מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- וריקוצלה!!27/03/2011
ד"ר שלום
לבעלי יש כאבים לסירוגין באשך השמאלי ואשר מקרינים גם למותן והרגל באותו צד.
בבדיקה אצל האורולוג אמר לו שכנראה שהוא סובל מוריקוצלה דרגה 2.
בספירת זרע נראה כי הכל תקין, והוא הופנה כרגע לביצוע US אשכים.
אם אין בעיית פוריות מה הטיפול המקובל בוריקוצלה שגורמת לכאבים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצלה - תגובה
ד''ר שי שפי30/03/2011לפי התרשמות ראשונית, הכאבים אינם קלאסיים לוריקוצלה, ויש להשלים הערכה.
במידה שיש הצדקה לטפל, האופציה המודרנית והיעילה ביותר היא ניתוח מיקרוכירורגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
בש30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיה לא תקינהטליה27/03/2011
צהריים טובים! בעלי ואני בני 24 (בריאים) ומנסים להכנס להריון כבר כשמונה חודשים! היום הגיעו תוצאות בדיקת הזרע שלו והכל נראה תקין חוץ מסעיף אחד שלמיטב הבנתי הוא קריטי בכל נושא פוריות הגבר. המורפולגיה (צורת הזרע, לטובת שאר הקוראות) נמצאת מתחת לטווח התקין. נמצא בבדיקה כי המורפולגיה שלו 7%. רציתי לדעת האם יש מקום להתערבות רפואית במדדים כאלה? האם זו יכולה להיות הסיבה לאי- ההצלחה שלנו עד היום? אשמח לדעת מעט יותר משמעות מהנתון הזה.... המון תודה ויום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפי WHO
טליה27/03/2011הבדיקה לפי שיטת WHO
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה לא תקינה - תגובה
ד''ר שי שפי27/03/20111. אם הבדיקה בוצעה בהתאם להנחיות העדכניות ביותר של WHO (משנת 2010), הרי שערך זה נמצא בתחום הנורמה, אם כי בחלק התחתון שלו.
2. המורפולוגיה בלבד, או בצירוף לשאר הפרמטרים בבדיקת הזרע, הינם רק חלק מהבירור, אותו יש להשלים אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ לתוספים להשבחת זרעיהודה25/03/2011
אני בן 48 אב לילדים מנישאין קודמים .
בנישואין הנוכחיים יש לנו בן שנולד מהריון טבעי. מזה שנתיים אנו מנסים להביא ילד נוסף, לאחר שנה של נסיונות נשלחתי לבדיקת זרע והתברר כי התוצאות אצלי לא תקינות:
ריכוז - 2X10)^6
תנועה 35%
בעקבות זאת הומלצתנו להפרייה חוץ גופית, עשינו שני נסיונות - שבהם הופרו 5-7 עוברים בכל פעם והוחזרו 3 אולם ההריון לא נקלט.
לאור העבר התקין שלי אני מעוניין לברר:
א. מדוע נפגעה תקינות הזרע (אני נוטל 35 מ"ג נורמיטן נגד לחץ דם ו 40 מ"ג תרופה נגד כולסטרול - הרופא המטפל אמר שאין לכך השפעה.) האם זה הגיל?
ב. נאמר לי כי ניתן לחת תוספים טבעיים לשיפור איכות וכמות הזרע כמו :ויטמין C , אבץ, ארגנין, אל-קרניטין , סלניום, ויטמין B12 , קו אנזים Q10 וויטמין E. אודה אם תוכלו להמליץ לי מה מהם לקחת ובאיזה מינון יומי , מה טווח ההשפעה האפקטיבית או האם יש המלצות אחרות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ לתוספים להשבחת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי25/03/20111. כדי לנסות למצוא את הסיבה לבעייתך, ולהתאים לה טיפול ספיציפי, יש לעבור בירור מסודר אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר, כמו שבת זוגתך עברה אצל גינקולוג מומחה לפוריות האשה.
2. "תוספי זרע" אינם טיפול ספיציפי לבעיות בייצור הזרע, ולא קיימות הוכחות טובות בספרות להשפעתם החיובית. בכל מקרה, לא מומלץ לקחת אותם כתחליף להשלמת הבירור כנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוק לעזרה - כאב עמום ומציק באשכיםבן 3225/03/2011
לפני מספר חודשים אבחנתי שיש לי בעיה מסויימת בדגימת הזרע
תנועתיות (74%) וריכוז (50) טובים אך מורפולוגיה 5% לא כך תקין.
