מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מינוציקליןנועה11/04/2011
שלום, בעלי קיבל טיפול באנטיביוטיקה מינוצקלין על מנת לטפל בבעיית עור. אנחנו מספר חודשים בטיפולי פוריות. הזרע של בעלי מצוין להגדרת הרופא (אין לי כרגע נתונים). האם אנטיביוטיקה זו יכולה להשפיע על איכות הזרע?
תודה וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינוציקלין - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב12/04/2011על פי מחקר בן שנה שמצאתי נראה שמונוציקלין לא פוגעת בתהליך ייצור הזרע ובאיכותו עד 12 שבועות של שימוש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה דרגה 2מיקי10/04/2011
שלום,
בעלי ביקר אצל אורולוג שמצא אצלו וריקוצלה דרגה 2 בצד שמאל ואולי גם בצד ימין.
ניסינו לתאם אולטראסאונד אבל בגלל החג קיבלנו תור רק לעוד חודש!
1. האם ניתן לחכות עם הבדיקה חודש ימים?
2. כל נושא הוריקוצלה הגיע אלינו בהפתעה גמורה. במידה וקיימת הוריקוצלה תקופה ארוכה ללא טיפול מוקדם (בשל חוסר ידיעה) עלולה לפגוע בעתיד באיכות הזרע?
3.מהם הקריטריונים לצורך בניתוח במידה ויצטרך?
4. שאלה כאשה מודאגת - האם עצם העובדה שהרופא מצא וריקוצלה ושלח אותנו לבדיקת זרע + אולטרסאונד בזה זה יסתיים? חלילה חלילה מה הסיכוי שתמצא בעיה נוספת כגון סרטן באשכים בבדיקת אולטראסואד? ושוב אני מתנצלת מראש על השאלה הקשה אני פשוט מאד מאד מודאגת בעצמי וגם לבעלי שמסתובב כשבוע עם פנים נפולות מאז הביקור אצל האורולוג.
תודה וחג שמח,
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצלה דרגה 2 - תגובה
ד''ר שי שפי10/04/20111. ברור שלא נעים, ושיש טעם לפגם בשירות כזה, אך אם הבדיקה קשורה רק לוריקוצלה, ניתן לחכות חודש.
2. וריקוצלה עלול לפגוע בייצור הזרע. זו הסיבה שדרושה גם בדיקת זרע.
3. הסיכוי למצוא ב-US ממצא באשך שלא נמוש בבדיקה הגופנית נמוך מאוד.
4. תוכלו להרחיב ולקרוא על וריקוצלה ועל ההתוויות לניתוח באתר שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הכוונה אשך שלא נמוש
מיקי11/04/2011דר' סליחה על הבורות, לא הבנתי מה שכתבת בסעיף 3:
הסיכוי למצוא ב-US ממצא באשך שלא נמוש בבדיקה הגופנית נמוך מאוד.
תודה וחג שמח,
לאה
אכן באתר שלך יש הרבה מידע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הכוונה אשך שלא נמוש - תגובה
ד''ר שי שפי14/04/2011התכוונתי לגוש באשך; הרוב המכריע של הגושים נמוש בבדיקה הגופנית. מיעוטם מודגם רק ב-US, ואלו הם בבחינת "ממצא מקרי".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US אשכים ודופלרנלי08/04/2011
שלום רב,
אנחנו בני 40, מנסים להרות מזה כשנה.
בבדיקת US של בעלי נמצא "נגע ציסטי בקוטר של כ-5 מ"מ". רצינו לשאול מה פירוש הדבר, והאם זה מצריך ברור נוסף?
בבדיקת דופלר- "הודגם וריקולציה קל דו צדדי, בולט יותר משמאל, ללא היפוך זרימת דם במבחן מאמץ.
רוחב וריד משמאל במנוחה 0.9 מ"מ
ובמבחן מאמץ 2.1 מ"מ".
מה משמעות התוצאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר US אשכים ודופלר - תגובה
ד''ר שי שפי08/04/20111. קרוב לודאי שמדובר בציסטה בראש האפידידימיס ללא משמעות קלינית.
2. הערכת וריקוצלה נעשית באופן קליני, ול-US לרוב אין משקל בהערכה זו.
3. יש להשלים את הבירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IVF אחרי TEFNAזוג בתהליך07/04/2011
שלום,
אני ובעלי בני 31, ללא ילדים.
