מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סיוע בפענוח התוצאותאמה01/08/2010
אני בן 34 לאחר בדיקת זרע
להלן התוצאות
התוצאות היו, לאחר 3ימים של התנזרות -בדיקת PCT:
צבע: צהבהב
צמיגות: 1
PH : 7.8
נפח: 7.5 מ"ל
ריכוז: 18x10^6 למ"ל
תנועה: 17%
תנועהa 11%
תנועה b 6%
תנועה c
לויקוציטים: 0x10^6 מ"ל
אגלוטינציה: שלילית
Total motile count: 23x10^6
SWIM UP TEST 4*10^6ML
בדיקות עפ"י קרוגר:
תאים תקינים: 4%
פתלוגיית ראש: 81%
פתלוגיית זנב: 15%
האם אפשר בבקשה סיוע לתוצאות יש דברים שנראים לי נמוכים
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010בדיקת הPCT שאתה מתאר מצביעה על פרמטר אחד שהוא נמוך והוא מבנה הראש של תאי הזרע (תאים תקינים 4%). אשר על כן מומלץ לדעתי לעשות השבחת הזירמה על מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאי דם אדומיםאשר01/08/2010
שלום בר טוב
בבדיקת זרע +תרבית זרע לא נמצא זרע.
אמרו לי שנמצאו תאי דם אדומים,מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגיל שלנו
אשר04/08/2010מנסים 3 שנים להכנס להריון .
אני בן 30
אשתי בת 28* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010אשר שלום
זרע דמי יכול להצביע על דלקת זיהומית שיכולה לגרום לחסימה במעבר הזרע מהאשכים החוצה ולכן כדאי לבצע תרבית זירמה. ראה הסבר בתשובתי מהיום לשאלה של אייל "מהי בדיקת תרבית זירמה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבר טוב עוד שאלה
אשר06/08/2010קראתי את מה שרשמתה לאייל על תרבית זרע .
אבל לא הבנתי,האם תאי דם האדומים והדלקת זאת הסיבה שאין לי זרע ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב19/08/2010במקרים מסויימים דלקות יכולות לגרום לחסימה במעבר הזרע דרך התעלה הזיכרית וזו יכולה לגרום לחוסר הופעת תאי זרע בזירמה. הטיפול במצבים אלה אפשרי באמצעות קורסים של אנטיביוטיקה וטיפול ע"י רופא שמתמחה בזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת דופלר אשכיםטלי01/08/2010
בעלי , בן 38.5 עשה בשבוע שעבר דופלר אשכים והנה התוצאות :
האשכים במרקם וגודל תקינים , מלבד נגע ציסטי באספקט אחורי של האשך השמאלי , אשר מכיל
מחיצה , מידותיו 6,5*4,5 מ"מ .
ראשי האפידידימיס בגודל ומרקם תקינים .
נצפתה זרימת דם תקינה באשכים .
נפח של האשך הימני - 16,5 סמ"ק
נפח של האשך השמאלי - 16,3 סמ"ק
נצפה הידרוצלה קל דו"צ.
מזהים ווריקוצלה דו"צ : קל מימין ובינוני עד גדול , מלווה בהיפוך זרימת דם במבחן מאמץ .
רוחב ווריד משמאל במנוחה - 2,5 מ"מ , במבחן מאמץ - 4,5 מ"מ .
מומלץ מעקב קליני הדמייתי לגבי ממצא אשך שמאל .
אנחנו מנסים להכנס להריון מזה כשנה והוא עשה גם בדיקת זרע שיצאה מעט נמוכה מבחינת התנועתיות והמורפולוגיה , למרות שהרופא אמר שהכל מאוד גבולי ואפשר להכנס להריון גם כך . עשינו 2 השבחות והזרעות ולא נקלט . (אגב , בתחילת התהליך עשינו 2 בדיקות pct שיצאו שליליות , והבנתי מהרופא שהזרע לא שורד שם ..) אשמח לדעת מה הבדיקות אומרות ומה ניתן לעשות (קבעתי גם תור לאורולוג במקביל) . אציין גם שיש לו ילדה בת 11 מנישואים קודמים , הריון ספונטני .
