה.
    2. מלכתחילה, לא כל גבר עם וריקוצלה, שאצלו ריכוז תאי זרע נמוך כזה, הוא מועמד מתאים לטיפול. במידה שהבירור לפני הצנתור בוצע אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר, סביר שנקודה זו קיבלה התייחסות מתאימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובה

    דנה
    27/07/2011

    תודה רבה על התשובה, במידה ולא יהיה שיפור במצב הזרע, כיצד אפשר לברר לגבי הסיבה, ומה יכולה להיות הסיבהלכך? האמת היא שאמרו לנו מראש שהסיכוי לשיפור הוא עד 50% כך שחשבנו שלפעמים המצב פשוט בלתי הפיך, לא ידענו שיש צורך בבירור נוסף במידה ולא חל שיפור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובה - תגובה

    ד''ר שי שפי
    27/07/2011

    הבירור מתחלק ל-2: החלק שלפני הטיפול (שאינני יודע מה מתוכו עבר בן זוגך), והחלק שאחרי הטיפול (במידה שלא חל שיפור). במידה שהבירור לא מתבצע אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר, הוא עלול להיות חלקי / חסר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיון להכנס להריון דחוף!!!
    מאי
    27/07/2011

    שלום רב, לבעלי יש וריקוצלה שאובחנה בגיל 18. אני בת 39 ומנסים יותר משנה להכנס להריון שלישי (יש לנו 2 ילדו מהריונות טבעיים). ביצענו גם 2 הזרעות (אחת היתה עם טיפול הורמונלי).
    בעלי בן 40 ביצע פעמיים בדיקות זרע (בהפרש של חודש) ובשתיהן התקבלה מורפוליגיה לא תקינה 0-1%, 97% פגמים במורפולוגית ראש ו 3% במורפולוגית זנב.
    מאחר ואני מתקרבת לגיל 40. מה מומלץ?
    ללכת לטיפולי IVF? האם IVF מתאים או האם ICSI הוא הפתרון?
    האם ניתוח עדיף? מה סיכויי שניתוח ישפר את מורפולוגיית הזרעים?
    ידוע לי שרק 3 חודשים לאחר הניתוח יהיה ייצור זרע שיושפע מהניתוח.
    בבקשה ענה לי.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיון להכנס להריון דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיון להכנס להריון דחוף!!! - תגובה

    ד''ר שי שפי
    27/07/2011

    1. הגיע הזמן שבעלך יעבור בירור מסודר אצל אורולוג מומחה בפוריות הגבר.
    2. בהנחה שלבעלך אכן וריקוצלה, ושהוא מועמד לניתוח (הנתונים ששלחת מועטים), ניתוח וריקוצלה יכול לשפר את איכות הזרע ואת הסיכוי להשיג הריון ב-IVF. מבין האופציות הקיימות, המודרנית והיעילה ביותר היא ניתוח מיקרוכירורגי.
    3. האם 3 חודשים הוא פרק זמן "שאין לך" - זאת צריך לברר עם הרופא שלך. לרוב, זה אינו המצב.
    4. לגבי IVF/ICSI, יש להפנות גם שאלה זו לרופא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאים לבנים בבדיקת זרע
    שי
    26/07/2011

    ד"ר שפי שלום,

    לאחר כשלון ב IVF שישי, למרות הפריות סבירות, רחם תקין, בדיקות קרישיות תקינות ועוברים שחלקם דרגה 1, רציתי לוודא שהבעיה אינה נעוצה בנתונים הנ"ל: כל המדדים תקינים מלבד, מורפולוגיה 9%, תאים עגולים mil/ml 1 לאוקוציטים 2 mil/ml

    האם היית ממליץ על בדיקת קריוטיפ, הלוספרם או ברטוב?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאים לבנים בבדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאים לבנים בבדיקת זרע - תגובה

    ד''ר שי שפי
    26/07/2011

    לאחר כשלון שישי ב-IVF, ולמען האמת, הרבה לפני כן, הייתי ממליץ על בירור מסודר אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פוריות
    צביקה
    26/07/2011

    שלום רב.

    אני בחור בן 27, ועברתי ניתוח לכריתת גידול מסוג קרניופרינגיומה בגיל 18.
    בבדיקת זרע לפני תחילת הטיפול לא נמצא זרע בכלל וגודל האשכים נמצא קטן מאוד.
    לאחר ביקור אצל רופא לפוריות הגבר, ניתן לי טיפול כדלכמן:
    פרגניל 5000 - שלושה פעמים בשבוע.
    לאחר 8 שבועות, Gonal F 150 IU - שלושה פעמים בשבוע.
    חשוב לציין כי מאז הניתוח ועד תחילת הטיפול בפוריות היתי מזריק טסטוסטרון 250, פעם בשלושה שבועות (מה שלטענת הרופא מדכא את היווצרות הזרע).