אנחנו כרגע ב-IVF שני בשל אזוספרמייה (לא חסימתית) של בעלי. לפני כחצי שנה הוא עבר ניתוח TEFNA מוצלח ונשאבו 5 מבחנות עם מעט זרע.
אני, ככל הידוע לנו, ללא קושי- מבייצת באופן סדיר, בדיקות הורמונליות וצילום רחם תקינים. טופלתי בפרוטוקולים קצרים (גונאל אף מהיום השלישי לווסת, בשילוב צטדרוטייד ולובריס מהיום השביעי בערך ואוביטרל לפני השאיבה) והגבתי אליהם מצויין.
ב-IVF הראשון נשאבו 10 ביציות, היו 4 הפריות בלבד והוחזרו 2 עוברים, היתר לא שרדו אפילו להקפאה. לא נקלט הריון.
אתמול עברתי שוב שאיבה ונשאבו 15 ביציות, היום הודיעו לנו שמתוכן היו 5 הפריות בלבד, מחר אני אמורה להגיע להחזרה.
שאלתי היא:
האם אחוזי ההפריות הללו נמוכים באופן בולט? האם נתונים נמוכים כ"כ מעידים על איכותו הנמוכה של הזרע? האם יש סיכוי להרות עם נתונים כאלו?
אשמח להתייחסותכם,
בתודה מראש,
נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVF אחרי TEFNA - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב07/04/2011אם הביציות תקינות, אזי אחוז ההפריה שאת מציינת נמוך יחסית. להערכתי האיכות המורפולוגית של הזרע יכולה לגרום למצב כזה ולכן במקרים כאלה אנחנו מציעים לבצע מיון מורפולוגי בהגדלה גדולה של תאי הזרע האיכותיים ביותר ומבקשים ממעבדת ה-IVF להזריק לביציות את התאים שבחרנו.
יש כמובן להמתין לתוצאות מחזור ההפריה הנוכחי שעשוי להיות מוצלח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
זוג בתהליך07/04/2011תודה על התגובה. מזה אכן אני חוששת.
רציתי לשאול האם הפרוצדורה שציינת (של הגדלה גדולה של תאי הזרע וכיו"ב) היא הסטנדרט כאשר מבצעים איקסי (=מיקרומניפולצייה) או שמדובר בפרוצדורה מורכבת ונדירה יותר, שכדאי לנו לדון עם הרופא המטפל לגביה באופן ספצייפי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת... - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב07/04/2011זו פרוצדורה לא סטנדרטית שפותחה על-ידנו ונקראת IMSI. השיטה הזו נועדה במיוחד למקרי כשלונות חוזרים ב-IVF. תוכלי ללמוד באינטרנט אודות השיטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
זוג בתהליך07/04/2011תודה על ההסבר. אני אבדוק באינטרנט.
שבת שלום,
נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוריות הגבר - ויטמין Dחנני בנני06/04/2011
ערב טוב
1. האם ידוע על קשר בין חוסר בויטמין D לפוריות הגבר?
2. האם ידוע על קשר בין משחת ידים (ליובש) לפוריות הגבר?
תודה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוריות הגבר - ויטמין D - תגובה
ד''ר שי שפי07/04/20111. ייצור הזרע הוא כנראה התהליך המורכב ביותר בגוף הגבר. ככזה, מחלות סיסטמיות רבות עלולות לפגוע בו, ולפי עדויות שונות, גם חוסר ויטמין D.
2. לא ידוע לי על קשר כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידע על בדיקת זרעמיקי05/04/2011
שלום,
כחבר קופ"ח מכבי האם ניתן לבצע בדיקת זרע באסותא בתל אביב?
האם הבדיקה מתבצעת ב-live במכון עצמו תוך כדי שפיכה?
אחרי כמה זמן מקבלים תשובות?
האם הדבר כרוך בהפניית אורולוג מומחה או רופא משפחה?
האם התשובה האם אין/יש בעיה תלוייה אך ורק בתוצאות הבדיקה או שקיימים גורמים נוספים שנלקחים בחשבון?
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע על בדיקת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי06/04/2011מבוטחי מכבי יכולים לבצע בדיקת זרע באסותא "השלום" בהפנית כל רופא מהקופה.
נתינת הזרע מתבצעת שם, או בבית, ואז יש להביא הדגימה למעבדה תוך שעה מהנתינה (לשמור בטמפ. הגוף).