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010טלי שלום רב
טוב שקבעת תור לאורולוג. המימצא של האולטראסאונד מצביע על נוכחות וריקוצל דו צדדי ומצב זה יכול להחמיר עם הזמן. יתכן בהחלט כי לוריקוצל השפעה שלילית על איכות הזרע ולכן אולי רצוי לטפל בו. באם הדבר לא יעלה יפה אולי כדאי שתעברו להפריות בשיטת המיקרומניפולציה לאחר מיון מוקדם של תאי הזרע התקינים בשיטת ה-IMSI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח פרמטר בבדיקת זרעשי31/07/2010
שלום רב,
בבדיקת זרע שערכתי נמצא (בין השאר) כי מס' הלויקוציטים הוא בין 2-3 מיליון כשהערך התקין הוא למיטב הבנתי בין 0 למיליון. מה משמעות נתון זה והאם ניתן לקשור אותו למורפולוגיה ירודה (2%). האם נכון כי ערך זה, בעיקר בשילוב של PH בערך של 8.5 עשויים להעיד על דלקת. במידה וכן האם יש צורך בטיפול תרופתי כדי להחלים ממנה והאם לדלקת זו השפעה על מדדים אחרים בבדיקה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010התשובה לכל שאלותיך חיובית ולכן רצוי שתבצע תרבית זירמה ובאם ימצאו בה חיידקים פתוגניים יש לטפל באנטיביוטיקה המתאימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לקבלת תשובה דחופהיוסי30/07/2010
ביצעתי בדיקת זרע ומסרתי את הבדיקה למכון אחרי כשעה וחצי, היום קיבלתי תוצאות הבדיקה ומבקש מכבודכם להסביר לי את התוצאות בהקדם האפשרי ותודה לכם ולטיפולכם מראש.
התוצאות:
נפח דגימה, סמ"ק : 4.5
צמיגות : תקינה
PH: 7.7
6
ריכוז, סמ"ק X10 :
65
תנועה,%: 60
תנועה פרוגרסיבית תקינה , %: 25
תנועה פרוגרסיבית איטית, % : 60
תנועה במקום, % : 15
צביעת אאוזין, %:
צורות פתולוגיות, % : 80
תאור:
HEAD AND NECK PATHOLOGY
תאים עגולים, סמ"ק 6
X10
אגלוטינציה:
סיכום הבדיקה: TERATOSPERMIA
נא להשיב אותי ולתייחס לשאלתי זו :האם משפיע החום הגבוהה על איכות הזרע ו/או על דיוק תוצאת הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010ליוסי
שלום רב
לא נראה לי שחום הקיץ שלנו הקרוב מאד לטמפרטורת הגוף (37 מעלות) ישפיע על המבנה של תאי הזרע ששם הבעיה העיקרית באיכות הזירמה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ווריקוצלהמשה29/07/2010
שלום דוקטור
אובחנה אצלי לפני שנה ווריקוצלה מלווה בבעיית פריון, בוצעה קשירה עליונה.
4 חודשים לאחר מכן חזרו הכאבים וביצעתי אולטרסאונד בו נאמר שהווריקוצלה חזרה בשני הצדדים ברמת חומרה גבוהה יותר.
כרגע יש כאבים נורא חזקים ואני לא יכול לעסוק בשום פעילות מאומצת כי יש לחץ נורא חזק באשכים.
עשיתי גם בדיקת זרע ויש שיפןר מדהים במדדים אם כי עדיין יש מקום לשיפור.
אני שמעתי על צינטור שמבצע דוקטור בלינקי ורציתי לדעת מהו והאים צנטור במיקרה שלי יכול לעזור לטפל בבעיה ולמנוע את הישנותה כמו בפעם הקודמת.
אני מאוד רוצה לחזור לפעילותוכמובן לשפר עוד קצת את ממדדי הזרע לא לסבול מהכאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010משה היקר
המקרה שלך מזכיר לי את הבדיחה על הניתוח שהצליח והחולה נשאר חולה.