לאור זאת התחלתי לעשות ספורט, לישון יותר שעות כל לילה, לאכול הרבה שום, 10 שקדים ואגוז ברזיל אחד ליום, וגם התחלתי ליטול לפני חודשיים ויטמייל כדור אחד כל יום.
יש לציין שאני דתי ומתנזר מאשתי שבועיים לפני הביוץ.
לפני חודש הרגשתי כאבים עמומים באשכים כ 4-5 ימים לפני הביוץ, כאבים עמומים (יותר נכון הרגשה לא נעימה) בעזור האשכים, שבאו ונעלמו מידי פעם. גם בישיבה גם בעמידה וגם במנוחה. מעניין שהכאבים נעלמו לאחר שקיימנו יחסים.
כעת אנחנו שוב 3 ימים לפני ביוץ והכאבים חזרו...
אורולוג שהייתי אצלו בחודש שעבר, שלל אפשרות שמדובר בווריקוצלה.
האם יכול להיות ששיפרתי את ייצור הזרע בצורה חריגה ולכן מציק לי שם למטה?
שאלה שניה, האם הוכח מדעית ששום שקדים ואגוזי ברזיל תורמים לשיפור הזרע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוק לעזרה - כאב עמום ומציק באשכים - תגובה
ד''ר שי שפי25/03/2011מורפולוגיה 5% היא בתחום הנמוך של הנורמה לפי ההגדרות החדשות של WHO.
אורח חיים בריא יכול לתרום לייצור זרע תקין. עם זאת, לא הוכח שתוספים כלשהם משפרים את איכותו.
אין קשר בין הביוץ של בת זוגתך לכאבים שלך, שצריך להמשיך ולברר אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאותו עניין
בן 3225/03/2011תודה על התגובה המהירה.
רציתי להדגיש שמדובר בכאב עמום שנמשך כמה שניות וזה בא בתקיפות גוברת של כל כמה שעות עד כל כמה דקות. תקיפות שמתגברת ככל שמקרב זמן הביוץ שהוא בעצם יום קיום יחסי המין.
האם יכול להיות שהכאבים באים דוקא לאחר שבועיים של התנזרות ממין ואחר השפיכה הראשונה הם נעלמים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאותו עניין - תגובה
ד''ר שי שפי25/03/2011כאב באשך אינו עניין שיכול להתברר בייעוץ אינטרנטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזקוק לעזרה - כאב עמום ומציק באשכים - תגובה
ד''ר שי שפי25/03/2011ראה תשובתי הקודמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיון להרות לאחר חשיפה לרנטגןיוסף23/03/2011
שלום רב,
במסגרת לימודי נכחתי בחדר צינתורים במהלך צינתור (עמדתי הרחק ממקור הרנטגן, עם חלוק עופרת).
אני וזוגתי מנסים להרות.
האם כדאי להמנע מנסיונות להכנס להריון בחודש הקרוב בשל חשש לפגיעה גנטית בתאי הזרע ?
תודה,
יוסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיון להרות לאחר חשיפה לרנטגן - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב23/03/2011לפי התיאור שתארת נשמע שהיתה חשיפה חד פעמית ובנוסף התמגנת בצורה נאותה, לכן לא קיים חשש לפגיעה גנטית בתאי הזרע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעאור22/03/2011
שלום רב,
בעלי עשה בדיקת זרע לפני מספר ימים.
את הבדיקה עשינו לאחר 7/8 ימי התנזרות.
עשינו את הבדיקה בבית והגשנו אותה למעבדה כ- 40 דקות לאחר ביצועה.
אני בת 32, בעלי בן 38.
קיבלנו תוצאות חלקיות ונשמח לשמוע מה הן אומרות.
VISCOSITY - NORMAL
VOLUME - 2.7
PH - 8
COUNT - 25
TOT/ COUNT - 67.5
MOTILITY I - 55%
GRADE - 2-3 MODERATE - PROGRESSING
MOTIL II - /
EOSIN - /
MORPHOLOGY - /
וכל השאר - ריק. האם זה אומר שטרם נבדק?
והאם עד כה - תקין?
תודה מראש,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי22/03/20111. בדיקת זרע היא רק חלק מבירור הגבר. בכל מקרה, אין לבצע מעל ל-7 ימי התנזרות (2-7 ימים, בעדיפות 3).
2. בבדיקה שצירפת הריכוז בקצה הנמוך של הנורמה, המורפולוגיה חסרה.
3. יש לבצע בדיקת זרע נוספת, ולהשלים בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
ori23/03/2011תודה רבה על התשובה.
בשל הלחץ והצפייה לשאר תוצאות הבדיקה, רצינו לשאול האם יש קשר תלות בין רכיבי הבדיקה.
כלומר, האם בדר"כ תהיה מורפולוגיה נמוכה לדגימה עם ריכוז נמוך\תנועתיות נמוכה, או שאין קשר או תלות?
תודה מראש,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד''ר שי שפי24/03/2011חמשת הפרמטרים העיקריים בבדיקת זרע הם הנפח, PH, ריכוז, תנועתיות ומורפולוגיה.
יש בעיות מסוימות הפוגעות באופן "קלאסי" בצירופים שונים. כך למשל, בעיה חסימתית "קלאסית" תתבטא ע"י נפח + PH נמוכים, ופגיעה "קלאסית" של וריקוצלה תתבטא בריכוז, תנועתיות ומורפולוגיה ירודים. קיימות עוד דוגמאות לא מעטות, אך מכיוון שבדיקת הזרע היא רק אמצעי אחד להערכת פוריות הגבר, ומכיוון שיש מקרים "לא קלאסיים" רבים, חשוב להשלים בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
or24/03/2011דר' שוב תודה רבה, על ההתייחסות והתשובה המפורטת.
קיבלנו את המשך תוצאות הבדיקה. השאלה שלנו היא האם נוכל להיכנס להריון טבעי, בהנחה שאין לנו בעיות אחרות?
MORPHLOGY
NORNAL 7%
BORDERLINE 10% - (עם הערה כתובה: "תאים שחורגים גם במעט מההגדרות המחמירות נכללים בקבוצה זו המוגדרת גבולית. קבוצה זו נחשבת תקינה כאשר משתמשים בשיטות הערכה מקובלות אך לא מחמירות)
AMORPHOUS 80%
PYRIFORM 1%
ROUND 2%
TAIL 6%
MIDPIECE 4%
OTHERS /
PREM.CELL /
W.B.C /
FRUCTOSE - NORMAL
בתודה מראש,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד''ר שי שפי24/03/2011המורפולוגיה תקינה.
כמו שכבר כתבתי, פרמטרים אחרים לא תקינים, ויש להשלים את הבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הבדיקה תקינה?ענבל21/03/2011
Colour normal
pH 7.6 (7.0 - 8.7)
Volume (ml) 5.7 (1 - 5 ml
Concentration (mil/ml) 126 >15 mil/ml
Total Concentration (mil) 718.2 >30 mil
Percent of motile sperm (%) 90 (rapid + moderate) >40% or rapid >25%
rapid (%) ++
moderate (%) ++
slow (%) +
non progressive (%)
Total motile sperm (mil) 646.38
Motility after 4h (%) 85
Vitality (%) >75%
Agglutination
Morphology Kruger strict criteria: >14%
Normal forms (%) 6
Abnormal forms (%) 94 0-4% poor 5-13% good
Head defect (%) 89
Mid piece defect (%) 3
Tail defect (%) 2
Immature forms (mil/ml) - (2-5) mil/ml
Round cells (mil/ml) 0.5 (0-1) mil/ml
RBC (mil/ml) -
Conclusion
Oligozoospermia
Astenozoospermia
Teratozoospermia* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הבדיקה תקינה? - תגובה
ד''ר שי שפי21/03/20111. ערכי הבדיקה תקינים.
2. בדיקת הזרע היא רק חלק מהבירור אותו יש לעבור אצל אורולוג מומחה בפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעיעקב20/03/2011
שלום,
ביצעתי בדיקת זרע, והייתי רוצה לדעת כיצד להמשיך.
להלן התוצאות:
Viscosity - normal
Volume - 2.6
pH - 8
Count - 7 mil/ml
tot. Count 18.2 million
Motility I - 55%
Grade - 2
Motil II - /%
Eosin - /%
Morphology -
1. Normal - 0%
2. borderline - 5%
Amorphous - 75%
Pyriform - 17%
Round - /%
Tail - 1%
midpiece - 1%
Other - cyt1
Prem. cell few
W.B.C - /%
Fructose - normal
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - תגובה
ד''ר שי שפי20/03/20111. הבדיקה אינה תקינה מבחינת הריכוז והמורפולוגיה.
2. יש לבצע בדיקה נוספת, ולהשלים בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. בדיקות הזרע הן רק חלק מבירור זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומים מולדים עקב חשיפת האב לעופרתדניאלה16/03/2011
שלום וברכה,
אני לא יודעת אם זה הפורום המתאים לשאלה זו,ואם לא- אשמח אם תפנו אותי לפורום המתאים.
בעלי עובד במטווח והוא חשוף לעופרת כל היום.
אני יודעת שעופרת עלולה לפגוע בפוריות, אך השאלה היא האם היא יכולה לפגוע בזרע, כך שחס וחלילה ייווצרו מומים בעובר? ואם כן, מהם?
אשמח לפירוט, כי אני די לחוצה מהעניין..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומים מולדים עקב חשיפת האב לעופרת - תגובה
ד''ר שי שפי17/03/2011שאלתך עוסקת באפקט טרטולוגי אפשרי של עופרת.
קיימים מספר מרכזים בארץ הנותנים ייעוץ בנושא זה, גם טלפונית, ועלייך לפנות לאחד מהם (משרד הבריאות, הדסה, אסה"ר, בילינסון, רמב"ם).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דופלרמיקי15/03/2011
שלום ד"ר, היתי לפני מס' ימים בבדיקת דופלר אשכים ולהלן התוצאות:
אשך ימין בגודל 4.1*2.1ס"מ נפח 11 cc
אפידידימוס באזור הראש 10 מ"מ
זרימה עורקית כ-7.5 סמ"ש עם 0.53 RI
הודגמו ורידים מורחבים בפלקסוס פצפניפורמיס ובקורד של האשך עם היפוך זרימה בולסלוה
מתאים לוריקוצלה בדרגה 1+
אשך שמאל בגודל 4.1*2.8 ס"מ נפח 17 cc מעט מוגדל יתכן קומפנסטורי לאשך ימין אפידידימוס באזור הראש כ-9 מ"מ
זרימה עורקית כ-8 סמ"ש עם 0.47 RI
הודגמו ורידים מורחביםבפלקסוס פמפניפורמיס ובקורד של האשך עם היפוך זרימה בולסלוה, מתאים לוריקוצלה בדרגה 3.
מה אומרים הממצאים?
האם האשכים בגודל תקין?
האם צריך ניתוח?
תודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דופלר - תגובה
ד''ר שי שפי15/03/20111. בבדיקה הודגם וריקוצלה דו"צ.
2. מוזר שהוריקוצלה הגדול יותר הודגם משמאל, צד בו הודגם אשך בנפח גדול יותר.
3. יתכן שגם כאן אנו עדים לתפקיד השולי, אם בכלל, של השימוש ב-US בוריקוצלה.
4. יש להשלים את הבירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. צורך בניתוח יקבע רק אחריו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעסיגל14/03/2011
שלום,
אודה לך על פענוח בדיקת הזרע של בעלי.
Abstinence - 3 days
Viscosity - n
Volume - 4 ml
ph - 8.2
concentration - 57 mill/ml
Total count - 228 million
Motility - 60-65%
Grade - Prog
Vitality - %/
Morphology
Normal - 1%
Borderline - 5%
Head defects - 94%
Tail defects - 28%
Premature cells - \
W.B.C - \
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב14/03/2011נתוני הבדיקה שתארת תקינים כמותית ואיכותית למעט המורפולוגיה שהיא נמוכה.
בכדי להבין את המשמעות המעשית של תוצאות אלה, עליך לדווח על שנות הצפייה לילד, גילך וטיפולי ההפריה המסייעת שעברת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובתי
סיגל14/03/2011עדין לא התחלנו את הטיפול, זו בדיקה שלפני הטיפול.
גילו 42 וגילי 39.
עברתי בעבר טיפולי פוריות (הזרעות והפריות) עם בן זוג אחר כשהייתי בת 28 עד 33 ללא הצלחה.
לבן זוגי יש ילדה בת 6 שנולדה באופן טבעי אך לאחר נסיונות רבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובתי - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב14/03/2011על פי נתונים אלה, לעניות דעתי, כדאי לעבור הפרייה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה עם מיון מוקדם של תאי הזרע בעלי גרעין תקין (IMSI).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהעדי14/03/2011
היי,אני בת 27 ובעלת שחלות פוליצטסטיות לאחר ניסיון להרות 8 חודשים
אני לאחר טיפולי אקוקלומין 2 טיפולים שהזקיקים אינם התפתחו לצפיית הרופאת נשים
בעלי כבר עשה בדיקת זרע והרופאת נשים שלי שלחה אותו לבדיקה חוזרת ואלו התוצאות:
מקום לקיחה:זרע
REMARKS MICRO הערות להזמנה
Semen culture NEGATIVE
Direct microscopy :
Leukocytes לא נמצאו
Epithelial cells לא נמצאו
YEAST לא נמצאו
מה קורה?!?!?!
יש לצייין כי כבר לאחר הבדיקה הרשונה הוסבר לנו כי הזרע לא במצב טוב כל כך
ולכן חשוב לי לדעת מה קורה כי הטיפול הבא הוא הזרעה (שאני חוששת פחד מוות מהזריקות העצמאיות) אודה אם תשיב לי במהרה ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
ד''ר שי שפי14/03/2011הבדיקה שצירפת היא תרבית זרע, ולא ברור מדוע בצע אותה בעלך.
לא צרפת את תוצאות בדיקת הזרע (ספרמוגרם).
בכל מקרה, יש להבין כי בדיקת הזרע היא רק חלק מהבירור שבעלך צריך לעבור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SSRI ואי פריון זמני של הגבררון13/03/2011
שלום,
האם נטילת SSRI על ידי (ציפרלקס 10-20 מג) עלולה לגרום לאי פריון זמני של הגבר כל עוד נוטלים את התרופה (פגיעה זמנית באיכות הזרע ובכך בעיה להכניס את אשתי להריון)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
SSRI ואי פריון זמני של הגבר - תגובה
ד''ר אליעזר גירש13/03/2011שלום רון,
נושא ירידת איכות הזרע עדיין לא הוכח חד משמעית בשימוש בתרופות מקבוצת SSRI. למשל, לגבי פרופסיה, קיימות עדויות שאכן היא עלולה לגרום לכך. מילגרם פניסטריד (שזה החומר שממנו עשויה הפרופסיה אכן מוריד את איכות הזרע) ובפרופסיה יש רק מילגרם אחד...אבל עדיין החומר הזה לא ידידותי לזרע בכלל. כמובן שאם האדם שנוטל את התרופה לא סובל מספירה נמוכה אזי השימוש כנראה לא יגרום נזק. מדובר על מצב שבו הספירה היא גבולית , ובמצב כזה מוטב לנהוג במשנה זהירות.
בכל מקרה אם ישנה ירידה בספירה היא זמנית והפיכה ,לאחר הפסקה בנטילת התרופה.
אפשר תמיד להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי, יש מספר מרכזים כאלו בארץ כולל זה של פרופ' אורנוי בירושלים. לאחר הפסקת שימוש בתרופה, אני מעריך כי תוך שלושה חודשים הנתונים של זרע יחזרו לקדמותם. ממליץ בחום גם שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באנטיביוטיקהשפרה13/03/2011
שלום ד"ר
האם נטילת amoxycillin trihydrate 500mg עלול לפגוע בפוריות/איכות הזרע?
אם כן, אילו אנטיביוטיקות בטוחות לשימוש?
אני צריך לקחת את האנטיביוטיקה פעמיים ביום (ליום אחד) רק לאחר פעילות מינית, כטיפול מונע נגד זיהום מדבק (וכנראה נדיר) שאנו לא מצליכים להפטר ממנו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שימוש באנטיביוטיקה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש13/03/2011לא ידוע לי, אך אפשר תמיד להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי, יש מספר מרכזים כאלו בארץ כולל זה של פרופ אורנוי בירושלים.
טלפונים 026243669 או 026243663 בימים א'-ה' בשעות 9:00 עד 15:00.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקותיוסי11/03/2011
שלום רב אשמח בבקשה לקבל הסבר לגבי תוצאות הבדיקה שעשיתי.
צמיגות 3
PH 7.6
נפח 2.4
ריכוז 19
תנועה 42%
סוג תנועה A 31%
סוג תנועה B 11%
תאים תקינים 1%
פתולוגית ראש 90%
פתולוגית זנב 10%
לויקוציטים 9
אגלוטינציה שלילית
TOTAL MOBILE COUNT 19
SWIM UP TEST 9* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות בדיקות - תגובה
ד''ר שי שפי14/03/20111. למרות שלפי ההגדרות החדשות של WHO ריכוז 19 נחשב בתחום הנורמה, הרי שהוא בטווח הנמוך, ודי רחוק מהממוצע.
2. כנ"ל לגבי התנועתיות.
3. המורפולוגיה לא תקינה.
4. יש לבצע בדיקה נוספת, ולהשלים בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר. בדיקות הזרע מהוות רק חלק מהבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