בכל מקרה, בדיקת הזרע היא רק חלק מהבירור, אותו צריך לבצע אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהRנון05/04/2011
שלום, האם ניתן לעזור לי בפיענוח תוצאות הבדיקה?
אני בן 33 ללא ילדים.
תקופת המנעות טרם הבדיקה 4 ימים.
התוצאות:
נפח 5.5 מ"ל
PH 7.4
צבע תקין
אגלוטינציה אין
נפח 5.5 מ"ל
ריכוז 10 מיליון למ"ל
תנועה 42%
טובה 33% בינונית 7% איטית 2%
תאי דם לבנים 3 מליון למ"ל
מורפולוגיה
תאי זרע תקינים 1%
ראש 50%
multiple 50%
תודה
Rנון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב05/04/2011ערכי הזירמה תקינים למעט המורפולוגיה של תאי הזרע שהיא נמוכה וריבוי תאי דם לבנים. רצוי לדעתי לבצע תרבית של הזירמה לבדוק האם קיים זיהום חיידקי ובאם חיובי לטפל באנטיביוטיקה. במקביל רצוי לבצע אבחון מורפולוגי בהגדלה גדולה כדי להחליט באיזה טיפול של הפרייה מסייעת רצוי להעזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת זרעmor05/04/2011
בוקר טוב,
אשמח לדעת האם מהו פיענוח תוצאות בדיקת הזרע שעשה בעלי ....
מנסים כשנה , אני בת 32 ובעלי 38
כללי.
צמיגות : תקין
ph 8
אגלוטינציה : תקין
נפח : 1.5
ריכוז : 20
תנועה : 50%
דרגת התנועה : 3+
סה"כ תאי זרע : 30x10 ( ה 10 בחזקת 6 )
תאי דם לבנים : ריק (אין)
מורפולוגיה:
זרעים תקינים : 35%
לא תקינים : ראש - 30% , midpiece - 20% , זנב - 13% , תאים צעירים - 2% .
תודה מראש ושבוע טוב
מור
mor* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות בדיקת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי05/04/20111. הנפח בקצה הנמוך של הנורמה, הרכוז תקין (אם כי נמוך מהממוצע). יתכן שהמורפולוגיה תקינה (לא נראה שבוצע לפי ההנחיות העדכניות של WHO - 2010. יש לחזור על הבדיקה.
2. בדיקת הזרע היא רק חלק מהבירור, אותו יש לבצע אצל אורולוג מומחה בפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
mor05/04/2011תודה על התשובה,
הבדיקה נעשתה לפי ההנחיות של who 2010.
למה צריך שוב לעשות בדיקה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע-קבלת מידעמיקי05/04/2011
שלום,
אני בן 33 אחרי ניתוח פרולקטינומה לפני 10 חודשים.לפני הניתוח הפרולקטין 17000!
כיום, ערכים גבוליים בהורמונים פרולקטין 480, טוסטטורון 7.6 וקורטיסול 264 לנקודת זמן הזו.
לצערי לא מקיים יחסי מין מזה שנים אך יחד עם זאת מחפש כלה וחברה לחיים:-)
החשק המיני והתפקוד המיני (אוננות) יורד ועולה לפי מצב הלחץ בו אני נמצא.
חשוב לציין כי הייתי בסטרס גדול אחרי הניתוח תקופה ארוכה מאד.
במשך 8 חודשים צרכתי חצי כדור ליום פרדניזון 2.5 מ"ג לשמירה על ערכי קוטיסול סבירים. מאז שהפסקתי ( לפני חודש) הקורטיסול ירד ל264
1.בהתייעצות בפורום אחר הוצע לי לבצע בדיקת זרע. האם שווה לעשות בסטטוס שלי כרגע?
2. אני חבר קופ"ח מכבי. היכן מבצעים זאת ולמי אני פונה אחר כך עם התוצאות? איזה סוג רופא?
3.אחרי הניתוח אני טיפוס אופטימי יותר אבל חלילה אם תהיה בעיה. מה סוג הבעיה שעלולה להיות ומה סוג הטיפול? האם חלילה יכולה להיות עקרות?
4. האם שווה לבצע את הבדיקה למרות שבקרוב כנראה ואקבל תרופה מונעת הורדת הפרולקטין?
תודה,
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע-קבלת מידע - תגובה
ד''ר שי שפי05/04/2011אם בקרוב תתחיל לקחת טיפול תרופתי להורדת הפרולקטין, כדאי אכן להמתין, ואח"כ לבצע בדיקת זרע. באותה הזדמנות יש לבצע גם פרופיל הורמונלי מלא.
עם תוצאות הבדיקות יש להגיע לאורולוג מומחה בפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה3 הבהרות בבקשה
משה05/04/2011תודה על תשובתך,
1.מה הכוונה בתשובתך "אחר כך לבצע בדיקה"? מתי זה אחר כך? אחרי כמה זמן מנטילת התרופה להורדת הפרולקטין יש לבצע את הבדיקה?
2.האם ניתן להבין כי תוצאות הבדיקה שאקבל בעוד פרק זמן קצר כאשר אבצע ספירת זרע יכולות להיות שונות בעתיד כאשר נושא הכניסה להריון יהיה רלוונטי?
3. מניסיונך, האם לאור מה שכתבתי ( התוצאות ההורמונליות הנוכחיות) יש מקום לדאגה?
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה3 הבהרות בבקשה - תגובה
ד''ר שי שפי05/04/20111. עם תחילת הטיפול כדאי לבצע את הבדיקות שישמשו כבסיס להערכה / טיפול בהמשך.
2. כדאי להבין שתי עובדות בסיסיות. הראשונה, שעדיין אין ולו בדיקות ראשוניות כדי לקבוע קביעה כלשהי. השניה, שהבירור מורכב, וצריך להתנהל במרפאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמחי מרפא ודיקור יפני?שי04/04/2011
שלום לכולם קראתי מאמר מעניין מאוד שאומר:צמחי מרפא ודיקור יפני משפרים את תכונות הזרע של גברים כמה זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמחי מרפא ודיקור יפני? - תגובה
ד''ר שי שפי04/04/2011מחד, לא ניתן לשלול צורת טיפול זו על פניה. מאידך, קיים קושי ניכר לבצע מחקר בסטנדרטים המדעיים המקובלים בשיטה זו, גם בגלל הקושי במדידה מדוייקת של ריכוזים וכמויות. נכון להיום, אין עדיין הוכחה חד-משמעית טובה בספרות המדעית, שטיפול כגון זה יעיל. דוגמה "על קצה המזלג" לבקורת על המאמר שציטטת תוכל למצוא כאן:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1107799.html%d7%94%d7%96%d7%a8%d7%a2* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת רספירדל ופוריותאסי02/04/2011
אני נכה תאונת דרכים - לפני כשנתיים אובחנתי כסובל מחרדות קלות ,התחלתי לקחת רספירדל 1.5 מ"ג במשך שבועיים והפסקתי ואחרי שבוע שוב פעם לשבוע והפסקתי. יש לציין שבעקבות התופעות לוואי של טשטוש כל לילה,הזיות וכן עקצוץ באשכים ועוד כמה דברים גרמו לי לנטוש את הכדור .גם קראתי עליו שהוא גורם לעליית הפרולקטין במוח .
עשיתי את הבדיקה ונמצא שהפרולקטין בטווח הנורמאלי .
שאלתי היא האם השימוש הקצר ברספירדל 1.5 מ"ג למשך 3 שבועות בערך עם הפסקה באמצע יכול להוות גורם לחוסר פוריות ?
אודה על תשובתכם המהירה
בתודה
אסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת רספירדל ופוריות - תגובה
ד''ר שי שפי02/04/2011השפעת ריספרדל על ייצור הזרע ותפקוד מיני היא אכן דרך עליית פרולקטין.
ההשפעה הפיכה עם הפסקת התרופה, אם כי יכולה להיות לא מיידית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה..XXY31/03/2011
אובחנתי xxy עשיתי ניתוח טזה וגם טזה את שניהם ובעקבותיהם הפרייה חוץ גופית שלא צלחה.היום אני לפני בדיקה של מעבדה נוספת שתנסה לאחר 12 יום של התנזרות שלי למצוא זרע.
שאלתי היא אם יש לי סיכוי כלשהו להביא ילדים משלי אי פעם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה.. - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב31/03/2011בעלי תסמונת קליינפלטר (XXY) יכולים להביא ילדים, בעיקר בגיל צעיר. זה תלוי בכך שיימצאו אצלם תאי זרע ובאיכות של תאי הזרע הללו. כדאי לחפש תאי זרע בהגדלה גדולה בכדי להצליח לאתרם, וכאשר יימצאו רצוי להקפיא כמה מנות לעתיד לקראת הפרייה חוץ-גופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה ..
XXY31/03/2011אני בין 40 ולא נמצאו זרעים בניתוח,האם עדיין יש לי סיכוי דווקא במעבדה שכתבתי קודם שימצאו משהו..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה .. - תגובה
ד''ר שי שפי31/03/2011סיכוי טוב יותר למצוא זרע קיים בניתוח מיקרוכירורגי - microTESE.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
XXY31/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרענועה31/03/2011
שלום רב,
בעלי ביצע בדיקת זרע לאחר 3 ימי התנזרות.
בן 35, ניסיון ראשון להכנס להריון.
אודה מאוד לעזרתכם בפענוח התוצאה.
תודה מראש.
1. Coagulum present no
2. Complete liquification 30 minutes
3. Odor normal
4. Color normal
5. Viscosity normal
6. Volume 1.3 ml
7. pH 8.7
8. Motile spermatozo 1 hr 40%
4hr 25%
9. Forward progression 1 hr I II III
4hr I II( III
10. Viable spermatozoa 1 hr
חלקם חיים, חלקם מתים
4 hrs
חלקם חיים, חלקם מתים
11. Sperm agglutination no
12. Sperm concentration 0.4 million/ml
13. Total Sperm Count 0.52 million .
ריכוז הזרעונים נמדד בקמרה על שם מקלר
14.Round Cells 20million/ml.
15. Morphology
Normal forms % זרעונים בודדים
Abnormal forms % פתולוגיים
Tapered heads Round head
Absent head Immature forms
Microcephalus Double
Macrocephalus Tail abnormality
Amorphous X Leucocytes XXX
RBC
Strict Criteria המורפולוגיה נקבעת לפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב31/03/2011איכות תאי הזרע אינה ברורה מספיק על פי הבדיקה שהצגת, כנראה עקב ריכוז תאי זרע נמוך. רצוי לסרכז את הדוגמא לפני בדיקה חוזרת ומדוייקת יותר. אם תזדקקי לעזרה נוספת נשמח לייעץ לך טלפונית בעניין זה.
בנוסף רצוי לבצע תרבית זירמה עקב ריבוי תאי דם לבנים בזירמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת זרע - המשך
נועה31/03/2011תודה רבה על התגובה המהירה!
האם הכוונה ליותר ימי התנזרות לפני הבדיקה הנוספת?
ועוד שאלה, אחרי כמה זמן ניתן לחזור על בדיקה (את זאת ביצענו לפני 5 ימים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת זרע - המשך - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב31/03/2011מלבד הסירכוז שצריך להתבצע במעבדה, גם ימי התנזרות נוספים יכולים לעזור. תנסו 7-8 ימי התנזרות. ברגע שיהיו לכם ימי התנזרות מספיקים תוכלו לחזור על הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאור30/03/2011
שלום ,
להלן תוצאות של בדיקת הזרע :
צבע - צהוב , זמן התנזלות - 15 , נפח - 3.5 , ph - 7.2 , ריכוז (6^10)-120 ,
מס' זרעונים כללי (6^10) -420 , אחוזי תנועה %- 50 , תנועה טובה % 15 ,
תנועה בינונית %- 20 , תנועה איטית % - 15 , ברעונים בתנועה (6^10) - 210 ,
אחוז צורות פתלוגיות % - 85 , אגלוטינציה - 0 , תאים עגולים - 1 .
הבנתי שנתוני התנועה לא כל כך טובים , מה הסיכוי להריון טבעי עם הנתונים הנ"ל ?
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי30/03/20111. אמנם התנועתיות ירודה מעט, אך הריכוז מעל לממוצע. כדאי לבצע בדיקה נוספת.
2. בדיקות הזרע הן רק חלק מהבירור שצריך לעבור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. הערכה של פוטנציאל הפוריות אפשר לקבל בסיומו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FSH גבוהFSH גבוה29/03/2011
בני בן 15 עם FSH 18 (נבדק בשל קומה נמוכה)
האם יש מקום לבדוק את הסיבה ולטפל? איפה וכיצד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FSH גבוה - תגובה
ד''ר שי שפי30/03/2011יש להשלים את הבירור אצל אנדוקרינולוג ילדים, ובהתאם למסקנות להגיע לאנדרולוג (אורולוג מומחה לפוריות הגבר).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