אם אכן חל שיפור ניכר באיכות הזרע אני ממליץ לך כעת לשמר אותו בהקפאה כיוון שאין לדעת מה ילד יום.
במקביל רצוי שתיפנה לאורולוג מומחה שיברר אם הכאבים קשורים לוריקוצל שחזר ואם כן רצוי שתטפל שוב בוריקוצל.
בשיטת האמבוליזציה ניתן לעקוב אחרי כל הורידים המורחבים ולחסום אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהאייל29/07/2010
שלום לכם,
אני בן 35, עשו לי ניתוח וריקוצלה כשהייתי בן 16, באשך שמאל.
לאחרונה נודע לי כי התגלה שברוב המיקרים התופעה קיימת גם באשך ימין, גם אם לא ניתן לאבחן ולראות זאת ויזואלית או פיזית.
שאלתי, האם ההשפעות של הוריקוצלה הפיכות (לאחר הניתוח, הפוריות חוזרת להיות נורמאלית), או שהתופעה היא עם נזק מצטבר (כמו עישון סיגריות למשל).
אני שואל זאת כי אני רווק ואני רוצה לדעת האם לבדוק את המצב שלי עכשיו.
במידה והנזק מצטבר, עדיף לדעתי מסיבות מובנות לפתור את העניין מוקדם ככל הניתן ולא לחכות "למיועדת".
במידה והעניין הפיך, אין שום סיבה (שוב, רק לדעתי המאוד לא מלומדת) שלא לחכות ולנסות להיכנס להריון בלי התערבות ורק אם יש בעיה, אז לטפל.
הייתי שמח אם תוכלו לעזור לי בתשובה
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה לשאלה
אייל05/08/2010שוב שלום,
כמה הבהרות ברשותכם.
הדבר הכי חשוב שרציתי לברר הוא, האם לוריקוצלה יש השפעות של נזק מצטבר (בדומה לחשיפה לשמש, עישון וכדומה)
התשובה תקבע לי איך לפעול.
במידה והנזק הוא מצטבר - ללכת בהקדם לבדיקות מצב הוריקוצלה אצלי כיום כמו גם בדיקות פוריות, כל זאת גם אם אני לא מתכוון לנסות להביא ילד בקרוב.
במידה וההשפעה היא נקודתית וללא נזק מצטבר, אז כמובן הדבר יכול לחכות.
התשובה חשובה, במיוחד כשיש היום עומס על המערכת הרפואית והדבר האחרון שהיא צריכה זה בדיקות ללא צורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוריקוצל- נזק מצטבר?
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010אייל שלום
לדעתי יש מחלוקת בין האורולוגים בסוגית הנזק המצטבר כתוצאה מוריקוצל. עצם העובדה שניתחו אותך בגיל 16 מצביע על מחשבה שהנזק יכול להצטבר. ולכן לדעתי רצוי שתעקוב כל חצי שנה אחר מצב איכות הזרע ובאם האיכות תקינה או סבירה תוכל להשעות את הטיפול בוריקוצל. באם האיכות ירודה כדאי להתייעץ עם אורולוג לגבי תיקון המצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה פרופ'
אייל09/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקזרע,התיחסות למורפולגיה
אייל19/08/2010להלן התוצאות:
complete liquefaction - yes
viscosity - moderate
PH - 8.4
VOLUME- 2 ml
Concentration- 40.0 million/ml
Motility 1hr after ejaculation - 66%
Grade of motility1 hr after ejaculation - 2 3 4(בספרות רומיות)
vitality1 hr after ejaculation - 92%
normal morphology WHO 1999 - 5%
immature forms - none
leukocytes- no
כפי שכתבתי קודם, אני בן 35 רווק, בגיל 15 עשו לי ניתוח וריקוצלה בצד שמאל
(קשירת ווריד ראשי ניראה לי)
דבר ראשון, כמה זה חמור? האם אוכל לעבר מישהי באופן ספונטאני?