    היום לאחר 7 חודשים מתחילת הטיפול, עשיתי בדיקת זרע - וללא שינוי (אין זרע בכלל).

    1. רציתי לדעת האם הטיפול הזה נראה לך בסדר? מה אתה היתה ממליץ?
    2. ישנה בעיה שהזריקה פרגניל הופסקה לייצר, ולכן יש להזריק חומר חלופי. מהי הזריקה החלופית לפרגניל? האם זאת בעיה להחליף זריקה באמצע הטיפול?
    3. אני מעשן בין חצי קופסא לקופסת סיגריות ביום. האם זה יכול להיות גורם לאי הופעת הזרע?
    4. במידה והטיפול נראה לך בסדר, כמה זמן יכול לקחת עד אשר יופיע הזרע?

    בברכה,
    צביקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול פוריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פוריות - תגובה

    ד''ר שי שפי
    26/07/2011

    1. קיימים מס' פרוטוקולים לטיפול בבעייה שלך. הצירוף של פרגניל + גונאל F מוכר, אך כנראה שנפלה טעות במינון פרגניל שרשמת.
    2. קיימת אכן בעייה ספיציפית עם פרגניל. אופציות אחרות קיימות.
    3. אם לאחר 6-12 חודשים של טיפול לא הופיע זרע בזירמה, יש לשקול microTESE.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה
    דניאל
    25/07/2011

    היי,אני דניאל ,אני בן 18,לפני כמה חודשים הופנתי מלשכת הגיוס (צו ראשון) לאורולוג,כי לטענת הרופאה יש לי וריקוצלה.
    עשיתי אולטרה סאונד,ושתי בדיקות זרע,יש לי וריקוצלה בינונית בצד שמאל, האורולוג שלי המליץ לי לחכות,ולא לנתח כעת,ולחזור אליו בעוד מספר חודשים ואז לבצע עוד בדיקה של זרע.
    אני יודע שוריקוצלה יכולה לפגוע באיכות הזרע (בבדיקות הזרע הקודמות הרופא אמר שאיכות הזרע היא סבירה),אז רציתי לשאול האם עד שאני אבצע את בדיקת הזרע הבאה(עוד חצי שנה) הזרע יחלש לי?
    אני רוצה לציין שהרופא המליץ לחכות בגלל שיכול להיות שהכאב הוא מהגדילה הפיסית שלי ולאו דווקא מווריקוצלה.
    נ.ב האם יש איזו שהיא דרך להפחית את הכאב במהלך פעילות גופנית? (הכאב לפעמים בלתי נסבל)
    תודה רבה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה - תגובה

    ד''ר שי שפי
    26/07/2011

    כאב אופייני לוריקוצלה הוא סיבה לניתוח.
    מומלץ שאת ההערכה תבצע אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחריי ניתוח וריקוצלה דרגה 3
    שואל
    22/07/2011

    השאלה שלי היא אחריי כמה זמן מותר לקיים יחסי מין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחריי ניתוח וריקוצלה דרגה 3 - תגובה

    ד''ר שי שפי
    24/07/2011

    בהתאם לסוג הניתוח. שאל את המנתח שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא מצליח להשיג אותו

    שואל
    24/07/2011

    תהיה בעיה עם סקס אחריי הניתוח? עבר שבוע מאז הניתוח...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוריות ווריקוצלה
    סטודנט
    22/07/2011

    שלום רב
    אני סטודנט לרפואה בן 24.5 , בצה'ל שרתי בתפקיד הכרוך במאמץ פיזי רב הכולל בין השאר נשיאת מטען כבד בהליכה רגלית ממושכת.
    בעקבות כאבים חזקים באשכים בעיקר בצד שמאל. הופניתי לפני 4 שנים לבדיקת אולטרה סאונד דופלקס אשכים וספירת זרע.
    להלן התוצאות: אולטרה סאונד דופלקס אשכים – אשכים בעלי גודל ומרקם תקינים. ראשי האפידידימוס ללא סטיות באספקט עליון נייטרלי של אשך שמאלי. הודגמו ורידים ספרמטים מורחבים במידה קלה עד בינונית עם היפוך זרימה קל בזמן ביצוע VALSALVA . שינויים דומים אך קלים יותר הודגמו גם מימין.
    סיכום: וריקוצלה דו צדדי, דרגה 1-2 משמאל ודרגה 1 מימין.
    בימים אלו ביצעתי שוב בדיקת זרע. להלן תוצאותיה:

    Seminal Plasma Analysis
    Volume: 1.6 [ml] ( 4.5 > Volume > 1.5 ml )
    Colour: ?? Normal ?? Yellow ?? Red-Bloody
    Viscosity : ?? Normal ?? Mucoid ?? Viscous
    pH : 7.6 (7.2-8.0)
    Semen Analysis
    Concentration: 62 million /ml ( > 20 million /ml )
    Total Count: 99.2 million( > 40 million per Ejaculate )
    Motility: (Within 30' - 60' ) 33 % ( > 40%)
    Total Motile Count: 32.7 million
    Motile Progressivity : Rapid 21% Slow 9% Non Progressive 3% Immotile 67%
    Morphology: (Kruger strict criteria )
    Normal Forms: 9 % ( >14% )
    Abnormal Forms:91% - (<86%) Head 42% Mid Piece 31% Tail 6% Multiple abnormalities 12 %
    Agglutination: ?? None Type: ?? Not Specified ?? Head to Head ?? Tail to Tail
    Vitality : - % live ( > 75%)
    White Blood Cells: - [million /ml ] ( < 1.0 million /ml )
    Other Round Cells: - [million /ml ]
    Semen Classification: Asthenozoospermia

    עדיין יש לי נפיחות רבה בורידי האשכים. אודה לך מאד על פענוח משמעות הבדיקות.
    האם הוריקוצלה התפתחה עקב השרות הצבאי והאם יש קשר בין הוריקוצלה לבין ספירת הזרע. האם במצב המתואר (ביחס לוריקוצלה) מחייב התערבות כירורגית ?
    מתנצל על ריבוי השאלות הנובעות מהלחץ בו אני מצוי. להתייחסותך בהקדם אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוריות ווריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוריות ווריקוצלה - תגובה

    ד''ר שי שפי
    24/07/2011

    התנועתיות בבדיקת הזרע שצירפת נמוכה. יש להמשיך בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. יתכן שהסיבה קשורה לוריקוצלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסים להכנס להריון
    ורד
    21/07/2011

    שלום, אני כותבת בשם בעלי. שנינו בני 30 ומנסים כבר 8 חודשיים להכנס להריון. כבר עברנו בדיקות מסויימות. אצל בעלי התגלה חוסר בברזל וחומצה פולית. איך מטפלים והאם יש קשר בין החוסרים להצלחה שלנו? זה יכול להשפיע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מנסים להכנס להריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסים להכנס להריון - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    27/07/2011

    לדעתי כדאי לפנות לרופא משפחה שיטפל בחסר הזה ולבדוק את הזרע לפני ואחרי טיפול ולראות אם יש שיפור באיכות הזרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסים להיכנס להריון
    שלום
    21/07/2011

    שלום אני בן 30 וגם אשתי, יש לנו ילד בן שלוש אנחנו מנסים בשנה האחרונה להיכנס להריון
    ללא הצלחה, אשתי סיימה כרגע בדיקות והכל אצלה תקין האם בשלב זה כדי לבצע בדיקת זרע או שאנחנו סתם לחוצים.
    האם זה שיש לנו ילד מעיד על כך שהכל תקין או שיכול להיות שבתקופה של שלוש שנים איכות הזרע שלי ירדה האופן קיצוני?
    בבקשה תשובה אנחנו ממש בלחץ.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מנסים להיכנס להריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסים להיכנס להריון - תגובה

    ד''ר שי שפי
    24/07/2011

    יש לבצע בדיקת זרע ולפנות להמשך בירור לאורולוג מומחה לפוריות הגבר עבורך, ולגינקולוג מומחה בפוריות האשה לאשתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע
    בילי
    21/07/2011

    קיבלנו עכשיו תוצאות של בדיקת זרע שניה, בחלק מהנתונים יש שיפור משמעותי לעומת הבדיקה הראשונה כרגע אנחנו על ריכוז של 27 מ' מורפולוגיה של 3% אבל התנועתיות ירדה רק 10 אחוז מהזרעים נמצאים בתנועה 9% בתנועה איטית ו1% עומדים במקום. במקביל יש עליה בתאי הדם הלבים מ2מ' ל3' האם תוצאות כאלו מעידות על תהליך דלקתי? ואם כן האם רופא פריון רגיל אליו אנחנו הולכים בשבוע הבא יוכל לרשות לבעלי אנטיביוטיקה ואם כן תוך כמה זמן רואים שיפור ברמת הזרע?
    תודה מראש
    בילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע - תגובה

    ד''ר שי שפי
    24/07/2011

    התוצאה יכולה להעיד על תהליך דלקתי, אך לא בהכרח. דרוש בירור אצל אורולוג מומחה בפוריות הגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום