מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מורפולוגיה לא תקינהאוהד12/05/2011
ד"ר שלום שמי אוהד ואני בן 24
היום קיבלתי את תוצאות בדיקת הזרע והבנתי שהמורפולוגיה שלי לא תקינה שאלתי היא
האם ניתן להעלות את כמות הזרעים בעלי הצורה התקינה ובנוסף האם תוכל לפרש את הבדיקה ? כמו כן 2 נתונים נוספים , ביומיים האחרונים יש לי כאב עמום באשך ימין שלא מתגבר ולא נחלש בנתיים ,כמו כן ימי ההמנעות שלי היו 2
להלן תוצאות הבדיקה :
ph-8
Volume 2 l
102 Concentration
204 Total Concentration
60 Percent of motile sperm
+ rapid
+ + moderate
++ slow
+ non progressive
122.4 Total motile sperm
55 Motility after 4h
6% Normal forms
94% Abnormal forms
80% Head defect
14% Mid piece defect
2 (Round cells (mil/ml
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה לא תקינה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש17/05/2011שלום אוהד,
לפי התוצאות שהבאת, בדיקת הזרע שלך תקינה. נכון שמורפולוגיה של זרעונים היא נמוכה, אך עדיין נמצאת בגבול התקין.
חשוב להבדק אצל אורולוג ולבחון פעילות האשכים. ממליץ גם על נטילת תוסף תזונה Vitamale, המקנה סביבה טובה יותר לייצור הזרעונים וכך לשיפור איכות הזרע על כל ההפרמטרים שלו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזוספרמיהאנחנו11/05/2011
שלום,
ביצעתי בדיקת זרע בה לא נמצאו זרעים, נפח 2.5, PH=8.
תוצאות הבדיקה ההורמונלית:
LH 4.50 IU/L
FSH 17.30 IU/L
PROLACTIN 134.7 mIU/L
TESTOSTERONE- TOTAL 9.10 nmol/L
האם יש סיכוי להמנע מניתוח באמצעות טיפול במצב ההורמונלי ואם לא מה הסיכויים למצוא זרעים בניתוח או בבפיובסיה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזוספרמיה - תגובה
ד''ר שי שפי25/05/2011יש לחזור על הבדיקה.
נראה שמדובר בכשל ראשוני של האשכים.
אם אכן מדובר באזואוספרמיה (לא-חסימתית), הטיפול ניתוחי.
הניתוח המודרני והיעיל ביותר הוא microTESE, בטח שבהשוואה לביופסיה אקראית / TESE.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח למציאת זרעאלמוני04/05/2011
אני אמור לעבור ניתוח למציאת זרע מאחר שלא נמצא אצלי זרע.
רציתי לקבל פרטים ממישהו שעבר את הניתוח. האם יש כאבים לאחר הניתוח, זמן ההחלמה, אפשר לקום מהמיטה ומתי וכו. קצת "חוויות" מאדם שעבר זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח למציאת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי04/05/20111. אסור להעביר פרטים רפואיים כאלה בשום צורה (חסויים ע"פ חוק).
2. אתה יכול לבקש מהרופא שעומד לנתח אותך לברר עם מנותחיו הקודמים, האם מוכנים ליצור איתך קשר.
3. בכל מקרה, התשובות לשאלות ששאלת תלויה גם בטכניקה הניתוחית. ניתוח בטכניקה של microTESE, לא רק שבעל סיכויים גבוהים יותר למציאת זרע, אלא שמבוצע תחת מיקוסקופ, ובצורה עדינה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני עברתי את זה לפני 5 ימים
בנבן17/05/2011בהרדמה כללית, אחרי כשעה אתה כבר בהתאוששות וכמה שעות אחרי זה משוחרר הביתה. קצת תחושה של אי נוחות אבל אתה יכול ללכת. מומלץ לנוח בבית בשכיבה מספר ימים. אם כואב קח משהו לכאבים. קח בחשבון שלהרדמה כללית יכולות להיות תופעות לוואי של סחרחורת ובחילה, דאג שמישהו יהיה איתך ואל תתאמץ יותר מידיי. כל יום שעובר מרגישים שיפור.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת זרעע03/05/2011
שלום
אנחנו מנסים להכנס להריון במשך שנה, (גבר בן 38 אישה בת 33). בדיקות פוריות אצל האישה תקינות. אצל הגבר נמצא חוסר מוחלט של זרע. לאחר בדיקות הורמונליות ( שיצאו תקינות ) וכן בדיקות קריוטיפ גנטי וחסרים של y כרומוזום (שגם שם הכל נמצא תקין). בוצע ניתוח tese (ביופסיה), שלצערנו לא נמצא זרע. לאחר ברורים נוספים וביצוע דופלר ששלל וריקוצלה וכמו כן פנינו לדיקור שלאחריו בוצעה בדיקת זרע בשיטת ברטוב, לא נמצא זרע, וגם נשללה האפשרות לזיהום.
שאלתי היא האם יש עוד מה לבדוק, לעשות, או לטפל לפני שהולכים לתרומת זרע? האם מדובר בעקרות שהיא בלתי הפיכה?
בברכה ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי04/05/2011בהחלט יש עדיין מה לעשות, לפני שפונים לתרומת זרע או אימוץ.
TESE הוא ניתוח מיושן ופשוט, המבוסס על ביופסיה אקראית (או מספר מצומצם של ביופסיות אקראיות).
ניתוח מודרני ויעיל ממנו משמעותית הוא ה-microTESE, העושה שימוש במיקרוסקופ ניתוחי, סקירה נרחבת של האשך, וטכניקה שונה לחלוטין.
למרות שגם שימוש בטכניקה מתקדמת זו לא יכול להבטיח מציאת זרע ב-100% מהמקרים, הסיכוי טוב יותר מאשר ב-TESE, גם במקרים בהם לא נמצא זרע.
פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ע05/05/2011תודה רבה על התגובה המהירה.
האם ישנם מחקרים או ממצאים המראים כמה אחוז מהגברים שלא נמצא אצלם ב TESE זרע ולאחר microtese כן נמצאו. האם זו האפשרות היחידה עבורנו שנותרה לעשות? האם יש עוד מה לבדוק שלא בדקנו?
אשמח לקבל תשובה כי אנחנו עומדים בפני החלטה לא פשוטה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד''ר שי שפי05/05/2011אכן קיימים מחקרים כאלה.
למרות שלא ניתן להבטיח לפני הניתוח שימצא זרע, הסיכוי למצוא זרע ב-microTESE אחרי כשלון ב-TESE קונבנציונלי הוא משמעותי. במקרים רבים סיכוי זה אינו נופל מהסיכוי למציאת זרע ע"י microTESE מלכתחילה.
בהווה אין אפשרות אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US אשכים ואיכות הזרעאילנה03/05/2011
שלום
אני ובעלי אמורים לעבור הזרעה מתישהו בימים הקרובים, ולבעלי יש בדיקת אולטראסאונד אשכים מחר.
הבנתי שבבדיקה הוא אמור לשתות משהו על מנת שיוכלו להדגים את הזרימה וכו..
שאלתי היא האם בדיקת אולטראסאונד אשכים משפיעה על איכות הזרע בתקופה הקצרה שלאחריה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר US אשכים ואיכות הזרע - תגובה
ד''ר שי שפי03/05/20111. אין צורך בשתיה לביצוע US אשכים.
2. US אינה בדיקה עם קרינה מיינת, לפיכך משתמשים בה, בין השאר, לבדיקת האשים, שחלות, עובר.
3. יש לוודא שבעלך עבר בירור מלא אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' בר טוב הנני מבקש שתעזור לנואברהם30/04/2011
אנו זוג שנשוי 17 שנה, ועדיין ללא ילדים ,אישתי בת 43 ואני 46, בצעתי נתינת זרע לשם הבאת זרעי לפונדקאית, משום שהרופאים הרימו ידיים. אך לאחר פעמיים התשובות היו שליליות, וזאת למרות שהשתמשו בביצית שלא של אישתי פעם אחת .רציתי שתחווה את דעתך המלומדת על תוצאות הבדיקה של זרעי כאשר נתתי אותו לשם הפרייה לאחר 5 ימיי התנזרות. ועצתך להמשך דרכנו לשם הבאת יהודים לעולם.{התשובה שלנו לשואה}
אנני יודע איזה ערכים חשובים וארשום כמה, אוכל להוסיף אם תבקשני ותאמר לי אם אוכל {אם צריך} להייטיב עם זרעי בדרך כלשהיא, למרות שזרעי כבר נלקח ונשלח
.כמדומני שהוריי ז"ל היו חברים של אחיך ממוצקין או חיפה.
morphology-normal 3%
borderline-10
volume-2.5
ph-8
count-67
motility 1-50* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופ' בר טוב הנני מבקש שתעזור לנו - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב09/05/2011אשתדל לעזור לך לקיים את מצוות "פרו ורבו" שכידוע לך מוטלת על הגבר. ואמנם יתכן שצריכים להעמיק ולחקור בנקודת החולשה באיכות הזרע שלך שהיא המורפולוגיה (מבנה התאים). רצוי לבצע אצלנו בדיקה רוטינית פלוס אבחון מורפולוגי בהגדלה גדולה ותרבית הזירמה. במקביל רצוי שתבצע דופלר אולטראסאונד אשכים לבירור מצב אפשרי של וריקוצל. בדיקות אלה חשובות כדי לאבחן את הסיבה למצבך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרופ' בר טוב מעניין שדר' באום
אברהם09/05/2011מבית החולים אסותא שנשאל ע"י בעת הוצאת הבייציות של אישתי ו,זאת לשם הפרייתם בזרעי לפונדקאית ,באם הזרע תקין ,ונענתי שכן. ! וזאת כאשר לקחו ממני 6 מנות זרע לשם ההפריה לפונדקאית ו,נוצרו עוברים פעמיים רק שלא השתרש אצל הפונדקאית.
מה לעשות עכשיו האם לומר לאסותא להפסיק כרגע את ההפריות עד לברור שלי אצלכם
או שכבר אין מה לעשות?
2.הכיצד נוצרים עוברים באם מבחינה מורפולוגית לטענך הם לא תקינים?
3.תודה על תשובתך מצפה לה במהרה
חג עצמאות שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באשכיםשולי30/04/2011
שלום,
האם דלקת באשכים יכולה לגרום לאיזהשהו סיכון בפוריות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת באשכים - תגובה
ד''ר שי שפי01/05/2011בטווח הזמן הקצר, קיימם סיכוי סביר שאיכות הזרע תפגע. הדבר הפיך ברוב המקרים.
בטווח הזמן הארוך, ובתלות במיקום הדלקת, עלולה להיווצר חסימה בדרכי הזרע. במקרים אחרים, לרוב בדלקות חוזרות או קשות, תיתכן פגיעה קבועה באיכות הזרע.
מומלץ לבצע מעקב אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעיוסי28/04/2011
שלום רב,
להלן תוצאות בדיקת הזרע :
התנזרות של 4 ימים.
נפח 6.5
PH 8.1
צמיגות N
מראה +
ריכוז תאי זרע 59
סה"כ תאי זרע 383.5
% תאי זרע נעים 60%
איכות תנועה 2.8 שייקינג+אגלוטינציה
% תאים חיים 80%
מורפולוגיה
% תאים תקינים 4%
ABNORMAL FORMS
NECK 1%
TAIL 5%
LONG POST ACROSOME 1%
OTHER 89%
יש ממה להיות מודאג ? :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב28/04/2011אתה לא צריך להיות מודאג. יש להניח שתצטרך לעבור השבחת זרע על מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית. באם לא ייצלח, פתוחה בפניך האפשרות להפריה חוץ גופית עם מיון פרטני מוקדם של תאי הזרע האיכותיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - פענוח בדיקת זרע
יוסי28/04/2011האם על סמך הנתונים הללו תיתכן כניסה טבעית להריון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב28/04/2011אתה לא צריך להיות מודאג. יש להניח שתצטרך לעבור השבחת זרע על מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית. באם לא ייצלח, פתוחה בפניך האפשרות להפריה חוץ גופית עם מיון פרטני מוקדם של תאי הזרע האיכותיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטייה תורשתיתדניאלה26/04/2011
שלום. האם יש דבר כזה נטייה תורשתית להולדת צאצאים ממין מסוים? לדוגמא, אם לבעלי יש רק אחים זכרים וכך גם לאביו, האם ייתכן כי רוב תאי הזרע של בעלי הם זכריים או שתאי זרע זכריים אצלו יותר דומיננטיים/בעלי יכולת הפריה גבוהה יותר ולכן הסיכויים שלי ללדת בנות נמוכים? האם ייתכן דבר כזה? תודה רבה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטייה תורשתית - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב27/04/2011תופעה של הולדת רק בנים או רק בנות במשך כמה דורות ידועה. אתמול סיפר הרב הראשי לשעבר הרב ישראל לאו שהוא נשא לאישה את ביתו של הרב פרנקל שהיא בת יחידה לאחר 5 דורות של בנים בלבד וכן היא נולדה לאחר 4 בנים. לדעתי המנגנון שמוליך לתופעה זו אינו ידוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהאני26/04/2011
אני בת 28 עם משחלות פוליציסטיות (מחזור מופיע כל 3 חודשים)
בעלי בן 30 בבדיקת זרע התנועתיות והמורפולוגיה ירודה- בדיקת זרע :
נפח : 2
ריכוז: 28
סך הכל: 56
תנועתיות: 15 דרגה 2-3
חיוניות: 70
חומציות: 8.1
תאים תקינים: 5
עלי לציין שזוהי הבדיקה השנייה שעשה (בהפרש של שבוע)- הבדיקה הקודמת פחות טובה.
את הבדיקה בעלי עשה בבית והעביר למעבדה תוך כשעה.
בנוסף לפני 3 שבועות קיבלתי איקקלומין שלא השפיע עלי...
אני מבינה שלא נוכל להיכנס להריון טבעי?
אם כך, מה נכון לעשות : הזרעה, IVF , IVM?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
ד''ר שי שפי26/04/2011ראשית, יש להשלים בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. בדיקות הזרע הן רק תחילתו. לא נדיר שבבעיות זרע, יש לטפל דווקא בגבר...
שנית, יש להפנות שאלותיך למומחה לפוריות האשה. כל האופציות שצייינת יכולות "לעקוף" זמנית בעיה גברית, אך לא לתקן אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית וריקוצילהאנונימית26/04/2011
במהלך נסיוננו להרות בעלי אובחן לפני כשנה בוריקוצילה דרגה בינונית, נסינו מס' פעמים הזרעות - גם אחרי השבחה הזרע לא היה מספיק חזק ואיכותי ופנינו ל IVF בשיטת איקסי,
היום תודה לאל יש לנו ילדה קטנה ומתוקה .
ובכל זאת אנו מעוניינים לנסות ולפתור את בעיית הוריקוצילה.
למי פונים איך מתחילים ומה הסיכוי להצלחת הטיפול?
תודה רבה על עבודת הקודש שאתם עושים פה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית וריקוצילה - תגובה
ד''ר שי שפי26/04/2011אכן, מומלץ לבצע בירור, כדי להחליט האם כדאי לטפל בוריקוצלה. יש לפנות לאורולוג מומחה בפוריות הגבר.
וריקוצלה עלול לגרום לפגיעה מתמשכת באיכות הזרע, ולגרום לקשיים גם בהשגת הריון ב-IVF. הטיפול המודרני והיעיל ביותר עבורו הוא מיקרוכירורגי, ותוכלו לקרוא אודותיו באתר שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צירפתי בדיקות זרע מהקפאה שעשיתיטרנסג'נדרית25/04/2011
היי
לאחרונה עשיתי הקפאת זרע על מנת שאוכל להביא בעתיד ילדים , מפני אני עומד לעבור טיפול הורמונלי לשינוי מין לנקבה שיחסל את הטסטסטורון והזרע שלי .
הייתי שמח אם תוכל להגיד לי האם לפי תוצאות הבדיקות כאן למטה של הזרע שהקפאתי שעשיתי לפני חודש ולפני חודשיים פעם נוספת , אכן תהיה לי אפשרות בעתיד לקיים מספר נסיונות להפרייה או שיש צורך להקפיא עוד זרע/ זרע יותר איכותי .
הבנתי שיש בעייה ששני דגימות הזרע שלי אינן איכותיות מספיק ולא שניתן יהיה לכינס להריון מהפרייתן. השאלה היא אם יש אפשרות להשביח זרע שלי כדי שאבצע הקפאה נוספת עם זרע איכותי יותר
ב 4 מבחנות של דגימת זרע לפני כחודש נאספו הנתונים הבאים
ABSTINENCE 7 DAYS
NORMAL - VISCOSITY
VOLUME 1.6 ML
PH 8.0
COUNT 49 MIL/ML
TOTAL COUNT 73.2 MILION
MOTILITY I 10-15%
GARDE 2
MOTILITY II - NONE
EOSIN NONE
MORPHOLOGY :
NORMAL 4%
BORDERLINE 4%
AMORPHOUS 45%
PYRIFORM /%
ROUND - NONE
TAIL- 31
MIDPIECE 15%
OTHERS - C-1
PREM.CELL - NONE
W.B.C - NONE
FRUCTOSE - NORMAL
NONE הכוונה לסימון / בבדיקה
ב 3מבחנות של דגימת זרע לפני 3 חודשים נאספו הנתונים הבאים
ABSTINENCE 2 DAYS
VISCOSITY HIGH
VOLUME 0.6 ML
PH 8.2
COUNT 22 MIL/ML
TOTAL COUNT 13.2 MILION
MOTILITY I 45%
GARDE 3
MOTILITY II - NONE
EOSIN NONE
MORPHOLOGY :
NORMAL 2%
BORDERLINE 10%
AMORPHOUS 72%
PYRIFORM 4%
ROUND - NONE
TAIL- NONE
MIDPIECE 2%
OTHERS - NONE
PREM.CELL - NONE
W.B.C - NONE
FRUCTOSE - NONE
NONE הכוונה לסימון / בבדיקה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי . אודה לתגובתך ,זה מאוד חשוב לי
טרנסג'נדרית28/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצירפתי בדיקות זרע מהקפאה שעשיתי - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב28/04/2011איכות הזרע מבחינת הכמות והתנועה סבירה. יש ירידה באיכות המורפולוגית. לדעתי רצוי להקפיא עוד 2 נתינות זרע לגיבוי נוסף, בהנחה שבעתיד תבצע הפריה חוץ גופית עם מיון מוקדם של תאי הזרע האיכותיים. שיטה זו תנצל באופן המירבי את הזרע המוקפא. כדאי את נתינות הזרע לחלק ליותר מנות הקפאה (6-8).
אם תבצע הזרעות תוך רחמיות, ידרשו כמויות זרע גדולות יותר מאשר בהפריה חוץ גופית כנזכר לעייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה.האם יש דרך לגרום
טרנסג'נדרית29/04/2011לזרע בפעם הבאה שאתן דגימה, להיות טוב יותר מבחינת האיכות המורפולוגית שלו?
אולי על ידי הימנעות מסקס זמן רב יותר לפני ההקפאה או על ידי תזונה מסויימת לאורך זמן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה.האם יש דרך לגרום - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב09/05/2011לא ניתן באמצעים הידועים לנו כיום לשפר את אחוז תאי הזרע בעלי מבנה תקין (מורפולוגיה) אבל באם תמנע מיחסים עד לנתינת הזרע להקפאה, יש להניח שסך הכל כמות תאי הזרע בעלי מורפולוגיה תקינה תגדל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיקפהשמעון24/04/2011
ערב טוב !
רציתי לדעת אם בעקבות ניתוח לעקמת הפין יכולה להיווצר בעיה בזקפה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיקפה - תגובה
ד''ר שי שפי25/04/2011סיבוך כזה עלול להופיע אחרי תיקון עקמת, ושכיחותו תלויה גם בטכניקה בה משתמש המנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אלמוני25/04/2011בזמן אוננות הזיקפה היא מלאה אבל כאשר אני עם נשים אין זיקפה מלאה האם זו חרד תודהה ? או בעיה מאד חשוב לי לדעת אני בן 17
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר שי שפי25/04/2011מתקבל הרושם שהבעיה פסיכוגנית (חרדת ביצוע וכדומה). פנה לסקסולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעיונתן24/04/2011
שלום רב ,
אני ואשתי מנסים כבר שנה וחצי להיכנס להריון
אני בן 33 בעל משקל תקין .
זמן התנזרות - 4 ימים
להלן תוצאות הבדיקה .
volume 8
concentration 6
total concentration 48
procent of motile sperm 55
rapid ++
moderate +
slow +
non progresive ריק
ml total motile sperm 26.4
procent of motile sperm after 4 hors 40
vitality ריק
agglutination none
morphology ריק
normal forms 6
abnormal forms 94
האם בדיקת הזרע תקינה ?
אציין שאובחן אצלי וריקוצל באשך והרופא בספק לגבי נחיצות ניתוח .
האם ניתן לשפר את איכות הזרע על ידי נטילת תוספי מזון? אם כן איזה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי24/04/20111. ריכוז תאי הזרע נמוך מאוד, והתנועתיות בגבול התחתון של הנורמה.
2. יש לבצע בדיקה נוספת, ולהשלים את הבירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. יתכן וטיפול בוריקוצלה יהיה אופציה טובה.
3. אין הוכחות מחקריות טובות המראות אפקט מועיל לנטילת תוספים, בטח לפני שסיימת את הבירור כנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2
יונתן24/04/2011מצ"ב הבדיקה הראשונה שביצעתי שנערכה שבועיים לפני מה שהצגתי
זמן התנזרות - 3 ימים
להלן תוצאות הבדיקה .
volume 7
concentration 12
total concentration 84
procent of motile sperm 45
rapid ++
moderate +
slow +
non progresive ריק
ml total motile sperm 37.8
procent of motile sperm after 4 hors 40
vitality 73
agglutination none
morphology ריק
normal forms 5
abnormal forms 95
כאמור זוהי תוצאת הבדיקה הראשונה .
בחודש האחרון אישתי ואני ביצענו הזרעה ושם תוצאות הבדיקה הראו כך :
ריכוז 31
נפח 5
התנזלות +
תנועתיות 58
תנועתיות פרוגרסיבית 48
וכל זאת לפני העיבוד
נראה כי שלושה בדיקות הניבו תוצאות שונות לחלוטין
האם הבדיקה האחרונה והבידה המצורפת הינן תקינות ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2 - תגובה
ד''ר שי שפי24/04/2011אכן קיים שוני בין הבדיקות. האחרונה היא הטובה ביותר, אם כי חלקית.
ללא השלמת הבירור לא ניתן לקבוע האם ואיזה טיפול מומלץ עבורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנותרוני23/04/2011
שלום! האם גבר שעבר טיפולי קרינה אינטנסיביים לראש ורוצה להביא לעולם ילד לאחר מכן (ולא הקפיא זרע), עלול להוליד ילדים פגועים? האם יש זמן המתנה מומלץ מסיום ההקרנות עד לנסיון להכנס להריון?אינני מדברת על מצב של חוסר פוריות אלא על החשש מהעברה של פגם לעובר. האם נעשה מחקר בתחום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנות - תגובה
ד''ר שי שפי24/04/2011הקרנה לאיזור הראש בלבד אינה גורמת לנזק ישיר ליצירת הזרע באשכים, כך שלא נראה שיש לכם סיבה לחשוש מהפרעה טרטוגנית (השראת מומים מולדים) מסוג טיפול זה. גם אחרי טיפולים סיסטמיים (כמוטרפיה או הקרנות נרחבות), ההמלצה המקובלת היא להמנע מהריון למשך 6 חודשים. אולם, הקרנות כאלה עלולות לפגוע בציר ההורמונלי האחראי על ייצור הזרע, דבר העלול לפגוע בצורה קשה בייצור הזרע. ממליץ לברר את המצב והאופציות שלכם אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