דבר שני,קראתי שבעיית וריקוצלה, בגלל חוסר החמצן שפוגע בכל הליך יצור הזרע, פוגעת בכל הפרמטרים של הזרע (ריכוז, מורפולוגיה,תנועתיות וכו') אצלי לפי מה שרשום יש רק בעיה במורפולוגיה.
אם כך, הניתוח פתר לי את הוריקוצלה ובעיית המורפולוגיה היא כתוצאה מכשל אחר שיש בי? בנוסף לוריקוצלה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב19/08/2010כפי שכתבתי לך בתשובתי הקודמת כעת אתה צריך להתייעץ עם אורולוג בנושא איכות הזרע ומצב הוריקוצלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעעדן29/07/2010
שלום,
לאחר יותר משנה של ניסיונות (והיריון כימי אחד), בעלי עשה בדיקת זרע.
אני בת 33 ובעלי בן 35 ויש לנו ילדה בת 3.
אודה להסבר על התוצאות, אני מבינה שהבעיה העיקרית היא מורפולוגיה לא תקינה.
מה דרך הטיפול - הזרעות יעזרו? הפריות?
PH - 7.6
צמיגות - 2
נפח - 2.8 מ"ל
ריכוז - 31X10^6
תנועה - 54%
פרוגרסיבית טובה - 41%
איטית - 13%
לויקוציטים - 0
אגלוטינציה - שלילית
Total motile count - 47X10^6
מורפולוגיה (שיטת קורגר)
תאים תקינים - 3%
פתולוגית ראש - 86%
פתולוגית זנב - 11%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010עדן היקרה
אתם חווים מצב של עקרות משנית. הסיבה לעקרות כזו מצד הגבר יכולה להיות נוכחות של דליות אשכים (וריקוצל) ו/או דלקת זיהומית. רצוי לבדוק את שתי האפשריות האלה ובמקביל רצוי לעשות השבחות של הזירמה על מפל צפיפות (מאחר והבעיה המרכזית של איכות הזרע היא במורפולוגיה - מבנה ראש תא הזרע) לקראת הזרעה תוך רחמית (IUI). באם תיכשלו במהלך כזה אזי יש לשקול אפשרות של הפריה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה לאחר מיון מוקדם של תאי הזרע בשיטת ה-IMSI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפור המורפולוגיהעינת27/07/2010
שלום רב,
לבן זוגי מורפולוגיה 2%. אנו מנסים להרות קרוב לשנה, ללא הצלחה.
האם טיפולי IVF הוא פתרון בלתי נמנע?
האם יש סיכוי להעלות את המורפולוגיה של הזרע הנורמלי ל- 14% (לפחות), ואיך???
ממתינה לתשובתכם בכליון עיניים.
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב28/07/2010יש לבדוק האם קיימים אצל בעלך גורמי סיכון ואם כן יש לטפל בהם. לגבי טיפולי IVF, רצוי למיין תחילה את התאים התקינים שעדיין נותרו ולהפרות את הביציות בהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרע והמלצותבן 2127/07/2010
לאחרונה אובחנה אצלי וריקוצלה רמה 1 דו-צדדית.
להלן תוצאות בדיקת הזרע שביצעתי:
תקופת התנזרות 2-3 ימים
צבע: צהבהב
התנזלות: תקינה
אגלוטינציה: אין
נפח: 3.2 מ"ל
pH: 8.2
ריכוז: 61 מליון/מ"ל
תנועה: 76%
סוג תנועה: פרוגרסיבית 57%, איטית 8%, במקום 11%
לויקוציטים: מיליון/מ"ל
Total motile count: 150.4 מליון
בדיקה ע"פ שיטת Kruger:
תאים תקינים: 10%
פתולוגית ראש: 87% פתולוגית זנב: 3%
רציתי לשאול את השאלות הבאות:
א. האם הבדיקה תקינה
ב. אני בן 21. הבנתי כי וריקוצלה עלולה להחמיר עם הגיל וכך גם מדדי הזרע. מהי המלצתכם להמשך הטיפול?
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
פרופ` בנימין ברטוב28/07/2010הפרמטרים השונים של איכות הזרע תקינים למעט מבנה התאים שהוא ברמה בינונית, כך שאם יש לך וריקוצל השפעתו על איכות הזרע היא גבולית. בשלב הזה אתה יכול להשיג הריון ספונטני ואם תרצה לשפר את הסיכוי אזי תוכל להשתמש בשיטת ההזרעה התוך רחמית לאחר השבחת הזירמה. אכן הוריקוצלה יכולה להחמיר עם הגיל וכדאי לעקוב אחריה ואחר איכות הזרע במקביל ולהחליט מתי לטפל, אם בכלל, בתיקון המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיה נמוכה 2%רינת27/07/2010
שלום רב,
מצ"ב תוצאות הבדיקה של בעלי.
אני מבינה כי הכל תקין חוץ מהמורפולוגיה. האם נכון הדבר??
1. מה עושים? הזרעות? IVF?
2. מה ממולץ לשפר בתזונה? אם בכלל...
3. היכן רוכשים את ה- VITAMALE?
4. מה זה בדיקת Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml ?
תודה רבה!!!!!
1. Coagulum present no no
2. Complete liquification 30 minutes 30 minutes
3. Odor normal
4. Color normal
5. Viscosity normal
6. Volume 4.5 ml 2-6 ml
7. pH 8.1 7.8-8.7
8. Motile spermatozoa 1 hr 50 % >50%
.
4 hrs 40 % >40%
.
9. Forward progression 1 hr I II III
4 hrs I II(III)
10. Viable spermatozoa 1 hr 70 % >70%
.
4 hrs 60 % >60%
.
11. Sperm agglutination no
12. Sperm concentration 16 million/ml >20 million/ml
.
13. Total Sperm Count 72 million
14.Round Cells
15. Morphology
Normal forms 2 %
Abnormal forms 98 %
Tapered heads X Absent head
Microcephalus Double
Macrocephalus Tail abnormality
Amorphous X Immature forms המורפולוגיה נקבעת לפי
Round head Leucocytes Strict Criteria
RBC
בדיקות נוספות לפי בקשה
15. Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
פרופ` בנימין ברטוב28/07/2010אכן נכון שהמורפולוגיה היא הבעיה העיקרית. גילך חשוב בכדי להמליץ כיצד להמשיך בטיפול. כדאי לברר מצב אפשרי של דליות אשכים (וריקוצל) ע"י דופלר אולטראסאונד אשכים.
תוכלי לברר היכן לרכוש את ה-VITAMALE באינטרנט.
רמת ה- Fructose בזירמה משקפת את פעילות הבלוטות שנקראות שלפוחיות הזרע המפרישות כשני שליש מנפח הזירמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה נמוכה 2%- המשך
עינת28/07/2010גילי 31 ובן זוגי בן 34. מנסים להרות כשנה ללא הצלחה.
האם להמשיל לנסות בדרך הטיבעית או לא לבזב זמן ולעבור להזרעות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיוע בפענוח בדיקת זרעשירלי27/07/2010
שלום רב,
אודה על סיוע בפיענוח תוצאות בדיקת זרע:
concentration : 20 mil/ml
% percentage of motile sperm: 30
Total motile sperm: 22.20
Vitaliy: 59
Morphology: 2 (kruger)
Teratospermia: +
יתר הערכים בנורמה.
מעט רקע: בעלי בן 34, אני 32, מנסים להיכנס להריון ראשון למעלה משנה.
שנינו סובלים מעודף משקל משמעותי והתחלנו לפני כחודש דיאטה.
האם ניתן לשפר מורפולוגיה באמצעות ירידה במשקל?
מה הסיכוי להריון טבעי? האם יש מקום להשבחת זרע? מה הטיפול המומלץ?
תודה מראש על זמנך ועצתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתון נוסף
שירלי28/07/2010את הבדיקה ביצענו לאחר 9 ימים של התנזרות - האם משפיע על אמינות הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב28/07/2010אין השפעה של ימי נזירות על המורפולוגיה של ראש תא הזרע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה נמוכה 2%- המשך
עינת28/07/2010גילי 31 ובן זוגי בן 34. מנסים להרות כשנה ללא הצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה נמוכה 2%- המשך
עינת28/07/2010גילי 31 ובן זוגי בן 34. מנסים להרות כשנה ללא הצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות
פרופ` בנימין ברטוב28/07/2010יש קשר בין השמנה למדדים השונים של איכות הזרע.
במצב הנוכחי של הזרע יש לנסות מספר מוגבל של הזרעות לאחר השבחת הזירמה על מפלי צפיפות. באם לא תצליחו כך, רצוי לפנות להפריה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה בשילוב עם מיון מוקדם של תאי הזרע התקינים שאותם יזריקו לביציות. ניתן לבצע איבחון מוקדם של תאי הזרע בהגדלה גדולה לפני המהלך של הפריה חוץ גופית כפי שתארתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרערויטל26/07/2010
שלום רב, בעלי ואני מנסים להכנס להריון :)
היה לי הריון כימי בדצמ' ומאז לא נקלטתי, אני עברתי בדיקות ואצלי הכל תקין. בעלי עבר בדיקת זרע ורציתי לדעת מה ההמלצה להמשך ? האם עליו לעבור טיפול ? האם ההמלצה להזרעה ? אין לנו ילדים, אנו מנסים מזה שנה, הוא בן 41 ואני בת 38.
מצ"ב תוצאות הבדיקה
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הזרע נעשתה לאחר התנזרות4 ימים
רויטל26/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב28/07/2010הזרע חלש בתנועה ובמבנה התאים. מומלץ להגביר את סיכויי הכניסה להריון ע"י השבחת הזרע על מפלי צפיפות לפני הזרעה תוך רחמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
רויטל29/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוף בבקשה!אייל26/07/2010
שלום רב,
אני מתנצל מראש שזה ארוך אבל המידע חשוב לדעתי.
כבר חודש שאני מטופל באופלודקס 800 מ"ג ביום ואביטרן 100 מ"ג ביום, בגלל ככל הנראה דלקת בערמונית..
התופעות שהיו לי הן: גושים צמיגיים בזרע מלווים באי נוחות במתן שתן ונפיחות בלוטת לימפה במפשעה.
לאחר לקיחת התרופות הזרע חסר גושים ברורים אך עדיין צמיגי\דלקתי.
לציין שמאז ניתוח שבר שעשיתי לפני כשנתיים יש לי הידרוצלה באשך שמאל בגודל בינוני גדול (בערך כדול טניס)
שתי שאלות בבקשה:
1. האם התופעות שציינתי יכולות להיגרם מהידרוצלה?
2. האם בדיקת זרע תתן תמונה טובה למדוע הזרע צמיגי\דלקתי?
המון תודה מראש..
שוב מצטער על אורך המכתב.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
פרופ` בנימין ברטוב28/07/20101) לגבי הקשר בין הידרוצלה והדלקת צריך להתייעץ עם אורולוג.
2) בדיקת תרבית של הזירמה יכולה להצביע על נוכחות דלקת זיהומית בתעלה הזיכרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהי בדיקת תרבית זרימה?
אייל01/08/2010בדיקת תרבית שתן? תרבית זרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב05/08/2010תרבית זירמה היא פרוצדורה שבה הגבר נותן זרע בתנאים סטריליים (לאחר רחיצת הגוף ומתן הזרע לכלי סטרילי). זירמה זו מובאת למעבדת זרע שם דוגמים כמות מסויימת מהזירמה וזורעים אותה על מצעים שונים המתאימים לחיידקים שונים (אירובים, אנאירוביים וכו'). הבקטריולוג מנתח את התוצאה על-פי מדדים שונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"רטיפטיפ25/07/2010
רציתי לשאול , איזה טיפול מומלץ כאשר נמצא כי בשתי בדיקות זרע לא היה זרע בזרמה?
TESA? או TESE?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה לתשובה טרם קיבלתי
טיפטיפ28/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

